Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Hoi mijn idee eigenlijk om de treinserie 8900, 8800, 8700, 8600 en een nieuwe treinserie de 9400 aan de Concessie ZHN te geven voor Qbuzz en dat er met een nieuw concept gereden gaat worden.
Hier een paar ideeën over de treinen en stations en frequentie's.
8600 R-net sprinter 6x/uur type: FLIRT 3 Stations: Gouda, Waddinxveen Triangel, Waddinxveen, Waddinxveen Noord (stopt niet na 20:00), Boskoop Snijdelwijk (stopt niet na 20:00), Boskoop, Alphen aan den Rijn, Leiden Lammenschans (alleen in ochtendspits en avondspits) en Leiden Centraal (alleen in ochtendspits en avondspits)
8700 StopRailzz 4x/uur type: FLIRT 3 Stations: Rotterdam Centraal, Rotterdam Noord, Rotterdam Alexander, Capelle Schollevaar, Nieuwerkerk aan den IJssel, Gouda en Gouda Goverwelle (alleen in ochtendspits en avondspits)
8800 SnelRailzz 4x/uur type: CAF SNG Stations: Leiden Centraal, Leiden Lammenschans, Alphen aan den Rijn, Bodegraven, Woerden en Utrecht Centraal
8900 StopRailzz 2/uur type: FLIRT 3 Stations: Zoetermeer, Zoetermeer Oost (alleen in ochtendspits en avondspits), Lansingerland-Zoetermeer, Gouda, Gouda Goverwelle, Woerden en Breukelen
9400 SnelRailzz 2/uur type: FLIRT 3/CAF SNG Stations: Rotterdam Centraal, Rotterdam Alexander, Gouda en Woerden
Voor de concepten die ik hebt bedacht is dat StopRailzz en de SnelRailzz de zelfde kleurstelling krijgt als de bussen in het DMG gebied en de toekomstige ZHN in 2024 krijgen. In deze vloot zou er ook betere en comfortabele stoelen krijgen en ook stoelverwarming in de nieuwe treinen en ook zouden er USB porten komen om je telefoon op te laden tijdens de reis. Het materieel zal uit 34 Stuks CAF SNG bestaan en 57 stuks FLIRT 3. Het onderhoud zou in Leidschendam gedaan worden.
Dit is een beetje mijn concept hier voor
Hier een paar ideeën over de treinen en stations en frequentie's.
8600 R-net sprinter 6x/uur type: FLIRT 3 Stations: Gouda, Waddinxveen Triangel, Waddinxveen, Waddinxveen Noord (stopt niet na 20:00), Boskoop Snijdelwijk (stopt niet na 20:00), Boskoop, Alphen aan den Rijn, Leiden Lammenschans (alleen in ochtendspits en avondspits) en Leiden Centraal (alleen in ochtendspits en avondspits)
8700 StopRailzz 4x/uur type: FLIRT 3 Stations: Rotterdam Centraal, Rotterdam Noord, Rotterdam Alexander, Capelle Schollevaar, Nieuwerkerk aan den IJssel, Gouda en Gouda Goverwelle (alleen in ochtendspits en avondspits)
8800 SnelRailzz 4x/uur type: CAF SNG Stations: Leiden Centraal, Leiden Lammenschans, Alphen aan den Rijn, Bodegraven, Woerden en Utrecht Centraal
8900 StopRailzz 2/uur type: FLIRT 3 Stations: Zoetermeer, Zoetermeer Oost (alleen in ochtendspits en avondspits), Lansingerland-Zoetermeer, Gouda, Gouda Goverwelle, Woerden en Breukelen
9400 SnelRailzz 2/uur type: FLIRT 3/CAF SNG Stations: Rotterdam Centraal, Rotterdam Alexander, Gouda en Woerden
Voor de concepten die ik hebt bedacht is dat StopRailzz en de SnelRailzz de zelfde kleurstelling krijgt als de bussen in het DMG gebied en de toekomstige ZHN in 2024 krijgen. In deze vloot zou er ook betere en comfortabele stoelen krijgen en ook stoelverwarming in de nieuwe treinen en ook zouden er USB porten komen om je telefoon op te laden tijdens de reis. Het materieel zal uit 34 Stuks CAF SNG bestaan en 57 stuks FLIRT 3. Het onderhoud zou in Leidschendam gedaan worden.
Dit is een beetje mijn concept hier voor
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Behalve dat ik mij afvraag of het past met de huidige infrastructuur zo rond Gouda - Alphen a/d Rijn en Leiden, wat is het praktisch nut ten opzichte van de huidige situatie?
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Omcheckpaaltjes op nog meer stations en ov-poortjes voor beide vervoerders.
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Ik merk dat ik een beetje merkenmoe wordt. We hebben echt veel te veel merken en treincategorieen in het land gekregen en bij iedere nieuwe concessie krijgen we weer een lading erbij.
Ik zou zeggen, gewoon de maatschappij met haar eigen huisstijl (scheelt weer omstickeren als er een bus/trein van concessie verhuist) of 1 huisstijl per provincie.
Verder denk ik dat zowel de provincie als NS niet zitten te wachten op een verschuiving van treinseries gedurende de implementatie van de nieuwe busconcessie ZHN.
Ik zou zeggen, gewoon de maatschappij met haar eigen huisstijl (scheelt weer omstickeren als er een bus/trein van concessie verhuist) of 1 huisstijl per provincie.
Verder denk ik dat zowel de provincie als NS niet zitten te wachten op een verschuiving van treinseries gedurende de implementatie van de nieuwe busconcessie ZHN.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Puur op basis van de naam ben ik al tegen.
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Hoera, het is weer vakantietijd!
Wat heeft de reiziger aan de nieuwe naampjes? Van wat ik nu zie betekent het vooral dat er vooral geknipt wordt in doorgaande reizigersstromen omdat de treinen uiteraard slechts spaarzaam buiten het concessiegebied mogen komen... De doorgaande reiziger van Zoetermeer naar Utrecht mag heel leuk halverwege overstappen in plaats van dat die anno 2024 een rechtstreekse verbinding heeft.
Wat heeft de reiziger aan de nieuwe naampjes? Van wat ik nu zie betekent het vooral dat er vooral geknipt wordt in doorgaande reizigersstromen omdat de treinen uiteraard slechts spaarzaam buiten het concessiegebied mogen komen... De doorgaande reiziger van Zoetermeer naar Utrecht mag heel leuk halverwege overstappen in plaats van dat die anno 2024 een rechtstreekse verbinding heeft.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Waarom wordt er 's avonds niet te Waddinxveen Noord en Boskoop Snijdelwijk gestopt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Is de 8700 niet ontzettend inefficiënt qua materieelinzet als die alleen in de spits rijdt?
En wat is het nut van de 8900 als die alleen tussen Zoetermeer en Breukelen rijdt?
Verder vraag ik mij ook af of een uniform materieelpark niet veel handiger is.
En wat is het nut van de 8900 als die alleen tussen Zoetermeer en Breukelen rijdt?
Verder vraag ik mij ook af of een uniform materieelpark niet veel handiger is.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN
Dit is een plan van iemand die tijd over had in de kerstvakantie
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten