Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het moet niet gekker worden!
Belangrijkste wijziging zit 'm dit jaar dus niet in routewijzigingen, maar in het afschaffen van de belbussen, als ik het goed lees? Ofwel geschrapt, ofwel omgezet in vaste ritten.
Belangrijkste wijziging zit 'm dit jaar dus niet in routewijzigingen, maar in het afschaffen van de belbussen, als ik het goed lees? Ofwel geschrapt, ofwel omgezet in vaste ritten.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En zo speculeer je een halfleeg glas verder leeg...
Als ik me goed herinner was er een eis mbt de bediening van kleine kernen in het PVE, dus Arriva kan niet zomaar lijntaxi -> vaste rit -> NADA doen.
Waarom ze dit dan wel doen?
Glas halfvol speculatie: Misschien omdat er in de meeste lijntaxi ritten altijd wel iemand zat en omzetten in vaste lijnen nauwelijks wat extra kost terwijl je wel kunt besparen op de bezetting van het call center achter 0800 0224050?
Wie zal het zeggen...
Als ik me goed herinner was er een eis mbt de bediening van kleine kernen in het PVE, dus Arriva kan niet zomaar lijntaxi -> vaste rit -> NADA doen.
Waarom ze dit dan wel doen?
Glas halfvol speculatie: Misschien omdat er in de meeste lijntaxi ritten altijd wel iemand zat en omzetten in vaste lijnen nauwelijks wat extra kost terwijl je wel kunt besparen op de bezetting van het call center achter 0800 0224050?
Wie zal het zeggen...
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En als die ene reiziger door een vaste rit 2 reizigers worden kun je wel zeggen dat het aantal reizigers is verdubbeld
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het is sowieso al merkwaardig dat het Reizigersoverleg Limburg haar contactadres in Gelselaar (Overijssel) heeft.
Heb door de jaren heen al vaker vreemde adviezen van het Reizigersoverleg gezien. Vaak het idee dat er geadviseerd wordt vanuit de persoonlijke situatie van de leden (erg Zuid-Limburg minded). Bij Rover Limburg was dat ook zo.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat is gewoon een adres van het secretariaat wat vaak ingehuurd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Wat mij opvalt bij bepaalde reizigers is dat ze niet weten dat ze op bepaalde dagen moeten bellen en andere dagen voor dezelfde rit niet. Het wordt zo voor de reizigers in ieder geval duidelijker. En vaste tijden zal hopelijk zorgen dat er weer wat meer reizigers bij komen dan dat je ze moet teleurstellen omdat ze niet wisten dat ze moesten bellen.PHS schreef: ↑wo 22 nov 2023, 10:56 Ik vind het merkwaardig dat het Reizigersoverleg Limburg het positief vindt dat allerlei lijntaxiritten in de avond en het weekend worden omgezet in vaste ritten. Je kunt er donder op zeggen dat bij de evaluatie blijkt dat veel te weinig mensen ervan gebruikmaken om een vaste bus te rechtvaardigen - daarom was het namelijk een lijntaxi - met als gevolg dat de ritten worden geschrapt 'omdat de DRU's beter elders kunnen worden omgezet'. Een verbetering leidt zo uiteindelijk tot een verslechting.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nou als je de connexxion website gebruikt om een lijn op te vragen, dan snap ik dat wel.
De website van Connexxion blinkt uit in het weglaten van relevante reisinfo.
De website van Connexxion blinkt uit in het weglaten van relevante reisinfo.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ja ja, ammehoela! Uitgerekend in de tijd van de kerstmarkten.Arriva gaat vanaf 11 december de Drielandentrein testen op het spoor tussen Heerlen en Maastricht. De komende weken zal de sneltrein daarom niet rijden op dit traject.
https://www.1limburg.nl/nieuws/2342422/ ... andentrein
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Weer handig gepland zo.
En is de snelbus ook sneller dan de daadwerkelijke stoptrein?
En is de snelbus ook sneller dan de daadwerkelijke stoptrein?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De snelbus doet Maastricht-Valkenburg in 15 minuten en Valkenburg-Heerlen in 16, en rijdt 7 minuten voor de stoptrein uit. De stoptrein doet Maastricht-Valkenburg in 13 minuten en Valkenburg-Heerlen in 16. Beide hebben 1 minuut haltering in Valkenburg. (Heb de andere richting niet bekeken.)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik nam zojuist de stoptrein van Nijmegen naar Heyendaal met een Arriva Limburg-GTW en het viel me op dat er afgedekte of omgedraaide OV-chipkaartlezers aan boord naast de treindeuren hangen. Is/was er ooit een plan om in- en uitchecken in de trein te laten plaatsvinden in deze concessie?
Zo ja, dan vind ik dat een onzalig idee; bij Heyendaal zou je dan haast altijd een paar minuten vertraging oplopen door de kudde studenten die één voor één moet in- of uitchecken
Zo ja, dan vind ik dat een onzalig idee; bij Heyendaal zou je dan haast altijd een paar minuten vertraging oplopen door de kudde studenten die één voor één moet in- of uitchecken
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat was ooit het idee van Veolia. Maar toen kwam NS met poortjes aanzetten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Oh, dat zijn die dingen. Jarenlang mee gereisd, nooit in me opgekomen dat het ex-chipkaartlezers konden zijn.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De PvdA en SP in Provinciale Staten van Limburg hebben vandaag vragen ingediend aan het College, over de inzet van "Limburgs" materieel in andere concessies van Arriva. Zij zijn kennelijk bang dat er door deze uitleen ritten uitvallen. Ik dacht zelf dat dit eerder lag aan personeels- dan aan materieeltekorten.
De vragen zijn hier te vinden: KLIK.
De vragen zijn hier te vinden: KLIK.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Maar niet alleen dat, zo te lezen. Er zijn ook vragen over de verdeling van de kosten, enzovoorts. Ik snap wel dat als er goede elektrische moderne bussen de provincie uitgaan en er afdankertjes uit andere gebieden voor terugkomen, de provinciale politiek niet blij is.
Laatst gewijzigd door umbusko op do 14 dec 2023, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er zijn geen elektrische bussen op uitleen
- The Greyhound
- Berichten: 839
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Wat een treurig stukje stemmingmakerij en dat zonder precies te weten wat er gebeurt is. Het riekt zelfs een beetje naar populisme...Seat Ibiza schreef: ↑do 14 dec 2023, 13:31 De PvdA en SP in Provinciale Staten van Limburg hebben vandaag vragen ingediend aan het College, over de inzet van "Limburgs" materieel in andere concessies van Arriva. Zij zijn kennelijk bang dat er door deze uitleen ritten uitvallen. Ik dacht zelf dat dit eerder lag aan personeels- dan aan materieeltekorten.
De vragen zijn hier te vinden: KLIK.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Oh, excuus, mijn fout, ik let niet goed op. Maar voor een "moderne" dieselbus vs. een "afgedankte" dieselbus geldt hetzelfde.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Klaagt de provincie ook als Arriva GTW's uit het noorden naar Limburg haalt voor wat dan ook?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Even voor mijn beeldvorming, die bussen zijn toch gewoon in eigendom van Arriva en niet van de provincie? Dan mag Arriva dan toch in principe zelf weten waar ze die bussen (al dan niet tijdelijk) inzetten, zolang ze het contract met de provincie maar uitvoeren/respecteren (even buiten personeelstekorten e.d. gekeken)?
Grt. Stefan
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Niet als er een overnameregeling voor het materieel is opgesteld voor na de concessie aan de volgende concessiehouder. Hierin kan staan dat de bus volledig ingezet moet zijn in de concessie om in aanmerking te komen voor overname.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik kan me niet voorstellen dat er zo'n regeling is voor de dieselbussen. Aangezien alles na 2030 ZE moet zijn en de concessie na 2030 afloopt...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Gaat erom dat er materieel tekort ontstaat als men bussen naar andere oorden stuurt en er rituitval ontstaat. Zitten in Limburg sowieso niet ruim in de bussen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten