Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bemined schreef: ↑vr 24 nov 2023, 21:07
Er staat volgens mij nergens dat ze leeg rijden.
Dat kan toch niet anders als er in A'dam geen instap plaatsvind?
Een trein uit Londen zál toch een keer daar naar terug moeten. Materieel capaciteit zal niet oneindig zijn.
Men kan toch gewoon reizigers meenemen tot Brussel? Of zelfs naar Parijs, Eurostar en Thalys zijn tenslotte één geworden. Daar moet dan alleen iedereen eruit zodat de trein gecontroleerd kan worden voor deze weer een rit naar Londen kan maken.
hidihi schreef: ↑vr 24 nov 2023, 21:44Het wordt inderdaad eens tijd dat de de capaciteit op de douane posten vergroot wordt.
De nieuwe terminal in de Amstelpassage krijgt ook een grotere capaciteit. In eerste instantie 400, later zelfs 650 reizigers. Samen met de terminal van Rotterdam heb je dan een bijna volle Eurostar vanaf eind 2025.
Geen tijd verspillen door mensen te laten controleren in Brussel of om, om te rijden via Parijs. De trein is langzamer dan het vliegtuig en je moet niet onnodig tijd verspillen anders wordt de trein te langzaam.
Bemined schreef: ↑vr 24 nov 2023, 22:16
Men kan toch gewoon reizigers meenemen tot Brussel? Of zelfs naar Parijs, Eurostar en Thalys zijn tenslotte één geworden. Daar moet dan alleen iedereen eruit zodat de trein gecontroleerd kan worden voor deze weer een rit naar Londen kan maken.
(..)
Ja, okay. Men kan er een Thalys blue van maken en materieel via Parijs terug naar Londen te rijden.
en-es schreef: ↑vr 24 nov 2023, 22:35
Amsterdam-Londen via Parijs is inderdaad nogal om.
Het gaat om de materieelomloop, niet om de route die reizigers afleggen. Uiteindelijk zal de rode Eurostar juist een deel van de reizigers uit Nederland naar Londen op zich nemen die dan in Brussel door de controle te gaan, dus kan je de blauwe Eurostar gebruiken voor reizigers uit Nederland met andere bestemmingen.
Laatst gewijzigd door Bemined op vr 24 nov 2023, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het goed wordt georganiseerd hoeft Amsterdam - London met controle in Brussel niet langer te duren dan nu. Immers, de check-in die je nu nog in Nederland doorloopt wordt dan 2 minuten voor vertrek aanwezig zijn, en in Brussel is dan alsnog de controle. Het Britse personeel dat nu in Nederland controleert kan in Brussel worden ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es schreef: ↑vr 24 nov 2023, 22:35
Amsterdam-Londen via Parijs is inderdaad nogal om.
Het gaat om de materieelomloop, niet om de route die reizigers afleggen. Uiteindelijk zal de rode Eurostar juist een deel van de reizigers uit Nederland naar Londen op zich nemen die dan in Brussel door de controle te gaan, dus kan je de blauwe Eurostar gebruiken voor reizigers uit Nederland met andere bestemmingen.
Feitelijk komen er dan verbindingen met Parijs én daaropvolgend Londen bij, opengesteld voor reizigers dan.
Ergens blijft er toch materieel 'overschot' want een Eurostar uit A'dam die dan via Parijs terug naar Londen rijdt vervangt, naar mijn mening, een trein die nu al Parijs-Londen rijdt. Beiden kunnen natuurlijk ook gaan rijden, dan wordt de capaciteit vergroot en de prijs wat lager?
Ik vraag mij wel af in hoeverre de groep reizigers met reisdoel Londen vanaf volgend jaar zomer dan de Thalys naar Brussel neemt voor een overstap en niet in Schiphol uitstapt voor het vliegtuig. Wellicht de groep reizigers die deze verbinding al kennen van voor de komst van Eurostar naar A'dam.. maar de nieuwe aanwas van reizigers die nu de Eurostar gewend zijn.. wat gaan die kiezen?
Volgens mij hebben we zo'n asymmetrisch gebroken omloop van Eurostar een paar jaar geleden al eens een tijdje gehad.
Brussel - Londen - Amsterdam - Brussel.
Reizigers uit Nederland (en eventueel Antwerpen) voor Londen stappen te Brussel-Zuid uit en via de douane-controle over op een ander, reeds schoongeveegd stel. Het aangekomen treinstel wordt afgerangeerd, schoongeveegd en begint een uur of wat later met een nieuwe omloop. Parijs blijft er buiten.
sirvinniei schreef: ↑za 25 nov 2023, 10:09
Of gewoon naar een land zonder brexit gaan, zodat je niet hoeft te wachten voor een beveiligingscheck. (Hooguit ergens onderweg een paspoortcontrole)
In de UK rijden wel allemaal treintypes die in continentaal Europa niet rijden. En snelle dieseltreinen, die in de UK wel veel rijden en in continentaal Europa niet rijden is wel een heel mooi pluspunt.
Mijn identiteitskaart verloopt in december 2024. Ik overweeg dan wel om dan in plaats van een nieuwe identiteitskaart een paspoort aan te schaffen. Het kost ongeveer € 7,50 meer, maar dan kun je ook naar de UK voor de snelle dieseltreinen. In continentaal Europa heb je een paspoort nauwelijks nodig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
ibodejoode schreef: ↑di 20 jun 2023, 21:42
[Allemaal mooi bedacht maar dan zit je nog met een capaciteitsprobleem van de westelijke tak Centraal - Sloterdijk ‐ Schiphol. Zul je naar 4 en Riekerpolder - Schiphol 6 sporen moeten. Als alles met personeelstekorten en meer eizigers per trein beter wordt zit m.i. Schiphol ook vol: per spoor 12 treinen per uur nu, straks 14-16 treinen per uur. 1 trein met vertraging....en daar ga je.
Op termijn zou er toch een airport metro naar Noord gaan rijden ipv de airport sprinters waar NS als tussen oplossing overhad? Dan is er helemaal zat ruimte voor de Eurostar, IC Brussel en andere internationale treinen lijkt mij.