Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sandertjo »

Iemand die al meer weet over het uit dienst stellen van de MAN in Eindhoven? Voorlopig zie ik nog weinig veranderen met het in dienst treden van de nieuwe Citea. Of ik heb het mis.....
ZO6176
Donateur
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Het zal bij VDL ook wel vakantieperiode zijn. Misschien dat daardoor de aflevering stil ligt. Er zijn inmiddels wel een aantal MAN en VDL-wagens afgevoerd. Op de busposities staan al bij een aantal dat als opmerking. Maar denk met deze dienstregeling ze het wel redden. Ze kunnen er in ieder geval een aantal wagens naar de A29-pendel sturen.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

De uitlevering heeft stil gelegen ivm vakantie bij VDL.
Er is nog niet gestart met uitleveren van de rest, wanneer dat volgt is nog onbekend.

Wij chauffeurs kunnen niet wachten tot het zover is. Iedereen is over het algemeen erg enthousiast over de nieuwe bus.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Na vandaag is de Arriva-busgarage in Baarle-Nassause gesloten. Dit betekent dan ook het einde van de aflosfiets.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12834
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Ja en nee, de fietsen zullen niet meer gebruikt worden voor aflos. Ze gaan naar de stalling van Tilburg. Dan kunnen collega's met een gebroken dienst de auto laten staan en even met de fiets een boodschap doen, zo is het idee.
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Hans schreef: za 26 aug 2023, 17:47 De uitlevering heeft stil gelegen ivm vakantie bij VDL.
Er is nog niet gestart met uitleveren van de rest, wanneer dat volgt is nog onbekend.

Wij chauffeurs kunnen niet wachten tot het zover is. Iedereen is over het algemeen erg enthousiast over de nieuwe bus.
Fijn dat ze bevallen. Dat ene ritje dat ik er in heb gezeten beviel prima. Zijn er nog zaken die gaan veranderen of aangepast gaan worden?
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sandertjo »

ZO6176 schreef: za 26 aug 2023, 16:15 Het zal bij VDL ook wel vakantieperiode zijn. Misschien dat daardoor de aflevering stil ligt. Er zijn inmiddels wel een aantal MAN en VDL-wagens afgevoerd. Op de busposities staan al bij een aantal dat als opmerking. Maar denk met deze dienstregeling ze het wel redden. Ze kunnen er in ieder geval een aantal wagens naar de A29-pendel sturen.
A29 pendel? En bedoel je dat de MAN's voor 2024 nog niet weg zullen zijn?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Momenteel rijden de 3333, 3356, 9246 en 9247 vanaf Zuidplein naar Heinenoord en zo via de A29. Maar uit de post van Hans, een x aantal posts naar boven, mogen de MAN's kennelijk rijden met ontheffing tot 31-12-2023. Dus in 2024 zal het echt wel over zijn. Maar ik denk dat het na de vakantie het in een rap tempo zal gaan omdat de wagens wel afgebouwd zijn
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

ZO6176 schreef: za 26 aug 2023, 23:12
Hans schreef: za 26 aug 2023, 17:47 De uitlevering heeft stil gelegen ivm vakantie bij VDL.
Er is nog niet gestart met uitleveren van de rest, wanneer dat volgt is nog onbekend.

Wij chauffeurs kunnen niet wachten tot het zover is. Iedereen is over het algemeen erg enthousiast over de nieuwe bus.
Fijn dat ze bevallen. Dat ene ritje dat ik er in heb gezeten beviel prima. Zijn er nog zaken die gaan veranderen of aangepast gaan worden?
Er zijn wel een aantal zaken die nog verbeterd moeten worden. Mogelijk dat men dat eerst op orde wil hebben voor de levering weer opgestart wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50923
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Noord-Brabant gaat de prijzen van de buskaartjes 4 jaar bevriezen. Ben benieuwd of dat alleen voor losse kaartjes is, of ook voor het kilometertarief :|

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/433 ... r-bereiken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

nou eerst die 14,7% nog binnenharken voor 2024...
Djeez
Berichten: 53
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Djeez »

Suus schreef: vr 01 sep 2023, 18:22 Noord-Brabant gaat de prijzen van de buskaartjes 4 jaar bevriezen. Ben benieuwd of dat alleen voor losse kaartjes is, of ook voor het kilometertarief :|

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/433 ... r-bereiken
Anders krijg je weer de gekke uitzondering dat een los kaartje op sommige trajecten goedkoper is als inchecken met je chipkaart..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12834
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Dat is al jaren het geval (in Brabant). :p
🍉
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Suus schreef: vr 01 sep 2023, 18:22 Noord-Brabant gaat de prijzen van de buskaartjes 4 jaar bevriezen. Ben benieuwd of dat alleen voor losse kaartjes is, of ook voor het kilometertarief :|

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/433 ... r-bereiken
dit gaat om een van de doelen van de nieuw aangestelde provinciale staten. Ik geloof nooit dat dat doorgaat, want daarvoor zullen ze toch flink de buidel in moeten om Arriva en Hermes daarvoor te compenseren.
RobertT
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RobertT »

Vind het sowieso nogal karig als dat het enigste punt over het OV is.
Niks over kwaliteitsverbetering of bereikbaarheid dorpen
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Er wordt in het artikel ook nog genoemd dat ze willen kijken of nachtstreekvervoer haalbaar is. Er zal waarschijnlijk zeker op de stapavonden wel voldoende vraag naar zijn, maar ik vermoed dat de vervoerders een leuke rekening ervoor opmaken voor extra service en veiligheid personeel. En als ik de geluiden in de kantine moet geloven zijn er maar weinig chauffeurs enthousiast om die ritten te rijden, al vind ik het persoonlijk wel leuk om wat leven in de bus te hebben.
Dionysusnu
Berichten: 572
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

Hans schreef: za 02 sep 2023, 12:12
Suus schreef: vr 01 sep 2023, 18:22 Noord-Brabant gaat de prijzen van de buskaartjes 4 jaar bevriezen. Ben benieuwd of dat alleen voor losse kaartjes is, of ook voor het kilometertarief :|

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/433 ... r-bereiken
dit gaat om een van de doelen van de nieuw aangestelde provinciale staten. Ik geloof nooit dat dat doorgaat, want daarvoor zullen ze toch flink de buidel in moeten om Arriva en Hermes daarvoor te compenseren.
Even voor de duidelijkheid: Het gaat alleen om stijgingen voor de vervoerder zelf; Inflatiecorrecties mogen nog wel gewoon gebeuren.
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Wat is dan het verschil.
De tariefstijging in Brabant is conform de LTI en daarbovenop de 1%.
Die 1% is al uit de nieuwe concessie geschrapt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Rond 08:50 passeerde ik lijn 322 bij de halte Nuenen West richting Eindhoven met de tekst: Sorry, bus is vol. Toen ik de halte passeerde stonden daar ongeveer 7 reizigers die niet mee konden. Gelukkig zag ik lijn 404 vlak er achteraan komen zodat ze snel opgepikt konden worden. Wat ik natuurlijk niet weet is wanneer de betreffende lijn 322 al geheel vol was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50923
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Vanochtend had een vrachtwagen last van spontane vermoeidheid op de A16 bij Prinsenbeek richting België. Daardoor liepen de 117, 122 en 123 helemaal vast in de ontstane verkeerschaos, en de daarmee in de omlopen verbonden 115 en 119 helaas ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Mijn bus was inderdaad 36 minuten te laat op station Breda. -0- De mensen die bij de laatste halte nog rustig een kaartje pinden kon ik wel schieten.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Het ouderwetse veevervoerseizoen is weer begonnen in Eindhoven. Schoolkinderen tegen de deuren geplakt, chauffeurs die de voorkant nog snel leegruimen om wat te kunnen zien, stormlopen op arriverende bussen en mensen die rennen om de bus te halen en dan doorhebben dat ze niet meer in de bus passen. Ik verlang terug naar de zomervakantie. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vandaag wederom een 322 richting Eindhoven gekruisd met tekst"Volle bus". Ditmaal van een half uurtje eerder
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Daarom rijden er in de spits nu een aantal ritten 321 met gelede wagens om de druk te verlichten van de 322, helaas gaan deze ritten af van de ritten van de 404 waardoor daar in de top van de spits er geen ritten van Nuenen naar Eindhoven rijden en de eerste bus naar Nuenen pas om 8.47 aankomt in Nuenen.
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: di 05 sep 2023, 08:01 Het ouderwetse veevervoerseizoen is weer begonnen in Eindhoven. Schoolkinderen tegen de deuren geplakt, chauffeurs die de voorkant nog snel leegruimen om wat te kunnen zien, stormlopen op arriverende bussen en mensen die rennen om de bus te halen en dan doorhebben dat ze niet meer in de bus passen. Ik verlang terug naar de zomervakantie. :)
Dat krijg je met een vakantiedienstregeling=plus.
De bussen op de As Valkenswaard zitten stampvol en achterblijvers. Er is niet meer personeel.
Het enige wat Hermes te verwijten is is de verkeerde bestelling van de bussen die nu uitgeleverd worden. Voor Corona was het ook al een ramp en nu dus stukken erger.
Voor dit feit moet de vervoerder flink worden beboet !
Na de herfstvakantie gaat er in iedergeval niet worden opgeschaald, zoals het er nu nu naar uitziet gaat er nog meer worden gesneden in de dienstregeling, met name in de avonden en weekenden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten