Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
In het Brabant forum las ik dat de Hermes ambassadors vanaf 1 januari niet meer, vanwege de milieu zone, in Eindhoven mogen komen en er dus uit gaan. Uitgaande dit juist is blijft de vraag wat er dan nog bij komt de komende weken? Er rijden nu nog circa 45 ambas rond, er komen snel 20 Iveco's deze kant op. Maar dat zijn er dan nog 25 te weinig. De 32 bestelde streek citeas zijn nog niet aanwezig/geleverd. Weet iemand meer?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Vandaag is er toevallig een kenteken (03-BXG-2) uitgegeven voor een Citea LE-122. Zou dat een streek Citea zijn voor Zuidoost-Brabant? Of toch een voor een andere concessie?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
EBS verwacht ook een serie in de Zaanstreek en Waterland. Afgaande op de gebeurtenissen in die toko is er bij EBS meer haast om de bussen te vervangen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Nou, haast Is in Zuidoost Brabant ook geboden, aangezien de Ambassadors per 1-1-24 in Eindhoven niet meer binnen de ring mogen rijden.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Als iemand al meer had geweten dan was het hier vast al gepost.Niels25 schreef: ↑di 12 dec 2023, 20:19 In het Brabant forum las ik dat de Hermes ambassadors vanaf 1 januari niet meer, vanwege de milieu zone, in Eindhoven mogen komen en er dus uit gaan. Uitgaande dit juist is blijft de vraag wat er dan nog bij komt de komende weken? Er rijden nu nog circa 45 ambas rond, er komen snel 20 Iveco's deze kant op. Maar dat zijn er dan nog 25 te weinig. De 32 bestelde streek citeas zijn nog niet aanwezig/geleverd. Weet iemand meer?
Ik heb slechts 2 verschillende geruchten gehoord en aangezien ik die nog niet geverifieerd heb/bevestigd heb gekregen laat ik het daar bij.
In ieder geval is de eerste Iveco, al in Bravo-kleuren, anmiddag in de stalling Eindhoven gespot.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Maar men kan toch gewoon in Helmond gewoon Amba's blijven gebruiken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Hmm als ze dan per 1 januari nog niet genoeg bussen hebben dan zou je busomlopen moeten verzinnen die niet in Eindhoven komen voor de resterende Amba's, en volgens mij kan dat bijna niet. Zo een beetje elke streeklijn die Hermes rijdt komt in Eindhoven. On the top of my hat alleen de 23, 25 en 26 niet (123 en 28 zijn uitbesteed). Dat en de 51.
"Een touringcar is geen bus"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Alle ritten van de 321 en 322 na Beek en Donk laten afbuigen naar Helmond met aansluiting op de trein. Wat BravoDirect stikkers op de zijkant plakken en klaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Nee. helaas. Alle lijnen zitten aan elkaar geknoopt. Wellicht dat er een klein aantal omlopen zijn die alleen Helmond lijnen rijden, maar de kans is te groot dat een AMBA toch in Eindhoven terecht komt.regenmaker schreef: ↑di 12 dec 2023, 20:44 Maar men kan toch gewoon in Helmond gewoon Amba's blijven gebruiken?
Dat gaat hem dus niet worden.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Die kleuren staan goed op een Crossway, alleen dat Bravo logo zo hoog......
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
En tenzij het gezichtsbedrog is staat het busnummer op de voorkant ook hartstikke scheef
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Hardstikke scheef!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 23:54
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ben wel benieuwd daar waar ze op de 20 Crossways na de rest dan vandaan zullen halen tijdelijk tot nieuwe Citeas... Ze kunnen inderdaad maximaal 15/20 Ambassadors rondom Helmond houden en verder ook niet..
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Daarom komen die Crossways deels naar Brabant. VDL heeft nog ruim 200 bussen te bouwen waarvan het grootste deel naar EBS moet om die tijdelijke troep van Connexxion en uit Berlijn daar te vervangen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ben ook wel benieuwd wat ze verder nog in gaan zetten, de tijd begint wel te dringen.
De Ambassadors rond Helmond houden zou wel een optie zijn voor een deel van de vloot alleen of dat planmatig wel handig is??
Het zal voor de chauffeurs ook wel even wennen zijn dat bij de Crossways de rechter buitenspiegel nu hoog hangt en verder naar voren....
De Ambassadors rond Helmond houden zou wel een optie zijn voor een deel van de vloot alleen of dat planmatig wel handig is??
Het zal voor de chauffeurs ook wel even wennen zijn dat bij de Crossways de rechter buitenspiegel nu hoog hangt en verder naar voren....
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Maar die spiegels zijn ook evenredig steviger. Rondom Dordrecht is er al minstens één keer een bushokje mee toegetakeld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Zijn er niet nog een aantal bravo direct citeas over? Kom geregeld in de spits langs de remise en die staan er dan nog aardig wat. Denk niet dat het er genoeg zijn om 25 bussen mee op te vangen, maar je zou er Iniedergeval een heel eind mee komen denk ik.Niels25 schreef: ↑di 12 dec 2023, 20:19 In het Brabant forum las ik dat de Hermes ambassadors vanaf 1 januari niet meer, vanwege de milieu zone, in Eindhoven mogen komen en er dus uit gaan. Uitgaande dit juist is blijft de vraag wat er dan nog bij komt de komende weken? Er rijden nu nog circa 45 ambas rond, er komen snel 20 Iveco's deze kant op. Maar dat zijn er dan nog 25 te weinig. De 32 bestelde streek citeas zijn nog niet aanwezig/geleverd. Weet iemand meer?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Het ligt iets anders: Het is een concessie eis op de maximale leeftijd van de in te zetten voertuigen, waar een ontheffing voor verleend is en staat los van de milieuzone binnen de ring. Daar is namelijk geen handhaving op: Je kunt dus niet het OV eraan houden en de belevering van de binnenstad met bijv. euro 2 vrachtauto's laden doorrijden (wat nu nog steeds gebeurt, ondanks dat het niet mag)
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Dank voor de correctie PepijnOV. Maximale leeftijd had ik niet bij stil gestaan. Maar ik had vernomen/begrepen dat het om de milieu eisen van de gemeente ging. Thanks!
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Voor de geïnteresseerden: morgen, vrijdag 15 december, gaan de Iveco's de dienst op.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Maar als het om ontheffing voor de leeftijd van bussen gaat, dan is alleen inzetten rondom Helmond ook geen optie? Ik neem aan dat die eis voor het hele gebied geldt?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ik denk niet dat je Helmond, Laarbeek en Gemert Bakel erg gelukkig maakt om de steeds ouder wordende ambassadors te blijven rijden.
Zit natuurlijk wel een verschil tussen een OV bus die de hele dag rondjes rijdt of een voertuig dat 1x per dag/enkele keren per week spullen aflevert qua millieuvervuiling.PepijnOV schreef: ↑wo 13 dec 2023, 19:01Het ligt iets anders: Het is een concessie eis op de maximale leeftijd van de in te zetten voertuigen, waar een ontheffing voor verleend is en staat los van de milieuzone binnen de ring. Daar is namelijk geen handhaving op: Je kunt dus niet het OV eraan houden en de belevering van de binnenstad met bijv. euro 2 vrachtauto's laden doorrijden (wat nu nog steeds gebeurt, ondanks dat het niet mag)
Wordt het niet eens tijd om afscheid te nemen van VDL ivm productieproblemen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Hebben andere fabrikanten dan geen productieproblemen? Ik zie vertraagde orders bij VDL, Ebusco en Volvo en ik vraag mij af of dat de enige zijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ik heb nog altijd liever een van die Ambassadors dan een taxibusje door het dorp op lijn 25.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten