Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De vergelijking van de hoogleraar met de Boeing 737max gaat denk ik niet helemaal op...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Boeing 737 Max is na jaren tobben nog steeds troep ja. Laatst verloor zo'n toestel nog een stuk plaatwerk dat een nooddeur verving tijdens de vlucht en dat kun je wat mij betreft geen kinderziekte noemen, in tegenstelling tot het klein zeer waar een ICNG wel eens door strandt...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat recentste probleem met de 737 max is wel een voorbeeld van een onvoldoende beheerst productie proces. Eerdere software problemen waren op het conceptuele niveau. Allebei ernstiger dan bij de ICNG, zeker qua mogelijke gevolgen
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je ziet wel bij Alstom de laatste tijd wel projecten die redelijk wat vertraging hebben opgelopen bij het uitleveren. De Avelia Liberty in de USA zou volgens planning in 2022 compleet geleverd zijn, maar dat wordt nu 2025. De Coradia (ICNG) is ook besteld door de DSB (in 2021), maar wordt daar pas vanaf 2027 geleverd. Het lijkt dat Siemens wat minder problemen heeft.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
"Bild" staat zeker niet bekend voor hoogwaardig journalisme, maar dat hier is dan toch weer een pareltje om te lachen:
De journalisten vragen zich af waarom er in Dresden al zo lang zoveel ongebruikte blauw-gele wagons op de zijsporen staan, terwijl deze treinen eigenlijk dringend nodig zijn, omdat er een materieeltekort op verschillende lijnen in Sachsen is.....
https://www.bild.de/regional/dresden/re ... .bild.html
De journalisten vragen zich af waarom er in Dresden al zo lang zoveel ongebruikte blauw-gele wagons op de zijsporen staan, terwijl deze treinen eigenlijk dringend nodig zijn, omdat er een materieeltekort op verschillende lijnen in Sachsen is.....
https://www.bild.de/regional/dresden/re ... .bild.html
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Staan er ook locjes bij die ze kunnen trekken en ze van stroom kunnen voorzien, als die al bestaan? Al zou het kunnen zitten NS en Alstom er niet om te springen.
Dieptepunt van slecht geïnformeerde treinjournalistiek?
Dieptepunt van slecht geïnformeerde treinjournalistiek?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In Magdeburg is ook een opstelterrein vol ICNG's.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor veel journalisten is een trein een trein, en maakt het niet uit of die elektriciteit, diesel, stoom of what-so-ever wordt aangedreven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Goh, worden die niet gelijk in Flow-look gespoten?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens mij gingen de geruchten al rond dat er extra treinen werden besteld voor de verbinding naar Aken.https://www.ad.nl/binnenland/ns-bestelt-voor-ruim-150-miljoen-euro-extra-hoofdpijntreinen~abec088c/ schreef:NS schaft nog eens tien extra Intercity’s Nieuwe Generatie (ICNG) aan bij treinbouwer Alstom en trekt daar ruim 150 miljoen euro voor uit. De treinen worden speciaal geschikt gemaakt om naar Duitsland te kunnen rijden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens dit artikel van treinreiziger.nl komt het aantal Duitslandstellen van de ICNG daarmee op twaalf. Laat het fantaseren over mogelijke routes weer beginnen!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Opvangen van ICB Asd-Rheine, nu ICM dat niet langer kan opvangen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Uurdienst Amsterdam - Keulen lijkt me wel prettig. Afwisselend met de ICE dus.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die op zijn beurt ook wel eens een 2uursdienst mag gaan rijden, ipv die gaten van 3 uur soms.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is daar ruimte voor op het enkelspoor tussen Landgraaf en Herzogenrath?tjoektjoek schreef: ↑ma 26 feb 2024, 07:28Volgens mij gingen de geruchten al rond dat er extra treinen werden besteld voor de verbinding naar Aken.https://www.ad.nl/binnenland/ns-bestelt-voor-ruim-150-miljoen-euro-extra-hoofdpijntreinen~abec088c/ schreef:NS schaft nog eens tien extra Intercity’s Nieuwe Generatie (ICNG) aan bij treinbouwer Alstom en trekt daar ruim 150 miljoen euro voor uit. De treinen worden speciaal geschikt gemaakt om naar Duitsland te kunnen rijden.
Ik had altijd begrepen dat de Duitslandversie van de ICNG bedoeld was om samen met de ICE een uurdienst naar Duisburg, Düsseldorf of Keulen op te zetten. Dat lijkt mij ook veel zinvoller, omdat zelfs met perfecte aansluitingen in Aachen op de ICE de doorgetrokken RE13 sneller zal zijn voor reizigers tussen Eindhoven en Keulen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een uursdienst op dat traject zou mooi zijn, maar wilde de NS niet eerst bezig met Den Haag - Eindhoven - Aken? Die plannen worden overal gepubliceerd, hoewel er wel serieus aan de infrastructuur op Heerlen-Aken gesleuteld moet worden.
Wat betreft Ams- Keulen zou het gezien de capaciteit op het binnenlandse traject ook wel prettig om deze zo veel mogelijk in dubbeltractie uit te voeren. Als ik even op somda rondneus lijken de ICNG Il8 en Ice-3m/3-NEO ongeveer dezelfde zitplaatscapaciteit te hebben. Op het moment zou je eigenlijk al integraal gekoppeld willen rijden gezien de grensoverschrijdende vraag, wat niet toegestaan wordt door de krapte in het ice-park. Volgensmij zou het vinden van paden tussen Amsterdam en Utrecht wel te doen moeten zijn zonder daarvoor binnenlandse intercities weg te drukken, maar naar Arnhem wordt dat lastiger. Weet iemand pf daar binnen de huidige dienstregelingen mooie gaten voor zijn of moet deze ic(e?d?) Dan ook een hoop reizigers opvangen die anders in een VIRM gepropt zouden worden?
Wat betreft Ams- Keulen zou het gezien de capaciteit op het binnenlandse traject ook wel prettig om deze zo veel mogelijk in dubbeltractie uit te voeren. Als ik even op somda rondneus lijken de ICNG Il8 en Ice-3m/3-NEO ongeveer dezelfde zitplaatscapaciteit te hebben. Op het moment zou je eigenlijk al integraal gekoppeld willen rijden gezien de grensoverschrijdende vraag, wat niet toegestaan wordt door de krapte in het ice-park. Volgensmij zou het vinden van paden tussen Amsterdam en Utrecht wel te doen moeten zijn zonder daarvoor binnenlandse intercities weg te drukken, maar naar Arnhem wordt dat lastiger. Weet iemand pf daar binnen de huidige dienstregelingen mooie gaten voor zijn of moet deze ic(e?d?) Dan ook een hoop reizigers opvangen die anders in een VIRM gepropt zouden worden?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het ICE-pad en dan in veelvoud (dus elk uur) inleggen, volgens mij is dat geen goederenpad oid.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tussen Utrecht en Amsterdam valt het ICE-pad samen met een goederenpad, zie ook https://www.prorail.nl/siteassets/homep ... g-2025.pdf
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wil NS dat of wil de overheid dat? Ik betoog nog maar een keer: Aken is geen overstapbestemming als je van verder als Roermond komt. Het idee dat je daar "aansluit aan het Europese hogesnelheidsnet" slaat nergens op, dat doe je in Brussel of Keulen(/Ruhrgebiet).
In plaats van naar Aken te rijden kun je beter de 800 van Maastricht doortrekken naar Luik (en dat kan niet met ICNG zolang daar slechts ETCS LS ligt), en ook dat nut is beperkt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, maar men had het over Utrecht-Arnhem.Bemined schreef: ↑ma 26 feb 2024, 09:34Tussen Utrecht en Amsterdam valt het ICE-pad samen met een goederenpad, zie ook https://www.prorail.nl/siteassets/homep ... g-2025.pdf
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten