Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Geert schreef:Als ik echt weinig zin heb cq. inspiratieloos ben: pasta koken, groentepakket in pan schuiven, tomatensaus toevoegen. Naar smaak geraspte kaas of mozarella toevoegen.
Hee wat grappig. Precies hetzelfde gebeurt er als ik me enorm uitsloof in de keuken
1. 17:31. De ingrediënten staan klaar: Een pannetje water, een halve mok macaroni (een halve??!! Vast niet genoeg. Nog maar wat ) en een diepgevroren klont shoarmavlees met kruiden en paprika.
2. 17:43. De macaroni begint aan de kook te raken. Hoe lang moet die troep eigenlijk? :?
3. 17:47. De shoarma begint al een herkenbaar uiterlijk te krijgen :Y
4. 17:57. De macaroni zal nu wel goed zijn. Afgieten met die handel.
Fles schreef: (...)
2. 17:43. De macaroni begint aan de kook te raken. Hoe lang moet die troep eigenlijk? :? (...)
Eeeh.. ik donder pasta's altijd pas als het water kookt in de pan.... en dan is het ongeveer 6/7 minuten. Bij spaghetti is het lekker makkelijk, als het flubberend van je vork af glijdt is-ie goed
Dan zal de AH-medewerker maar uitkomst bieden:
Een rode paprika wordt onverpakt verkocht en dus is de prijs per kilo. €4,78 kan best kloppen. De groene, gele en oranje paprika wordt verpakt verkocht en heeft dus een prijs per stuk. ;)
Daarnaast bestaat er ook nog de voorverpakte paprika mix, oftewel een zak met een rode, een gele en een groenee paprika. ;)
Fles schreef: (...)
2. 17:43. De macaroni begint aan de kook te raken. Hoe lang moet die troep eigenlijk? :? (...)
Eeeh.. ik donder pasta's altijd pas als het water kookt in de pan.... en dan is het ongeveer 6/7 minuten. Bij spaghetti is het lekker makkelijk, als het flubberend van je vork af glijdt is-ie goed
Precies, en anders neem je even een hapje om te kijken of-ie te eten is of dat de pasta wel erg 'al dente' is
Ik zet water op met zout en als het kookt gooi ik de pasta erin, wekkertje op negen minuten en dan het gas uit en afgieten en dan is het altijd prima :) Ondertussen wel zo af en toe even roeren :)
Heel klein scheutje brak-en-braad als ik het water opzet. En soms ook als ik het net heb afgegoten.
Overigens schijnt mijn manier van afgieten heel speciaal te zijn, iedereen verbaast zich erover dat ik het niet in een vergiet donder, maar het deksel op een kiertje op de pan laat en dan het zaakje boven de gootsteen omdraai. Mja, zo moeder, zo zoon...