OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

Ondertussen is de planning dat er ongeveer iedere vier weken een nieuwe omloop met ICNG bijkomt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22118
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Er rijdt een DDZ-VI in de 3000. Ik zag hem zojuist door Duivendrecht scheuren op weg naar Nijmegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Negen
Berichten: 114
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Negen »

Er rijdt een dubbele SNG in de gecombineerde 8800/6000 serie, te weten de stelnummers 3042 en 2706, aldus treinposities.nl
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22118
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

De 2277 rijdt met een DDZ-VI.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

De 141 (gehele omloop) en 143 rijden vandaag met ICM. En waarschijnlijk zullen ook de 145, 147 en 149 met ICM gaan rijden i.v.m. tekort aan inzetbare 1700 locs.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dennistd »

Wat is daarmee gebeurd dan dan er ineens zo weinig meer inzetbaar zijn van de ene op de andere dag?
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

Tja er staan er 4 van de 8 stil met defecten, die in Maastricht (onderhoudsbedrijf voor de 1700) verholpen moeten worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

Ook vandaag zal er weer ICM in de IC Berlijn te vinden zijn.
In de locomotief omloop van de 141 die keert op de 240 zijn de 4058 en 4060 te vinden. De 147 zal daarna gewoon weer met loc 1765 en stam 7705 gaan rijden.

Daarnaast zal ook de locomotief omloop van de 143 die in Bad Bentheim keert op de 148 met ICM 4217 en 4226 gaan rijden en na een lange kering vervolgens nog een slag 241 × 140.

Daarnaast is er momenteel een storing waardoor actuele materieelinzet niet gedeeld wordt met de reisinformatiebronnen. Laatste update van treinen waar nog wel een stelnummer bij staat is van 02:15 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3293
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door marvinkok »

245 en 242 rijden volgens de Nederlandse reisinfo niet in NL. In Bentheim stond vanmorgen een ICE2 op spoor 30, voor de 245 (rijdend met ersatznummer).
De DB app houdt vol dat Amersfoort gewoon te bereiken is (met een overstap in Bentheim wegens "ander materieel")
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

141 is uit Amersfoort vertrokken met de 4226 en 4217. In de apps komt dit echter niet goed naar voren door de eerder genoemde storing.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22118
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: vr 16 jun 2023, 18:40 Tja er staan er 4 van de 8 stil met defecten, die in Maastricht (onderhoudsbedrijf voor de 1700) verholpen moeten worden.
Kan er dan geen Vectron invallen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9170
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

De Vectrons zijn ook nodig voor de Nightjet. Aangezien de IC Berlijn een redelijk ingewikkelde omloop en vertragingsgevoelige route heeft, kun je niet altijd het risico nemen dat je tussentijds een Vectron daarvan leent.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daan!
Berichten: 292
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daan! »

6 Vectrons op twee nightjets?

Maar het kan ook aan de rijtuigen liggen....
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13477
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Z2N »

Dit weekend wordt er gekeerd in Amersfoort, waarbij de locs niet om kunnen lopen. Als er dan locs missen wordt het krap.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MetroRET
Berichten: 3957
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Daan! schreef: za 17 jun 2023, 17:47 6 Vectrons op twee nightjets?

Maar het kan ook aan de rijtuigen liggen....
Wat ik ook niet snap, is dat er in zowel Köln (421/420, bij aanwezige Brusselse delen) als in Frankfurt (403/402) in meer dan 24u wordt gekeerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39828
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: za 17 jun 2023, 18:00 Dit weekend wordt er gekeerd in Amersfoort, waarbij de locs niet om kunnen lopen. Als er dan locs missen wordt het krap.
Op de Bokkeduinen lukt dat niet inderdaad, maar op het emplacement kan toch met gemak een loc omlopen?
Vanmiddag zag ik hierdoor ook wel de knap knullige situatie ontstaan dat een setje ICM uit Bad Bentheim op spoor 7 aankwam en de reizigers daaruit net de IC naar Amsterdam op spoor 5 voor hun neus weg zagen rijden. Met dat materieel had je immers wel doorgaand kunnen rijden ondanks de zeer krappe capaciteit op Amsterdam Centraal dit weekend.

Zal wel te kort vooraf bekend geworden zijn om de planning nog op aan te passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

Probleem is daar zo dat,NS International 3 sporen op de bokkeduinen krijgt om op te stellen + 1 spoor bij de schoonmaakperrons voor de omrijden bewegingen en dat NS International dit zelf moet regelen. De medewerker die het rangeerplan van het NSR materieel op de bokkeduinen plant en bijstuurt doet niets met NS International. Andere sporen gebruiken moet dus altijd in overleg met de medewerker van NSR die het opstelterrein plant en bijstuurt (en die personen zitten beide op een andere locatie dat te regelen). Heel vaak wordt er vanuit de NSR kant geen toestemming voor gegeven omdat NSI er vervolgens een rotzooi van maakt (is al te vaak voorgekomen).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51408
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

MetroRET schreef:
Daan! schreef: za 17 jun 2023, 17:47 6 Vectrons op twee nightjets?

Maar het kan ook aan de rijtuigen liggen....
Wat ik ook niet snap, is dat er in zowel Köln (421/420, bij aanwezige Brusselse delen) als in Frankfurt (403/402) in meer dan 24u wordt gekeerd.
Frankfurt lijkt mij vrij logisch toch? De loc uit Nederland komt om 02:31 aan in Frankfurt en zit vervolgens opgesloten totdat de trein vertrokken is richting Zwitserland om 02:45. Vervolgens moet de loc eerst naar de opstelsporen, dan weer terug naar de aangekomen trein uit Zwitserland die er inmiddels al is, en dan mag er helemaal niets mis gaan qua vertragingen. Dan is een kering van 24,5 uur best verklaarbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt5154
Berichten: 860
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Matt5154 »

De 3555 en de 3777 reden met SNG8. De 303565 begon met SLT10. Als trein 3787 werd die te Utrecht Centraal SLT14 en die rijdt ook terug als de 3589.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39828
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

En de 703054 reed met ICM van Utrecht via Hilversum naar Den Helder :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22118
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: za 17 jun 2023, 19:12 Probleem is daar zo dat,NS International 3 sporen op de bokkeduinen krijgt om op te stellen + 1 spoor bij de schoonmaakperrons voor de omrijden bewegingen en dat NS International dit zelf moet regelen. De medewerker die het rangeerplan van het NSR materieel op de bokkeduinen plant en bijstuurt doet niets met NS International. Andere sporen gebruiken moet dus altijd in overleg met de medewerker van NSR die het opstelterrein plant en bijstuurt (en die personen zitten beide op een andere locatie dat te regelen). Heel vaak wordt er vanuit de NSR kant geen toestemming voor gegeven omdat NSI er vervolgens een rotzooi van maakt (is al te vaak voorgekomen).
Hier snap ik weinig van. Het is toch hetzelfde bedrijf?!
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

Nee, NS zelf is opgesplitst in verschillende bedrijfsdelen zoals NS International en NS Reizigers, dat zijn twee aparte bedrijven met eigen personeel en eigen bijsturing. Maar ook NS Stations is een aperte tak net als Nedtrain/Onderhoud & Service. En NS International heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en bijvoorbeeld ook een eigen planningsafdeling naast die van NS reizigers.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Cas
Berichten: 889
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Cas »

Ja, bedrijfsonderdelen. Zoals in menig bedrijf is het logisch dat er verschillende onderdelen zijn voor verschillende taken, maar die dienen nog wel samen te werken...
請勿靠近車門
April064
Berichten: 758
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door April064 »

Vanochtend zat ik tussen Gd en Wd in de 4023 die met 8 bakken SNG reed. De 4029 rijdt nu ook met een ICM-3.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51408
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De t5122 Dordrecht - Den Haag Centraal rijdt vandaag met SLT8 ipv SNG.
De t6626 Dordrecht - Nijmegen rijdt vandaag met SLT10 ipv Flirt.
De t5927 Dordrecht - Roosendaal rijdt vandaag met SNG6 ipv SNG3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten