Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Spoorpro heeft een interview met oprichter Roemer van den Biggelaar.
https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
De dienstregeling is slechts indicatief, dat is voor de ACM genoeg, het daadwerkelijk aanvragen van de ritten komt later.
Dat een vervoerder die met de ICE wil gaan concurreren als voorbeeld dezelfde of vergelijkbare tijden als de ICE opgeeft is niet zo gek.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Wel achter een betaalmuur.tjoektjoek schreef: ↑di 14 nov 2023, 13:59 Spoorpro heeft een interview met oprichter Roemer van den Biggelaar.
https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Hier is een Engelstalig artikel van dezelfde uitgever zonder betaalmuur:
https://www.railtech.com/all/2023/11/14 ... er-prices/
https://www.railtech.com/all/2023/11/14 ... er-prices/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Blijkbaar zien er dus ook oud NS medewerkers aan boord
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Flywise is overigens het bedrijf achter GreenCityTrip.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik moet zeggen dat er veel initiatieven worden opgezet voor internationale treinen. Hopelijk haalt er ook wat de eindstreep.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Waarom stopt die naar Parijs in Lage Zwaluwe?tjoektjoek schreef: ↑vr 17 nov 2023, 00:10 Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Speciaal voor Chrysa
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Is er daar dan een goede aansluiting naar Zwitserland?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Als Flywise het bedrijf achter GreenCityTrip is, dat ook een interesse in ICR-rijtuigen van NS heeft getoond, is 1+1 dan in dit geval ook twee? :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Recent ergens vernomen dat die rijtuigen niet geschikt zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
De boulevard express in Harderwijk heeft ook nog een trein aan de kant staan.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Aansluiting op de touringcars?dennistd schreef: ↑vr 17 nov 2023, 09:33Waarom stopt die naar Parijs in Lage Zwaluwe?tjoektjoek schreef: ↑vr 17 nov 2023, 00:10 Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik denk dat die korte stop in Lage Zwaluwe (welk doel dat dan ook mag dienen) minder problematisch is dan al die lange stops elders...dennistd schreef: ↑vr 17 nov 2023, 09:33Waarom stopt die naar Parijs in Lage Zwaluwe?tjoektjoek schreef: ↑vr 17 nov 2023, 00:10 Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
- 24 minuten in Rotterdam
- 1 minuut in Lage Zwaluwe
- 5 minuten in Roosendaal
- 19 minuten in Antwerpen
- 6 minuten in Brussel
In totaal staat die trein dus maarliefst 55 minuten stil langs een perron...
Gek genoeg staat die in andere richting slechts 32 minuten stil langs perrons, maar rijdt die dus weer langzamer, want de totale reistijd blijft gelijk: 7:37.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Het is al vaker gezegd, dienstregelingen bij ACM zijn indicatief, uiteindelijk gaat Prorail op zoek naar een treinpad met de genoemde stops in een tijdvak van een uur rondom het opgegeven tijdstip.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... kopenhagen
En daar is inmiddels de 25e aanvraag via het ACM.
En daar is inmiddels de 25e aanvraag via het ACM.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik wens ze veel succes met keren binnen 5 minuten in Osnabrück Hbf richting Bremen, beetje onoplettendheid misschien. Waar ze wel op gelet lijken hebben is het overbelaste Hamburg Hbf: non-stop van Harburg naar Flensburg (via Barmberg-Lokstedt?).
Venlo-Köln Hbf.-Koblenz is creatief met de tijd die ervoor staat als ze op het Hbf. willen keren. Rechtsrheinisch zouden ze kunnen rijden, maar duurt langer, of vanaf Ehrenfeld direct naar Köln-Süd.
Venlo-Köln Hbf.-Koblenz is creatief met de tijd die ervoor staat als ze op het Hbf. willen keren. Rechtsrheinisch zouden ze kunnen rijden, maar duurt langer, of vanaf Ehrenfeld direct naar Köln-Süd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Misschien willen ze niet keren op Osnabrück; de rit Osnabrück - Bremen duurt met 1u30 langer dan de RE op dit traject.
Een mogelijkheid is om dan via Minden en Nienburg te gaan; die route is ook gewoon volledig geëlektrificeed.
Omkeren op Osnabrück stuurt je ook niet richting Bremen trouwens, daarvoor zou je na Hbf op één der goederensporen moeten keren ten zuiden van de Hase.
Een mogelijkheid is om dan via Minden en Nienburg te gaan; die route is ook gewoon volledig geëlektrificeed.
Omkeren op Osnabrück stuurt je ook niet richting Bremen trouwens, daarvoor zou je na Hbf op één der goederensporen moeten keren ten zuiden van de Hase.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Via Minden en Nienburg?! Die route heb ik laatst een keer met een ongepland omgeleide ICE gereden en dat duurde echt een eeuwigheid, voornamelijk omdat de lijn een maximumsnelheid van 80 km/u heeft. (En armseinen, en enkel spoor…)
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Het lijkt mij het meest logisch dat het keren op de goederensporen in die 1u30 valt en dat ze in de 5 minuten op Osnabrück Hbf enkel passagiers hoeven te laten in- en uitstappen.quakkerillo schreef: ↑wo 22 nov 2023, 18:41 Misschien willen ze niet keren op Osnabrück; de rit Osnabrück - Bremen duurt met 1u30 langer dan de RE op dit traject.
Een mogelijkheid is om dan via Minden en Nienburg te gaan; die route is ook gewoon volledig geëlektrificeed.
Omkeren op Osnabrück stuurt je ook niet richting Bremen trouwens, daarvoor zou je na Hbf op één der goederensporen moeten keren ten zuiden van de Hase.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Er zijn twee opties. Eerst door Osnabrück Hbf laag rijden, dan naar links en dan nogmaals naar links en dan sta je op de hoge sporen met de locomotief naar Münster, en je kan dan met de locomotief aan de slag. Of stoppen op Osnabrück Hbf laag, dan het goederenstation rechts van de doorgaande sporen oprijden, daar met de locomotief aan de slag, en dan links aanhouden, rechtsaf naar Osnabrück Hbf hoog en verder naar Bremen. Of ze gaan in boterhambedrijf rijden, dan dan is het natuurlijk ook een ideaal moment om je machinist te wisselen en gaat het wellicht wel lekker snel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten