Aanbesteding Zeeland
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Aanbesteding Zeeland
Ik typ dit vanaf mijn telefoon, maar las op Tenderned dat de aanbesteding Zeeland 2025 is begonnen. Informatie kan gevonden worden op de volgende link: https://s2c.mercell.com/today/37106
Een aantal lijnen (huidige 1, 5, 20, 50, 107, 108, 132 en 133) worden verplicht HOV. De rest is een stuk minder summier qua frequentie.
Een aantal lijnen (huidige 1, 5, 20, 50, 107, 108, 132 en 133) worden verplicht HOV. De rest is een stuk minder summier qua frequentie.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
HOV is overdag op werkdagen 2x/uur, avonduren 1x/uur en zondag 1x/2uur.
Overige lijnen (PvE meldt alleen: Goes - Yerseke, Middelburg - Koudekerke - Vlissingen en Hulst - Roosendaal) rijden op werkdagen minimaal 1x/uur overdag.
Overige lijnen (PvE meldt alleen: Goes - Yerseke, Middelburg - Koudekerke - Vlissingen en Hulst - Roosendaal) rijden op werkdagen minimaal 1x/uur overdag.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Ik vind één keer per twee uur op het kernnet op zondag wel erg karig. En ook de rest van het bestaande net wordt in het Programma van Eisen behoorlijk uitgekleed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Aanbesteding Zeeland
HOV 2x per uur en 1x per 2 uur op zondag Ik dacht dat ZOB-HOV variant al pauper was
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Ik verwacht dat die scholierenlijnen enorm op het budget gaan drukken en daarom niet een uursdienst geboden kan worden zonder extra budgetvan de provincie
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Even in het PvE gekeken. Klopt niet helemaal wat je zegt. Alleen Middelburg-Zierikzee-Oude-Tonge, Middelburg-Terneuzen en Bergen op Zoom-Sint Maartensdijk mogen op zondag 1x/2 uur bediend worden.CamilleKreemers schreef: ↑wo 17 mei 2023, 19:17 HOV is overdag op werkdagen 2x/uur, avonduren 1x/uur en zondag 1x/2uur.
Overige lijnen (PvE meldt alleen: Goes - Yerseke, Middelburg - Koudekerke - Vlissingen en Hulst - Roosendaal) rijden op werkdagen minimaal 1x/uur overdag.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Moet haast wel een fout zijn, In bijlage 4 staat hij wel.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Waar gaat die extra 42 op aansluiten dan?
Re: Aanbesteding Zeeland
Ook de bediening van Renesse is erg twijfelachtig.. Of een bediening door een evt. verlenging van de 104 via HWGO of een bypass Haamstede/Renesse ( als optie 434).
De overige kernen aan de 134 hebben niets. Op de scholierenlijn na.
De overige kernen aan de 134 hebben niets. Op de scholierenlijn na.
Re: Aanbesteding Zeeland
Zelfs voor een reguliere bus kun je afvragen of het niet beter is om die verbinding dan maar helemaal op te heffen.
Maak van Lijn 23 dan ook maar een HOV lijn
Is misschien nog qua route zelfs nog hoogwaardiger dan Lijn 320
Zierikzee Goes gaat zelfs 6x per uur met de scholierenlijnen erbij, inclusief inzet van gelede streekbussen op bepaalde ritten
Extra veerboot? Lijn 1 uit Terneuzen enz.
Re: Aanbesteding Zeeland
De halfuurdienst in de daluren van de veerboot is alleen in het seizoen. In de winter vaart de Westerschelde Ferry elk uur met een enkele extra afvaart en dat is meer dan voldoende.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Dan hadden ze idd in het geval van lijn 42 beter kunnen eisen dat hij op elke veerboot aansluit.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Mag je ook meer ritten bieden? Die 133 eerste aankomst na 8 uur is vreselijk laat.
En waarom worden er geen dru in Belgie vergoed, maar wel geeist?
En waarom worden er geen dru in Belgie vergoed, maar wel geeist?
Re: Aanbesteding Zeeland
Omdat dat gaat om samenwerkingen tussen Zeeland en MOW. De Belgische DRU’s zijn verwacht ik de verantwoordelijkheid van De Lijn, ook wanneer de Nederlandse vervoerder ze uitvoert. Andersom zijn de Zeeuwse DRU’s waarschijnlijk altijd de verantwoordelijkheid van de NL’se vervoerder, ook wanneer ze uitgevoerd worden door De Lijn.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Ik heb de indruk dat puur naar een bezetting is gekeken en verder niet. Alle scholierenlijnen mogen nirt worden geboden in de vakanties en regelmatig kan je wel ergens heen, maar niet terug. Ik vind het netwerk nu al laag, maar straks kun je zonder auto nergens komen.
Referentiedienstregeling is pas om 8 uur in Goes, Oude-Tonge of Middelburg op werkdagen. Daar heeft een forens dus ook niks aan.
En aldus aanbestedingsleidraad moet na inschrijving de kosten gelijk blijven, maar mogen nuttige ritten wel worden toegevoegd.
Referentiedienstregeling is pas om 8 uur in Goes, Oude-Tonge of Middelburg op werkdagen. Daar heeft een forens dus ook niks aan.
En aldus aanbestedingsleidraad moet na inschrijving de kosten gelijk blijven, maar mogen nuttige ritten wel worden toegevoegd.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Het is volgens mij wel het idee dat het haltetaxinetwerk verbeterd en uitgebreid wordt met het geld dat er vrij komt met de bezuinigingen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Aanbesteding Zeeland
Er rijden dalijk nog een paar lijnen in Zeeland met grote bussen aangevuld met wat buurtbuslijnen en dan is het klaar in 2025... Men wil de klimaatdoelstellingen halen maar het OV wordt kapot bezuinigd aan alle kanten...
Re: Aanbesteding Zeeland
In het meest ideale scenario sluit de allereerste rit aan op een trein waarmee vrijwel de hele Randstad tussen acht en negen uur gehaald kan worden, behalve in Zeeuws-Vlaanderen. Daar acht ik de verbindingen met België juist belangrijk. Om acht uur in de Zeeuwse steden of Oude-Tonge vind ik echt een lachertje.
Maar goed. Ik zie voldoende inspiratie om eens te knutselen aan een goede dienstregeling voor Zeeland.
Maar goed. Ik zie voldoende inspiratie om eens te knutselen aan een goede dienstregeling voor Zeeland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Als ik het goed heb moet je een gebruikerspas hebben om van deze haltetaxi gebruik te maken. Daarnaast moet je minimaal 2 uur van tevoren bellen ervoor. Daar hebben een aantal mensen dus niks aan. En zijn die haltetaxi's beter dan een reguliere bus? Worden die haltetaxi's ook zero-emissie?sirvinniei schreef: ↑vr 19 mei 2023, 21:18 Het is volgens mij wel het idee dat het haltetaxinetwerk verbeterd en uitgebreid wordt met het geld dat er vrij komt met de bezuinigingen.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Een van de punten die er in die doorontwikkeling werd genoemd was inderdaad het terugbrengen van de reserveringstijd.
Hier een mooie video van een week geleden over het mobiliteitsplan https://youtu.be/yiLSnxbt25U
Hier een mooie video van een week geleden over het mobiliteitsplan https://youtu.be/yiLSnxbt25U
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Als er bijna geen forens baat bij heeft noem het dan geen OV meer..Ik merk in elk geval nog weinig van de BBB invloed. Leefbaarheid platteland?
Re: Aanbesteding Zeeland
Mooi dat beide voorbeelden alleen gaan over verbeteren van klassiek busvervoer, dat sluit helemaal aan bij de geest van het PvEsirvinniei schreef: ↑vr 19 mei 2023, 23:45 Hier een mooie video van een week geleden over het mobiliteitsplan https://youtu.be/yiLSnxbt25U
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten