Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Stijngeluk schreef: ↑do 11 mei 2023, 15:23
Nouja, onder andere elektriek, maar vooral het probleem dat de gasprijzen uit de pan zijn gegaan, en dat nou net is waar Arnhem - Nijmegen op rijd.
Verplicht door dezelfde provincie. Daar heeft Hermes niet zelf voor gekozen.
In principe is de hoge gasprijs dus het ondernemers risico van de provincie
gkw1969 schreef: ↑do 11 mei 2023, 11:04
- Lijn 352 wordt in de spits 4x per uur doorgetrokken naar Elsweide/HAN via Velperpoort en station Presikhaaf (route lijn 331) om extra capaciteit te hebben daar (lijn 331 zit vaak op de Ijssellaan al vol en dan staat er nog een buslading aan passagiers bij Station Presikhaaf en op de Velperweg).
Is die verlenging naar de HAN dan in plaats van de huidige lijn 6, of als aanvullig daarop?
iamthedutchdude schreef: ↑do 11 mei 2023, 17:27
Daarnaast schijnen we hier nog wel eens te vergeten dat er meer belangrijke kostenposten zijn dan alleen OV.
Aanleg van nieuwe wegen voor iedereen die gedwongen is om een auto te kopen omdat het OV niet meer rijdt?
Als we het dan over provincies hebben, wat dacht je dan van geestelijke gezondheidszorg?
gkw1969 schreef: ↑do 11 mei 2023, 11:04
- Lijn 352 wordt in de spits 4x per uur doorgetrokken naar Elsweide/HAN via Velperpoort en station Presikhaaf (route lijn 331) om extra capaciteit te hebben daar (lijn 331 zit vaak op de Ijssellaan al vol en dan staat er nog een buslading aan passagiers bij Station Presikhaaf en op de Velperweg).
Is die verlenging naar de HAN dan in plaats van de huidige lijn 6, of als aanvullig daarop?
De doortrekking is feitelijk aanvulling op lijn 331. Dus via Velperpoort en Station Presikhaaf.
Stijngeluk schreef: ↑do 11 mei 2023, 15:23
Nouja, onder andere elektriek, maar vooral het probleem dat de gasprijzen uit de pan zijn gegaan, en dat nou net is waar Arnhem - Nijmegen op rijd.
Verplicht door dezelfde provincie. Daar heeft Hermes niet zelf voor gekozen.
In principe is de hoge gasprijs dus het ondernemers risico van de provincie
^^ intussen is de gasprijs al een stuk gedaald en redelijk stabiel op zo'n 50 / 60 euro per megawattuur aan gas, zelfs voor volgend jaar zomer.
De hefstigste prijsstijgingen van het aardgas zijn, hopelijk, geweest én betaald. Kijkend naar de toekomst.. waarom dán nog een nieuwe bezuinigingsronde instellen?
Het is ook wel een beetje een vreemd busstation, waarvan een flink deel van het halteperron verdwenen lijkt te zijn ten gunste van een keermogelijkheid?
Waarom rijdt lijn 10 vandaag niet? Vertrekstaten melden niks speciaals voor 19 mei. Maaslijn gaat ook al maar elk half uur. Volgende keer toch maar weergewoon de auto. OV is te onbetrouwbaar geworden
Het zou netjes zijn geweest als dit op de vertrekstaten had gestaan, maar met logisch nadenken (en vooraf plannen) had je ook kunnen inschatten dat lijn 10 vandaag niet zou rijden. Het is Hemelvaartsweekend. ROC Nijmegen en De HAN zijn dicht en ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de universiteit. Wellicht dat de bibliotheek / studiezalen open zijn, maar dat trekt ook geen massa studenten. Met de overige buslijnen kom je trouwens net zo goed op je bestemming in dat deel van Nijmegen, dus waarom je voortaan met de auto zou moeten als lijn 10 niet rijdt, is me een raadsel.
Breng rijdt wel degelijk vakantieregeling. Bij ons zijn de vakantiediensten gepland, waardoor ook de kwartierdienst lijn 33 (tot Huissen Valom) en lijn 78 niet rijdt.
Ik heb de vertrekstaten bij Heyendaal zeer aandachtig bestudeerd. Nergens in de voetnoten was 19 mei opgenomen, dus dat vakantiedienst gold, was daaraan niet duidelijk en dat lijn 10 zelfs geen vakantiedienst rijdt was niet duidelijk. Als dat meteen duidelijk wqs geweedt was ik weer terug naar mijn auto gelopen.
AppleMoose schreef: ↑vr 19 mei 2023, 15:28
Het zou netjes zijn geweest als dit op de vertrekstaten had gestaan, maar met logisch nadenken (en vooraf plannen) had je ook kunnen inschatten dat lijn 10 vandaag niet zou rijden. Het is Hemelvaartsweekend. ROC Nijmegen en De HAN zijn dicht en ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de universiteit. Wellicht dat de bibliotheek / studiezalen open zijn, maar dat trekt ook geen massa studenten. Met de overige buslijnen kom je trouwens net zo goed op je bestemming in dat deel van Nijmegen, dus waarom je voortaan met de auto zou moeten als lijn 10 niet rijdt, is me een raadsel.
Makkelijker als de hoogfrequente lijn niet rijdt. Als de vertrekstaten niets melden, dan ga ik ervan uit datbhet rijdt. Niet iedereen is zo digitaal dat ze online tijden kunnen oovragen. Ik loop gewoon naar de bushalte en informeer me daar. Zelfs in de vakantiedienst zou lijn 10 relatief vaak rijden, dan wacht ik wel. Anders kan ik net zo goed de auto weer pakken (ik was naar Hoogeveldt gereden om iemand af te zetten en moest nog naar het centrum).
fogeltje schreef: ↑vr 19 mei 2023, 18:08
Ik heb de vertrekstaten bij Heyendaal zeer aandachtig bestudeerd. Nergens in de voetnoten was 19 mei opgenomen, dus dat vakantiedienst gold, was daaraan niet duidelijk en dat lijn 10 zelfs geen vakantiedienst rijdt was niet duidelijk. Als dat meteen duidelijk wqs geweedt was ik weer terug naar mijn auto gelopen.
Ik kan hier geen foto uploaden, maar ik zie bij de vakantieregeling toch echt 19-05 staan.
“Lijn 10 rijdt niet van 26-12-2022 t/m 06-01-2023, 19-05 en 17-07 t/m 18-08.
gkw1969 schreef: ↑do 11 mei 2023, 11:04
- Lijn 352 wordt in de spits 4x per uur doorgetrokken naar Elsweide/HAN via Velperpoort en station Presikhaaf (route lijn 331) om extra capaciteit te hebben daar (lijn 331 zit vaak op de Ijssellaan al vol en dan staat er nog een buslading aan passagiers bij Station Presikhaaf en op de Velperweg).
Dit zou wel mooi zijn. Ik gebruik regelmatig lijn 6 naar de Elsweide/HAN en die bus zit in de ochtend gewoon stampvol. Bus 331 idem en dan hou je weinig over. Als je wil lopen naar de HAN kun je nog de lijnen gebruiken die langs de Keulse Slag komen maar daar heeft geen enkele student zin in. Vanaf Arnhem CS heb je gewoon 3 opties: 331, 6 en de Sprinter naar Arnhem Presikhaaf die vanaf Velperpoort ook gewoon stampvol zit door studenten uit de Achterhoek die overstap. 1 station maar en het is maar een klein stukje maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat door die drukte op de vrij korte overstap, de trein vertraagd vertrekt.