Concessie West-Brabant (2025-2035)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9192
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het verschil is dan weer dat er voornamelijk over vrije busbanen wordt gereden in tegenstelling tot de gewone stadslijnen. De lijnnummers 18 en 19 kan ik ook nog wel begrijpen; deze sluiten prima aan op de HOV-lijnen 318 en 319. Enkel HOV-lijn 324 snap ik dan weer niet helemaal...
Maar goed, we dwalen af
Maar goed, we dwalen af
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijkt het soms wel ophuibf schreef: ↑vr 03 feb 2023, 10:56Het hele PVE is beschreven om het OV in Brabant de genadeklap te geven.BusOV40 schreef: ↑vr 03 feb 2023, 09:09 Wat mij opvalt is de lage ambitie die men heeft met de stadslijnen. Minimaal 2 x per uur en s'avonds 1 per uur. En in de spits 4 x per uur. 1 x per uur is geen dienstregeling wat mij betreft.
Vergelijkbare steden als Almere en Nijmegen hebben een veel robuustere dienstregeling. Almere rijdt zelfs tot 2.30u s'nachts met hoge frequenties.
Dat is het beleid van de provincie.
Vergeet niet dat Groningen nog een aantal ''nevenlijnen'' moet financieren terwijl Brabant volledig onder het hoofdrailnet valt, met daardoor weliswaar een beperkt sprinteraanbod.huibf schreef: ↑vr 03 feb 2023, 10:56Het hele PVE is beschreven om het OV in Brabant de genadeklap te geven.BusOV40 schreef: ↑vr 03 feb 2023, 09:09 Wat mij opvalt is de lage ambitie die men heeft met de stadslijnen. Minimaal 2 x per uur en s'avonds 1 per uur. En in de spits 4 x per uur. 1 x per uur is geen dienstregeling wat mij betreft.
Vergelijkbare steden als Almere en Nijmegen hebben een veel robuustere dienstregeling. Almere rijdt zelfs tot 2.30u s'nachts met hoge frequenties.
Dat is het beleid van de provincie. Vergelijk het budget van Groningen met Brabant.
Zijn in het verleden plannen geweest om een busbaan aan te leggen van Gijzenrooi naar Geldrop dacht ik.
West Brabant is denk ik meer te vergelijken met Twente
Voor iemand uit de Kempen is het vooral vervelend dat de helft van de streek onder Oost Brabant valt en de andere helft onder Zuid-Oost Brabant.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
die busbaan Gijzenrooi - Geldrop ken ik niet.
Er wordt nog wel 300 meter busbaan gemist na de reconstructie in geldrop rondom DAF 2.
Ik heb geen idee eigenlijk wanneer die 300 meter busbaan wordt aangelegd.
Maar dat is meer voor ZOB.
Er wordt nog wel 300 meter busbaan gemist na de reconstructie in geldrop rondom DAF 2.
Ik heb geen idee eigenlijk wanneer die 300 meter busbaan wordt aangelegd.
Maar dat is meer voor ZOB.
-
- Berichten: 4452
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het PvE en aanbesteding begint pas in April 23 volgens de link.huibf schreef: ↑do 02 feb 2023, 19:26 De aanbesteding is nu echt gestart.
https://www.brabant.nl/onderwerpen/verk ... -2025-2035
Het PVE en reakties erop staan onderaan de pagina.
Ik vind het PvE wel weinig innovatie vertonen. BrabantLiner blijft uursdienst in daluren, scholierenlijnen zijn verboden, zodra het uit de concessie komt. Daarnaast liggen de overige lijnen bijna volledig vast.
Wel alle BravoDirect in halfuursdienst en spitsuren zelfs 4x/uur.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Bij het doorlezen van de Concessie valt me op dat de provincie vaak vermeld dat de minimale eisen van bijvoorbeeld exploitatie tijden onder het huidige OV aanbod liggen om ze aanbieders te prikkelen er overheen te gaan. Hoe realistisch is dit?
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Dat ligt er natuurlijk volledig aan hoe de provincie de biedingen die binnekomen beoordeelt. Als de prijs heel zwaar meeweegt dan krijg je automatisch dat minder aanbod een grotere kans op het winnen van de concessie oplevert. Als ze in de beoordeling het bieden van meer dan het gevraagde redelijk meeweegt dan heb je een kans dat een bieding waarin meer geboden wordt ook wint. Natuurlijk weten de biedende partijen niet hoe ze moeten bieden dus zal het voor deze concessie niet heel veel verschil maken maar als de provincie bij iedere concessie weer het bieden van meer dan het gevraagde als positief beoordeelt zal je over een aantal concessie heen zien dat er meer geboden wordt door de vervoerders.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Afgaand op het provinciaal OV-beleid tot nu toe mag je er van uit gaan dat er vooral op prijs wordt gestuurd, lijkt me. Natuurlijk weten we niks zeker, maar dat lijkt wel de manier te zijn waarop ze bij de provincie naar OV kijken.
Qua biedingen hoop ik vooral dat Breda-Gorinchem mogelijk wordt in het weekend - de treinverbinding via Dordrecht is absoluut dramatisch qua aansluitingen, maar de 402 rijdt niet in het weekend. Ook de 120/121 houden er mee op, dus de Tol is geen optie.
Qua biedingen hoop ik vooral dat Breda-Gorinchem mogelijk wordt in het weekend - de treinverbinding via Dordrecht is absoluut dramatisch qua aansluitingen, maar de 402 rijdt niet in het weekend. Ook de 120/121 houden er mee op, dus de Tol is geen optie.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 4452
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Helaas is er nauwelijks ruimte in dru om de BrabantLiner uit te breiden. De huidige Arriva dienstregeling is al bijna teveel uren voor de inschrijving. Arriva zit al op bijna 46.000 dru toen ik het door Excel gooide en je mag maximaal. 50.000 dru inzetten, versterking meegerekend.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
De provincie kennende willen ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Was bij voorgaande aanbestedingen niet anders.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
De gunningscriteria dienen, vooraf, wel kenbaar gemaakt te worden aan de inschrijvende partijen.
https://www.pianoo.nl/nl/inkoopproces/f ... gscriteria(..)In het aankondigingsformulier vermeldt u onder afdeling II.2.5: 'Gunningscriteria' onder meer of de opdracht op de laagste prijs, laagste prijs op basis van kosteneffectiviteit of beste prijs-kwaliteitverhouding wordt gegund. Als u voor beste prijs-kwaliteitverhouding kiest, dan dient u ook de subgunningscriteria en bij voorkeur ook de wegingsfactoren te vermelden. U bent niet verplicht de (sub)gunningscriteria in het aankondigingsformulier uit te werken. U kunt dit ook in het beschrijvend document (bestek), de gunningsleidraad (bij een procedure met voorafgaande selectie) of de uitnodiging tot inschrijving doen. (..)
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Wellicht heb ik er overheen gekeken, maar wanneer word bekend gemaakt wie er ingeschreven hebben?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
In oktober is de definitieve inschrijving. Dus ik vermoed dan pas. In december word bekend gemaakt wie de winnaar is.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
10 oktober om 11 uur is de uiterste inschrijvingsdatum.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Dat is wel voorbarig, er kan pas een winnaar zijn als er überhaupt iemand inschrijft.
Ik hoop dat er geen inschrijving is, een keertje flinke misser begaan zou in goede zet zijn.
Maar dat zou dan in veel provincies moeten zijn, voordat de landelijk overheid inziet dat het ingezette beleid: steeds slechter ov tegen steeds hogere consumententarieven, faliekant faalt.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Denk dat Arriva wel gewoon inschrijft hoor.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Concessie West-Brabant (2025-2035)
Hebben de vervoerders al eens geprobeerd bij twee concessies. Gevolg: nieuwe vervoerder Qbuzz won beide concessies want die schreven wel in. Bovendien is het niet netjes naar je personeel wanneer je op een zittende concessie niet inschrijft.huibf schreef:Dat is wel voorbarig, er kan pas een winnaar zijn als er überhaupt iemand inschrijft.
Ik hoop dat er geen inschrijving is, een keertje flinke misser begaan zou in goede zet zijn.
Maar dat zou dan in veel provincies moeten zijn, voordat de landelijk overheid inziet dat het ingezette beleid: steeds slechter ov tegen steeds hogere consumententarieven, faliekant faalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Nou dat is maar de vraag. Als er niets te verdienen valt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Busconcessies zonder inschrijvingen zijn er echter vooralsnog niet geweest. Da's vooralsnog voorbehouden tot railconcessies (zoals de Valleilijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Maar goed, eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het (definitieve) PvE zoals aan de gedeputeerde staten is gepresenteerd.
https://noordbrabant.bestuurlijkeinform ... a3be702f4f
Op pagina 7 is te lezen dat de gunning voornemens is per december 2023 plaats te vinden. Zoals hierboven al geschreven is.
Aankondiging op Tenderned. Voor wie het eventueel volgen wil.
https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... 71/details
https://noordbrabant.bestuurlijkeinform ... a3be702f4f
Op pagina 7 is te lezen dat de gunning voornemens is per december 2023 plaats te vinden. Zoals hierboven al geschreven is.
Aankondiging op Tenderned. Voor wie het eventueel volgen wil.
https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... 71/details
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Gerrit Spijksma, CEO Qbuzz heeft in de podcast: de Top van Nederland van BNR van 5 september rond minuut 8 even gemeld dat Qbuzz een bod heeft ingediend voor West-Brabant (en Friesland + bezig met wellicht Zeeland en Utrecht, maar dat is offtopic).
Grt. Stefan
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/v ... st-brabant
De vervoerders Arriva en Qbuzz hebben zich ingeschreven voor de nieuwe concessie.
De vervoerders Arriva en Qbuzz hebben zich ingeschreven voor de nieuwe concessie.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijkt mij toch een indicatie dat er in Zeeland iets niet goed gaat, als de buren wel twee inschrijvingen binnenhalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ook in West-Brabant gaat de kaasschaaf over het exploitatiebudget heen. Arriva schrijft voor mijn gevoel vooral in uit behoud van haar eigen gebied en voor Qbuzz sluit het aan op twee van haar huidige concessiegebieden, hetgeen integratiekansen geeft (zoals een extra stop voor de Brabantliner in Meerkerk).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten