Dienstregeling 2025
Re: Dienstregeling 2025
Dan zal het overslaan van Breda en Noorderkempen dus 10 minuten tijdwinst opleveren. Omdat er in Breda kopgemaakt wordt had ik meer verwacht.
Re: Dienstregeling 2025
Er wordt 20 minuten tijdwinst geboekt, maar vervolgens gaat de 9500 dus 10 minuten stilstaan in Antwerpen waardoor de helft van die winst weer verdwijnt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Een dubbele inhaling dan toch? Als je 5 minuten eerder in Brussel bent kan je gezien de kwartier snellere rit dus 10 minuten later dan de 9200 in Antwerpen vertrekken. In Antwerpen echter een stop van 10 minuten, dus lijkt er op dat je dan net voor de 9200 in Antwerpen moet aankomen. En dat zou betekenen dat je die bij Noorderkempen ingehaald hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2025
De 9300 gaat in Antwerpen de 9500 voorbij, en vervolgens halen zowel de 9300 als 9500 de 9200 in tussen Mechelen en Brussel Noord:
Code: Selecteer alles
9200 9500 9300 9500 9200
Rtd :10 :41 :58
Atw a :16 :26 :30 <
Atw v :19 > :33 :37 <
Brusz > :08 :11 :17
Laatst gewijzigd door Bemined op za 30 mar 2024, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Is 34 minuten Antwerpen - Brussel niet erg snel, da's zelfs nog een minuut sneller dan de Thalys.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2025
Komt neer op een slechte afstemming met België. Ik denk dat het goed is om met de NMBS om de tafel te gaan zitten en kijken of de dienstregeling Roosendaal-Antwerpen en Breda-Antwerpen-Brussel wat verder geoptimaliseerd kan worden. Als je treinpaden op elkaar afstemt denk ik dat er nog wel wat flinke optimalisaties te maken zijn.Suus schreef: ↑vr 29 mar 2024, 23:20Nee, ze begrijpen een overstap in Brussel. Waar ze meer moeite mee hebben is dat de snelle intercitytjoektjoek schreef: ↑vr 29 mar 2024, 22:41 Als ik het goed begrijp, willen de reizigersorganisaties dat de snelle IC Brussel doorgetrokken wordt naar Charleroi.
1.) De langzame intercity inhaalt tijdens de stop in Breda.
2.) De reistijd Rotterdam - Antwerpen erg ruim lijkt
3.) De snelle intercity maar liefst 10 minuten op Antwerpen-Centraal stilstaat
4.) Door het non-stoppad tussen Antwerpen-Centraal en Brussel-Zuid er een van de vier binnenlandse intercity's tussen Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal geschrapt moet worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2025
'NS moet directe treinverbinding van Enschede en Deventer naar Schiphol herstellen'
De Tweede Kamer heeft demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen opgeroepen om met de NS in gesprek te gaan over het in stand van houden van een directe treinverbinding tussen Enschede en Deventer en Schiphol.
Een motie van onder meer het CDA-Tweede Kamerlid Eline Vedder uit Ruinerwold en SGP-Tweede Kamerlid Chris Stoffer uit Elspeet die daartoe oproept, is door een meerderheid van de Tweede Kamer aangenomen.
De staatssecretaris moet met de NS in gesprek om een directe treinverbinding tussen Enschede, Deventer en Schiphol te herstellen, omdat dit volgens de Kamer van belang is voor reizigers in Oost-Nederland.
Bron en meer: RTV Oost
De Tweede Kamer heeft demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen opgeroepen om met de NS in gesprek te gaan over het in stand van houden van een directe treinverbinding tussen Enschede en Deventer en Schiphol.
Een motie van onder meer het CDA-Tweede Kamerlid Eline Vedder uit Ruinerwold en SGP-Tweede Kamerlid Chris Stoffer uit Elspeet die daartoe oproept, is door een meerderheid van de Tweede Kamer aangenomen.
De staatssecretaris moet met de NS in gesprek om een directe treinverbinding tussen Enschede, Deventer en Schiphol te herstellen, omdat dit volgens de Kamer van belang is voor reizigers in Oost-Nederland.
Bron en meer: RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2025
En NS zal daarop antwoorden dar ze dat vanaf Dienstregeling 2026 ook zeker van plan zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2025
NS kan daar best aan voldoen, alleen komen er dan waarschijnlijk wel losse ICNG vijfjes te rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Prima toch? Als daarmee de rechtstreekse trein behouden kan worden zou ik dat doen. Alleen dan moeten ze vervolgens niet gaan mekkeren dat de treinen te klein zijn. Het is het een of het ander!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2025
Hoogeveen 2.0
Re: Dienstregeling 2025
Ik verwacht niet dat hier wat uit komt. Hoeft ook niet, als Twentenaar zie ik liever twee treinen per uur richting Utrecht, dat is ook de drukkere verbinding.
Re: Dienstregeling 2025
Ja, maar daar hebben nog meer last van.
Nee hoor, laat NS de trein uit (Breda en) Schiphol maar lekker inkorten tot Amersfoort Schothorst. Daar profiteren uiteindelijk zelfs nog meer reizigers van.
Ik bedoelde vooral dat die reactie te verwachten is en ik ben het daar ook volledig mee eens.
Er zijn zo veel dingen waar de Tweede Kamer iets aan moet doen, maar dan houden ze zich bezig met zulke futiliteiten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2025
Tja, gratis bier is altijd aanlokkelijk hè...
Re: Dienstregeling 2025
Enige wat ik niet snap is waarom de NS niet expliciet toezegt om de wijziging via het eerst mogelijke wijzigingsblad of desnoods via dagplan terug te draaien zodra er voldoende ICNG is ingestroomd. Het duurt echt niet 12 maanden voor er voldoende ICNG is en de wijziging is niet ingrijpend genoeg om te moeten wachten op de nieuwe capaciteitsverdeling. Of zijn er tussen Amersfoort en Enschede beperkingen in de energievoorziening of iets dergelijks die ICNG inzet verhinderen tot eind 2025?
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2025
Of ze houden die toezegging achter de hand om die nu te doen
"Zie je wel, wij luisteren naar de tweede kamer en vervroegen de herbetering"
"Zie je wel, wij luisteren naar de tweede kamer en vervroegen de herbetering"
Re: Dienstregeling 2025
Als NS dat doet verwacht ik dit nieuwsbericht:
'NS moet directe halfuurverbinding van Enschede en Deventer naar Den Haag herstellen'
De Tweede Kamer heeft demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen opgeroepen om met de NS in gesprek te gaan over het in stand van houden van een directe halfuurverbinding tussen Enschede en Deventer en Den Haag.
Een motie van onder meer het CDA-Tweede Kamerlid Eline Vedder uit Ruinerwold en SGP-Tweede Kamerlid Chris Stoffer uit Elspeet die daartoe oproept, is door een meerderheid van de Tweede Kamer aangenomen.
De staatssecretaris moet met de NS in gesprek om een directe halfuurverbinding tussen Enschede, Deventer en Den Haag te herstellen, omdat dit volgens de Kamer van belang is voor reizigers in Oost-Nederland.
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Dienstregeling 2025
Het is volgens mij helemaal niet de bedoeling om met ICNG naar Twente te gaan rijden.Bemined schreef: ↑wo 03 apr 2024, 17:54 Enige wat ik niet snap is waarom de NS niet expliciet toezegt om de wijziging via het eerst mogelijke wijzigingsblad of desnoods via dagplan terug te draaien zodra er voldoende ICNG is ingestroomd. Het duurt echt niet 12 maanden voor er voldoende ICNG is en de wijziging is niet ingrijpend genoeg om te moeten wachten op de nieuwe capaciteitsverdeling. Of zijn er tussen Amersfoort en Enschede beperkingen in de energievoorziening of iets dergelijks die ICNG inzet verhinderen tot eind 2025?
Als er ooit genoeg rijvaardig ICNG is dan worden de HSL diensten doorgetrokken naar Lls en Gn/Lw(?). Er komt dan weer een normale IC Shl-Es terug.
Re: Dienstregeling 2025
Re: Dienstregeling 2025
Voldoende materieel is niet het enige probleem, het personeel moet ook zijn opgeleid en daarvoor is voldoende materieel nodig…
Bemined schreef: ↑wo 03 apr 2024, 17:54 Enige wat ik niet snap is waarom de NS niet expliciet toezegt om de wijziging via het eerst mogelijke wijzigingsblad of desnoods via dagplan terug te draaien zodra er voldoende ICNG is ingestroomd. Het duurt echt niet 12 maanden voor er voldoende ICNG is en de wijziging is niet ingrijpend genoeg om te moeten wachten op de nieuwe capaciteitsverdeling. Of zijn er tussen Amersfoort en Enschede beperkingen in de energievoorziening of iets dergelijks die ICNG inzet verhinderen tot eind 2025?
Rijder in burger.
Re: Dienstregeling 2025
Het was een tijd stil rondom de open-toegang plannen van Arriva, maar er is een Arriva FLIRT gespot voor testritten tussen Groningen en Zwolle en op X staat een bevestiging van Arriva dat men nog mee bezig is:
https://www.oogtv.nl/2024/04/eerste-tes ... en-zwolle/
https://twitter.com/Arriva_NL/status/17 ... 1982757132
Wel zal het plan wat afgezwakt zijn omdat de sprinters in de NS concessie gebleven hebben en die met de recente wijziging in de regelgeving heeft concessievervoer voorrang bij de capaciteitsverdeling. Een spitssneltrein Groningen - Zwolle past echter tussen de NS treinen en raakt alleen het goederenpad dus daar maakt men kans om capaciteit verdeeld te krijgen.
https://www.oogtv.nl/2024/04/eerste-tes ... en-zwolle/
https://twitter.com/Arriva_NL/status/17 ... 1982757132
Wel zal het plan wat afgezwakt zijn omdat de sprinters in de NS concessie gebleven hebben en die met de recente wijziging in de regelgeving heeft concessievervoer voorrang bij de capaciteitsverdeling. Een spitssneltrein Groningen - Zwolle past echter tussen de NS treinen en raakt alleen het goederenpad dus daar maakt men kans om capaciteit verdeeld te krijgen.
Re: Dienstregeling 2025
De elektrische stellen voor de Maaslijn die al zijn uitgeleverd wellicht?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten