Dienstregeling 2025
Re: Dienstregeling 2025
Had hem zelf ook wel verwacht. Mogelijk gooit de HSL-problematiek roet in het eten?
Re: Dienstregeling 2025
De adviesaanvraag is inmiddels gepubliceerd: https://nieuws.ns.nl/dienstregeling-202 ... -in-jaren/
Re: Dienstregeling 2025
Het wordt dus vanwege de snelheidsbeperking op de HSL een 1800 Breda - Schiphol - Amersfoort Schothorst zodat men wat meer rijtijd heeft op de HSL.
Re: Dienstregeling 2025
Wellicht kijk ik eroverheen, maar waar staat dat (of wordt dat genoemd in de video)?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Onder het kopje "Hogesnelheidslijn" staat:
Er staat niet specifiek dat er naar Amersfoort gereden gaat worden, maar Amersfoort óf Almere/Lelystad. Bovendien heb ik via Somda vernomen dat diverse treinserienummers gewijzigd worden zodat alles beter bij elkaar past. Zo wordt de huidige 1800 straks de 800 volgens mij en wordt de huidige 800 straks de 2700, bijvoorbeeld.De Intercity’s op de hogesnelheidslijn tussen Breda, Rotterdam en Schiphol Airport gaan in de nieuwe dienstregeling doorrijden naar Amsterdam Zuid, in plaats van Amsterdam Centraal. In de toekomst wil NS deze treinen door laten rijden naar Groningen of Leeuwarden, maar vanwege de snelheidsbeperkingen op de HSL en het tempo waarmee de nieuwe ICNG geleverd wordt, kan dit nog niet in 2025. Daarom gaan ze volgend jaar verder richting Almere en Lelystad of Hilversum en Amersfoort.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2025
Even doorklikken naar de daadwerkelijke adviesaanvraag, daar staan alle treinseries in
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Heb vanaf mijn werk enkel even snel op mobiel gekeken. Binnenkort eens thuis rustig alles checken
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2025
Het Almere-Lelystad of Amersfoort slaat in dit geval op dat de 2400/9500 via de HSL naar Lelystad gaan en de 1800 via de HSL naar Amersfoort.
Re: Dienstregeling 2025
Volgens het document duurt het naar Amf 67 minuten via de HSL en 58 minuten met overstap in Gouda of Utrecht Centraal.
Re: Dienstregeling 2025
Naar Amersfoort is er wel een directe verbinding ‘s avonds, als de 1700 in de tijdsligging van de 2800 naar Rotterdam Centraal gaat rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Dienstregeling 2025
Op dat kaartje staan alleen de wijzigingen neem ik aan?
Het ziet er voor mij niet uit als alleen maar verbetering, eerlijk gezegd en erg duidelijk vind ik het ook nog niet allemaal. Wat is bijvoorbeeld het opstappunt voor de Benelux(en) als je vanuit het noordoosten komt? Nu gebeurt dat in principe in Rotterdam, maar dat bereik je straks niet meer direct. En hoe gaat het met toeslag als ze meer treinen over de HSL gaan sturen? Want nu is de IC Direct voor het binnenland eigenlijk een extra waarbij je kunt kiezen of je daar meer voor wilt betalen of niet. Dat kon straks weleens anders zijn.
Het ziet er voor mij niet uit als alleen maar verbetering, eerlijk gezegd en erg duidelijk vind ik het ook nog niet allemaal. Wat is bijvoorbeeld het opstappunt voor de Benelux(en) als je vanuit het noordoosten komt? Nu gebeurt dat in principe in Rotterdam, maar dat bereik je straks niet meer direct. En hoe gaat het met toeslag als ze meer treinen over de HSL gaan sturen? Want nu is de IC Direct voor het binnenland eigenlijk een extra waarbij je kunt kiezen of je daar meer voor wilt betalen of niet. Dat kon straks weleens anders zijn.
Re: Dienstregeling 2025
De snelle Benelux 9500 kun je in Amsterdam Zuid pakken, op maandag t/m zaterdag overdag ook vanuit Lelystad. De slome Benelux 9200 kun in Rotterdam of Breda pakken.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Ik heb bovendien vernomen dat de toeslag mogelijk wordt geschrapt, maar geen idee wat daarvan waar is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2025
Vergeleken met nu gaat de frequentie op de HSL Noord dus (tijdelijk) omlaag. Nu rijden per 900 2/pu, 1000 2/pu, 9200 1/pu. Dat wordt 1800 2/pu, 2400 1/pu, 9500 1/pu.
Re: Dienstregeling 2025
Klopt, maar die 5x per uur was vooral omdat de 9200 met slechts 7 rijtuigen ICR reed waardoor de binnenlandse reizigers er niet altijd bij pasten. De 9500 zou met 16 bakken ICNG moeten kunnen gaan rijden, al is het met de huidige tekorten de vraag of dat daadwerkelijk bij de start van de dienstregeling al gaat gebeuren natuurlijk.
Re: Dienstregeling 2025
Uit de Vollekskerrant:
Mijn onderstreping - wie heeft hier nu de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt: de krant of ik?
https://archive.ph/qnEzGOnderdeel van het nieuwe plan is dat het aantal treinen naar Brussel verdubbelt, van zestien naar 32 per dag. Bovendien komt er een snellere verbinding, die 45 minuten van de bestaande reistijd afhaalt. Dat heeft er onder meer mee te maken dat de trein niet meer vertrekt vanaf Amsterdam Centraal, waar de komende jaren grootschalige werkzaamheden worden uitgevoerd, maar vanaf Amsterdam Zuid. Ook zijn er geen tussenstops meer op Schiphol, en in Rotterdam en Antwerpen.
Mijn onderstreping - wie heeft hier nu de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt: de krant of ik?
Re: Dienstregeling 2025
Daar heeft iemand 'alleen nog tussenstops' aangehoord voor 'geen tussenstops meer'. Stel je voor, een Intercity Brussel met als stoppatroon Amsterdam Zuid - Breda - Noorderkempen - Mechelen - Brussels Airport-Zaventem - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid
(Voordat iemand aannames gaat doen: dit alles zeg ik zonder insiderkennis )
Ik had begrepen op HGBTF dat het niet voorzien is om in België gekoppeld te gaan rijden. Of dat betekent dat de ICNG-B-stellen technisch niet voorzien zijn om gekoppeld te rijden (zou me verbazen), of dat er geen toelating in België wordt geregeld voor gekoppeld rijden, of dat het wel gewoon kan maar er geen ritten met gekoppelde stellen voorzien zijn, is gissen. Het tweede stel aftrappen/bijplaatsen in Rotterdam zodat binnen Nederland gekoppeld wordt gereden is ook mogelijk.Bemined schreef: ↑do 08 feb 2024, 16:51 Klopt, maar die 5x per uur was vooral omdat de 9200 met slechts 7 rijtuigen ICR reed waardoor de binnenlandse reizigers er niet altijd bij pasten. De 9500 zou met 16 bakken ICNG moeten kunnen gaan rijden, al is het met de huidige tekorten de vraag of dat daadwerkelijk bij de start van de dienstregeling al gaat gebeuren natuurlijk.
(Voordat iemand aannames gaat doen: dit alles zeg ik zonder insiderkennis )
Re: Dienstregeling 2025
Het gekoppeld rijden zal vooral nodig zijn tussen Amsterdam Zuid en Rotterdam, en in de spits mogelijk ook tussen Almere en Amsterdam Zuid. De perrons van Almere Buiten zijn speciaal hiervoor enige tijd geleden verlengd zodat er ICNG16 past, want de 2400/9500 behouden hier tot in ieder geval 2030 het huidige stoppatroon waardoor Almere Buiten en Duivendrecht dus een internationale trein krijgen.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2025
Ik vraag mij wel af of de NS wel genoeg personeel heeft om alle uitbreidingen uit te kunnen voeren. De nieuwe dienstregeling wordt een behoorlijk stuk uitgebreider dan de huidige dienstregeling. Mooi ook dat de Sprinters op Deurne-Eindhoven-'s Hertogenbosch, Weert-Eindhoven-Tilburg en Utrecht-Baarn op zaterdag en deels ook op zondag ieder half uur gaan rijden, maar was het al niet de bedoeling om halverwege 2024 de halfuursdienst in het weekend deels te herstellen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
"Op dit moment nog niet" dan gaat het om dienstregeling 2024. Dat zegt niks over mogelijke inzet in 2025.
Een andere mogelijkheid is om wel gekoppeld te rijden tussen Lelystad en Rotterdam en dan alleen het voorste stel door laten rijden naar België.
Dan kan het achterste stel in theorie ook een binnenlandse ICNG zijn. Zelfde idee eigenlijk als vroeger met de hondekoppen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2025
Er was sprake van dat de 9500 aankomende zomer al een paar keer per dag gaat rijden als vleugeltrein van de 900 (splitsen/combineren op Rotterdam Centraal).
Of Rotterdam Centraal nu de ideale plek is om te splitsen en combineren met zo’n aanhoudend treinbombardement vanuit Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak is wel bedenkelijk natuurlijk, daar moet je dan wel tussendoor om op de juiste plaats te komen.
Of Rotterdam Centraal nu de ideale plek is om te splitsen en combineren met zo’n aanhoudend treinbombardement vanuit Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak is wel bedenkelijk natuurlijk, daar moet je dan wel tussendoor om op de juiste plaats te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2025
Als vleugeltrein zou het niet uit hoeven maken, beide stellen rijden dan immers vanuit de HSL-noordsectie door naar de HSL-zuidsectie en omgekeerd, daar kruis je dus geen andere corridors mee.
Zodra je gaat aftrappen en bijplaatsen via opstelsporen wordt het wel een gedoetje.
Zodra je gaat aftrappen en bijplaatsen via opstelsporen wordt het wel een gedoetje.
Re: Dienstregeling 2025
Opmerkelijk dat Brabant, Zeeland en Limburg relatief weinig wijzigingen krijgt. Elk kwartier tussen Den Haag en Eindhoven bijvoorbeeld zit er zo te zien nog niet in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten