Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Denk het niet. Hoe moeten Duitse conducteurs dat controleren?
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Volgens mij niet
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Volgens Arriva wel. Maar alleen met de RB20.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
En juist dat gebeurt vanaf 27. maart, zodat de RE18 dan weer naar Aachen Hbf. rijdt. Eindpunt aan de andere kant blijft vooralsnog Heerlen.ICE11 schreef: ↑za 28 jan 2023, 22:08 Wat de sporen in Aachen Hbf. betreft is dat een beetje ingewikkeld. Het zou kunnen als RB33 en RE18 van spoor 6 naar spoor 3 verhuizen, daarvoor moet de RE9 van 3 naar 2 (deze keert vaak via het opstelterrein en deze is alleen van 1-3 bereikbaar) en de RE1 van 2 naar 6.
https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... d-86639305
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Citaat uit een stuk voor een aanstaande vergadering van de NVR
"Leider zeichnet sich aktuell auf niederländischer Seite noch keine Lösung zur kurzfristigen Durchbindung einer Fahrlage des RE 18 von Heerlen nach Eindhoven ab. Die go.Rheinland GmbH arbeitet weiterhin eng mit Arriva und den niederländischen Partnern zusammen, um dieses Angebot dann im Jahresfahrplan 2025 zu realisieren."
(bron: https://gremien.gorheinland.com/sdnetri ... 9-2023.pdf)
"Leider zeichnet sich aktuell auf niederländischer Seite noch keine Lösung zur kurzfristigen Durchbindung einer Fahrlage des RE 18 von Heerlen nach Eindhoven ab. Die go.Rheinland GmbH arbeitet weiterhin eng mit Arriva und den niederländischen Partnern zusammen, um dieses Angebot dann im Jahresfahrplan 2025 zu realisieren."
(bron: https://gremien.gorheinland.com/sdnetri ... 9-2023.pdf)
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Laat eerst maar weer een volwaardige IC verbinding op alle weekdagen ontstaan met Heerlen in het binnenlandse net. Dat overstappen in Eindhoven of Sittard op vrijdag tot en met zondag is onaantrekkelijk.
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Dat doet NS deels ook vanaf Drgl 2024: Eens in de 2 uur wordt de 13900 een vleugeltrein van de 800. Door de lange wachttijd in Eindhoven na het splitsen blijft het 3 minuten sneller om in de 800 te blijven zitten met overstap op de RS15 in Sittard. Omgekeerd ook.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Waarom splitst men niet zoals vroeger in Sittard?
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Waarschijnlijk zodat Eindhoven-Sittard nu 4x/uur blijft. Als ze in Sittard splitsen wordt het 2x/uur (ondanks dat de capaciteit hetzelfde is vanwege het splitsen)
zij/haar/hen/hun
Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Voor splitsen en combineren heb je rangeerpersoneel op het station nodig die het proces begeleiden. Dat personeel is wel aanwezig in Eindhoven maar niet in Sittard. Bovendien is het eindresultaat hetzelfde, de trein naar Heerlen zal ergens 10 minuten stil moeten staan.
Edit: of in het kort. Ehv heeft een PLP, Std niet.
Edit: of in het kort. Ehv heeft een PLP, Std niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Op zich is Limburg een soort schiereiland qua dienstregeling, dus zou je het best makkelijk aan kunnen passen zodat je in Sittard splitst en wel meteen doorrijdt. Het personeel is een belangrijker punt.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Een intercity Eindhoven-Heerlen-Aken zou toch gewoon geïntegreerd kunnen worden in de binnenlandse dienstregeling, waarbij in Eindhoven aangeloten wordt op bestaande IC verbindingen met Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amsterdam?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Voor de A2-corridor is ICNG te krap, dus kom je dan uit op de verbinding Eindhoven - Den Haag. Maar dan moet je wel voldoende stellen hebben voor een doorgaande verbinding naar Den Haag, en dan heb je het al snel over een stelletje of 12 die speciaal geschikt moeten worden gemaakt voor het kippenstukje van Eygelshoven Markt naar Aken.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Europees spoornet, 20 jaar na dato: een doorgaande verbinding tussen twee buitenlandse steden nog steeds niet mogelijk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Als een VIRM-4 in de spits past, zal een ICNG-8, of zelfs 8+5 ook passen.Z2N schreef: ↑ma 04 sep 2023, 17:57 Voor de A2-corridor is ICNG te krap, dus kom je dan uit op de verbinding Eindhoven - Den Haag. Maar dan moet je wel voldoende stellen hebben voor een doorgaande verbinding naar Den Haag, en dan heb je het al snel over een stelletje of 12 die speciaal geschikt moeten worden gemaakt voor het kippenstukje van Eygelshoven Markt naar Aken.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Helaas, ook na 20 jaar zijn de natuurwetten van de elektriciteit nog steeds hetzelfde, dus tenzij je bij Herzogenrath een kampvuurtje wil hebben, kost het geld en moeite om met je treinen de grens over te kunnen gaan. Dat we multisysteemtreinen hebben is al een groot voordeel, dat ze meer kosten helaas nog een feit.
請勿靠近車門
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Alsof Eindhoven - Den Haag zo rustig is... De A2-corridor zou juist makkelijker moeten gaan, aangezien daar 6x/u een intercity rijdt tegen 2x/u tussen Eindhoven en Den Haag. Bovendien zou je een lagere capaciteit op de serie naar Heerlen en Aken nog kunnen opvangen door de twee andere treinseries te verlengen.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Rare logica, de reden dat er 6 treinen rijden is dat die lijn veel drukker is (het deel 's-Hertogenbosch - Utrecht althans, Eindhoven - 's-Hertogenbosch zelf is minder druk en profiteert mee). Overigens gaat Rotterdam - Eindhoven op termijn ook naar 4 treinen per uur.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Was dat vroeger ook al zo? Toen dat nog regelmatig in Sittard gebeurde heb ik de trein vanuit Heerlen richting Randstad vaker gebruikt en dat tenminste nooit bewust gezien dat er rangeerpersoneel aanwezig was. En tenminste hier in Duitsland is het gewoon dat als er onderweg gesplitst wordt geen extra rangeerpersoneel aanwezig is (bij voorbeeld voor de ICEs in Hamm of tot juli 2021 bij de RB20 in Stolberg).Suus schreef: ↑zo 03 sep 2023, 22:57 Voor splitsen en combineren heb je rangeerpersoneel op het station nodig die het proces begeleiden. Dat personeel is wel aanwezig in Eindhoven maar niet in Sittard. Bovendien is het eindresultaat hetzelfde, de trein naar Heerlen zal ergens 10 minuten stil moeten staan.
Edit: of in het kort. Ehv heeft een PLP, Std niet.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Ik heb destijds ook nooit rangeerpersoneel gezien in Sittard.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Er rijdt toch al een trein tussen Heerlen en Aachen. Zorg gewoon voor een goed cross-platform overstap in Heerlen en je hebt een robuuste verbinding naar Eindhoven en verder tegen beperkt investeringen. Zo groot zal de belangstelling voor een trein zonder overstap tussen Eindhoven en Venlo ook weer niet zijn.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Ja maar Eindhoven en Aken zijn bruisende middelpunten van Europa.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Ik heb het altijd gezegd: Aken is vanuit alles vanaf Roermond en noordelijker een eindbestemming. Als je verder Duitsland in wil dan is het via Venlo sneller.
Dus het is ook logischer om dat een regionale verbinding te laten blijven. Elk half uur van (Maastricht via) Heerlen naar Aken met de RE lijkt me prima.
Dus het is ook logischer om dat een regionale verbinding te laten blijven. Elk half uur van (Maastricht via) Heerlen naar Aken met de RE lijkt me prima.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Na wens van D66 moet de nachttrein tussen Maastricht en Schiphol toekomstig ook naar Aachen en Luik rijden. Arriva wordt nu gevraagd om het voorstel te onderzoeken: https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... -101395565
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Och, het is weer verkiezingstijd. Dan "willen" politieke partijen ineens allerlei rechtstreekse treinverbindingen.
En na de verkiezingen hoor je ze er niet meer over...
En na de verkiezingen hoor je ze er niet meer over...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten