Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er is er al een opgedoken bij Mertens.
Van de volgende Solarissen in Duitsland ben ik ook foto's tegengekomen.
9310 bij Quecke als UN-AJ 1096
9311 bij Erfmann als ST-GE 818, vervolgens verkocht
9325 bij Husmann als ST-HU 720
9327 bij Milo als MO-M 2032
9331 bij Quecke als UN-AJ 1099
9335 bij Hennecke als MSK-HT 926
93?? bij Quecke als UN-AJ 1098
Van de volgende Solarissen in Duitsland ben ik ook foto's tegengekomen.
9310 bij Quecke als UN-AJ 1096
9311 bij Erfmann als ST-GE 818, vervolgens verkocht
9325 bij Husmann als ST-HU 720
9327 bij Milo als MO-M 2032
9331 bij Quecke als UN-AJ 1099
9335 bij Hennecke als MSK-HT 926
93?? bij Quecke als UN-AJ 1098
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 05 jun 2022, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Deel die foto's maar!
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het valt me op dat op lijn 346 op werkdagen de laatste tijd meerdere soorten bustypes rijden (naast Citaro G's ook Iveco's en zelfs een Citea XLE-145 van Haarlem-IJmond). Is er simpelweg een (bewust) verminderde inzet van dubbeldekkers of wordt er ook gekeken welke van de enkeldeks bustypes deze dubbeldekkers op termijn kunnen vervangen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Sinds kort rijdt personeel van Connexxion ook zelf en zij mogen niet met dubbeldekkers rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Mag je met regulier rijbewijs D dan niet op dubbeldekkers rijden? Of zijn de contractafspraken met Van Heugten zo strak geregeld dat alleen die chauffeurs op de dubbeldekkers mogen rijden?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zullen wel bepaalde afspraken zijn. Aan het rijbewijs ligt het niet in ieder geval
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Je moet een speciale opleiding hebben gehad om op lijn 346 met de dubbeldekkers te mogen rijden, dat heeft te maken met de onderdoorgang bij de VU, wat moet je doen als je contact maakt met de trambovenleiding etc.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hier een heleboel foto's te vinden van de solarissen in hun nieuwe omgeving
En een foto van de Capacity 9372 in Schweinfurt
Met dank aan phototrans.pl
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Leuk om te zien zo.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarom rijden er bijna alleen maar Ebuscos op De lijnen 348 en 358? Horen helemaal niet thuis op dat bundel.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Omdat de lijnen 347, 348, 357 en 358 gemixt met VDL en Ebusco worden uitgevoerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Niet alleen op 348/358, maar op de hele bundel rijden ze, zoals Milco meldt, met af en toe zelfs nog een Iveco ertussen.TheAgedGamerYt schreef: ↑vr 24 jun 2022, 16:29 Waarom rijden er bijna alleen maar Ebuscos op De lijnen 348 en 358? Horen helemaal niet thuis op dat bundel.
Lijnen 348/358 zijn dan nog de wat rustigere lijnen, een standaard Ebusco op 347/357 is minder comfortabel, met name in de spits.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zag de afgelopen week wat Iveco's en Ebusco's rijden op lijn 397, niet handig als zelfs een VDL Citea overvol is.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Was overmacht op de 397 stonden te veel VDL defect
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Opvallend materieel op Haarlemlijnen vanwege Formule 1 Zaterdag:
- Op lijn 300 werdt er met enkel 12,9M Ebusco's gereden (Niet handig voor zo een drukke lijn) en op het einde van de dag een klassiekertje, namelijk de 9225.
Op lijn 340 werdt er met enkel 18M Ebusco's gereden.
Op lijn 346 werdt er voor het eerst sinds 3 jaar met dubbeldekkers gereden op een Zaterdag, met daarnaast Enkel 12,9M Ebusco's en 2 Citaro's.
Op lijn 356 werdt er niets bijzonders gereden.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Let op: Dit is het Busmaterieel draadje van AML niet het algemene draadje van Concessie AML.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat voor materieel rijdt er op lijn 164 (NwVennep - Buitenkaag)? Wordt die lijn een beetje gebruikt door reizigers?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Volgens onze eigen wiki de elektrische Nissan busjes die in eerste instantie op AML Flex reden (en dat in de avonden en weekenden nog steeds doen).
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zie de laatste tijd op de 340 veel (lees: meerdere omlopen, minstens 3 vooralsnog ik heb kunnen waarnemen in de ochtend) met 18 meter bussen rijden, zowel VDL (zowel de 'echte' R-Net bussen, als ook ex-Schiphol bussen in R-Net jasje) als Ebusco. Is dit standaard voor de 340 (of was dit altijd al zo en valt t me pas nu op), of slechts tijdelijk (om wat voor reden dan ook)?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, dat was in het verleden nooit. Lijn 340 reed naar mijn weten altijd met standaard bussen. De 18m VDL’s zijn weggehaald van de Amstelveenbundel, zodat er nu relatief veel standaard Ebusco’s op deze bundel rijden, wat nog steeds op bepaalde momenten een drukke bundel is.
Ook de 397 rijdt nu al een tijd met 18m VDL’s uit de bundel. Begrijpen doe ik het niet. Ik zie met name in de spits nog wel eens een standaard Ebusco de halte Amsterdamse Bos voorbij rijden, die “sorry, bus is vol” filmt. Dat zal wat worden in de winter…….
Zoals ik al vaker zeg: het wordt er allemaal niet beter op. Aan de andere kant: als straks de Uithoornlijn geopend wordt in de zomer vervallen de 347/348/358 en komt er alleen een lijntje Poortwachter - St. Zuid bij. Dan zullen er hoop ik genoeg gelede VDL’s zijn voor die uitgeklede Amstelveenbundel.
Ook de 397 rijdt nu al een tijd met 18m VDL’s uit de bundel. Begrijpen doe ik het niet. Ik zie met name in de spits nog wel eens een standaard Ebusco de halte Amsterdamse Bos voorbij rijden, die “sorry, bus is vol” filmt. Dat zal wat worden in de winter…….
Zoals ik al vaker zeg: het wordt er allemaal niet beter op. Aan de andere kant: als straks de Uithoornlijn geopend wordt in de zomer vervallen de 347/348/358 en komt er alleen een lijntje Poortwachter - St. Zuid bij. Dan zullen er hoop ik genoeg gelede VDL’s zijn voor die uitgeklede Amstelveenbundel.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
340 is geleed gaan rijden maandag tm vrijdag ivm passagiers aanbod vanwege de 15min frequentie (voorheen 7/8min) en nog zitten de 18m vol. Maar ivm nog te weinig personeel kunnen ze hem verhogen.
Op de Amstelveenbundel rijd idd hierdoor meer Ebusco vooral op de lijnen naar station Zuid. Maar er zijn helaas aantal Vdl defect waardoor er ook Ebusco op de Elandsgracht lijnen terecht komen. Binnenkort komen er 2 VDL R-Net bij.
Die bussen die naar 397 zijn gegaan waren altijd daar al voor bedoeld alleen omdat er toen nog geen laadvoorziening was werden ze ingezet op de Amstelveenbundel en reed er diesel op de 397
Op de Amstelveenbundel rijd idd hierdoor meer Ebusco vooral op de lijnen naar station Zuid. Maar er zijn helaas aantal Vdl defect waardoor er ook Ebusco op de Elandsgracht lijnen terecht komen. Binnenkort komen er 2 VDL R-Net bij.
Die bussen die naar 397 zijn gegaan waren altijd daar al voor bedoeld alleen omdat er toen nog geen laadvoorziening was werden ze ingezet op de Amstelveenbundel en reed er diesel op de 397
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dank Remco, wist niet dat de 340 naar een lagere frequentie is gegaan, dan is het inderdaad logisch dat er gelede bussen omlopen doen op 340. Wat 347/357 betreft, dat zie ik inderdaad dat daar ook standaard bussen tussen zitten. Voor 348/358 is een standaard Ebusco geen probleem voorzover ik kan zien. De station Zuid lijnen zijn/waren nooit echt extreem druk. Maar zoals ik al schreef, als de 347/348 verdwijnen en 358 (onder ander lijnnummer) een veel kortere route gaat rijden, zullen er veel gelede bussen vrij komen.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zag vanochtend rond een uur of acht dat er een pendelbus / versterkingsbus op lijn 340 reed tussen Hoofddorp en Aalsmeer. In beide richtingen reed deze een paar minuten voor de reguliere rit uit. Was ook wel nodig.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het viel me op dat van de 11 bussen type SLFA-181 die (tegenwoordig) op R-net rijden sommige bussen een bestemmingsdisplay met witte letters hebben en andere bussen een bestemmingsdisplay met oranje letters en een gekleurd lijnnummer hebben.
Is dat toeval of zit er nog een logica achter?
Is dat toeval of zit er nog een logica achter?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten