OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ondertussen is de planning dat er ongeveer iedere vier weken een nieuwe omloop met ICNG bijkomt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er rijdt een DDZ-VI in de 3000. Ik zag hem zojuist door Duivendrecht scheuren op weg naar Nijmegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er rijdt een dubbele SNG in de gecombineerde 8800/6000 serie, te weten de stelnummers 3042 en 2706, aldus treinposities.nl
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 2277 rijdt met een DDZ-VI.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 141 (gehele omloop) en 143 rijden vandaag met ICM. En waarschijnlijk zullen ook de 145, 147 en 149 met ICM gaan rijden i.v.m. tekort aan inzetbare 1700 locs.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wat is daarmee gebeurd dan dan er ineens zo weinig meer inzetbaar zijn van de ene op de andere dag?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tja er staan er 4 van de 8 stil met defecten, die in Maastricht (onderhoudsbedrijf voor de 1700) verholpen moeten worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ook vandaag zal er weer ICM in de IC Berlijn te vinden zijn.
In de locomotief omloop van de 141 die keert op de 240 zijn de 4058 en 4060 te vinden. De 147 zal daarna gewoon weer met loc 1765 en stam 7705 gaan rijden.
Daarnaast zal ook de locomotief omloop van de 143 die in Bad Bentheim keert op de 148 met ICM 4217 en 4226 gaan rijden en na een lange kering vervolgens nog een slag 241 × 140.
Daarnaast is er momenteel een storing waardoor actuele materieelinzet niet gedeeld wordt met de reisinformatiebronnen. Laatste update van treinen waar nog wel een stelnummer bij staat is van 02:15 uur.
In de locomotief omloop van de 141 die keert op de 240 zijn de 4058 en 4060 te vinden. De 147 zal daarna gewoon weer met loc 1765 en stam 7705 gaan rijden.
Daarnaast zal ook de locomotief omloop van de 143 die in Bad Bentheim keert op de 148 met ICM 4217 en 4226 gaan rijden en na een lange kering vervolgens nog een slag 241 × 140.
Daarnaast is er momenteel een storing waardoor actuele materieelinzet niet gedeeld wordt met de reisinformatiebronnen. Laatste update van treinen waar nog wel een stelnummer bij staat is van 02:15 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
245 en 242 rijden volgens de Nederlandse reisinfo niet in NL. In Bentheim stond vanmorgen een ICE2 op spoor 30, voor de 245 (rijdend met ersatznummer).
De DB app houdt vol dat Amersfoort gewoon te bereiken is (met een overstap in Bentheim wegens "ander materieel")
De DB app houdt vol dat Amersfoort gewoon te bereiken is (met een overstap in Bentheim wegens "ander materieel")
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
141 is uit Amersfoort vertrokken met de 4226 en 4217. In de apps komt dit echter niet goed naar voren door de eerder genoemde storing.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kan er dan geen Vectron invallen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De Vectrons zijn ook nodig voor de Nightjet. Aangezien de IC Berlijn een redelijk ingewikkelde omloop en vertragingsgevoelige route heeft, kun je niet altijd het risico nemen dat je tussentijds een Vectron daarvan leent.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
6 Vectrons op twee nightjets?
Maar het kan ook aan de rijtuigen liggen....
Maar het kan ook aan de rijtuigen liggen....
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dit weekend wordt er gekeerd in Amersfoort, waarbij de locs niet om kunnen lopen. Als er dan locs missen wordt het krap.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Op de Bokkeduinen lukt dat niet inderdaad, maar op het emplacement kan toch met gemak een loc omlopen?
Vanmiddag zag ik hierdoor ook wel de knap knullige situatie ontstaan dat een setje ICM uit Bad Bentheim op spoor 7 aankwam en de reizigers daaruit net de IC naar Amsterdam op spoor 5 voor hun neus weg zagen rijden. Met dat materieel had je immers wel doorgaand kunnen rijden ondanks de zeer krappe capaciteit op Amsterdam Centraal dit weekend.
Zal wel te kort vooraf bekend geworden zijn om de planning nog op aan te passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Probleem is daar zo dat,NS International 3 sporen op de bokkeduinen krijgt om op te stellen + 1 spoor bij de schoonmaakperrons voor de omrijden bewegingen en dat NS International dit zelf moet regelen. De medewerker die het rangeerplan van het NSR materieel op de bokkeduinen plant en bijstuurt doet niets met NS International. Andere sporen gebruiken moet dus altijd in overleg met de medewerker van NSR die het opstelterrein plant en bijstuurt (en die personen zitten beide op een andere locatie dat te regelen). Heel vaak wordt er vanuit de NSR kant geen toestemming voor gegeven omdat NSI er vervolgens een rotzooi van maakt (is al te vaak voorgekomen).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Frankfurt lijkt mij vrij logisch toch? De loc uit Nederland komt om 02:31 aan in Frankfurt en zit vervolgens opgesloten totdat de trein vertrokken is richting Zwitserland om 02:45. Vervolgens moet de loc eerst naar de opstelsporen, dan weer terug naar de aangekomen trein uit Zwitserland die er inmiddels al is, en dan mag er helemaal niets mis gaan qua vertragingen. Dan is een kering van 24,5 uur best verklaarbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 3555 en de 3777 reden met SNG8. De 303565 begon met SLT10. Als trein 3787 werd die te Utrecht Centraal SLT14 en die rijdt ook terug als de 3589.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En de 703054 reed met ICM van Utrecht via Hilversum naar Den Helder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hier snap ik weinig van. Het is toch hetzelfde bedrijf?!cassie127 schreef: ↑za 17 jun 2023, 19:12 Probleem is daar zo dat,NS International 3 sporen op de bokkeduinen krijgt om op te stellen + 1 spoor bij de schoonmaakperrons voor de omrijden bewegingen en dat NS International dit zelf moet regelen. De medewerker die het rangeerplan van het NSR materieel op de bokkeduinen plant en bijstuurt doet niets met NS International. Andere sporen gebruiken moet dus altijd in overleg met de medewerker van NSR die het opstelterrein plant en bijstuurt (en die personen zitten beide op een andere locatie dat te regelen). Heel vaak wordt er vanuit de NSR kant geen toestemming voor gegeven omdat NSI er vervolgens een rotzooi van maakt (is al te vaak voorgekomen).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nee, NS zelf is opgesplitst in verschillende bedrijfsdelen zoals NS International en NS Reizigers, dat zijn twee aparte bedrijven met eigen personeel en eigen bijsturing. Maar ook NS Stations is een aperte tak net als Nedtrain/Onderhoud & Service. En NS International heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en bijvoorbeeld ook een eigen planningsafdeling naast die van NS reizigers.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja, bedrijfsonderdelen. Zoals in menig bedrijf is het logisch dat er verschillende onderdelen zijn voor verschillende taken, maar die dienen nog wel samen te werken...
請勿靠近車門
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vanochtend zat ik tussen Gd en Wd in de 4023 die met 8 bakken SNG reed. De 4029 rijdt nu ook met een ICM-3.
zij/haar/hen/hun
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De t5122 Dordrecht - Den Haag Centraal rijdt vandaag met SLT8 ipv SNG.
De t6626 Dordrecht - Nijmegen rijdt vandaag met SLT10 ipv Flirt.
De t5927 Dordrecht - Roosendaal rijdt vandaag met SNG6 ipv SNG3.
De t6626 Dordrecht - Nijmegen rijdt vandaag met SLT10 ipv Flirt.
De t5927 Dordrecht - Roosendaal rijdt vandaag met SNG6 ipv SNG3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten