Concessie Fryslân (2024-2034)
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Ik denk dat we dat nooit te weten gaan komen, 30 oktober zou de winnaar bekend moeten worden.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Meestal maken ze bij de gunning wel bekend wie er ook hebben meegedaan.
Maar wanneer je het echt wilt weten, kun je een informatieverzoek bij de provincie indienen met een beroep op de WOB?
Maar wanneer je het echt wilt weten, kun je een informatieverzoek bij de provincie indienen met een beroep op de WOB?
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Volgens week de bekendmaking, meende de 18de
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Apart, de gunning stond immers de 30e gepland.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Wie verzorgt van 2025 tot 2035 het busvervoer in Friesland? Wordt het weer Arriva of toch een andere vervoerder? Vervoergedeputeerde Matthijs de Vries geeft dinsdagmiddag circa half vier het antwoord.
https://lc.nl/friesland/Wordt-het-weer- ... 97908.html
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... essie-over
De winnaar zou Qbuzz zijn aldus bovenstaand bericht.
De winnaar zou Qbuzz zijn aldus bovenstaand bericht.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
QBUZZ HEEFT GEWONNEN!
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Ben nog altijd benieuwd wie er ingeschreven hadden. QBuzz en Arriva was bekend. Maar deden Transdev, EBS en Keolis mee?
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Aanbod Qbuzz (Vervoerplan 2025)
Het aanbod van Qbuzz betekent een forse verbetering voor het Friese busvervoer. Het be- dieningsniveau uitgedrukt in dienstregelingsuren stijgt met meer dan 20% ten opzichte van 2023 en met meer dan 6% ten opzichte van 2019 (voor corona).
Het Vervoerplan 2025 van Qbuzz kenmerkt zich door de voile inzet op het terugwinnen van reizigers en het aantrekken van potentieel nieuwe reizigers. Dit blijkt uit de forse frequentie- verhogingen op de hoofdstructuur en de introductie van nieuwel-10V-Iijnen. Ook de (veel) ruimere aangeboden bed ieningstijden ten opzichte van de huidige maken dat een aantrekke- lijk reisproduct ontstaat voor nieuwe reizigers, zoals bijvoorbeeld forensen. Qbuzz komt met (nieuwe) rechtstreekse verbindingen en een (veel) duidelijker ov-netwerk, wat de reizigerste- vredenheid in Fryslan ten goede kan komen. Ook worden op een aantal trajecten die onder- deel zijn van de hoofdstructuur kortere reistijden gerealiseerd. Alle kernen die nu een vorm van openbaar vervoer hebben, blijven dit ook in de nieuwe concessie houden. Na de gun- ning van de concessie volgt nu de implementatiefase van de nieuwe concessie.
Het aanbod van Qbuzz betekent een forse verbetering voor het Friese busvervoer. Het be- dieningsniveau uitgedrukt in dienstregelingsuren stijgt met meer dan 20% ten opzichte van 2023 en met meer dan 6% ten opzichte van 2019 (voor corona).
Het Vervoerplan 2025 van Qbuzz kenmerkt zich door de voile inzet op het terugwinnen van reizigers en het aantrekken van potentieel nieuwe reizigers. Dit blijkt uit de forse frequentie- verhogingen op de hoofdstructuur en de introductie van nieuwel-10V-Iijnen. Ook de (veel) ruimere aangeboden bed ieningstijden ten opzichte van de huidige maken dat een aantrekke- lijk reisproduct ontstaat voor nieuwe reizigers, zoals bijvoorbeeld forensen. Qbuzz komt met (nieuwe) rechtstreekse verbindingen en een (veel) duidelijker ov-netwerk, wat de reizigerste- vredenheid in Fryslan ten goede kan komen. Ook worden op een aantal trajecten die onder- deel zijn van de hoofdstructuur kortere reistijden gerealiseerd. Alle kernen die nu een vorm van openbaar vervoer hebben, blijven dit ook in de nieuwe concessie houden. Na de gun- ning van de concessie volgt nu de implementatiefase van de nieuwe concessie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Qbuzz haalt de ene naar de andere concessie binnen onder het mom van meer ritten en een uitgebreidere dienstregeling. Ik vraag me ten eerste af waar ze al dat extra personeel vandaan halen en ten tweede of ze niet te goedkoop inschrijven op al die concessies.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Dat valt toch wel mee? Alleen ZHN en Fryslân, wat toevallig flinke vissen zijn. De ene vooral qua omzet en de andere vooral qua grondgebied, maar toch. En allebei gewonnen van Arriva. Dus wellicht ligt het probleem meer bij het businessmodel van Arriva dan van Qbuzz.
🍉
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Kanttekening bij deze uitbreiding is ook gewoon dat de provincie zelf heel hoog heeft ingezet, de eis om een som van kernen met 75% van de totale bevolking van het Friese vasteland tot middernacht met een uurdienst en overdag een halfuurdienst te bedienen vond ik niet niks. Implementatie wordt inderdaad nog leuk, maar dat lijkt momenteel voor alle concessies te gelden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Dat zou zeker ook kunnen, maar ik vraag wel af hoe Qbuzz denkt met deze uitbreiding een concessie als Fryslân winstgevend te krijgen. Als de provincie inderdaad een grote zak geld tegenover deze uitbreidingen zet, dan snap ik het wel.Hainje schreef: ↑di 17 okt 2023, 14:42 Dat valt toch wel mee? Alleen ZHN en Fryslân, wat toevallig flinke vissen zijn. De ene vooral qua omzet en de andere vooral qua grondgebied, maar toch. En allebei gewonnen van Arriva. Dus wellicht ligt het probleem meer bij het businessmodel van Arriva dan van Qbuzz.
Overigens, heeft Arriva op zijn beurt dan Twente weer binnengesleept. Als Arriva ook de concessies in Brabant en Achterhoek-Rivierenland kwijtraakt (die staan ook binnenkort op de kalender) dan hebben ze wel een enorm verlies aan omzet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Zijn dat winstgevende concessies dan?
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Omzet is wat anders dan winst he
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Lekker dan. Staat hun hoofdkantoor in een Qbuzz-concessie.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Het hoofdkantoor van Keolis staat in een EBS-concessie en het hoofdkantoor van Qbuzz in een Keolis-concessie. Niks bijzonders toch?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Heeft Arriva ervaring mee: van 2009 t/m 2012 reden er rond hun hoofdkantoor alleen Connexxion en Qbuzz bussen.buschauffeurDH schreef: ↑di 17 okt 2023, 16:44 Lekker dan. Staat hun hoofdkantoor in een Qbuzz-concessie.
Het hoofdkantoor van Qbuzz heeft zelfs nog nooit in een concessie van hen gestaan, al kan je er sinds 2013 wel per Qbuzz-bus komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Misschien is het business model van Arriva wel, alleen inschrijven op een manier dat er geld te verdienen valt.Hainje schreef: ↑di 17 okt 2023, 14:42 Dat valt toch wel mee? Alleen ZHN en Fryslân, wat toevallig flinke vissen zijn. De ene vooral qua omzet en de andere vooral qua grondgebied, maar toch. En allebei gewonnen van Arriva. Dus wellicht ligt het probleem meer bij het businessmodel van Arriva dan van Qbuzz.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Arriva is vooral goed in het schrappen van alle verbeteringen zonder ze überhaupt een kans te geven. In Friesland werkt dat businessmodel echter niet, want daar hebben ze zowat alles al geschrapt.The Greyhound schreef: ↑di 17 okt 2023, 17:54 Misschien is het business model van Arriva wel, alleen inschrijven op een manier dat er geld te verdienen valt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Die indruk heb ik bij Transdev ook.The Greyhound schreef:Misschien is het business model van Arriva wel, alleen inschrijven op een manier dat er geld te verdienen valt.Hainje schreef: ↑di 17 okt 2023, 14:42 Dat valt toch wel mee? Alleen ZHN en Fryslân, wat toevallig flinke vissen zijn. De ene vooral qua omzet en de andere vooral qua grondgebied, maar toch. En allebei gewonnen van Arriva. Dus wellicht ligt het probleem meer bij het businessmodel van Arriva dan van Qbuzz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Leuk voor Qbuzz.
Maar dat wordt wel een flinke kluif: twee grote concessies die op hetzelfde moment ingaan.
Arriva heeft tussen neus en lippen laten weten het liefst in te schrijven op concessies waarin zowel bus- als treinvervoer zit. Het zou me niet verbazen als ze West-Brabant kwijtraken en Achterhoek-Rivierenland (blijft die naam zo?) wel winnen.
Maar dat wordt wel een flinke kluif: twee grote concessies die op hetzelfde moment ingaan.
Twente was dan ook wel hun eerste gewonnen concessie sinds 2016 (op de Noordelijke Nevenlijnen na)!regenmaker schreef: ↑di 17 okt 2023, 14:55 Overigens, heeft Arriva op zijn beurt dan Twente weer binnengesleept. Als Arriva ook de concessies in Brabant en Achterhoek-Rivierenland kwijtraakt (die staan ook binnenkort op de kalender) dan hebben ze wel een enorm verlies aan omzet.
Arriva heeft tussen neus en lippen laten weten het liefst in te schrijven op concessies waarin zowel bus- als treinvervoer zit. Het zou me niet verbazen als ze West-Brabant kwijtraken en Achterhoek-Rivierenland (blijft die naam zo?) wel winnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Nog even en Qbuzz heeft straks één grote concessie "FGD" in handen
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten