Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
De 3404, 3408 en 7684 stonden eind van de middag bij de bandenboer op industrieterrein Driebond
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
3404 en 3408 met het kontje nog buiten, die passen net niet in de loods haha
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Bijzonder: het lijkt er op dat er in het weekend geplande omlopen op lijn 9 zijn met geleed materieel. Zowel 18m stad als 18m Q-link Groen waarbij er een koppeling op Zernike Noord tussen 1 en 9 lijkt te zijn op zaterdag.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Wellicht heeft dat te maken met het tijdelijk schrappen van lijn 19 op het traject Winkelcentrum Paddepoel - Hoofdstation op zaterdag, en het halveren van de frequentie van lijn 9 op zondag?
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zag gisteren dat de Scania A30's van Drenthe Tours chipkaartlezers hebben voor de AZC-pendel naar Ter Apel. Ik zie nu via OVzoeker een Qbuzz 3999 die bij station Emmen staat op de plek waar die pendel vertrekt. Is dit een van de Drenthe Tours wagens?
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Die bus heeft de volledige boordcomputer uitrusting zoals de Qbuzz OV bussen ook hebben, kaartlezers, IVU, noodknop...
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Ex GVB Citea geleed bij Drenthe Tours op het terein, met groene kenteken platen.
En nu op station Assen een GVB Citaro, 343.
En nu op station Assen een GVB Citaro, 343.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Die bus behoort tot South West Tours
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
South West Tours en Arriva Touring rijden op enkele speciale buslijnen vanwege de Zuidlaardermarkt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
GVB 376 was er ook bij. Had Drenthe Tours er ook wel voor aangezien om die bussen over te nemen.
De 343 was gepimpt met wat extra lampjes op de neus, dat is dan wel weer South West Tours stijl he.
De 343 was gepimpt met wat extra lampjes op de neus, dat is dan wel weer South West Tours stijl he.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Dat Qbuzz een personeelstekort heeft en dat daarom deze ritten uit moet besteden is nou eenmaal zo, maar ik snap niet dat ze deze chauffeurs niet laten rijden op materieel van Qbuzz. Lijkt mij sterk dat Qbuzz onder het huidige afschalingspakket ook een tekort aan materieel heeft...
Nu is er een situatie gecreëerd waarbij het extra vervoer onbekend (niet in de reguliere reisinformatiestromen/planners), onherkenbaar (afwijkend materieel) en beperkt is qua geldigheid van de vervoersbewijzen. Kan mij niet voorstellen dat dit ten goede komt aan het gebruik en de kostendekking.
Nu is er een situatie gecreëerd waarbij het extra vervoer onbekend (niet in de reguliere reisinformatiestromen/planners), onherkenbaar (afwijkend materieel) en beperkt is qua geldigheid van de vervoersbewijzen. Kan mij niet voorstellen dat dit ten goede komt aan het gebruik en de kostendekking.
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Dat begrijp ik ook niet helemaal. Bij evenementen laten ze wel vaker chauffeurs via Consolid bij Qbuzz rijden, met Qbuzz bussen met inderdaad volledige uitrusting voor communicatie.
TT bijvoorbeeld, dan rijdt hier van alles maar wel met eigen bussen.
TT bijvoorbeeld, dan rijdt hier van alles maar wel met eigen bussen.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Als dat had gekund, hadden ze dat ook echt wel gedaan. Maar verschil met bijvoorbeeld het TT werk is wel dat dat voornamelijk nachtbussen zijn (bussen die dan normaal gesproken stil staan), en dit jaar met de zuidlaardermarkt het midden in een normale dinsdagochtendspits viel (in noord is het komende week pas vakantie)... En bussen die over zijn en daar even voor ingezet zouden kunnen worden? Er staat momenteel gemiddeld een behoorlijk aantal bussen (tientallen) bij de onderhoudspartners (iets met personeelstekort, ook daar), én er zijn er natuurlijk deze zomer ook nog een stuk of 30 naar Utrecht overgegaan. Dat maakt dat het aantal bussen dat "over" is op de gemiddelde ochtend vrijwel non-existent is en dat zo'n zuidlaardermarkt er helaas niet nog even bij gedaan kan worden met eigen materieel...
Grt. Stefan
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
In het kader van Let's Gro zijn er dit weekend verschillende activiteiten rondom de verduurzaming van het OV in GD:
Het gehele weekend is er een expositie in Forum: https://forum.nl/nl/agenda/duurzaam-ov- ... e-toekomst
Daarnaast zijn er op zaterdag een lezing en excursie naar de stalling Peizerweg.
Er is ook nog een fototentoonstelling over de Spoorzone: https://forum.nl/nl/agenda/groningen-spoorzone
Het gehele weekend is er een expositie in Forum: https://forum.nl/nl/agenda/duurzaam-ov- ... e-toekomst
Daarnaast zijn er op zaterdag een lezing en excursie naar de stalling Peizerweg.
Er is ook nog een fototentoonstelling over de Spoorzone: https://forum.nl/nl/agenda/groningen-spoorzone
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Er zijn weer 5 Mercedessen terug gekomen uit Utrecht naar GD voor versterking (de 3346, 3347, 3350, 3356 en 3357)
Grt. Stefan
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Het lijkt er ook op dat volgens Busposities een aantal Heuliez'en al langere tijd stilstaan (9 stuks op moment van schrijven langer dan 72 uur niet ingezet). Op dit moment vinden er ook al een aantal afwijkende inzetten plaats op de Q-link lijnen, zorgelijke ontwikkeling gelet op de problematiek van vorig jaar.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
met de heuliez zijn de ook bezig met aanpassingen in de verwarming van de chauffeur dus kan ook zijn dat die daarom even aan de kant zijn
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Elektrische bussen hebben last van de kou in het noorden:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/160963 ... n-door-kou
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/160963 ... n-door-kou
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Vind het bijzonder dat de media dit op de bussen afschuift, zeker omdat Qbuzz aangeeft omlopen te rijden die gemaakt zijn voor hogere temperaturen…
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Hoe vaak per jaar komen deze koude dagen voor?
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Het zal deze winter nog wel een paar keer voorkomen en zo koud was het nu ook weer niet de afgelopen dagen. In de zomer staat de airco te loeien die vreet volgens mij ook heel wat extra energie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Ze houden er dus ook rekening mee normaal, maar omdat ze nu de zomerdienstregeling rijden zijn de omlopen op dit moment niet op winterse temperaturen afgestemd.
Aangepaste omlopen maken heeft ook impact op keertijden en dergelijke, dus zal waarschijnlijk niet passen bij de zomerdienstregeling. Dan komt het neer op een compleet nieuwe dienstregeling maken en dat kost meer tijd en mankracht. En dat ga je dus niet een week voor de dienstregelingswissel nog even doen.
Dan is extra reservebussen achter de hand hebben nog de meest pragmatische oplossing.
Aangezien The Greyhound z'n post aanpaste tijdens het schrijven van m'n reactie kunnen sommige dingen wat raar aansluiten.
Maar @The Greyhound: het probleem is dus dat een volle batterij bij kou minder lang mee gaat, niet dat de bus meer verbruikt. Voor de verwarming is immers ook stroom nodig.
Aangepaste omlopen maken heeft ook impact op keertijden en dergelijke, dus zal waarschijnlijk niet passen bij de zomerdienstregeling. Dan komt het neer op een compleet nieuwe dienstregeling maken en dat kost meer tijd en mankracht. En dat ga je dus niet een week voor de dienstregelingswissel nog even doen.
Dan is extra reservebussen achter de hand hebben nog de meest pragmatische oplossing.
Aangezien The Greyhound z'n post aanpaste tijdens het schrijven van m'n reactie kunnen sommige dingen wat raar aansluiten.
Maar @The Greyhound: het probleem is dus dat een volle batterij bij kou minder lang mee gaat, niet dat de bus meer verbruikt. Voor de verwarming is immers ook stroom nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Zo koud was het helemaal niet, zowel overdag als 's nachts rond 0 tot -3, -4 ongeveer. Eelde heeft gemiddeld 40 dagen per jaar dat het licht vriest en 13 dagen per jaar dat het overdag ook vriest (ijsdag). Dus dit weer is gewoon onderdeel van ons klimaat, niks extreems. Lijkt mij wel dat je materiaal moet hebben dat daar tegen kan.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Ik weet hoe elektrisch rijden werkt. Heel koud was het niet dus deze problemen zijn wel opmerkelijk. In de zomer wanneer er zomerdienstregeling is staat de airco op de hoogste stand wat ook een hoop stroom kost.Daniel schreef: ↑wo 06 dec 2023, 17:51 Ze houden er dus ook rekening mee normaal, maar omdat ze nu de zomerdienstregeling rijden zijn de omlopen op dit moment niet op winterse temperaturen afgestemd.
Aangepaste omlopen maken heeft ook impact op keertijden en dergelijke, dus zal waarschijnlijk niet passen bij de zomerdienstregeling. Dan komt het neer op een compleet nieuwe dienstregeling maken en dat kost meer tijd en mankracht. En dat ga je dus niet een week voor de dienstregelingswissel nog even doen.
Dan is extra reservebussen achter de hand hebben nog de meest pragmatische oplossing.
Aangezien The Greyhound z'n post aanpaste tijdens het schrijven van m'n reactie kunnen sommige dingen wat raar aansluiten.
Maar @The Greyhound: het probleem is dus dat een volle batterij bij kou minder lang mee gaat, niet dat de bus meer verbruikt. Voor de verwarming is immers ook stroom nodig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten