Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik kan me niet voorstellen dat ze die CapaCity’s willen elektrificeren of vervangen door E-bussen. Vraag mij ook af waar de geledes rond Lelystad van pas komen. Hoewel… de 207 en 216 kunnen best druk zijn in de spitsuren weet ik uit het verleden.
Ik wacht het verder maar gewoon af.
Ik wacht het verder maar gewoon af.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik dacht dat het plan oorspronkelijk was om de CapaCity's hybride te maken
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat plan gaat niet door.
De Capacity's blijven komend jaar nog rijden.
De elektrische VDL's hebben capaciteit te weinig voor lijn 7/9. Het plan was (of is?) om ze (of een deel er van) in te zetten op lijn 71/141, dat zou dan einde voorjaar/begin zomer moeten gebeuren (als alle VDL's in ZAWA geleverd zijn) .
Vandaag heeft in iedergeval wel bewezen dat een 12 meter bus te klein is in de spits op deze lijnen..
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nou, niet echt onder de indruk van de prestaties van EVen Blijven STaan op het busstation van Zwolle vanmiddag. Bussen waarvan het onduidelijk is op welke halte ze stoppen, een uitgevallen bus en een vertraagde bus... Uiteindelijk bijna een halfuur moeten wachten. Overigens werd ik bij de wijziging van de dienstregeling toen Keolis de bussen nog reed zelfs aangesproken door een servicemedewerker. EBS heeft die kennelijk niet ingezet.
Yup, viel mij vanmiddag ook al op. Vooral dat 'stop' klinkt echt heel plat.regenmaker schreef: ↑ma 11 dec 2023, 16:14Is dat niet gewoon van die Citea's uit Twente een overblijfsel. In de BYD's namelijk niet.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat een zooitje dan. Heeft EBS misschien iets te veel hooi op de vork genomen? Al zullen die build your nachtmerries niet altijd meewerken.
Zat in de reisinfo van Lelystad te kijken maar meerdere lijnen reden met behoorlijke vertraging of waren “offline”. Waar komen die BYD’s dan eigenlijk vandaan? (Ex Keolis?)
Zat in de reisinfo van Lelystad te kijken maar meerdere lijnen reden met behoorlijke vertraging of waren “offline”. Waar komen die BYD’s dan eigenlijk vandaan? (Ex Keolis?)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Mij viel vanmiddag rond 12 uur op het busstation in Zwolle op dat de IJsselmondse lijnen uit de reisinformatie verdwenen waren, zowel op het vertrekscherm beneden als bij de halte van bijvoorbeeld lijn 71.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Rond Kampen reed alles en iedereen met vertraging vandaag. Geen één 215 is vanmorgen op tijd op station Kampen aangekomen. De chauffeur die om 6:31 vertrok vanaf station Kampen begon de route verkeerd om te rijden is halverwege weer teruggereden naar station. De 2e rit heeft een passagier hem de weg gewezen.
Lijn 143 reed ook continue verkeerd, dan weer via de parallelweg de Roggebotbrug over en dan wel weer goed.
Vanavond viel op dat de avondritten van lijn 11 goed gevuld waren. Chauffeur reed wel 3x de route verkeerd om.
Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen
Lijn 143 reed ook continue verkeerd, dan weer via de parallelweg de Roggebotbrug over en dan wel weer goed.
Vanavond viel op dat de avondritten van lijn 11 goed gevuld waren. Chauffeur reed wel 3x de route verkeerd om.
Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In elke nieuwe concessie gaan aan het begin zaken mis, dat heb ik onder andere gemerkt bij onder meer Qbuzz in DMG, Keolis in Almere en bij Keolis en Hermes in IJssel-Vecht en Veluwe-Zuid. Alles en iedereen moet aan de nieuwe bussen en routes wennen en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Komt vanzelf goed. Gewoon geduld hebben en begrip hebben voor de chauffeurs die hun uiterste best doen om de reiziger zo goed mogelijk te woord te staan en te vervoeren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Correct, EBS was verplicht om ze over te nemen maar heeft ze eerst allemaal laten controleren voordat ze ingezet werdenCxxHNH schreef: ↑ma 11 dec 2023, 21:32 Wat een zooitje dan. Heeft EBS misschien iets te veel hooi op de vork genomen? Al zullen die build your nachtmerries niet altijd meewerken.
Zat in de reisinfo van Lelystad te kijken maar meerdere lijnen reden met behoorlijke vertraging of waren “offline”. Waar komen die BYD’s dan eigenlijk vandaan? (Ex Keolis?)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Oh, de chauffeurs doen over het algemeen echt wel hun best. Maar de reisinformatie rammelde weer eens behoorlijk, en dan sta je een halfuur op een tochtig stukje beton dat doorgaat voor het busstation. Ik ben benieuwd wat er allemaal mis is gegaan.Milco schreef: ↑ma 11 dec 2023, 22:26 In elke nieuwe concessie gaan aan het begin zaken mis, dat heb ik onder andere gemerkt bij onder meer Qbuzz in DMG, Keolis in Almere en bij Keolis en Hermes in IJssel-Vecht en Veluwe-Zuid. Alles en iedereen moet aan de nieuwe bussen en routes wennen en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Komt vanzelf goed. Gewoon geduld hebben en begrip hebben voor de chauffeurs die hun uiterste best doen om de reiziger zo goed mogelijk te woord te staan en te vervoeren.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bij al de Citea's die ik in Harderwijk e.o. zag staat het Twents logo in het groot aan de zijkanten er nog op en is de bus nog volledig in het rood blijft dat zo? Lijkt mij een beetje tegen de bedoelingen in toch aangezien RRReis kleurstelling wit moet zijn toch?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het idee is natuurlijk dat reizigers naar Urk zo veel mogelijk gebruik maken van lijn 215.regenmaker schreef: ↑ma 11 dec 2023, 14:06 Nu de geledes en lange Citea's weg zijn uit Emmeloord is het staan geblazen richting Urk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Naar Kampen heb je dan in de spits wel tijdwinst ten opzichte van lijn 141 en 641.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ja uit Kampen en niet vanuit Emmeloord.Meltrain schreef: ↑di 12 dec 2023, 14:27Het idee is natuurlijk dat reizigers naar Urk zo veel mogelijk gebruik maken van lijn 215.regenmaker schreef: ↑ma 11 dec 2023, 14:06 Nu de geledes en lange Citea's weg zijn uit Emmeloord is het staan geblazen richting Urk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Maar doordat de (spits)reizigers tussen Kampen en Urk nu niet meer via Emmeloord hoeven te reizen, zijn er automatisch minder reizigers tussen Emmeloord en Urk. De verwachting is dat 12m bussen daarvoor voldoende zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
5154 was eventjes in IJssel-Vecht maar die is daarna weer terug naar Haaglanden. Als de inbouw ticketbox op de Citea's klaar zijn, gaan de overige Citaro's niet meteen terug naar Haaglanden, maar ze gaan tijdelijk naar Zaanstreek-Waterland (stalling Purmerend) omdat daar materieel tekort ontstaat.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ja en die 215 is natuurlijk wel een absolute uitkomst voor Urkers. De 141 via Emmeloord naar Kampen is natuurlijk wel heel toeristisch. Denk wel dat EBS eerder moet gaan vertrekken uit Urk, tot nu toe weinig treinaansluitingen in de ochtend gehaald.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De 215 had de eerste dag in de middag al best wat passagiers.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Niet elke reiziger uit Urk hoeft naar Kampen (Zwolle), een grote groep gaat naar de middelbare scholen/MBO instellingen in Emmeloord.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Daarnaast rijdt de 215 slechts enkele ritten in de ochtend- en de middagspits.
Dus daarbuiten is men nog steeds aangewezen op de 141.
Dus daarbuiten is men nog steeds aangewezen op de 141.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik denk dat de 215 best potentie heeft om in de daluren te gaan rijden. Toen ik maandag de 215 had, waren er al reizigers die in middag in Nagele uitstapten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik kwam er overigens achter dat de weg waaraan de halte Urk Michiel de Ruyterallee nog helemaal niet af is. Chauffeurs van de 218 moesten dus goed opletten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zie net trouwens dat lijn 207 in Lelystad eindigt bij halte Bataviahaven en dan leeg een halte terug rijdt naar Batavia Stad om daar de terugrit aan te vangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Weet iemand wat er met BYD 2413 aan de hand is? Volgens Busposities rijdt die al een halfjaar niet rond.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ja, dat snap ik. Maar zoals gezegd: er reizen nu (tijdens de spitsuren) minder reizigers tussen Emmeloord en Urk, zodat er naar verwachting voldoende plek is in 12m bussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten