Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Speedmaster schreef: ↑wo 07 feb 2024, 19:44
Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.
De huidige stalling aan de Rijnsburgerweg verdwijnt sowieso; de gemeente Leiden wil daar huizen gaan bouwen. Het is dus aannemelijk dat alles naar Noordwijk gaat.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Op de wervings site van Qbuzz staat voor aankomende zondag een open dag in hoofdorp voor deze concessie. Op die site staan de volgende plaatsen als waar een stalling komt/blijft: standplaatsen in Zuid-Holland Noord bestaande uit o.a. Leiden, Gouda, Noordwijk en Alphen aan de Rijn
Arriva Qbuzz ZHN heeft zelf te weinig geleed voor de Keukenhof, dus er komen sowieso onderaannemers en/of geleed van elders. Het meest logisch lijkt me dat ze net als Arriva het regelen van externe versterking aan Pouw/TCR uitbesteden omdat Qbuzz al met Pouw samenwerkt in Utrecht.
Edit: topicfix.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op za 24 feb 2024, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
En ZHN heeft geen serieuze ervaring met onderaannemers, afgezien van de Keukenhoflijnen houdt het met de paar ritten die Verhoef momenteel rijdt op lijn 101 wel op in de huidige concessie. Maar Qbuzz heeft er nog niets over naar buiten gebracht, en van andere vervoerders zijn geen vacatures bekend die zouden kunnen wijzen op onderaanemnemer-werk voor Qbuzz ZHN.
Oh oeps. Die topictitels lijken ook zo op elkaar en het bericht van BusfanNL pastte in de Keukenhofdiscussie in het andere topic.
Ik denk dat ze nu misschien zelf nog niet precies weten hoeveel ze willen uitbesteden, maar als ze extern inhuren is Pouw Woerden geen onlogische optie voor de oostkant van de concessie. In het westen zie ik misschien een Jonker of BusiNext. Zie voor de Keukenhof mijn bericht hierboven.
Qbuzz DMG haalde geleed voor bijzonder vervoer uit Utrecht, maar het Keukenhof-vervoer is daar allicht wat te grootschalig voor. En we weten natuurlijk niet of Qbuzz dat vervoer exact hetzelfde als Arriva opzet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik kom uit Leiden. Hier hebben ze nog nooit met onderaannemers gereden (Arrriva).
En aangezien wat besteld is qua bussen zou dit niet het geval zijn dat ze onderaannemers gaan gebruiken.
Voor de geïnteresseerden is er morgen een meedenkbijeenkomst over verbetering van de busverbinding Leiden - Noordwijk in theater De Muze. Het duurt van 19:00 tot 21:00.
Met het omvallen van VanHool en het mogelijk stoppen van de productie van stadsbussen wordt het natuurlijk wel een hele interessante kwestie wat dit mogelijk voor gevolgen heeft voor Qbuzz.
De bussen voor Qbuzz worden in Macedonia geproduceerd
Daar blijven ze door gaan. Gaat alleen om Van Hool in België.
De Belgische busfabrikant Van Hool stopt met de productie van bussen in het Vlaamse Koningshooikt. Het bedrijf, dat al enige tijd in crisis verkeert, verschuift de afdeling busbouw naar Noord-Macedonië. Honderden banen staan bij de Belgische tak van het bedrijf op het spel.
Als het echt zo slecht gaat met Van Hool, zou het bedrijf iets zijn als het wordt overgenomen door VDL of Ebusco? Uitbreiding van mogelijkheid om productie te verhogen. Uiteraard moet de levering van onderdelen wel goed verlopen
Als iemand dat al weet, zal dat voorlopig nog wel intern blijven gezien de flinke implicaties die dat zou hebben. Kwestie van afwachten, en hopen dat het Van Hool lukt om overeind te blijven.
ThatPCDude schreef: ↑ma 19 feb 2024, 10:37
De huidige stalling aan de Rijnsburgerweg verdwijnt sowieso; de gemeente Leiden wil daar huizen gaan bouwen. Het is dus aannemelijk dat alles naar Noordwijk gaat.
Leiden wordt omgebouwd naar elektrisch. Blijft de komende jaren nog in gebruik.