Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ik heb zojuist voor half maart een enkeltje Rotterdam - Wenen met de ICE voor € 59,90 en een viersterrenhotel in Wenen voor € 74,70 per nacht gevonden en ik ben vier minuten bezig geweest. Wat win ik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Zolang bedrijven zonder problemen ook duizenden tot tienduizenden euro's aftikken voor business class-vliegtickets, denk ik niet dat er moeilijk over gedaan wordt. Meestal hangt het af van je salarisschaal of je 1e of 2e klas mag boeken (lees: economy of business voor vliegtuigen). Ik schat in dat hier ook wel zoiets zal gebeuren.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De meeste mensen gaan niet medio maart op stedentrip naar Centraal-Europa vanwege de wintertijd en nog het redelijk koude weer. Daarom zijn treinen en hotels medio maart een stuk goedkoper als in de periode medio april tot medio oktober.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Wat voor discussie probeer je nu te voeren? Stedentrips hangen bij mij niet af van lenteweer. Zolang het niet de hele dag regent, ga ik op stap.
Zo heb ik begin januari een midweek München geboekt in combinatie met een Sparpreis 1e klas. Alleszins betaalbaar, iets meer dan €500 voor 5 dagen in een degelijk 3*** hotel.
Zo heb ik begin januari een midweek München geboekt in combinatie met een Sparpreis 1e klas. Alleszins betaalbaar, iets meer dan €500 voor 5 dagen in een degelijk 3*** hotel.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ik heb van februari tot juli alleen de weekenden en feestdagen vrij, en dus ga ik in januari op reis.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Gelijk heb je
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 30 okt 2023, 14:38
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Van die subsidie was toch al aangekondigd dat die eenmalig was?
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De subsidie was voor drie jaar (tot eind dit jaar) en alleen voor de NJ naar Wenen op het moment dat die met verlies gereden zou worden, als ik het mij goed herinner. Bij zwarte cijfers zou er dus geen subsidie zijn. De NJ naar Zürich heeft nooit subsidie gehad.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ik vind ook verbindingen waarbij het Standardticket Flex goedkoper is dan de Sparschiene Non-Flex... Hopelijk komt men snel op deze onzin terug.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 30 okt 2023, 14:38
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De hoge prijzen schijnen een onbedoeld kortetermijneffect te zijn van het nieuwe algoritme dat op hol sloeg
Kunnen we dus beter inschatten binnen enkel weken.
https://www.railforums.co.uk/threads/ni ... st-6540669
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Een duur en slecht product prijst zich vanzelf wel uit de markt.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Zoals ik het daar lees betekent dat dat die hoge prijzen geen fout zijn, er was alleen veel vraag. Dus als er veel vraag is, zal de prijs nog altijd hoog zijn.
Als ze bijvoorbeeld in vakantieperiodes veel interesse zien dan kunnen we deze prijzen gewoon weer terug zien komen. De tijd zal het leren.
Als ze bijvoorbeeld in vakantieperiodes veel interesse zien dan kunnen we deze prijzen gewoon weer terug zien komen. De tijd zal het leren.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Op treinreiziger.nl gaat men ook verder in op deze materie.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Dus als je alleen de prijs opzoekt, maar geen kaartje koopt, gaat de prijs toch omhoog? Ik weet niet of dat nou zo gewenst is.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Volgens mij is het hoe meer er verkocht wordt hoe hoger de prijs.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Dat zou je hopen, maar zowel het Oostenrijkse citaat op het Britse railforum ("prices shown in the system shot up at short notice due to a large number of price queries") als de Xweet in het artikel van Van Kuijeren ("Ik had de prijs per ongeluk opgedreven, waardoor systeem kennelijk dacht dat er heel veel mensen wilde boeken") suggereren het tegendeel.
Laatst gewijzigd door gpvos op za 16 dec 2023, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ook zoektochten naar treintickets kunnen een algoritme beïnvloeden, alle zoektochten in boekingssystemen worden immers gemeten om vraag af te lezen.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Okee, dan weet ik voldoende.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Maar het is wel zonde als we dat dure en slechte product subsidieren.
Ik heb geen onderschrift
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
In Nederland t/m 2024 toch? Daarna maar ermee stoppen.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Om hier even op terug te komen; voor de voorzienbare toekomst nog niet.Nitein-Repart schreef: ↑di 12 dec 2023, 08:24 Weet iemand wanneer de nieuwe NightJet gaat rijden tussen Amsterdam en Wien/Innsbruck? Zou wel eens de mini-cabins willen uitproberen namelijk. De mini-cabins zijn in tegenstelling tot de slaapcoupés goedkoper dan de ICE+hotelovernachting in Wien voor een stedentrip naar Budapest.
Zoals eerder in deze thread is aangegeven dienen de nieuwe nightjets niet als vervanging maar ter aanvulling van het bestaande materieelpark.
Er zijn er 33 stammen besteld die tot einde 2025 (volgens de laatst gevonden planning) in dienst moeten komen. De bedoeling was om te starten op verbindingen van München naar Italië, dit is door uitlopende toelatingsperikelen in Italië niet gebeurd. Ook de toelating voor NL is nog niet geregeld. Uiteindelijk moeten de stammen toelatingen krijgen voor Ö, DE, CH, FR, NL, BE, IT, hoewel niet alle stammen alle toelatingen zullen krijgen. Toelatingen voor België en Frankrijk zullen als laatste aangevraagd worden.
Ze rijden nu op Hamburg - München/Innsbruck/Wien en spelen daarmee materieel vrij voor de Paris/Brussel-Berlin. De daarop volgende verbindingen schijnen alsnog die naar Italië te worden, mits de toelating dan dus geregeld is.
Ook bouwt de ÖBB binnen het programma "nightjet upgrade" oude Sitzwagen om naar slaapwagens volgens het moderne concept, deze zouden onderweg zijn op de volgende routes:
Hamburg – Wien/Innsbruck
Hamburg – Zürich
Berlin – Zürich
Wien – Zürich
Graz – Zürich
Bij twijfel altijd klagen
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Die oude zitrijtuigen werden toch omgebouwd tot ligrijtuigen (couchettes), niet tot slaaprijtuigen?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ze zijn omgebouwd tot "comfort-ligrijtuigen" nieuw concept met 4-persoonscoupés.
https://www.nightjet.com/nl/komfortkate ... et-upgrade
https://www.nightjet.com/nl/komfortkate ... et-upgrade
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Als Siemens aan ÖBB genoeg nieuwe NightJet-stammen heeft geleverd, maar de toelating voor Nederland is nog niet in orde dan kan ÖBB de NightJet Wien/Innsbruck-Amsterdam ook inkorten tot Wien/Innsbruck-Oberhausen. Ik dacht dat het laatste stuk tussen het Ruhrgebiet en Amsterdam ook niet rendabel was, terwijl de NightJet tussen het Ruhrgebiet en Wien/Innsbruck wel rendabel is. Dan is inkorten van de NightJet tot Oberhausen wellicht één optie. In Oberhausen is er namelijk genoeg ruimte om de nachttrein te laten keren.Mdk schreef: ↑do 21 dec 2023, 12:48Om hier even op terug te komen; voor de voorzienbare toekomst nog niet.Nitein-Repart schreef: ↑di 12 dec 2023, 08:24 Weet iemand wanneer de nieuwe NightJet gaat rijden tussen Amsterdam en Wien/Innsbruck? Zou wel eens de mini-cabins willen uitproberen namelijk. De mini-cabins zijn in tegenstelling tot de slaapcoupés goedkoper dan de ICE+hotelovernachting in Wien voor een stedentrip naar Budapest.
Zoals eerder in deze thread is aangegeven dienen de nieuwe nightjets niet als vervanging maar ter aanvulling van het bestaande materieelpark.
Er zijn er 33 stammen besteld die tot einde 2025 (volgens de laatst gevonden planning) in dienst moeten komen. De bedoeling was om te starten op verbindingen van München naar Italië, dit is door uitlopende toelatingsperikelen in Italië niet gebeurd. Ook de toelating voor NL is nog niet geregeld. Uiteindelijk moeten de stammen toelatingen krijgen voor Ö, DE, CH, FR, NL, BE, IT, hoewel niet alle stammen alle toelatingen zullen krijgen. Toelatingen voor België en Frankrijk zullen als laatste aangevraagd worden.
Ze rijden nu op Hamburg - München/Innsbruck/Wien en spelen daarmee materieel vrij voor de Paris/Brussel-Berlin. De daarop volgende verbindingen schijnen alsnog die naar Italië te worden, mits de toelating dan dus geregeld is.
Ook bouwt de ÖBB binnen het programma "nightjet upgrade" oude Sitzwagen om naar slaapwagens volgens het moderne concept, deze zouden onderweg zijn op de volgende routes:
Hamburg – Wien/Innsbruck
Hamburg – Zürich
Berlin – Zürich
Wien – Zürich
Graz – Zürich
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten