Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij is het allang een bekend sociaal probleem, de tekorten bij NS zijn bijvoorbeeld landelijk in het nieuws geweest (NOS), en over het normaler worden van Engels in de horeca of detailhandel wordt ook regelmatig geschreven (ik genoot zelf van deze column). Maar de maatregelen die je noemt zijn lastig te bewerkstelligen, en gezien de problemen rond tewerkstellingsvergunningen voor niet-Oekraïnse vluchtelingen (voor die groep is specifiek een uitzondering geregeld na de start van de grootschalige inval vorig jaar) lijkt "meer migranten" mij niet een heel populaire kaart om nu te trekken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je omschrijft treffend het onderliggend probleem, Z2N.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je loopt dan ook tegen het probleem huisvesting aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er zijn in Nederland genoeg leegstaande kantoorpanden die je tijdelijk kan ombouwen toch? Hier in Dordrecht heeft de gemeente ook twee grote, lege kantoren opengesteld als opvang voor vluchtelingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een combi van een 643 en een 644 in de spitstoevoeger Münster-Gronau
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
en voor de minder autistische medeforumgenoten, wat is een 643 en 644?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij 2 verschillende Talents
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een 643 is een 3-delige diesel hydraulische Talent.
Een 644 is een 3-delige diesel elektrische Talent.
Een 644 is een 3-delige diesel elektrische Talent.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Münster zit men nogal krap in het materieel. Dan leent men nogal eens wat uit Dortmund, waar bij weten enkel 644'ers rijden. Maar een combinatie 643/644 is wel bijzonder inderdaad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik wist niet eens dat deze twee totaal verschillende soorten Talent samen konden rijden. De verschillen tussen een 643 en een 644 zijn behalve de aandrijflijn toch wel heel duidelijk, en uiterlijk zichtbaar (de 644 heeft meer deuren en grote koffers voor de elektrische installatie op het dak bij de koppen).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wel bijzonder om een elektrische trein dan mee te nemen op z'n batterijen tijdens de dienst over een baanvak zonder bovenleiding.
Ik heb het wel eens gedaan op een overbrenging van Rheine naar Hengelo met een stel achterop dat de NL-spanning niet zo goed pakte, maar in de gewone dienst vind ik dat best bijzonder...
Ik heb het wel eens gedaan op een overbrenging van Rheine naar Hengelo met een stel achterop dat de NL-spanning niet zo goed pakte, maar in de gewone dienst vind ik dat best bijzonder...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Diesel-elektrisch doet niets met bovenleiding.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gebeurt echt al jaren op Enschede - Münster. Al zijn het meestal 2 644 stellen aan elkaar gekoppeld. Voor de RB 64 zijn overigens ook al jaren minstens 3 stellen BR644 in dagelijkse inzet (voornamelijk op werkdagen). De laatste tijd rijden er inderdaad meer stellen, soms zelfs met 1e klas (die er op de RB 64 op papier niet is).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De 644'en rijden toch meestal rond Köln, op oa de RB38.
De 644'en kan ik me niet herrineren op de Enschedese-RBs, enkel de 643.
De 644'en kan ik me niet herrineren op de Enschedese-RBs, enkel de 643.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb foto's in mijn galerij staan van juli 2018 met BR644 in Gronau op een naar Nederland rijdende RB 64. Heeft ook heel lang op een aparte website van DB voor het Münsterlandnetz gestaan. Toen de DB Regio Website nog onder de noemer "Deutschland Erleben" te vinden was. Toen heeft daar lange tijd een aparte tegel gestaan over die 3 BR644 stellen.
En de omloop sinds 2017/2018 die nog altijd grotendeels aangehouden wordt:
En de omloop sinds 2017/2018 die nog altijd grotendeels aangehouden wordt:
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 09 mei 2023, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Doorlooptijden van screening / intake etc. zijn ook tergend lang, volgens mij.
Ik las laatst weer een opmerking van een aspirant machinist en/of conducteur.. onder een cabinerit video. Sollicitatieproces was afgerond, hij mocht de opleiding in. Sollicitatieprocedure behelsde al dik zes maanden, las ik. Dán nog de opleiding in.. voordat één zo'n persoon van waarde kan zijn om zelfstandig ingezet te worden en dus verlichting van de personeelskrapte effectief te maken.. is er zo een jaar voorbij..
Moet dit nu echt om de krenten uit de pap te halen ofzo?
Tijd om migratie radicaal anders aan te pakken..Z2N schreef: ↑ma 08 mei 2023, 14:39 (..)
Maar de maatregelen die je noemt zijn lastig te bewerkstelligen, en gezien de problemen rond tewerkstellingsvergunningen voor niet-Oekraïnse vluchtelingen (voor die groep is specifiek een uitzondering geregeld na de start van de grootschalige inval vorig jaar) lijkt "meer migranten" mij niet een heel populaire kaart om nu te trekken.
Ons asielsysteem werkt niet, dat betoogt Ruud Koopmans, hoogleraar sociologie en migratie-expert in WNL In de Kantine. De hoogleraar zou graag zien dat mensensmokkel niet meer in de hand wordt gewerkt en dat screening in landen van herkomst plaatsvindt. (.)
Economische gelukzoekers die het kunnen betalen:
De mensen die de overtocht maken zijn volgens onderzoek van Koopmans ook nog eens de mensen die niet direct opvang nodig hebben. Als voorbeeld noemt hij gebieden in Nigeria en Jemen. "Deze mensen komen uit gebieden waar in die landen weinig aan de hand is. Het zijn bovendien mensen die fysiek de reis aankunnen, dus heel vaak zijn het jonge mannen en geen gezinnen of ouderen. Daarnaast zijn de meesten van hen kapitaalkrachtig en kunnen de mensensmokkelaars betalen."
Wie blijft er verschoten van hulp?
Om zijn betoog bij te zetten noemt de migratie-expert Tjaad en Kameroen. "In deze landen zijn geen mensensmokkelnetwerken. Dat komt simpelweg doordat in deze landen de mensen geen geld hebben om de smokkelaars te betalen - terwijl daar juist genoeg aan de hand is om mensen wél asiel te verlenen." (..)
Oplossing:
^^ Bron: https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... de-dood-inAls oplossing voor het probleem zou Koopmans graag zien dat Europese landen een screening gaan doen in die landen waar de nood het hoogst is. "Vervolgens kunnen deze mensen op een vliegtuig naar Schiphol worden gezet. Dan komen niet alleen gezonde, jonge mannen deze kant op." Koopmans heeft zijn bevinding opgeschreven in zijn boek De asielloterij.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zijn dat die Talentjes met een aantal dichtgemaakte deuren en (iets) fijnere stoelen?ArrivaBas schreef: ↑di 09 mei 2023, 20:17 Ik wist niet eens dat deze twee totaal verschillende soorten Talent samen konden rijden. De verschillen tussen een 643 en een 644 zijn behalve de aandrijflijn toch wel heel duidelijk, en uiterlijk zichtbaar (de 644 heeft meer deuren en grote koffers voor de elektrische installatie op het dak bij de koppen).
Laatst gewijzigd door Commendatore op di 09 mei 2023, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt dat zijn ze inderdaad ja. Die rijden er al minstens 5 jaar rond.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Deze had overigens geen dichtgemaakte deuren en had een 1e klas (die ik pas bij het uitstappen in Gronau zag )
De reisinfo op de displays bleef trouwens volhouden dat je uit moest stappen, de omroep deed het wel. Geen Nederlandse omroep trouwens.
De reisinfo op de displays bleef trouwens volhouden dat je uit moest stappen, de omroep deed het wel. Geen Nederlandse omroep trouwens.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Uiteraard...
Ik had er als elektrische Talent gelezen
En dat is natuurlijk raar met een Baureihe nummer van 6xx....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op de Franse stations Culmont-Chalindrey en Vesoul viel het me op dat deze stations naast spoorletters ook perronnummers hebben (zoals in o.a. Tsjechië en Polen). Op C-C, waar ik overstapte, hangen alleen vrij oude bordjes met de nummers op de perrons en worden ze verder niet gebruikt, maar op Vesoul, zo zag ik uit het raam, worden ze ook gebruikt op moderne wegwijzerbordjes. Elders in Frankrijk heb ik dit (nog) niet gezien; ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis van dit fenomeen en of dit nog verder verspreid is (geweest).
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Tsjechische spoorwegen komen opnieuw met het zomerticket, waarmee je één of twee weken onbeperkt kan reizen met CD-treinen tussen 1 juli en 31 augustus, het is te koop vanaf 15 juni. Het is dit jaar wel fors duurder geworden dan vorig jaar helaas. 59€ voor 1 week, voor twee weken betaal je 85€.
Meer info in het Tsjechisch: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitros ... ky/-36631/
Meer info in het Tsjechisch: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitros ... ky/-36631/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Onderweg in de 140 met +8, nadat 7 minuten na vertrektijd nog een enorme groep Nederlandse studenten aan kwam rennen, zeker een man of 50, die naar eigen zeggen "nog nooit zo hard gerend hadden".
De reserveringsdisplays zijn overigens defect.
De reserveringsdisplays zijn overigens defect.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is in Latour-de-Carol, waar ik net met een TER richting Tolouse vertrokken ben, ook het geval. Naast de al bijzondere spoornummers (1, 4, 6, 17 en A) zijn de twee perrons 1 en 2 ook genummerd. Dit wordt naast de spoornummers aangegeven.gpvos schreef: ↑do 11 mei 2023, 18:44 Op de Franse stations Culmont-Chalindrey en Vesoul viel het me op dat deze stations naast spoorletters ook perronnummers hebben (zoals in o.a. Tsjechië en Polen). Op C-C, waar ik overstapte, hangen alleen vrij oude bordjes met de nummers op de perrons en worden ze verder niet gebruikt, maar op Vesoul, zo zag ik uit het raam, worden ze ook gebruikt op moderne wegwijzerbordjes. Elders in Frankrijk heb ik dit (nog) niet gezien; ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis van dit fenomeen en of dit nog verder verspreid is (geweest).
Sowieso een bijzonder station, nogal veel vergane glorie. Het perronspoor A waar de Rodalies naar Barcelona vertrekt is in een veel slechtere staat dan de perronsporen 4 en 6, terwijl het op hetzelfde perron is.
De dienstregeling hier is ook geen touw aan vast te knopen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
vandaag terug van een weekje Berlijn.Wat mij opviel in Berlijn:
S Bahn:
-Door werkzaamheden tussen Schöneweide en Baumschulenweg is de S Bahn onderbroken.De enigste ritten met de BR 485 rijden daardoor in de spits tussen Grünau en Wildau als S8(vollzug):aangezien ze praktisch nergens op aansluiten,rijden ze veelal halfleeg
-Door deze werkzaamheden rijdt de S3 nu iedere 10 min door naar Spandau:ongeveer de helft rijdt met de BR 480.
-Op de ring S41/42 rijden zowel de 481/482 als de nieuwe 483/484:De 481/482 als dreiviertel en de 483/484 als vollzug
-De nieuwe 483/484 rijdt daarnaast ook de S8(Treptower Park-Birkenwerder) en S85(Treptower Park-Pankow)als drieviertel,de S46 als vollzug aan beide zijden van de werkzaamheden,de S47 als pendel halbzug en de S45 tussen Südkreuz en Baumschulenweg als dreiviertel.
nog even voor de duidelijkheid:halbzug=4 rijtuigen,dreiviertel 6 en vollzug 8.
-De aanleg van de nieuwe verbinding naar het Hauptbahnhof is al ver gevorderd:vanuit zowel Westhafen als Wedding liggen de sporen,alleen zonder stroomrail.Net voor het Hbf lijken opstelsporen te zijn gelegd.Het wachten is op het laatste stuk in de tunnel(problemen met sterkte van de stadtbahn pijlers)
-nog steeds veel uitval van ritten,zag ze met name op de S5,S25 en S26,soms wordt een rit eerder beeindigd dan oorspronkeljk voorzien.
U Bahn:
-werkzaamheden op de U5:Tussen Kaulsdorf Nord en Hönow pendelverkeer met overstappen in Cottbusser Platz,frequentie echter niet op elkaar aansluitend:Kaulsdorf Nord-Cottbusser Platz 10 min takt,Cottbusser Platz-Hönow 15 minuten)
-Nog steeds pendel op de U2:Klosterstrasse-Senefelderplatz in kwartierdienst(1 spoor buiten dienst).Hier is een verzakking door de bouw van een gebouw op het Alexanderplatz:De bouwer is verantwoordelijk voor de schade,maar er is nu vooral een juridisch getouwtrek over de kosten.Gaat nog zeker tot in de zomer duren
-De U1 rijdt in een 10 minuten dienst met 8 rijtuigen,de U3(die tussen Warschauer Str en Wittenbergplatz gelijk rijdt)grotendeels in 5 minuten takt met 4 rijtuigen.
-De stellen type G1/1 rijden nu vooral op het stuk U2 Pankow-Senefelder Platz
De terugreis naar Nederland met IC144 verliep redelijk goed,ik had het laatste rijtuig een zitplaats en veel gereserveeerde plaatsen kwamen niet opdagen.(wisten ze misschien niet dat de IC alleen vanuit Gesundbrunnen vertrok?)
S Bahn:
-Door werkzaamheden tussen Schöneweide en Baumschulenweg is de S Bahn onderbroken.De enigste ritten met de BR 485 rijden daardoor in de spits tussen Grünau en Wildau als S8(vollzug):aangezien ze praktisch nergens op aansluiten,rijden ze veelal halfleeg
-Door deze werkzaamheden rijdt de S3 nu iedere 10 min door naar Spandau:ongeveer de helft rijdt met de BR 480.
-Op de ring S41/42 rijden zowel de 481/482 als de nieuwe 483/484:De 481/482 als dreiviertel en de 483/484 als vollzug
-De nieuwe 483/484 rijdt daarnaast ook de S8(Treptower Park-Birkenwerder) en S85(Treptower Park-Pankow)als drieviertel,de S46 als vollzug aan beide zijden van de werkzaamheden,de S47 als pendel halbzug en de S45 tussen Südkreuz en Baumschulenweg als dreiviertel.
nog even voor de duidelijkheid:halbzug=4 rijtuigen,dreiviertel 6 en vollzug 8.
-De aanleg van de nieuwe verbinding naar het Hauptbahnhof is al ver gevorderd:vanuit zowel Westhafen als Wedding liggen de sporen,alleen zonder stroomrail.Net voor het Hbf lijken opstelsporen te zijn gelegd.Het wachten is op het laatste stuk in de tunnel(problemen met sterkte van de stadtbahn pijlers)
-nog steeds veel uitval van ritten,zag ze met name op de S5,S25 en S26,soms wordt een rit eerder beeindigd dan oorspronkeljk voorzien.
U Bahn:
-werkzaamheden op de U5:Tussen Kaulsdorf Nord en Hönow pendelverkeer met overstappen in Cottbusser Platz,frequentie echter niet op elkaar aansluitend:Kaulsdorf Nord-Cottbusser Platz 10 min takt,Cottbusser Platz-Hönow 15 minuten)
-Nog steeds pendel op de U2:Klosterstrasse-Senefelderplatz in kwartierdienst(1 spoor buiten dienst).Hier is een verzakking door de bouw van een gebouw op het Alexanderplatz:De bouwer is verantwoordelijk voor de schade,maar er is nu vooral een juridisch getouwtrek over de kosten.Gaat nog zeker tot in de zomer duren
-De U1 rijdt in een 10 minuten dienst met 8 rijtuigen,de U3(die tussen Warschauer Str en Wittenbergplatz gelijk rijdt)grotendeels in 5 minuten takt met 4 rijtuigen.
-De stellen type G1/1 rijden nu vooral op het stuk U2 Pankow-Senefelder Platz
De terugreis naar Nederland met IC144 verliep redelijk goed,ik had het laatste rijtuig een zitplaats en veel gereserveeerde plaatsen kwamen niet opdagen.(wisten ze misschien niet dat de IC alleen vanuit Gesundbrunnen vertrok?)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten