Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tjekken »

Gister reed de 28 ri. Vleuten rond middernacht op Oorsprongpark ook met een Heuliez!
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Uitval op lijn 280 begint weer aardige vormen aan te nemen zo te zien. :(
Gisteren en zaterdag reed er na 17:00 uur geen bus meer volgens busposities.
(En heb ik zelf gisteravond ook niets gezien).

Ook vandaag rijden de laatste 2 (!) ritten vanaf Amersfoort CS niet. :X
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alex99 »

Dit is wel erg ja, ik ging er vanmorgen nog vanuit dat er een bus van Rhenen naar V'daal zou gaan... tja, sta je daar om vervolgens op ov-info te zien dat de laatste 7(!!!) ritten uitvallen.... Gelukkig is station Rhenen op een klein halfuurtje lopen, maar dit is me geen goede reclame voor de bus...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dat is het probleem van lijn 280 ook wel een beetje: al die laatste ritten zullen één dienst zijn, dus dat is net een ongelukkige als die uitvalt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 737
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Ook op lijn 50 van/naar Wageningen rijden vanavond 2 ritten achter elkaar niet.
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Daniel schreef: ma 31 jul 2023, 21:14 Dat is het probleem van lijn 280 ook wel een beetje: al die laatste ritten zullen één dienst zijn, dus dat is net een ongelukkige als die uitvalt.
Inderdaad…ook vanavond rijdt er niets op lijn 280.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alex99 »

Ik hoorde van een chauffeur op de 50 ri De Klomp (in een Setra) dat hij geen bus had om mee te vertrekken in zijn dienst. Bekende verhaal van het domino-effect. Maar laat wat mij betreft wel de ernst van het personeelstekort zien... Blijkbaar dus niet (voldoende) opgelost... Beetje off-topic: door diezelfde chauffeur trouwens mijn overstap wel gehaald, aan de chauffeurs ligt het (meestal ;) ) niet gelukkig (en een dikke pluim voor de klantgerichtheid, mag ook een keer gezegd worden).
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mdk »

Vanmiddag heb ik voor het eerst een MB Capacity in reizigersdienst op lijn 28 gezien, ik was te ver weg om het voertuignummer te kunnen zien en het lijkt erop dat de live-informatie ook nog niet werkt gezien er geen rit met een Capacity online geregistreerd is, maar de instroom in de reizigersdienst lijkt dus begonnen.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Weet je zeker dat dit een Capacity is geweest op de reizigersdienst? De U-link Citaro's lijken namelijk verdacht veel op de Capacity"s, alleen hebben de Capacity's twee assen achter en vier in-/uitgangen
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Als ik op Busposities kijk, is (op rit 2034 na, volgens OVinfo is die rit uitgevallen) ook elke rit geregistreerd met ofwel Citaro-G, ofwel AGG300.

Ik heb daarnaast vanmiddag ook voornamelijk Ulink Citaro-G zien rijden op lijn 28, dus zou goed kunnen dat daar verwarring vandaan gekomen is. Ook die rit op lijn 28 die zich op CS Centrumzijde vóór mijn tram langs drukte was een Ulink Citaro-G.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Inderdaad, ook ik heb hiernaar gekeken en vond het al vreemd, wel weet ik dat men soms de lijnfilms test om te checken of de kleuren werken en men rijdt de instructieritten alleen op werkdagen, dus het kan dat ie hem gezien heeft, maar dan als instructierit.

Wat ik weet is dat ze vanaf 20 augustus op de reizigersdienst zitten, voor de GD Citaro's LE die voor de Amba's in de plaats komen geldt dat niet, schijnen pas in oktober in dienst te kunnen en dat heeft weer te maken met vertraging bij Ebusco en dus gaan de Amba's nog even iets langer door dan gepland *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Ik vraag mij af wat vertraging bij Ebusco voor invloed kan hebben op het in dienst komen van bussen van Mercedes-Benz die 14 jaar oude VDL's vervangen...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

De GD-Citaro's kunnen niet eerder naar Utrecht dan dat de Ebusco's in GD rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Toch is er al een flink deel van de serie 3327 - 3341 naar Utrecht gekomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Ja, alleen, ook die worden nog volledig omgebouwd, zowel van binnen als van buiten naar de huisstijl van U-OV
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Etienne schreef: di 01 aug 2023, 19:53 Toch is er al een flink deel van de serie 3327 - 3341 naar Utrecht gekomen.
Ik bedoelde dat ze nog niet allemaal naar Utrecht konden, ondanks vakantiedienst -0- Dank voor de verbetering!
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Selivio »

De nieuwe Ebusco's komen sowieso niet voor mei 2024 volgens de planning, dus wat dat te maken heeft met de VDL's? Uiteindelijk zouden er 30 LE's komen naar Utrecht vanuit Groningen (maar wanneer de 2de batch komt is mij niet bekend, wel dat het in GD inmiddels wat krap begint te worden met gewone 12m streekbussen. De oude C1's rijden namelijk weer volop momenteel).
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Etienne schreef: di 01 aug 2023, 19:53 Toch is er al een flink deel van de serie 3327 - 3341 naar Utrecht gekomen.
Maak daar maar 3327-3358 van. ;)
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Selivio schreef:De nieuwe Ebusco's komen sowieso niet voor mei 2024 volgens de planning, dus wat dat te maken heeft met de VDL's?.
Dat is wat ik heb begrepen, in GD vervangt Ebusco namelijk de LE Citaro’s en die gaan in Utrecht dan weer de VDL’s vervangen
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Lijn 45 schreef: di 01 aug 2023, 21:07 Maak daar maar 3327-3358 van. ;)
Als dat zo is, dan zijn er toch al ruim voldoende bussen om de Ambassadors te vervangen? Volgens Busposities zijn er nog maar 18 Ambassadors actief (of 35 als je alle bussen met status "Buiten Dienst" meeneemt, maar daar zitten ook 3 bussen bij die al bijna 2 jaar geen locatie meer uitgezonden hebben).

Waarom er dan op 20 augustus nog niet gereden kan worden is mij een raadsel, bij de ingang van de concessie waren immers enorm veel bussen binnen een paar dagen omgestickerd e.d.. Nu kan je het nog redden met 2 bussen per dag.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Zoals ik al zei, de bussen zullen naast een nieuwe buitenkant ook een nieuwe binnenkant krijgen, nieuwe stoelen, stangen etc. Zal misschien wat sneller gaan dan verwacht, maar ik heb er geen update van gezien op Instagram, de persoon die ik volg daarover heeft niks geupload
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat de aanpassingen aan het interieur zullen worden gedaan door het bedrijf dat ook de CapaCity's onder handen neemt en die zijn v.z.i.w. nog niet allemaal gereed. Waarschijnlijk zal de eerste LE pas worden aangepast als alle 21-meters klaar zijn.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Klopt, dat is 8 augustus wel het geval, dan staan alle 10 de Capacity’s in Utrecht, aldus degene die ik volg
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Lijn 45 schreef: di 01 aug 2023, 23:48 Ik denk dat de aanpassingen aan het interieur zullen worden gedaan door het bedrijf dat ook de CapaCity's onder handen neemt en die zijn v.z.i.w. nog niet allemaal gereed. Waarschijnlijk zal de eerste LE pas worden aangepast als alle 21-meters klaar zijn.
Ahhh, dat zou inderdaad wel een verklaring zijn. Dank!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Pascal1998 schreef: di 01 aug 2023, 22:48 Zoals ik al zei, de bussen zullen naast een nieuwe buitenkant ook een nieuwe binnenkant krijgen, nieuwe stoelen, stangen etc.
Waarom eigenlijk? De stoelen in de LE's uit Groningen/Drenthe zitten meer dan prima.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten