Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nitein-Repart schreef: ↑di 27 feb 2024, 19:40
een enorme chaos wordt met hoge vertragingen en rituitval, zoals wij ook in Twente zien. Bovendien zit ik niet te wachten op de cowboys van Keolis en EBS.
Waarom klaag je over Keolis en EBS, terwijl in Twente juist Arriva rijdt?
Ik ben in Haaglanden overigens zeer tevreden met EBS.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
In IJssel Vecht voelt de overgang van Keolis naar EBS voor de reiziger vooral als een achteruitgang. Met name in de reisinformatie bij werkzaamheden en omleidingen. Deze zijn niet meer zoals bij keolis netjes in de reisplanner verwerkt waardoor het lijkt dat je bus van je hakte vertrekt tot je er ter plekke staat en er een oranje zak overheen zit of een papiertje hangt dat er een omleiding is waarover je online geen informatie kunt vinden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ow, dat gaat bij Keolis ook vaak zat mis hoor. Vrij recent nog gehad dat ze online een tijdelijke halte (ander perron bij bestaande halte) communiceerden waar vervolgens alle bussen voorbij reden omdat de halte wel uit het systeem gehaald was en geen tijdelijk bordje had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Beiden zouden (in de spits) naast elkaar kunnen bestaan zoals in Limburg en Twente. Een ander voordeel is dat zo’n verbinding in Geldermalsen de sporen niet hoeft te kruisen en met stukjes bovenleiding zou een batterij opgeladen kunnen worden ter overbrugging van Elst - Tiel.
Tiel is nog steeds driesporig, er kan makkelijk gekruisd worden door gebruik van de 2 perronsporen die nu ook al gebruikt worden om te keren, en dat is prima mogelijk met de huidige tijden van de 31100.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
De jongerenraad van de gemeente Berkelland heeft bij de provincie Gelderland gepleit voor een directe buslijn Doetinchem-Enschede, zoals deze ook voor 1999 was. Ze hebben verzocht dit op te nemen in het bestek voor de aanbesteding 2025. Er is nog geen reactie van de provincie aangezien de brief pas 22 april is binnen gekomen.
Denk alleen dat dit lastig geregeld kan worden onder alleen de concessie Achterhoek: lijn 63 Borculo-Enschede is immers een lijn uit de concessie Twente. Enige dat volgens mij zou kunnen is een doorkoppeling waarbij 4/7e deel met Twentse bussen rijdt en 3/7e deel met Achterhoekse bussen, naar rato van de benodigde rijtijd.
Het wordt sowieso gezamenlijke exploitatie dan, zoals we dat ook kennen op lijn 27/29 richting Arnhem. Er staat mij iets van bij dat in het contract Twente is opgenomen dat de vervoerder hier aan mee moet werken indien blijkt dat de doorgaande lijn is opgenomen in het bestek Achterhoek-Rivierenland.
dennistd schreef: ↑wo 24 apr 2024, 12:13
Denk alleen dat dit lastig geregeld kan worden onder alleen de concessie Achterhoek: lijn 63 Borculo-Enschede is immers een lijn uit de concessie Twente. Enige dat volgens mij zou kunnen is een doorkoppeling waarbij 4/7e deel met Twentse bussen rijdt en 3/7e deel met Achterhoekse bussen, naar rato van de benodigde rijtijd.
De concessiehoudders van Achterhoek-Rivierenland en Twente werken natuurlijk al samen met lijn 53 (Hengelo-Haaksbergen is Twents, Haaksbergen-Eibergen Achterhoeks), dus onmogelijk is het zeker niet. Wellicht zouden ze ook ritten op deze lijn kunnen uitwisselen met zo'n gekoppelde 23-63, waarbij 53 wellicht geheel Twents kan worden en de 23-63 dan een iets andere verdeling krijgt als dat efficiëntere diensten oplevert.
De lijnen 73/74 (uit Winterswijk en Doetinchem) naar Enschede behoren op het Twentse deel ook onder concessie Twente-ZHO, daar wordt ook samen gewerkt met de concessiehoudder van Achterhoek-Rivierenland.