Mag ik even kwijt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Korten? Je krijgt gewoon hetzelfde als wat altijd de vergoeding was voor saldo-reizigers.
Eerder kreeg je juist excessief veel vergoed.
Eerder kreeg je juist excessief veel vergoed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik kan anders nog iemand trakteren... Heb nog een WeekendVrij op saldo (1e klas) en kreeg gister nog goedkeuring voor teruggave van € 6,80 (voor Groningen - Amersfoort met +60).
Da's op zich niet heel slecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Voor € 3,40 lukt een koffie toch ook wel En die 1/12e van de prijs levert toch al een halve gratis dag reizen op, uitgaande van 8 weekenddagen per maand en dus € 5,10 aan reiskosten per weekenddag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
Nu de gigantische puinzooi van claims bij NS International nog... Daar durven ze niet eens meer een verwachte afhandeltermijn te geven.PHS schreef: ↑ma 05 jun 2023, 14:23 NS lijkt de achterstanden bij het uitbetalen van GtbV-claims steeds verder in te lopen: er kwam net een stapeltje toegewezen claims bij mij binnen van de afgelopen maanden, de meest recente van begin mei.
Helaas is snel werk niet altijd goed werk, want bij drie claims is het toegewezen bedrag om onverklaarbare redenen een paar euro te laag. Moeten ze er nog een keer naar kijken
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Mag ik even kwijt
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mag ik even kwijt
^^ ze hebben nog wat boete geld te besteden, hoorde ik vandaag. Mooi doel, niet?
Re: Mag ik even kwijt
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mag ik even kwijt
Dat waag ik te betwijfelen. Het is voor mij nu niet meer logisch om Altijd Vrij te nemen, al heeft dat er ook mee te maken dat mijn werkgever nu geen abonnementen meer vergoed, maar alleen nog de werkelijk gemaakte reiskosten, waardoor een abonnement sowieso weinig nu heeft.
Maar zelfs als ik wel een abonnement vergoed zou krijgen, zou ik 13 dagen per maand naar kantoor moeten gaan. Dat haal ik nu niet.
Desondanks heb ik wel Weekend Vrij, maar die gebruik ik uiteraard niet voor forensenreizen en ik denk de meeste mensen niet.
Maar zelfs als ik wel een abonnement vergoed zou krijgen, zou ik 13 dagen per maand naar kantoor moeten gaan. Dat haal ik nu niet.
Desondanks heb ik wel Weekend Vrij, maar die gebruik ik uiteraard niet voor forensenreizen en ik denk de meeste mensen niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
1/42ste bij altijd vrij vind ik wel schandalig laag inderdaad. Ik vind een half uur vertraging van m'n leven meer dan die paar euro waard.
Bij Weekend Vrij was het wel aan de hoge kant inderdaad, maar ik vind het nieuwe systeem ook niet erg eerljk.
Bij Weekend Vrij was het wel aan de hoge kant inderdaad, maar ik vind het nieuwe systeem ook niet erg eerljk.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt
Het is niet meer dan eerlijk dat je een gedeelte van je abonnementskosten terugkrijgt, ipv van de ritprijs. Tuurlijk, ik wil ook zo veel mogelijk geld terug maar ik niet zeggen dat NS dat niet kan maken.
Twee keer een vertraging claimen en je hebt je abonnementskosten eruit is sowieso buitensporig veel restitutie.
Twee keer een vertraging claimen en je hebt je abonnementskosten eruit is sowieso buitensporig veel restitutie.
Re: Mag ik even kwijt
Als NS op tijd rijdt valt er niks te claimen — maar kennelijk is dat een absurd uitgangspunt,
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
...dat vele mensen en ik ook teleurgesteld en woedend zijn, dat de rondrit met 01 1104 van Mönchengladbach via Aachen, Düren, Köln, Dormagen en Krefeld nu voortijdig is beeindigd. De trein heeft nu bijna twee uur in Herzogenrath stilgestaan en rijdt nu via Rheydt terug naar Mönchengladbach, omdat romdom de helling van Kohlscheid te vele "spoorwegliefhebbers" verstokken te dicht langs het spoor staan.
Re: Mag ik even kwijt
Niet alleen bij Kohlscheid. Met de RE18 bijna een uur voor Aachen-West gestaan, omdat ook daar de politie de boel leeg is komen vegen. Net zoals ze dat bij Lindern al hebben kunnen doen. En inderdaad tussen Herzogenrath en Kohlscheid op de meest gekke plekken "Fotobegeisterte"(aldus onze machinist) aangetroffen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik snap sowieso niet dat men nog plezierritjes met dit soort rokende roet versprijders mag maken. Ik had dat net zoals antieke auto's en bussen op de weg allang verboden. Zeker als we naar een 100% circulaire samenleving moeten.ICE11 schreef: ↑za 10 jun 2023, 16:45 ...dat vele mensen en ik ook teleurgesteld en woedend zijn, dat de rondrit met 01 1104 van Mönchengladbach via Aachen, Düren, Köln, Dormagen en Krefeld nu voortijdig is beeindigd. De trein heeft nu bijna twee uur in Herzogenrath stilgestaan en rijdt nu via Rheydt terug naar Mönchengladbach, omdat romdom de helling van Kohlscheid te vele "spoorwegliefhebbers" verstokken te dicht langs het spoor staan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
Zullen we dan ook meer stoppen met het restaureren van schilderijen? Komen ongetwijfeld heel veel chemicaliën bij kijken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Zo kan je natuurlijk alles bagatelliseren. Daar zijn in ieder geval meer ontwikkelingen dan bij een oude stoomtrein ombouwen of saneren. Maar of je het nu leuk vindt of niet, uiteindelijk zal ook de stoomtrein er aan moeten geloven richting 2050.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
Door los te gaan op een enkele stoomrit lok je zo'n reactie natuurlijk wel uit. Stoomlocomotieven zijn inefficiënte viespeuken, maar ik vrees dat zo'n ritje nog niet half zoveeel bijdraagt aan de aardopwarming als één opstijgende Boeing 737 — en daar zijn er toch echt wat meer van.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben het ook zeker mee eens om ook de grote vervuilers aan te pakken, maar het ombouwen naar bijvoorbeeld waterstof van stoomtreinen is natuurlijk laaghangend fruit aangezien de impact op de economie gering is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
Volgens mij zijn er weinig mensen die zich druk maken om evenementen met stoomlocomotieven.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Zie o.a. bron: https://www.jutter.nl/geen-ritjes-meer- ... ata-steel/. Natuurlijk wel een beetje hypocriet bedrijf.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
Een beetje
Re: Mag ik even kwijt
Het verbieden van stoomtreinen is in deze analogie als het plukken van een enkele al verrotte appel in een gigantische boomgaard. Het gaat nul effect hebben.regenmaker schreef: ↑zo 11 jun 2023, 09:36 Ik ben het ook zeker mee eens om ook de grote vervuilers aan te pakken, maar het ombouwen of verbieden van stoomtreinen is natuurlijk laaghangend fruit aangezien de impact op de economie gering is.
Richt je pijlen liever op het vlieg- en wegverkeer, als het klimaat je aan het hart gaat, en qua treinen op fossiele opwekking van energie.
🗣
Re: Mag ik even kwijt
Er zijn ook bedroevend weinig mensen die zich echt druk maken over hun eigen gevlieg, dus of dat nou echt een argument is...? Maar gelukkig hebben wij er wel eentje op het forum die zich druk maakt over die stoomdingen
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten