Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanwege een kapotte brug over het spoor in Hagen rijdt de Volmetalbahn (RB52) voorlopig niet: https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgeb ... n-100.html
-
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De dienstregeling 2024 is ingeladen in DB Navigator. Eerste wat mij opvalt is dat de aangekondigde RB Krefeld-Neuss niet is ingepland. Er waren al geruchten dat deze RB-trein niet zou rijden vanwege een tekort aan personeel. De RE41 Bochum-Haltern am See is wel vanaf december 2023 ingepland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Krefeld-Neuss? Dat kleine stukje? Willen ze daar een aparte trein voor inzetten?
-
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja, die nieuwe RB37 moet in Neuss aansluiten op de RE6 naar Köln en in Krefeld aansluiten op de RE10 naar Kleve.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De RE10 uit Düsseldorf die Neuss vermijdt? Gaat de RE10 dan misschien ook Meerbusch-Osterath overslaan?
En kun je niet iets leuks met die RB doen. Naar Sankt Tönis rijden of zo.
En kun je niet iets leuks met die RB doen. Naar Sankt Tönis rijden of zo.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja, de RE10 maakt gebruik van een boogje in het noorden van Neuss, waardoor de RE 10 in Neuss niet kop hoeft te maken. Overslaan van Meerbusch zie ik niet snel gebeuren, aangezien dit station dan de rechtstreekse verbinding verliest met Düsseldorf-Bilk en Hbf.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf december gaat de RB52 Dortmund-Lüdenscheid weer het volledige traject rijden.
Dit geldt ook voor de RB23 Bonn-Bad Münstereifel. (Vanaf 26 februari 2024)
De RE11 gaat vanaf december 1x per uur tussen Düsseldorf en Kassel rijden.
Dit geldt ook voor de RB23 Bonn-Bad Münstereifel. (Vanaf 26 februari 2024)
De RE11 gaat vanaf december 1x per uur tussen Düsseldorf en Kassel rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik zou er niet erg optimistisch zijn, dat de RB52 naar Lüdenscheid echt weer open gaat, hoewel het in de planner staat. De werkzaamheden bij Schalksmühle en bij Brügge waren al langzaam, en nu ook nog de brug bij Hagen... Ik zou het leuk vinden, maar ik geloof het niet bij de tegenwoordige snelheid van DB Netz en Straßen.NRW
Groetjes uit Duitsland
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 22 mei 2008, 20:34
- Locatie: Sittard (Std)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik stel het op prijs als je in een zin een samenvatting geeft van zo'n bericht, zeker omdat niet iedereen de Duitse taal machtig is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
VRR heeft de opdracht voor de RB 37 Neuss Hbf - Meerbusch-Osterath - Krefeld Hbf van 08.01.24 tot december 2024 aan TRI gegund.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Veranderingen vanaf zondag in het NVR-gebied op een rij: https://wir.gorheinland.com/medienporta ... anwechsel/
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Hoe ver zijn ze al de elektrificafiewerkzaamheden rondom Euskirchen? Nog in een voorbereidingsfase?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik hoop van niet als het waslijntje er uiterlijk maart 2024 moet hangen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nee, nee. Het zijn nu pas de "eerste werkzaamheden". Voltooing is gepland voor eind 2026! https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... l-12382530
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dus al met al duurt het tot wel vijf jaar na het hoogwater voor het openbaar vervoer weer in ere is hersteld van die ramp. Duitsland...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het traject van Remagen naar Walporzheim heb ik vorig jaar bereisd, dat oogde hagelnieuw.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Herstelling alleen zou niet zo lang duren, maar omdat er nog bovenleiding komt is het juridisch gezien een nieuwbouw en dus zijn alle langdurige procedures zoals aanbesteding, participatie van omwonenden/gemeenten/milieuorganisaties, .... nodig.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De NVR heeft nadere informatie bekend gemaakt over de aanstaande aanbesteding voor de RB20: Het plan is om de dienst met elektrische treinstellen vanaf december 2028 gedurende 15 jaar te gunnen. De dienst zal twee lijnen omvatten, de "stamlijn 1" Düren - Eschweiler Tal - Stolberg - Aachen - Herzogenrath - Alsdorf - Stolberg en "stamlijn 2" Breinig - Stolberg - Aachen - Herzogenrath - Alsdorf - Siersdorf met verglenging van "stamlijn 1" tot Euskirchen vanaf december 2032. Ter overbrugging blijven de huidige Talent-treinstellen tot 2028 in dienst.
Bron: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
Bron: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nu zijn ze rondom Euskirchen bezig met elektrificatie, maar wordt de lijn naar Düren überhaupt in dat project meegenomen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Over de elektrificatie van de Bördebahn is niet echt veel informatie terug te vinden, behalve deze:
https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 8-2022.pdf
Kortom: "Perspectivisch" is de elektrificatie van 2028 tot 2030 gepland. De eerder al op deze lijn in te voeren waterstoftreinen zullen als dat gereed is naar de lijn Düren - Linnich (- Baal) verhuizen. Ingewikkeld is het volgens mij, omdat de Bördebahn twee eigenaren heeft, van Düren tot Zülpich de Rurtalbahn en van Zülpich tot Euskirchen DB Netz....
https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 8-2022.pdf
Kortom: "Perspectivisch" is de elektrificatie van 2028 tot 2030 gepland. De eerder al op deze lijn in te voeren waterstoftreinen zullen als dat gereed is naar de lijn Düren - Linnich (- Baal) verhuizen. Ingewikkeld is het volgens mij, omdat de Bördebahn twee eigenaren heeft, van Düren tot Zülpich de Rurtalbahn en van Zülpich tot Euskirchen DB Netz....
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Tussen Lindern en Heinsberg rijden dit jaar geen treinen meer vanwege door de storm omgewaaide bovenleidingspalen: https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... 61861.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Bij Köln ligt de boel ook flink in de puinpoeier: clique
Ik doe ook maar wat
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Weet niet of het hier al thema was, maar in een discussie bij DSO over omleidingsroutes voor de komende jaren (https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10655125) is er sprake van dat tijdens de langdurige stremming van Emmerich-Oberhausen tussen 12/2024 en begin 2026 de RE13 tussen Viersen en Venlo helemaal door bussen wordt vervangen om voldoende capaciteit voor omgeleide goederentreinen te hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten