DB wil Arriva overnemen
DB wil Arriva overnemen
Deutsche Bahn in approach for Arriva
By James Thompson
Thursday, 18 March 2010
The state-owned rail group Deutsche Bahn has made a takeover approach for Arriva, the UK bus and train operator confirmed yesterday.
News of the offer, which could value Arriva at £1.4bn, follows the collapse of merger talks with France's state railway group, SNCF, earlier this month.
Lees verder
Kort gezegd: DB heeft een bod gedaan om Arriva over te nemen.
@ beheer: Gezien bij een daadwerkelijke overname ook Arriva Nederland wordt overgenomen heb ik hem maar hier neergezet
By James Thompson
Thursday, 18 March 2010
The state-owned rail group Deutsche Bahn has made a takeover approach for Arriva, the UK bus and train operator confirmed yesterday.
News of the offer, which could value Arriva at £1.4bn, follows the collapse of merger talks with France's state railway group, SNCF, earlier this month.
Lees verder
Kort gezegd: DB heeft een bod gedaan om Arriva over te nemen.
@ beheer: Gezien bij een daadwerkelijke overname ook Arriva Nederland wordt overgenomen heb ik hem maar hier neergezet
Re: DB wil Arriva overnemen
Ik ben vooral benieuwd of de nieuwe Neelie Kroes hier toestemming voor gaat geven. Want als ook de fusie tussen Veolia en Transdev door gaat blijven er niet heel veel partners over.
Wat ik persoonlijk dan wel weer leuk vindt is dat Frankrijk achter het net vist. Keolis krijgt zo niet heel snel een voet meer aan de grond. Dat zal ze leren, de eigen thuismarkt te veel te beschermen.
Wat ik persoonlijk dan wel weer leuk vindt is dat Frankrijk achter het net vist. Keolis krijgt zo niet heel snel een voet meer aan de grond. Dat zal ze leren, de eigen thuismarkt te veel te beschermen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: DB wil Arriva overnemen
Ehm, het was juist Arriva dat Keolis wilde overnemen, niet andersomFreek schreef:Wat ik persoonlijk dan wel weer leuk vindt is dat Frankrijk achter het net vist. Keolis krijgt zo niet heel snel een voet meer aan de grond. Dat zal ze leren, de eigen thuismarkt te veel te beschermen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: DB wil Arriva overnemen
Als ik een Duitse belastingbetaler was zou ik vragen: waar denken ze het geld vandaan te halen?
Op Europees niveau zal er niet zo heel veel uit mededingingsoogpunt tegen in te brengen zijn. DB stelt in het buitenland voor reizigersvervoer niet zoveel voor en als ze de Duitse tak van Arriva afstoten is er in Duitsland ook geen probleem te verwachten.
Vrolijk wordt je er niet van.
Op Europees niveau zal er niet zo heel veel uit mededingingsoogpunt tegen in te brengen zijn. DB stelt in het buitenland voor reizigersvervoer niet zoveel voor en als ze de Duitse tak van Arriva afstoten is er in Duitsland ook geen probleem te verwachten.
Vrolijk wordt je er niet van.
Re: DB wil Arriva overnemen
Ik vind het nog altijd beter dan de NS die zelf grote delen van z'n concurrenten in eigen land in bezit heeft... In elk geval gaat DB naar het buitenland.
Re: DB wil Arriva overnemen
Net alsof DB geen Duitse dochters, halfdochters en wat dies meer zij heeft. Volgens mij is ongeveer de helft van de kleine bedrijfjes daar van DB. Een kwart is van Arriva en dan is er nog wat Veolia en losse rommel. Daar kan de mededingingsautoriteit dus best wat van vinden.
Re: DB wil Arriva overnemen
NS heeft niet zoveel in NL hoor: een stukje Syntus en Qbuzz. In het buitenland hebben ze -tegenwoordig onder de naam Abellio- een paar concessies in het UK [deels samen met Serco] en in Duitsland
DB heeft in Europa een giga goederenpoot onder de diverse namen. Daar kunnen ze nauwelijks meer bijkopen zonder met de mededinging in aanvaring te komen.
Ze hebben de Duitse infra en gebruiken de gebruiksvergoeding om de concurrentie te hinderen. De prijzen voor baangebruik worden hoog gesteld. Als er een DB dochter rijdt is dat vestzak-broekzak [of nog beter: de opdrachtgever betaalt], voor andere vervoerders zijn het hogere kosten.
En bij de Berlijnse S-Bahn is gebleken dat niet alleen extreem werd bezuinigd op onderhoud, maar er werd zelfs door het management geknoeid met de administratie zodat het leek alsof verplicht onderhoud had plaatsgevonden
DB heeft in Europa een giga goederenpoot onder de diverse namen. Daar kunnen ze nauwelijks meer bijkopen zonder met de mededinging in aanvaring te komen.
Ze hebben de Duitse infra en gebruiken de gebruiksvergoeding om de concurrentie te hinderen. De prijzen voor baangebruik worden hoog gesteld. Als er een DB dochter rijdt is dat vestzak-broekzak [of nog beter: de opdrachtgever betaalt], voor andere vervoerders zijn het hogere kosten.
En bij de Berlijnse S-Bahn is gebleken dat niet alleen extreem werd bezuinigd op onderhoud, maar er werd zelfs door het management geknoeid met de administratie zodat het leek alsof verplicht onderhoud had plaatsgevonden
Re: DB wil Arriva overnemen
Ja dat is fraude, maar dat kan ook bij overheidsbedrijven zich voordoen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: DB wil Arriva overnemen
Abellio heeft in de UK alleen twee busconcessies. Eentje in londen en eentje in Surrey. De spoorconcessies zijn van Nedrailways en Serco (dus niet van Abellio) en worden gereden door Merseyrail.robert55 schreef:NS heeft niet zoveel in NL hoor: een stukje Syntus en Qbuzz. In het buitenland hebben ze -tegenwoordig onder de naam Abellio- een paar concessies in het UK [deels samen met Serco] en in Duitsland
Abellio heeft in Duitsland wel een aantal kleine spoor- en busconcessies.
Re: DB wil Arriva overnemen
de naam nedrailways is een paar maanden geleden vervangen door abellioFreek schreef:Abellio heeft in de UK alleen twee busconcessies. Eentje in londen en eentje in Surrey. De spoorconcessies zijn van Nedrailways en Serco (dus niet van Abellio) en worden gereden door Merseyrail.robert55 schreef:NS heeft niet zoveel in NL hoor: een stukje Syntus en Qbuzz. In het buitenland hebben ze -tegenwoordig onder de naam Abellio- een paar concessies in het UK [deels samen met Serco] en in Duitsland
Abellio heeft in Duitsland wel een aantal kleine spoor- en busconcessies.
http://www.abellio.com/uk/home.html
Re: DB wil Arriva overnemen
Schotland is geen UK? Daar rijdt de NS immers stoptreinen op een netwerk dat ongeveer even groot is als het complete NL-net.Freek schreef:Abellio heeft in de UK alleen twee busconcessies. Eentje in londen en eentje in Surrey. De spoorconcessies zijn van Nedrailways en Serco (dus niet van Abellio) en worden gereden door Merseyrail.robert55 schreef:NS heeft niet zoveel in NL hoor: een stukje Syntus en Qbuzz. In het buitenland hebben ze -tegenwoordig onder de naam Abellio- een paar concessies in het UK [deels samen met Serco] en in Duitsland
Abellio heeft in Duitsland wel een aantal kleine spoor- en busconcessies.
Re: DB wil Arriva overnemen
Maar het aantal ritten op dat hele netwerk is volgens mij nog minder dan het aantal ritten van 1 traject in Nederland.
Verder denk ik dat veel mensen bij DB een veel romantischer beeld hebben dan de werkelijkheid. Volgens mij is DB niet minder zakelijk of hard qua bedrijf dan Arriva.
Verder denk ik dat veel mensen bij DB een veel romantischer beeld hebben dan de werkelijkheid. Volgens mij is DB niet minder zakelijk of hard qua bedrijf dan Arriva.
Re: DB wil Arriva overnemen
Feit is dan nog steeds dat een 100%-dochter van NS die concessie in handen heeft, dus niet onbelangrijk om te melden. En als daar veel minder reizigers zijn, is het ook volkomen logisch om 1 trein per 2 uur of iets dergelijks aan te bieden, in plaats van 4 per uur.
Re: DB wil Arriva overnemen
Het gebied van Northern hoort nog steeds bij Engeland en is niet ineens door de Schotten overgenomen Anders zou het geen Northern heten, aangezien Schotland nog noordelijker ligt.playertwo schreef:Schotland is geen UK? Daar rijdt de NS immers stoptreinen op een netwerk dat ongeveer even groot is als het complete NL-net.
En ook ScotRail is niet van NS/Abellio, maar van de First Group, hoewel dat wat mij betreft ook door NS overgenomen mag worden (die hele First Group dan) *O*
Re: DB wil Arriva overnemen
ik was destijds aanwezig bij de presentatie van het logo, maar toen was er nog geen sprake van een algehele nieuwe naam. Wel weer leuk dat een nedeelands bedrijf onder een duitse naam in engeland rijdtrobert55 schreef: de naam nedrailways is een paar maanden geleden vervangen door abellio
http://www.abellio.com/uk/home.html
Re: DB wil Arriva overnemen
Nee hoor, want Northern Rail is een joint-venture van Serco en NedRailways (volgens Wikipedia heet het voor het spoorvervoer nog steeds zo).playertwo schreef:Feit is dan nog steeds dat een 100%-dochter van NS die concessie in handen heeft, dus niet onbelangrijk om te melden.
Het is dus maar een 50%-dochter van NS die die concessie in handen heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SNCF ook weer geinteresseerd
SNCF zou ook [weer] willen proberen Arriva te kopen:
http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 069789.ece
http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 069789.ece
Re: DB wil Arriva overnemen
Als een overname ook voor een kwaliteitsverbetering zorgt dan ben voor. Meestal is dat echter niet zo.
Re: DB wil Arriva overnemen
Ik vraag mij of er voor de reiziger überhaupt iets verandert. Bij zo'n groot bedrijf als Arriva verandert volgens mij alleen het logo op het briefpapier.
Het is een spectrum.
Re: DB wil Arriva overnemen
Wat je veel ziet bij overnames is dat al het interne gedoe betekent dat een bedrijf teveel met zichzelf bezig is wat ten koste van het produkt en de klanten gaat.
Re: DB wil Arriva overnemen
Bij Hermes en Novio zag je wel dat de bussen schermen kregen. Al hebben ze daar de namen gewoon gehouden.Karl schreef:Ik vraag mij of er voor de reiziger überhaupt iets verandert. Bij zo'n groot bedrijf als Arriva verandert volgens mij alleen het logo op het briefpapier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten