Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Philip schreef: ↑za 13 mei 2023, 14:46
De reizigers uit de 5600 stappen nu over op de IC, niet op de 5500.
En omdat de bussen op Driebergen elk kwartier aankomen en de IC elk half uur rijdt, komt de helft van de busreizigers in de 7300 terecht. Dat pas echt voor geen meter. Ik vraag me af of iedereen meekon, zo vol was de trein bij aankomst in Utrecht.
Gelukkig rijden de 3000 en 7300 met ongeveer een 8/22 interval, dus de kwartierdienst van de busdienst sluit niet aan op de 7300.
Ook de sneldienst uit Ah (non-stop), welke 2x/uur rijdt, sluit ook niet aan op de 7300.
htm_tram schreef: ↑za 13 mei 2023, 14:56
Voor het eerst sinds maanden weer gecontroleerd door een vertrek assistent bij NS. Moeten ze weer actief aanwezig zijn?
Men is al de hele week bezig met een speciale actieweek.
Vandaar, ik werd laatst al 2x gecontroleerd in 35 minuten
Vandaag van Baarn naar Den Haag HS gereist via Hilversum, Amsterdam Zuid en Leiden. Terug van Zoetermeer Oost naar Baarn via Gouda en Utrecht Centraal. Alleen tussen Baarn en Hilversum en tussen Utrecht en Baarn controle gehad.
MetroRET schreef: ↑za 13 mei 2023, 16:21
Gelukkig rijden de 3000 en 7300 met ongeveer een 8/22 interval, dus de kwartierdienst van de busdienst sluit niet aan op de 7300.
Ook de sneldienst uit Ah (non-stop), welke 2x/uur rijdt, sluit ook niet aan op de 7300.
Je weet toch ook wel dat die bussen nooit precies volgens dienstregeling rijden? En één bus is al voldoende om de al goed gevulde 7300 te doen overstromen. Daarnaast geeft de reisplanner nu voor reizigers uit Driebergen-Zeist met grote waarschijnlijkheid de 7300 als advies, omdat je dan negen (niet acht!) minuten later uit Driebergen-Zeist kunt vertrekken.
Als ik toch zie dat het zo werkt, dan kun je van alles daar tegenin gaan zoeken, maar dat heeft geen zin.
Philip schreef: ↑za 13 mei 2023, 14:46
De reizigers uit de 5600 stappen nu over op de IC, niet op de 5500.
Logisch, de IC zit immers direct achter de Sprinter en de 5500 op het andere kwartier.
Ik zag dat we in Amersfoort vandaag ook weer Sprinters naar Utrecht Maliebaan hadden trouwens.
In de ICNG die ik vanmorgen vanuit Amsterdam had was eerst de HC al telefonerend op zoek naar een achtergebleven jas (die hij vond en meenam) en vervolgens 10 minuten later ook de treinassistent (die uiteraard niks kon vinden). De communicatie was duidelijk niet helemaal lekker gelopen
In de ICNG werd ook intensief geënqueteerd wat de reizigers er van vonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
MetroRET schreef: ↑za 13 mei 2023, 16:21
Gelukkig rijden de 3000 en 7300 met ongeveer een 8/22 interval, dus de kwartierdienst van de busdienst sluit niet aan op de 7300.
Ook de sneldienst uit Ah (non-stop), welke 2x/uur rijdt, sluit ook niet aan op de 7300.
Je weet toch ook wel dat die bussen nooit precies volgens dienstregeling rijden? En één bus is al voldoende om de al goed gevulde 7300 te doen overstromen. Daarnaast geeft de reisplanner nu voor reizigers uit Driebergen-Zeist met grote waarschijnlijkheid de 7300 als advies, omdat je dan negen (niet acht!) minuten later uit Driebergen-Zeist kunt vertrekken.
Als ik toch zie dat het zo werkt, dan kun je van alles daar tegenin gaan zoeken, maar dat heeft geen zin.
Sorry, je hebt gelijk. Ik ergerde me aan opmerkingen van iemand die duidelijk niet op die trajecten heeft gereisd vandaag en het toch nodig vond alles wat ik zei te corrigeren. Het is ook niet de eerste keer dat dat gebeurt op dit forum. Maar dat had vriendelijker gekund, eens.
htm_tram schreef: ↑za 13 mei 2023, 14:56
Voor het eerst sinds maanden weer gecontroleerd door een vertrek assistent bij NS.
Wat is een vertrek assistent?
Vroeger had je naast de functie van HC ook nog de vertrek assistent. Soort van goedkope conducteur.
Een paar jaar voor corona kreeg je de luie HC die alleen sleutelt en in de achtercabine/1e klasse zit. Tijdens corona werd het helemaal standaard en na corona bleek het concept vertrek assistent helemaal ingeburgerd te zijn tussen de luie HC's. Vandaar de naam vertrek assistent. Alleen nu wel met het salaris van een HC.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Ik zat gisteren in de IC die vanaf Amsterdam spoor 4b vertrok ri Amstel, vrij ver vooraan. Het OBIS gaf nog aan dat het volgende station Amsterdam Centraal zou zijn. Een net instappende vrouw zag dat, keek op haar telefoon (de NS reisplanner) en vroeg "do we have to take the bus?"
Toen ik vroeg waar ze heen moest (Utrecht Centraal) zag ik dat de reisplanner haar aanraadde om te lopen naar Nieuwmarkt en vanaf daar de metro (dus geen bus) naar Amstel te nemen.
htm_tram schreef: ↑za 13 mei 2023, 14:56
Voor het eerst sinds maanden weer gecontroleerd door een vertrek assistent bij NS. Moeten ze weer actief aanwezig zijn?
Het echte antwoord: vertrekassistenten zijn veelal kantoormedewerkers van NS die in plaats van een tweede conducteur ingezet kunnen worden, zodat bijvoorbeeld langere treinen of treinen in het weekend ‘s avonds met de afgesproken inzet gereden kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Philip schreef: ↑za 13 mei 2023, 19:50
Sorry, je hebt gelijk. Ik ergerde me aan opmerkingen van iemand die duidelijk niet op die trajecten heeft gereisd vandaag en het toch nodig vond alles wat ik zei te corrigeren. Het is ook niet de eerste keer dat dat gebeurt op dit forum. Maar dat had vriendelijker gekund, eens.
Je hoeft je niet tegen mij te verontschuldigen, maar ook in deze post zit een venijnige steek
Vanmorgen heb ik via de website van NS een vermiste rugzak aangemeld om op te sporen; zoontjelief heeft zijn gymtas in de trein laten liggen.
Ik weet niet wát er mis is, maar inmiddels heb ik 15 e-mails ontvangen, met verschillende meldingsnummers, waarin staat dat NS zijn best gaat doen om de rugzak te vinden. Niet heel efficiënt...
PHS schreef: ↑di 16 mei 2023, 15:42
In Groningen zijn alle OV-chipkaartpaaltjes in storing en kan niet worden in- of uitgecheckt
umbusko schreef: ↑di 16 mei 2023, 11:31
Toch grappig wat voor dagelijks wel en wee ik kwijt ben nu ik de oostgrens ben overgestoken. (...) paaltje defect, (...)
De bussen tussen Amersfoort en Apeldoorn rijden dan ook ongeveer elke 10 minuten en echt druk zijn die niet. Wel moeten reizigers in Apeldoorn telkens overstappen op een andere bus naar Deventer.
Ook rijdt de 1700/11700 vandaag in het pad van de treinserie 2000, zodat reizigers naar Amersfoort een snelle overstap hebben.
Daarentegen werd de 629 vanochtend in Amersfoort opgeheven omdat de 527 ergens defect was gegaan. Dat leverde een beste chaos op perron 5a van Amersfoort op. Het vertrek van eerstgenoemde trein uit Utrecht was ook met +4, omdat de HC alle fietsen wilde mee nemen. Op het balkon van de wagon waar ik zat stonden aldus 6 fietsen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
sneltram schreef: ↑do 18 mei 2023, 15:46
Of anders geformuleerd: Keolis heeft dit keer wel geluisterd naar het verzoek van NS om langere treinen in zetten.
Tja, ik bekeek het liever positief.
Overigens is het dan wel weer jammer dat NS zelf de 3600 niet verlengd heeft.
Etienne schreef: ↑do 18 mei 2023, 17:11
Ook rijdt de 1700/11700 vandaag in het pad van de treinserie 2000, zodat reizigers naar Amersfoort een snelle overstap hebben.
Dan hadden ze die trein toch net zo goed 2000 kunnen noemen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne schreef: ↑do 18 mei 2023, 17:11
Ook rijdt de 1700/11700 vandaag in het pad van de treinserie 2000, zodat reizigers naar Amersfoort een snelle overstap hebben.
Praktischer was geweest als 'ie gewoon in zijn eigen pad naar Amersfoort gereden had, dan had je die hele overstap niet nodig gehad.
Heel spoor 4 wordt niet gebruikt in Amersfoort, dus daar kan je keurig in 20 minuten conflictvrij keren. (Spoor 2 op Schothorst is immers al voor de 1600/11600 in gebruik)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...