Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Vanaf 7 januari gaan een aantal ritten op zaterdag gereden worden met grote bus Fogeltje.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Wagen 2171 heeft na aflevering slechts 1 weekje gereden en is sinds 30 oktober niet meer ingezet. Iemand meer info over deze wagen?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Goed nieuws. Dan durf ik misschien wel weer eens de bus te pakken naar Gemert op zaterdag
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
In de OV-infoapp wordt vanaf 8 januari gesproken over een lijn 323 EIndhoven - Gemert... Spitsversterker of vervanger van 321?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Maar dat is ook de enige lijn die er in staat met tijden
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
De chauffeurs hebben al de update gehad over de nieuwe dienstregeling. Aangezien de wegen in Gemert weer open gaan en het voor de 321 niet meer mogelijk is om langs Pastoor Poelplein te rijden zullen de ritten die voor de verbouwing niet doorreden naar de Slenk onder een ander nummer rijden (323) en keren bij de rotonde van de N605 en de Boekelseweg. Deze zal een aantal ritten in de spits hebben.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ik zag net de 5523 (Iveco) op dienst gaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Spitsversterker over route 321, die in Gemert route 322 oppakt.
Zie het topic Dienstregeling ZOB -> daar heb ik zojuist het hele wijzigingen pakket neergezet.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Zat gisteren in een Crossway op lijn 9 maar die had moeite met de verkeerslicht beinvloeding, de bus kreeg nergens wit licht bij de stoplichten op de busbaan...
Moet wel zeggen die Crossways zijn comfortabel en hebben goede stoelen, maar zijn ook al behoorlijk uitgeleefd
Is er al wat meer bekend wat er met de resterende ambassadors gaat gebeuren, of blijven er toch een deel rijden!?
Moet wel zeggen die Crossways zijn comfortabel en hebben goede stoelen, maar zijn ook al behoorlijk uitgeleefd
Is er al wat meer bekend wat er met de resterende ambassadors gaat gebeuren, of blijven er toch een deel rijden!?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Zoals het er nu voor staat denk ik dat ze in het nieuwe jaar toch nog wel op de weg te zien zullen zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Provincie heeft het voornemen om de concessie met twee jaar te verlengen tot eind 2028 ondanks de uitgeklede dienstregeling.
BD
BD
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
"Tjerk Langman van de PVV in Provinciale Staten sluit zich daar bij aan en gaat zelfs nog een stapje verder: ,,Hermes moet beter z’n best doen én leveren waarvoor het bedrijf is aangesteld, voordat de concessie verlengd wordt”, reageert de PVV’er uit Eindhoven. ,,Het is pappen en nathouden, en dat past niet bij de ambities van een stad als Eindhoven. We moeten Hermes achter de vodden zitten.”"
Ik neem aan dat de PVV conservenblikken met chauffeurs en elektrische bussen op de plank heeft staan?
Ik neem aan dat de PVV conservenblikken met chauffeurs en elektrische bussen op de plank heeft staan?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Dit zat er natuurlijk een beetje aan te komen, ik ben benieuwd of de provincie dan nog tijdens de noodconcessie aan vervanging van de overgebleven dieselvloot wil.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Dat betreft dus geen noodconcessie maar een verlenging van de huidige concessie binnen de grenzen van de mogelijkheden mbt verlenging.
Eventuele verder verduurzaming van de vloot zal daarbij zeker besproken worden.
Eventuele verder verduurzaming van de vloot zal daarbij zeker besproken worden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
En volgens mij valt het toch ook wel mee? Weliswaar rijdt nog niet alles electrisch (maar zou ook zonde zijn om de HOV-streekcitea's al te vervangen), maar de oude bussen zijn inmiddels bijna allemaal verdwenen. De oude Ambassadors zie ik alleen nog sporadisch op foto's, maar niet meer zelf in het wild.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
In het oorspronkelijke programma van eisen bestond de wens om per 1 januari 2025 volledig ZE te zijn, of Hermes dat ook beloofd heeft is natuurlijk gissen, maar het is niet onrealistisch dat er zoals in bijvoorbeeld Oost Brabant als nog meer nieuw materieel komt terwijl de concessie al op zijn eind loopt (de Volvo's daar zijn volgens mij maar een jaartje of twee ouder dan de Citea's hier).
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Niks moet.
Hermes moet ook 4x per uur rijden op diverse lijnen wn ook dat hoef dus niet.
Liever een bus dan een bus die moet voldoen aan uitstoot normen...
Hermes moet ook 4x per uur rijden op diverse lijnen wn ook dat hoef dus niet.
Liever een bus dan een bus die moet voldoen aan uitstoot normen...
Nee. Maar dat is niet hetzelfde als beter hun best doen. Ik denk namelijk dat het wel anders kan waardoor je de inwoners van de regio beter kujt bedienen...fogeltje schreef: ↑za 17 feb 2024, 16:08 "Tjerk Langman van de PVV in Provinciale Staten sluit zich daar bij aan en gaat zelfs nog een stapje verder: ,,Hermes moet beter z’n best doen én leveren waarvoor het bedrijf is aangesteld, voordat de concessie verlengd wordt”, reageert de PVV’er uit Eindhoven. ,,Het is pappen en nathouden, en dat past niet bij de ambities van een stad als Eindhoven. We moeten Hermes achter de vodden zitten.”"
Ik neem aan dat de PVV conservenblikken met chauffeurs en elektrische bussen op de plank heeft staan?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ik zag vanochtend amba 3369 op lijn 404 rijden. Hoe lang is de verwachting dat dit materieel nog blijft rijden?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ik denk totdat de nieuwe streek e-citea's rijden en dat zal dan weer zijn zodra alle laadinfrastructuur staat en naar behoren werkt en alle chauffeurs voertuigbekendheid hebben.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Maar is er al 1 streek-citea geleverd?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Dan zou ik gaan voor een bus die wel aan de emissie-eisen voldoet en volgens mij zijn er in de rest van Europa nog wel euro-6 streekbussen te vinden
Hopelijk niet te lang, de ambassadors zijn wel aardig op.
Wel opmerkelijk dat zelfs op lijn 404 weer Ambassadors ingezet moeten worden
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Er zijn nog steeds euro 6-wagens over die in december aan de kant gingen in IJsselmond.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Afgelopen dagen ook weer meer inzet van de amba’s op lijn 6. Zijn er dan echt niet genoeg ivecos beschikbaar op de stallingen?
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Of citea's.
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Er zijn gewoon te weinig diesels voor alle omlopen doordeweeks, stadsbussen zijn er wel een paar over maar dan zetten ze toch liever nog wat amba’s in, ze hebben niet voor niks nog 7 ambassadors achter de hand gehouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten