Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik schreef het al eerder, maar nog maar een keer dan...
Daniel schreef: ↑ma 27 nov 2023, 17:22
Die uurdienst zal wel vooruitlopend op de vertraagde nieuwe halte langs de A27 zijn ingevoerd. Daarmee wordt Eemnes een stuk frequenter bereikbaar.
Die halte had er namelijk al lang moeten liggen, maar is nu pas in aanbouw. Oorspronkelijke indienststelling was tegelijk met de busbaan langs de A27 meen ik. De afschaling van 109 naar een uurdienst heeft m.i.v. dienstregeling 2023 plaatsgevonden, dus dat klopt qua tijdspad wel aardig.
(Overigens heeft de 109 nog wel een halfuursdienst tot Baarn, maar die haalt net Eemnes niet dus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ja, en dat vind ik dus krom. Dat je gaat afschaffen voordat het alternatief er is. Als er vertraging is met de werkzaamheden moet de provincie gewoon geld bij leggen om voor een alternatief te zorgen.
De verdichting storten rijden trouwens officieel tot Baarn, maar doen eigenlijk alleen Hilversum aan, op een traject wat al grotendeels overbediend is. Maar ja, zal wel goed uitkomen qua omlopen.
Wat mij trouwens ook een goede optie lijkt is gewoon 321 door laren te trekken en na een rondje Eemnes naar Hilversum. Heeft het oosten van Bussum ook meteen een snellere verbinding met het Gooi en kan je de 109 meteen schappen.
Die verdichting (alleen in de spits) is tot Baarn Zandheuvelweg, een groot huis voor mensen met speciale behoeften, maar vooral ook veel verzorgend personeel dat de gewone 109 niet vond aansluiten op de werktijden.
Het is een beetje druk met korte spitslijntjes in het oosten van Hilversum, met de 100 van Ziekenhuis naar Sportlaan, de 320 van Station naar Arenapark en deze 109 naar Zandheuvelweg, die vlak bij het ziekenhuis in de buurt komt, maar wel aan de verkeerde kant van het spoor.
Hoe de 321 joiw route, de 109 opheffen Oost-Bussum een betere verbinding geeft snap ik niet. En waar is volgens jou het Gooi? Is Bussum daar geen deel van?
Door hem de route van 109 te laten rijden maar dan sneller. Nu rijdt hij grotendeels parallel aan de 320 tot Huizen, waardoor hij ook sterk verspitst is.
Waarom houden de spitsritten van/naar Arenapark van lijn 320 eigenlijk dat lijnnummer terwijl ze losgekoppeld worden? Ik zou liever een spitslijnnummer zien zodat je 'm ook aan andere lijnen kunt koppelen. Je zou er bijvoorbeeld lijn 203 van kunnen maken (als spitsvariant van lijn 3 bijvoorbeeld).
Maar Milco vraagt ook niet waarom de ritten losgekoppeld zijn, maar waarom ze het lijnnummer 320 houden, terwijl een ander nummer (zoals 203 of 220) logischer zou zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei schreef: ↑za 02 dec 2023, 11:07
Wat mij trouwens ook een goede optie lijkt is gewoon 321 door laren te trekken en na een rondje Eemnes naar Hilversum. Heeft het oosten van Bussum ook meteen een snellere verbinding met het Gooi en kan je de 109 meteen schappen.
Ik zou dan kiezen voor de route van voormalige lijn 202 via Bosch van Bredius, dit kost een stuk minder tijd dan de route door Bussum heen. Ik ben het er wel mee eens dat het parallel rijden van lijn 320 en 321 onnodig is.
IIVQ schreef: ↑za 02 dec 2023, 23:42
Ook dat is vanwege redenen. (Er is over nagedacht, gediscussieerd en besloten)
Nu wil ik wel een gooi doen. Ik gok dat afgesproken is dat Hilversum Sportpark of Arenapark bediend moeten worden door zo'n felrode HOV bus, al is het maar voor een aantal keer per dag.
Nee, dat is zeker de reden niet. (Sterker nog, het druist juist in tegen de gedachte van de R•NETpolitie: alles mußt de hele dag 4xpu bediend zijn!). Hilversum Sportpark en het op loopafstand gelegen Arenapark worden al 4xpupr bediend door HOV, namelijk de sprinter.
Ben eens naar de omlopen aan het kijken en ik begrijp nu waarom er zoveel vertraging en uitval is. Zo zie ik een omloop 109>106>110>109>104 die begint om 15:25. De buffertijden bij eindhaltes zijn 4, 2, 2 en 2 minuten. Consequentie: dagelijkse vertraging. Hoe een vervoerder daarmee wegkomt ontgaat me een beetje.
Binnenkort maar een zorgen dat ik een fiets in die streek heb staan.
Ik heb namelijk geen nieuwsbericht hierover gezien, terwijl ik dat wel had verwacht.
Ik ben vooral benieuwd of het terrein conform vergunning is aangelegd, maar dat ga ik binnenkort zelf maar eens bekijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hoelang zal de 5760 in dienst blijven nu de rest van de XLE's definitief terzijde zijn? het is ook bijzonder dat de oudste van de XLE's is teruggekomen in het Gooi.
Waarom rijdt de 321 nu vanaf Muiden exact dezelfde route als de 320? Was dat zo overbelast?
Zou het niet zinvoller zijn om de 321 te gebruiken plekken aan te vullen waar er nu weinig busverkeer is?
Zo zou ik zelf denken dat het nuttiger is om de 321 via de Blaricum Bijvanck naar Blaricum P+R te laten rijden en vanaf daar naar Blaricum, dorp en dan de tafelberg op. Dat is nu een aardige missing link in het busnetwerk. Eerlijk gezegd denk ik ook dat er meer mensen vanuit Blaricum naar de zuidas moeten dan vanuit Huizen. Daarnaast zorgt het voor ontsluiting van de Bijvanck, deze hebben nu alleen in de spits een verbinding, daarbuiten mag je lekker naar de P+R gaan. Ook zou het in het oude dorp van Blaricum het oosten bijvoorbeeld kunnen ontsluiten waardoor ook sporters en bewoners daar met het OV zouden kunnen gaan.
Geen idee, maar lijn 321 zorgt wel voor een versterking bovenop lijn 320. ik vraag mij af of er voldoende reizigers zijn voor een route via Blaricum. Tussen de Carpoolplaats, Blaricum Dorp en (toen nog) het Tergooi Ziekenhuis heeft in het verleden al eens een buslijn gereden (ie: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... Ziekenhuis), maar deze is later opgeheven vanwege te weinig reizigers. En gezien de grootte van de huizen in Blaricum vraag ik mij af of er überhaupt veel mensen aldaar met het openbaar vervoer zullen reizen...
Ik ben het ermee eens dat het stuk in Blaricum waarschijnlijk niet heel druk bezet zou zijn, maar het vult wel een 'gat' op. Ik zie momenteel niet echt de toegevoegde waarde van de 321 die gelijk loopt tussen crailo P+R en huizen busstation, dat zou met de 320 makkelijk moeten lukken.
Blijf het daarnaast gek vinden dat de Bijvanck slecht bediend wordt.