Dat kan alleen door een nieuwe pas te kopen en de "foute" te annuleren tegen €15 administratiekosten. Maar de nieuwe passen zijn inmiddels weer de normale prijs, dus daar ben ik nu te laat voor. Misschien ben ik te braaf geweest, want ik weet ook wel dat de kans heel heel klein is dat iemand dat controleert. (Al zou mijn inzet wel zijn dat als iémand het probeert te controleren, het een Duitser is.
Interrail schreef:What if I reside in a different country than my Passport indicates
In case the country where you live is different than the one indicated in your passport or legal equivalent, for the purpose of applying clauses 2.1 and 2.2 of Section I, the country where you live prevails and should be indicated when ordering the Pass.
You must be able to prove such residency by means of official residence documents issued by the government. Such a residency document must clearly prove that you, as Pass holder, are registered in the country where you effectively live at the moment of the start of your trip. Residency can also be proven through official documents or official governmental online sources*. Such documents vary per country.
In case you do not hold any of the means of proof above indicated, you must select the country indicated in your passport or legal equivalent
Of je moet trein vrij/een studentenreisproduct met NS Flex weekend vrij hebben. Die mag je ook combineren met je Interrailpas.
Voor in Nederland wonende Nederlanders is dat ook niet nodig. Toen ik een in België wonende Nederlander was, had ik een "attest van immatriculatie" van de Belgische gemeente waar ik woonde, waarmee ik kon bewijzen dat ik daar woonde. Dat heb ik tijdens de MKZ-crisis nog even nodig gehad omdat alleen inwoners van België de grensovergang die voor mij het handigst was over mochten, anders was had ik 4 km (en 70 hoogtemeters) om moeten fietsen.
In Zwitserland is het vrijwel standaard dat ze om een ID bij een Interrail pas vragen. In andere landen is het me nooit gevraagd inderdaad.
In Zwitserland heb ik slechts 1 keer een controle van mijn ID gehad tijdens 4 reizen (in totaal met ongeveer 20 treinen mee geweest) met een interrail.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten