Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het is eigenlijk beetje vlees-noch-vis momenteel in Rotterdam qua mobiliteitsbeleid. Ik kan het college niet betrappen op hele sterke pro-auto bewegingen maar pro-OV zijn ze evenmin. Om als voorbeeld te geven: de meeste verkeersexperimenten van voormalig wethouder Bokhove (versmallingen in principe) hebben standgehouden in het huidige college. Ook wordt betaald parkeren breed ingevoerd. Maar tegelijkertijd beweegt er op OV-gebied ook niet veel of juist tegengesteld (zoals de reorganisatie van het tramnet). En de Derde Stadsbrug wordt vooral een brug die niemand lijkt te willen momenteel. Ook voor het autoverkeer zal deze weinig brengen.
Onder de streep gezien gebeurt er op alle vlakken bijzonder weinig. En dat al voor diverse jaren. Een slechte zaak.
Onder de streep gezien gebeurt er op alle vlakken bijzonder weinig. En dat al voor diverse jaren. Een slechte zaak.
Laatst gewijzigd door MarkNL op di 05 mar 2024, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Onder Judith Bokhove gebeurde er meer dan onder de huidige coalitie, maar dat is vooral omdat de huidige coalitie een onmogelijke samenwerking van Leefbaar en Denk is die nergens knopen over doorhakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het lijkt er op dat men binnenkort verder gaat met de volgende fase van de systeemsprong van de sneltram, bij Prinsenlaan liggen een hele stapel stopborden, snelheidsborden en aankondigings-overwegborden klaar om geplaatst te gaan worden langs de metrobaan. Onlangs zijn ook de middensecties van de overpaden bij Oosterflank en Alexander al verkleind door de sectiescheiding te verplaatsen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Correct, dit gaat gebeuren in de periode van 6 tot 19 maart.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is het idee achter de snelheidsborden eigenlijk? De stopborden en overwegaankondigingsborden snap ik, maar bij Alexander zag ik ook op beide sporen een groen baanvaksnelheidsbord staan richting Graskruid. Komen er weer snelheidsbeperkingen die niet via de ATB geregeld worden? Zoals je vroeger snelheidsbeperkingen van 30km/u had bij linkerspoorbedrijf ter hoogte van overwegen?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vanaf 8 april, gelijktijdig met de routewijzigingen van lijn 32 en 44, is er een buslijn 71 in de dienstregeling verschenen met de route Zuidplein, Amelandsestraat, Pleinweg, Charloisse Hoofd naar Waalhaven Noordzijde. Rijdt alleen op werkdagen tussen 9:00 en 16:00.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat stond inderdaad in het Vervoerplan. Deze lijn zorgt voor de bediening van de Pleinweg e.o. tijdens de daluren. Ik had no gehoopt dat de lijn ook in het weekend zou gaan rijden, maar de kans leek me al erg klein.
Als het goed is, wijzigen de buslijnen 33, 67 en 72 ook.
Als het goed is, wijzigen de buslijnen 33, 67 en 72 ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
‘s Weekends is er helaas niet genoeg vraag. Ik zie ook iets over buurtbus 567, die lijn 44 vervangt in Carnisse. Wordt het Stop-en-Go lijn een vaste buurtbus of krijgt hij meer haltes? Ook: wat valt er te wijzigen aan lijn 33? En over de “HOV”, als ze willen dat de bus wel goed doorrijdt moet wel voor de Maastunnel en op de Dorpsweg een busbaan komen…
Bron over lijn 567: https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... wel-altern
Bron over lijn 567: https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... wel-altern
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Op de Dorpsweg ligt er al een busbaan, of in elk geval richting Maastunnel.
Lijn 33 zal via (de oude ingang van) Diergaarde Blijdorp gaan rijden, ter vervanging van lijn 44.
Lijn 33 zal via (de oude ingang van) Diergaarde Blijdorp gaan rijden, ter vervanging van lijn 44.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Heb je toevallig een linkje naar dat Vervoerplan?
Let op: links uitstappen!
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vermoed dat dit document bedoeld wordt.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Konden ze maar lijn 67 door Carnisse rijden, dan heeft het tenminste wat OV. Wat mij betreft mag lijn 71 een paar ritten (ongeveer 1x/uur) door Carnisse rijden, heeft die ook tijdens de dal ook een beetje OV. Trouwens, ik zie niks over lijn 567…
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Mijn oplossing zou er iets anders uit gezien hebben: lijn 70 in de spits verlengen over de Sluisjesdijk tot de Willem Egmondstraat en zo dit deel van lijn 72 overnemen. Lijn 70 is al een drukke lijn, maar de spitsrichtingen liggen nou net in tegenovergestelde richtingen. Zo is de bus in beide richtingen optimaal benut.
Lijn 71/72 zoals in het document huidige route tot de Pannerdenstraat, stukje Sluisjesdijk overslaan en direct via Charloisse Hoofd, Pleinweg en de nieuwe halte Amelandsestraat naar Zuidplein.
Lijn 67 behouden zoals die is (en met een beetje geluk weer de hele dag laten rijden) óf zoals Julius voorstelde de haltes van lijn 44 over laten nemen.
Maar goed, ik werk niet bij de RET
Lijn 71/72 zoals in het document huidige route tot de Pannerdenstraat, stukje Sluisjesdijk overslaan en direct via Charloisse Hoofd, Pleinweg en de nieuwe halte Amelandsestraat naar Zuidplein.
Lijn 67 behouden zoals die is (en met een beetje geluk weer de hele dag laten rijden) óf zoals Julius voorstelde de haltes van lijn 44 over laten nemen.
Maar goed, ik werk niet bij de RET
Let op: links uitstappen!
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^Jouw oplossing met lijn 70 ben ik zelf ook voorstander van. Verder zou ik voor wat minder losse korte lijntjes gaan want deze falen vaak zoals lijn 67. Door deze aan bijvoorbeeld lijn 77 te koppelen tot één doorgaande lijn krijgt Pendrecht weer z'n rechtreekse verbinding met o.a. de markt weer terug. Lijn 69 zou in mijn optiek een deel van lijn 72 overnemen door deze over de Waalhaven O.z. en Dorpsweg om te buigen.
Maar goed ook alleen maar wishfull thinkings
Maar goed ook alleen maar wishfull thinkings
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wordt de 33 nog langzamer met al die dierentuinbezoekers, en het is al zo'n pleuriseind naar het vliegveld.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^^^^
Ze moeten een metrolijn of een nieuwe buslijn naar daar laten gaan rijden.
Ze moeten een metrolijn of een nieuwe buslijn naar daar laten gaan rijden.
Die plan van lijn 77 vind ik ook heel goed, aangezien Pendrechtenaren vroeger best blij waren met lijn 77 die doorrijdt naar Zuidplein, maar de RET houdt blijkbaar van lijnen te knippen bij Zuidplein. De 67-plan kan een korte termijn plan zijn, aangezien lijn 77 niet naar Zuidplein kan rijden.jesse-cruzu schreef: ↑di 12 mar 2024, 15:23 ^^Jouw oplossing met lijn 70 ben ik zelf ook voorstander van. Verder zou ik voor wat minder losse korte lijntjes gaan want deze falen vaak zoals lijn 67. Door deze aan bijvoorbeeld lijn 77 te koppelen tot één doorgaande lijn krijgt Pendrecht weer z'n rechtreekse verbinding met o.a. de markt weer terug. Lijn 69 zou in mijn optiek een deel van lijn 72 overnemen door deze over de Waalhaven O.z. en Dorpsweg om te buigen.
Maar goed ook alleen maar wishfull thinkings
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
"Plan" is een onzijdig zelfstandig naamwoord, hetgeen betekent dat "het" het juiste lidwoord is.
Verder zie ik totaal geen meerwaarde in een koppeling van lijn 67 en 77 en snap ik ook niet wat bedoeld wordt met "aangezien Pendrechtenaren vroeger best blij waren met lijn 77 die doorrijdt naar Zuidplein".
Verder zie ik totaal geen meerwaarde in een koppeling van lijn 67 en 77 en snap ik ook niet wat bedoeld wordt met "aangezien Pendrechtenaren vroeger best blij waren met lijn 77 die doorrijdt naar Zuidplein".
De snelste reis tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Airport gaat toch nu ook al via Meijersplein?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nope, op Meijersplein is de aansluiting zo ruk dat ik daar altijd bijna 10 minuten sta te wachten.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De aansluiting op Meijersplein is toch prima. Alleen dat men het promoot om vanuit Rotterdam Centraal eerst de metro te nemen om vervolgens over te stappen op dezelfde buslijn die notabene ook op Rotterdam Centraal komt om op de luchthaven te komen vind ik wel klantonvriendelijk. Zo zadel je reizigers op met een onnodige overstap. Grote kans dat er mensen tussen zitten met koffers. Wat ook opmerkelijk is is dat op Rotterdam Airport de bussen van lijn 33 "Overschie" als bestemming tonen wat misleidend is want deze rijden gewoon allemaal naar Rotterdam Centraal. Maar weet vrijwel zeker dat dit met opzet is gedaan om mensen de metro in te jagen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Neuh. Een kwartierdienst op een 10-minutendienst sluit sowieso al niet lekker aan, en regelmatig zie ik de metro net vertrekken als ik met bus 33 aankom op Meijersplein. Als ik 10 minuten moet wachten op de volgende kan ik net zo goed gewoon meteen de bus naar Centraal uitzitten, maar dat is ook een trage route.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Welke lidwoord bij een zelfstandig naamwoord hoort is voor mij een nachtmerrie.Meltrain schreef: ↑di 12 mar 2024, 21:04 "Plan" is een onzijdig zelfstandig naamwoord, hetgeen betekent dat "het" het juiste lidwoord is.
Verder zie ik totaal geen meerwaarde in een koppeling van lijn 67 en 77 en snap ik ook niet wat bedoeld wordt met "aangezien Pendrechtenaren vroeger best blij waren met lijn 77 die doorrijdt naar Zuidplein".
De “lijn 77 naar Zuidplein” was een foutje van mij, er moest naar Pendrecht staan.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Over slechte aansluitingen gesproken: vrijwel alle bussen op Alexander sluiten slecht aan op de intercities. Zelfs de metro zou beter gedaan kunnen worden: als ik vanuit Utrecht de stad in wil via Alexander is de drukkere lijn B vrijwel altijd de eerste optie. Als je zorgt dat lijn A als eerste op komt dagen spreid je de drukte volgensmij veel beter tussen de lijnen.
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als ik op Maashaven overstap van lijn 2 op de metro sta ik nooit meer dan 5 minuten te wachten.
Andersom soms wel, maar dat probeer ik te voorkomen met goed plannen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bij de metro ligt het her nu maar net aan welke richting je op gaat en welke metro je dan het beste kunt nemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten