IC 2000 is een bonte mix aan materieel... M6, M4 maar ook Varkenneuzen en Klassieke motorstellen (aan elkaar gecombineerd) zijn ook die lijn te vinden.
Dienstregeling 2024
Re: Dienstregeling 2024
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2024
M7 is toch wel voorbereid voor toelating in Nederland? Weet iemand wanneer dat dan gaat gebeuren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2024
https://treinposities.nl/ritinfo/20230226/5710cassie127 schreef: ↑do 09 feb 2023, 20:04 DDZ mag niet meer ingezet worden in sprinterdiensten naderhand van meerdere incidenten (en ook het incident waardoor het materieel langere tijd uit dienst geweest is). Daarnaast is de minimale halte afstand tussen de stations te klein op de 4900. Zelfde geldt overigens ook voor VIRM of ICM.
https://treinposities.nl/omloop/LBM10/20230226
Re: Dienstregeling 2024
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2024
NS trekt niet zomaar een blik met personeel open. Er gaan nog steeds mensen met pensioen, de aanwas van jong personeel is niet oneindig.
Re: Dienstregeling 2024
Dat klopt, maar Locov heeft onder andere kritiek op dat niet alle afschalingen onderbouwd zijn in de adviesaanvraag en dat de flexibiliteit om weer op te kunnen schalen mist. Want de werving van nieuw personeel zal in 2024 hopelijk door blijven gaan, maar de aanvraag houd geen rekening met het weer kunnen opschalen van de dienstregeling op vrijdagen als er medio 2024 weer voldoende personeel is.
Het idee van Locov om versneld naar het 8/4 model te groeien lijkt me echter niet zo realistisch.
Het idee van Locov om versneld naar het 8/4 model te groeien lijkt me echter niet zo realistisch.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2024
https://locov.nl/publicaties/2476904.as ... eling-2024
Hier is het besluit te vinden van de capaciteitsaanvraag voor dienstregeling 2024. Het belangrijkste advies dat is gevolgd is
Hier is het besluit te vinden van de capaciteitsaanvraag voor dienstregeling 2024. Het belangrijkste advies dat is gevolgd is
NS heeft een oplossing gevonden om in Dienstregeling 2024 op vrijdag, zaterdag en zondag in totaal zeventien rechtstreekse treinen tussen Heerlen en 's- Utrecht Centraal en verder te kunnen bieden (beide richtingen samen), waarbij NS capaciteit aanvraagt om alle bestaande aansluitingen met regionale treinen in stand te kunnen houden, inclusief een korte overstap van/naar Aken. NS kan dan op die momenten de Intercity Enkhuizen – Eindhoven Centraal met dubbele treinstellen rijden. In Eindhoven ontstaat er een mogelijkheid in de capaciteitsaanvraag om de intercity te combineren/splitsen in een deel van/naar Maastricht en in een deel van/naar Heerlen. Het Heerlens treindeel staat in de capaciteitsaanvraag dan circa tien minuten stil in Eindhoven Centraal ten behoeve van een goede inpassing (en aansluitingen) in Limburg. Voor de periode na Dienstregeling 2024 studeren we op andere mogelijkheden om Heerlen op vrijdag, zaterdag en zondag vaker en sneller met de Randstad te verbinden.
Re: Dienstregeling 2024
Die laatste zin suggereert dat men er rekening mee houdt dat er ook in 2025 nog geen ETMET op vrijdag, zaterdag en zondag gereden wordt.
Re: Dienstregeling 2024
Yep... erg jammer dat de ETMET voorlopig niet op vrijdag en in het weekend terugkomt. Wel ben ik fan van het idee om te vleugelen. Zo houdt de randstad toch nog zijn verbinding met Heerlen op die dagen.
zij/haar/hen/hun
Re: Dienstregeling 2024
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2024
Hoe vaak gaat het gebeuren dat dit ding in Limburg op de seconde precies voor je neus wegrijdt terwijl je weet dat het 10 minuten in Eindhoven gaat niksen, cq. dat het 10 minuten in Eindhoven nikst, nog ergens een minuutje vertraging oploopt en de trein van Arriva arrivederci zegt? U kunt nu nog inzetten.NS schreef: Het Heerlens treindeel staat in de capaciteitsaanvraag dan circa tien minuten stil in Eindhoven Centraal ten behoeve van een goede inpassing (en aansluitingen) in Limburg.
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2024
Als je daar bang voor bent, is er altijd nog deze optie:
NS schreef:Door dat langere stationnement is het overigens voor reizigers circa 3 minuten sneller om het Maastrichtse treindeel te pakken en in Sittard over te stappen op Arriva, echter, uit reizigersonderzoek weten we dat verreweg de meeste reizigers een rechtstreekse verbinding prefereren boven een kleine reistijdwinst.
Re: Dienstregeling 2024
Geen zorgen, ik wil sowieso niet naar Heerlen.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2024
Was te verwachten zonder politieke ambitie zal de dienstregeling in het post-coronatijdperk minder zijn dan het eerst zou zijn.PHS schreef: ↑di 23 mei 2023, 23:14Teleurstellende reactie van de NS. Het advies van het LOCOV op de capaciteitsaanvraag telde 28 pagina's met behoorlijke kritiek, zowel op het feit dat de afschalingen per dienstregeling 2023 maar deels worden teruggedraaid en de uitwerking onder de voorgenomen (maar nog onzekere) verbeteringen onder dienstregeling 2024. Daar reageert de NS maar heel beperkt op, het besluit telt nog geen 2,5 kantje en in de 6 pagina's tellende bijlage wordt vrijwel steeds verwezen naar het volgende blokje:tjoektjoek schreef: ↑di 23 mei 2023, 20:49 Hier is het besluit te vinden van de capaciteitsaanvraag voor dienstregeling 2024.
Zelfs zonder personeelstekort zou de NS dus afschalen. Dat straalt nou niet echt ambitie uit, helaas.U adviseert om op veel trajecten en momenten specifieke ritten toe te voegen aan de dienstregeling. Sinds de coronapandemie is het ontwerpen van zo’n dienstregeling een andere opgave dan daarvoor. Na twee jaar van lege treinen en stations weten reizigers weliswaar steeds beter de weg naar de trein terug te vinden. Maar de aantallen blijven deels achter bij de oorspronkelijke prognoses. Zo werken forensen nog veel thuis en de verwachting is dat dat zo blijft. We zien dat naast de reizigersomvang ook het reisgedrag flink is veranderd. NS wil daar met haar dienstregeling op aansluiten. Naast een zo goed mogelijk product bieden voor de reizigers, moet een dienstregeling uitvoerbaar zijn. Dat wil zeggen: een optimale en haalbare inzet van onze treinen en medewerkers. Een trein met weinig reizigers vervoert vooral lucht, een trein zonder personeel kan niet rijden. Als maatschappelijk bedrijf zijn we het aan de samenleving verplicht dat we op een efficiënte manier gebruik maken van onze middelen. Daarmee blijft het ov duurzaam en betaalbaar. De dienstregeling die we in 2024 gaan rijden zal minder uitgebreid zijn dan we een aantal jaar geleden dachten. De voor corona verwachte 1,4 miljoen reizigers per dag vervoeren we immers niet en ook de veranderende reispatronen had niemand voorzien. De capaciteitsaanvraag speelt daarom in op de verwachte vervoersvraag. NS neemt uw adviezen voor frequentieverhogingen daarom niet over.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2024
Als mensen zo graag een directe verbinding willen, dan moeten we misschien toch een keer af van corridorrijden.Dionysusnu schreef: ↑di 23 mei 2023, 23:34 Als je daar bang voor bent, is er altijd nog deze optie:NS schreef:Door dat langere stationnement is het overigens voor reizigers circa 3 minuten sneller om het Maastrichtse treindeel te pakken en in Sittard over te stappen op Arriva, echter, uit reizigersonderzoek weten we dat verreweg de meeste reizigers een rechtstreekse verbinding prefereren boven een kleine reistijdwinst.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2024
Nachttrein rijdt in december vanuit Hilversum naar Utrecht en Amsterdam
Voor uitgaanspubliek en andere nachtelijke reizigers is het binnenkort eindelijk mogelijk om 's nachts met de trein vanuit Hilversum naar Amsterdam en Utrecht te reizen. Verantwoordelijk wethouder Bart Heller tekende vrijdag de officiële overeenkomst met de NS. De eerste nachttrein vertrekt op 10 december van dit jaar.
Bron en meer: NH Nieuws
Voor uitgaanspubliek en andere nachtelijke reizigers is het binnenkort eindelijk mogelijk om 's nachts met de trein vanuit Hilversum naar Amsterdam en Utrecht te reizen. Verantwoordelijk wethouder Bart Heller tekende vrijdag de officiële overeenkomst met de NS. De eerste nachttrein vertrekt op 10 december van dit jaar.
Bron en meer: NH Nieuws
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2024
De jaren '80 komen terug. Toen stopte de nachtnettrein ook al in Hilversum
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Dienstregeling 2024
Het gaat hier om het treindeel van Eindhoven naar Heerlen.umbusko schreef: ↑di 23 mei 2023, 23:22Hoe vaak gaat het gebeuren dat dit ding in Limburg op de seconde precies voor je neus wegrijdt terwijl je weet dat het 10 minuten in Eindhoven gaat niksen, cq. dat het 10 minuten in Eindhoven nikst, nog ergens een minuutje vertraging oploopt en de trein van Arriva arrivederci zegt? U kunt nu nog inzetten.NS schreef: Het Heerlens treindeel staat in de capaciteitsaanvraag dan circa tien minuten stil in Eindhoven Centraal ten behoeve van een goede inpassing (en aansluitingen) in Limburg.
Niet, zoals je hier waarschijnlijk bedoelt, het treindeel van Heerlen naar Eindhoven.
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2024
Maar het valt te verwachten dat dat andersom ook ongeveer zo zal zijn. Of anders juist het treindeel uit Maastricht.
Re: Dienstregeling 2024
Zo krijg je wel dat losse steden een nachtnetje krijgen met enkele extra hele late/vroege ritten. Haarlem, Amersfoort en nu dus Hilversum.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2024
In mijn quote benoem ik beide treindelen. Het lijkt me dat als het treindeel van Eindhoven naar Heerlen 10 minuten in Eindhoven stil blijft staan om van het pad van de 800 in de 3900 terecht te komen, het treindeel van Heerlen naar Eindhoven daar ook 10 minuten blijft wachten om van het pad van de 3900 in dat van de 800 terecht te komen.lvdmoosdijk schreef: ↑za 03 jun 2023, 18:00Het gaat hier om het treindeel van Eindhoven naar Heerlen.umbusko schreef: ↑di 23 mei 2023, 23:22Hoe vaak gaat het gebeuren dat dit ding in Limburg op de seconde precies voor je neus wegrijdt terwijl je weet dat het 10 minuten in Eindhoven gaat niksen, cq. dat het 10 minuten in Eindhoven nikst, nog ergens een minuutje vertraging oploopt en de trein van Arriva arrivederci zegt? U kunt nu nog inzetten.NS schreef: Het Heerlens treindeel staat in de capaciteitsaanvraag dan circa tien minuten stil in Eindhoven Centraal ten behoeve van een goede inpassing (en aansluitingen) in Limburg.
Niet, zoals je hier waarschijnlijk bedoelt, het treindeel van Heerlen naar Eindhoven.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2024
Was het geen optie om in het weekend de reguliere nachttrein via Hilversum te sturen? In overleg met ProRail zou je dan ook de onderhoudsroosters voor Utrecht-Amsterdam op die dagen kunnen inplannen.
Re: Dienstregeling 2024
De nachttrein rijdt normaal langs Hilversum, zij het zonder te stoppen. Althans, zo is het lang geweest en was het ook de laatste keer dat ik 'm nam, een paar maanden geleden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Dienstregeling 2024
Hebben een paar nachttreinen ook niet een stop in Bijlmer/ArenA? Dan moet je daar ook weer iets mee.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2024
Het rijden via Hilversum gebeurt maar een paar dagen per week vanwege het onderhoudsrooster, de voorkeur gaat uit naar rechtstreeks via Bijlmer rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten