Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er stond zojuist (9:50) een Eurostar ex-Thalys met de stroomafnemers omlaag op de fly-over naar de HSL richting Rotterdam bij Hoofddorp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1322
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Het valt me de laatste weken op dat de 1500 in oostelijke richting heel vaak vertraging oploopt (meestal ongeveer +10) vlak voor Hilversum. Is er daar een of andere hardnekkige storing of een erg onbetrouwbare andere treinserie/goederentrein die hindert?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Suus schreef: do 23 nov 2023, 09:55 Er stond zojuist (9:50) een Eurostar ex-Thalys met de stroomafnemers omlaag op de fly-over naar de HSL richting Rotterdam bij Hoofddorp.
Datzelfde mocht ik afgelopen maandag ervaren, maar dan in tegenovergestelde richting.
Dat, samen met de boemel-modus tussen zo ongeveer Roelofarendsveen en Hoofddorp, maakten dat de 9 minuten om over te stappen op de IC naar Leeuwarden te weinig bleken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

DDietzen schreef:Het valt me de laatste weken op dat de 1500 in oostelijke richting heel vaak vertraging oploopt (meestal ongeveer +10) vlak voor Hilversum. Is er daar een of andere hardnekkige storing of een erg onbetrouwbare andere treinserie/goederentrein die hindert?
Ik kwam er net met de 145 langs. We kwamen tot stilstaan op Naarden-Bussum voor meerdere overwegen die blijkbaar in storing lagen en daarna een snelremming vlak voor Hilversum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 1827 vertrok vandaag te Leiden Centraal vanaf spoor 5a in plaats van 4b. Als je dat niet weet en achterin de 2227 zit, wordt het wel erg lastig om die trein te halen. Dat is dus ook niet gelukt.
Dan maar met de 2418, die vandaag voor de verandering wel lang genoeg is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

Ik zat vandaag in een SLT (2415) met trein 5522 en op zowel Utrecht Overvecht als Utrecht Centraal gaf die overstapstations aan. Niet alleen op de informatieschermen zelf maar ook met de omroepstem, dus ik vond dat wel bijzonder eigenlijk. *O*
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dat wordt volgens mij best al een poos heel sporadisch gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Een van de ideeën van schermen en een omroepstem is dat dingen niet sporadisch gedaan worden, maar systematisch. Dus deze situatie is niet ideaal.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag na m'n werk met de 661 terug en bij Nieuwerkerk a/d IJssel kwam de omroep dat Gouda het eindpunt zou zijn als gevolg van een defecte bovenleiding. Al die blikken en zuchten in de trein toen dat duidelijk werd....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13208
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Voor vanochtend stond een reis naar Thuringen op de planning, met trein 141 vanuit Amersfoort. Omdat de eerste verbinding vanuit Zeist-Noord naar Amersfoort te laat aankomt heb ik gisteren speciaal een OV-fiets gehuurd, zodat ik de eerste 56 van de dag vanaf het busstation kan halen.

Na het wegswipen van mijn wekker had ik vanmorgen gelijk slecht nieuws: de NSI-app waarschuwde dat mijn reis geannuleerd is, trein 141 rijdt vandaag niet. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Zojuist vloog er een losse 1700 op de webcam door Twello richting Deventer. Zou die normaal gesproken gekoppeld zijn geweest aan de missende stam DB-rijtuigen die de 141 had moeten zijn?
Laatst gewijzigd door T-hijs op za 25 nov 2023, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
F.k.a. Bollenstad
en-es
Berichten: 4482
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Z2N schreef: za 25 nov 2023, 05:44 de NSI-app waarschuwde dat mijn reis geannuleerd is, trein 141 rijdt vandaag niet. -0-
Deutsche Bahn zoals we dat kennen. Wat nu? Hoe kom je op je bestemming?
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Oef, das wel zuur. De latere 143 vervalt ook -0-
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3241
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

en-es schreef: za 25 nov 2023, 09:13 Deutsche Bahn zoals we dat kennen. Wat nu? Hoe kom je op je bestemming?
Vliegen? (A)
🗣
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Flixbus :trein:
en-es
Berichten: 4482
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

"Informeer bij een van onze medewerkers"
Volgens Bahn.de rijdt trein 143 vanaf Bad Bentheim.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

waldo79 schreef: za 25 nov 2023, 09:49 Oef, das wel zuur. De latere 143 vervalt ook -0-
En die zag ik om 10:16 wél voorbijkomen op de webcam van Twello... Huh?
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13208
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik zit momenteel op de vloer van de ex-ICE 757 (sinds Osnabrück heet deze trein ineens 2925). De HC is er voor vandaag alweer helemaal klaar mee, en zegt "Der Bahn hat es heute wirklich verarscht". Voor de lunch al DB-Bingo, dat maak je niet vaak mee. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Dit weekend rijdt de 2800 in het pad van de Noordoost-treinen tussen Utrecht en Rotterdam Alexander. Viel me wel al meerdere malen op dat die soms flink in de plus rijdt; wordt er mogelijk negatief gekeerd?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Breda - Tilburg was gisteravond een grote puinzooi, met een boom op het spoor tussen Breda en Gilze-Rijen. Elke keer werd de eindtijd opgeschoven, en tot de verbazing van zelfs de aanwezige NS'ers reed de laatste nachtnettrein wel.

Daar ging ik in Eindhoven om 00:00 nog niet vanuit, dus ik vroeg de aanwezige perronchef of er nog bussen waren en hoe ik nog in Breda kon komen die nacht. Hij zei dat ik over Utrecht en Rotterdam moest reizen, wat al lang niet meer mogelijk was op dat tijdstip. Volgens hem reed het nachtnet de hele nacht, en toen ik zei dat dat niet zo was was ik "bijdehand" en moest ik het zelf maar uitzoeken van hem. :neg:

Met de 21452 van 00:28 ben ik toch maar van EIndhoven naar Tilburg gegaan, hopende dat er een bus zou rijden. Die was er niet, dus ik heb daar nog een uur in de fietsenstalling gezeten tot de laatste trein. Die werd aanvankelijk opgeheven door "logistieke beperkingen" en een conducteur van de nachtnet-trein naar Den Bosch zei dat er een bus naar Breda zou rijden. Die is niet gekomen, maar de laatste nachttrein 21456 (vertrek 02:02 Tilburg) was weer met +25 in de app verschenen. Ondertussen heb ik de NS klantenservice gebeld met een telefoonnummer dat ik van de infopaal op het station kreeg, en die hebben zonder morren een taxi van station Breda naar huis geregeld. De trein kwam tot grote vreugde van de mensen op het perron ook opdagen, en zo was ik om 02:45 eindelijk op station Breda.

De taxi was ook een puinzooi, blijkbaar had de centralist allerlei verkeerde tijden aan de klanten doorgegeven, waardoor de taxi met 2 andere reizigers bijna 20 minuten op mij heeft staan wachten. Het ritje naar huis heeft hij wel in recordtijd gedaan, voor 03:00 was ik thuis.
en-es
Berichten: 4482
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Was vanmiddag even in Utrecht. Heen nam ik vanaf Baarn de sprinter van 13.20 naar Amersfoort. Die vertrok 3 minuten te laat. In Amersfoort overgestapt op de IC van 13.40 richting Utrecht die uit drie koplopers bestond. In de voorste twee stellen zaten amper reizigers. Wel vieze ruiten maar geen WiFi. Vlak voor Utrecht een tijd stil gestaan dus 4 minuten later aangekomen. Terug nam ik de sprinter van 16.07 naar Baarn. Die was behoorlijk vol en vertrok 5 minuten later. Op dat moment was de propvolle sprinter van 15.50 naar Zwolle nog steeds niet vertrokken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Een afscheidstripje met de klassiekjes in België met hindernissen vandaag, al wist ik de hindernissen wel mooi om te zagen...

In Amersfoort was ik precies op tijd voor de IC naar Utrecht, waardoor ik de Sprinter die aansluiting op de IC naar Heerlen zou geven (maar +5 had met 5 minuten overstap in Utrecht) kon omzeilen.
In Utrecht kon ik dus per IC naar Maastricht verder, die onderweg een lichte vertraging opliep. Desondanks de RS naar Heerlen gehaald in Sittard. Maar zat ik nou niet op te letten of kan je werkelijk niet uit de tunnel naar spoor 20 daar?

Kom ik mooi op tijd in Heerlen aan, met de rechtstreekse IC zou ik de overstap niet gehaald hebben, valt de RE18 naar Aken uit :mrgreen:
In de stationshal maar even koffie gehaald en wat research op de telefoon gedaan, want gezien de ruime overstap in Aken moest er haast wel wat anders mogelijk zijn. En jawel, met de RE18 naar Herzogenrath en de RB20 naar Aken zou ik het net moeten halen.
Ondertussen ook in de tarieven gedoken en een Euregioticket bleek ook wat overdreven, maar in Aken zou ik geen tijd hebben...

In Herzogenrath op het nieuwe perron 5/7 aangekomen blijken daar geen cico's te staan. Die bevinden zich op perron 2/3, maargoed, daar moest ik toch heen voor de overstap. Ondertussen een AVV kaartje naar Aken via de DB app aangeschaft en de NMBS app voorzag in een enkele reis Aken - Maastricht via Pepinster met 100% korting in Nederland. Dat was in de 1e klas nog goedkoper dan een Euregioticket 2e klas. Een bomvolle RB20 bracht me keurig op tijd in Aken, en dat voor een DB trein, waar de 3 minuten overstap op het klassiekje richting Spa cross-platform bleek. Dus zelfs nog tijd voor een foto gehad. Missie geslaagd :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Daniel schreef: za 25 nov 2023, 18:03

In Herzogenrath op het nieuwe perron 5/7 aangekomen blijken daar geen cico's te staan. Die bevinden zich op perron 2/3, maargoed, daar moest ik toch heen voor de overstap. Ondertussen een AVV kaartje naar Aken via de DB app aangeschaft
Mag je niet meer in de RB20 met je ov-chip? Daar was een tijdje terug een overeenkomst voor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Zover ik las niet, dat was alleen toen de RE18 tijdelijk niet naar Aken reed mogelijk. Niet dat controle in die trein mogelijk was, hij stond bomvol. (En in Aken zou ik geen tijd hebben om in de hal uit te checken)

Normaal is dat ook de moeite niet door de lange overstap in Herzogenrath, maar die 10 minuten eerder in Aken aankomen was nu een voorwaarde om de oorspronkelijk geplande trein naar Pepinster te kunnen halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5324
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: za 25 nov 2023, 18:03 Dus zelfs nog tijd voor een foto gehad. Missie geslaagd :D
Pics or it didn't happen. ;)
Daniel schreef: za 25 nov 2023, 18:03 In Utrecht kon ik dus per IC naar Maastricht verder, die onderweg een lichte vertraging opliep. Desondanks de RS naar Heerlen gehaald in Sittard. Maar zat ik nou niet op te letten of kan je werkelijk niet uit de tunnel naar spoor 20 daar?
Je kunt gewoon via de tunnel naar spoor 20 hoor. Of nou ja, niet rechtstreeks: waar je eigenlijk naar rechts een trap op zou willen moet je naar links de trap op richting spoor 1b om eenmaal boven een draai van 180º te maken en richting spoor 1a en 20 te lopen. Of je moet doorlopen richting het busstation en dan buitenom rechtsaf, maar dan passeer je 2x poortjes geloof ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten