De 8-persoons busjes in Maastricht, Sittard en Venlo worden door Arriva zelf gereden door chauffeurs die ook onder Multimodaal vallen

De 8-persoons busjes in Maastricht, Sittard en Venlo worden door Arriva zelf gereden door chauffeurs die ook onder Multimodaal vallen
Maar dan moet er wel weer iets verzonnen worden voor de ritten waar die dingen nu op rijden.
Hoezo? Als een gewone bus vol is, dan rijdt hij toch ook door? Vaak genoeg zien gebeuren met 121/321 en 122/322 rond Eindhoven in verleden. Ze reden weliswaar vaker dan 1x per uur, maar als de bus vol was had je gewoon pech. Die pech heb je ook als er treinen uitvallen en opeens alles "jouw" bus pakt omdat die naar een ander station gaat. De bewoners "aan de lijn" hebben dan het nakijken.Marc schreef: ↑za 22 apr 2023, 08:26 Gisteravond stond lijn 9 aan het station van Maastricht (de laatste rit), uitgevoerd met een 8-persoons bus. Het busje was al bijna vol op één plek na. Even daarna kwamen twee personen aan die mee wilde, natuurlijk mocht er maar een mee van de chauffeur.
Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
Leuk om weer iets van je te lezen, erjeebee.
Rond die tijd zat ik er zelfs in! Bloedheet dat ding van binnen, de chauffeuze kreeg de verwarming niet omlaag.
Hoe het bij reguliere lijnen werkt weet ik niet maar in de vlinder (waar de systemen gelukkig weer vaker wél werken ipv niet thank god!) laat het systeem geen reiziger meer toe als er nog reserveringen staan en daarmee het reizigersaantal boven de 8 uitkomt. Als ik de laatste bus ben is het afhankelijk van waar die reiziger naartoe moet en anders (stel ik heb lijn 812 naar Blerick en die reiziger moet er al op de Burg. Gommansstraat uit en ik moet de andere reiziger pas op halte Klingerbergsingel oppikken dan neem ik 'm gewoon mee, maar omdat het systeem hem niet kan registreren is de rit voor die persoon helaas gratis want de OV Chipkaartscanner werkt alleen als de reiziger in het systeem is ingevoerd) is het met het hoofdkantoor in Heerenveen bellen.
Hoe vaak komt dat voor dat het busje vol zit?sven_engelen schreef: ↑ma 05 jun 2023, 00:13Hoe het bij reguliere lijnen werkt weet ik niet maar in de vlinder (waar de systemen gelukkig weer vaker wél werken ipv niet thank god!) laat het systeem geen reiziger meer toe als er nog reserveringen staan en daarmee het reizigersaantal boven de 8 uitkomt. Als ik de laatste bus ben is het afhankelijk van waar die reiziger naartoe moet en anders (stel ik heb lijn 812 naar Blerick en die reiziger moet er al op de Burg. Gommansstraat uit en ik moet de andere reiziger pas op halte Klingerbergsingel oppikken dan neem ik 'm gewoon mee, maar omdat het systeem hem niet kan registreren is de rit voor die persoon helaas gratis want de OV Chipkaartscanner werkt alleen als de reiziger in het systeem is ingevoerd) is het met het hoofdkantoor in Heerenveen bellen.
Aha, dáárom zag ik die twee GTW's gisteren in Amersfoort! Ik vond het al een vreemd gezichtbartjemestrom schreef: ↑vr 16 jun 2023, 06:53 Mede vanwege Pinkpop rijden er een tweetal GTW afkomstig van de Vechtdallijnen. Eentje rijdt momenteel op de 32419 en de andere gaat zometeen de 32421 rijden.
Eerste rit start om 10.07 vanuit Maastricht. Hierna 12.37, 15.07 en het laatste gaat hij om 17.37 richting Aken.BusFreakRotterdam schreef: ↑zo 18 jun 2023, 15:00 Welke ritten worden er op zaterdag met een kleine citea op lijn 350 gereden? Weet iemand dat toevallig ook?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten