Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik vraag mij wel nog steeds af wat de exacte inzet straks wordt van de BYD’s en Ebusco’s en of de BYD’s in de 27xx-nummering wellicht op het SnelRRReis blijven of terug worden genummerd.
Naar mijn idee zijn er nu namelijk meer SnelRRReis BYD’s dan de 31 Ebusco’s die er gaan komen, maar zijn alle huidige ComfortRRReis BYD’s al hard nodig voor de lijnen 301 en 304, dus dat lijkt mij dan ook geen optie voor extra SnelRRReis-wagens. Er komen echter wel flink wat SnelRRReis-lijnen bij…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
De 24xx serie moet uiteindelijk op de stadsdienst van Lelystad gaan rijden en de Ebusco's op lijn 201, 210 en 217. Vermoedelijk gaat de 27xx serie dan naar IJsselmond (ik ken het volledige vervoerplan nog niet, maar de meeste lijnen daar worden SnelRRReis). Of er moet in de tussentijd nog iets veranderd zijn in het plan, maar we gaan het vanzelf zien. Ik betwijfel nog steeds of 36* extra bussen genoeg zullen zijn.
Als ik goed heb geteld, zijn het 5 snelRRReis lijnen voor IJsselmond gebied. Dat is (denk ik) net een kwart van alle IJsselmond lijnen. Dus dat valt allemaal wel mee
Milco schreef: ↑do 27 jul 2023, 09:56
Ik wist niets van Ebusco’s van 18m voor EBS? Weet enkel dat ze 31 Ebusco’s van 13,5m hebben besteld.
Dan ligt het misverstand bij mij. Ik kwam de registratie van de 18 meter Ebusco tegen en dacht aan dit topic. Abuis dus. De 18 meter zal voor een ander bestemd zijn.
Dat is aannemelijk een demobus. In Nederland heeft Ebusco nog geen klanten voor deze variant. De gelede versie van de 3.0 wordt gegeven de huidige orderportefeuille van Ebusco voorlopig vrijwel alleen aan Scandinavische landen geleverd. Binnen West-Europa staan er verder enkele orders open in Duitsland en Frankrijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Op de Stadsbuurtbus Kampen rijdt bus 9332, maar dit is de S-185-KG die een ongeluk heeft gehad toch? Is deze weer opgelapt of heeft men de boordcomputer in een nieuwe bus gezet?
Rijd daar überhaupt al een nieuwe bus rond? De laatste keer dat ik in Kampen was, nadat de 510 naar EBS gegaan was, reed er een witte Sprinter op die lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
NintendoC schreef: ↑vr 28 jul 2023, 14:18
Sinds vanochtend blijkbaar. Lijkt erop dat de computer van de oude bus in de 9341 is gezet.
Check. Toevallig las ik je bericht nog terwijl ik onderweg was voor wat plaatjes in die hoek van IJsselmond, dus ook nog maar even richting Kampen geweest... EBS 9341 - Kampen, Kennedylaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Meltrain schreef: ↑zo 23 jul 2023, 12:52
Goed nieuws.
Dan is het wel van belang dat de Ebusco's op tijd geleverd worden.
Dát wordt wel een dingetje.. onder andere de vertragingen in de toeleveringsketen blijven aanhouden. ... én..je verwácht het niet: personeelstekort.
Ebusco dacht dit jaar zwarte cijfers te gaan schrijven (voor belastingen etc..) maar dat idee kan opgeschoven worden naar volgend jaar..
(..)Zoals eerder gecommuniceerd heeft Ebusco te maken met materiaaltekorten als gevolg van verstoringen in de toeleveringsketen. Ofschoon de toeleveringsketen herstellende is, leidt dit in combinatie met de aanhoudende arbeidskrapte tot meer vertraging in de productie van bussen dan verwacht. Door de tegenwind blijft de resultaatontwikkeling in het eerste halfjaar achter bij de verwachtingen van Ebusco.
Mitigerende maatregelen
Om aan de huidige orders te voldoen en de toekomstige groei van het orderboek te faciliteren, zet Ebusco nu in op een versnelde opschaling van haar productiecapaciteit met hulp van drie assemblagepartners in Europa en daarbuiten. Niet alleen hebben alle partners afzonderlijk reeds bewezen de kwaliteit van de assemblage te kunnen borgen, ook helpen zij de productie te versnellen en de bruto marge te verbeteren. Met de geplande opening van de productiefaciliteit in Rouen, Frankrijk en een externe casco assemblagepartner, werkt Ebusco bovendien aan opschaling van de cascoproductie.
Vooruitzichten en strategische prioriteiten voorbij 2023
Mede doordat het aantal bussen dat bijdraagt aan de omzet lager uitvalt, is het niet langer realistisch om te veronderstellen dat de eerdere verwachtingen voor de omzet evenals een positieve EBITDA in 2023 gehaald worden. Met de nieuwe maatregelen verwacht Ebusco over de tweede helft van 2023 een aanzienlijke verbetering van het operationele resultaat te boeken vergeleken met het eerste halfjaar. Daarmee verwacht Ebusco over het gehele jaar 2023 desondanks een significante omzetstijging ten opzichte van 2022. In 2024 verwacht het bedrijf EBITDA positief te zijn. (,,)
Volgens busposities heeft Ebusco 2531 al realtime informatie uitgezonden. Geen idee of dat kan kloppen of dat er wellicht een boordcomputer uit een andere bus (BYD) is gebruikt, maar het is wel opvallend.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!