Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de liefhebbers die erop zitten te wachten: de publieksconsultatie voor de vervoerplannen 2025 start op 15 april.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de liefhebbers: Tramstel 6027 is sinds afgelopen donderdag volgens busposities weer in dienst na de ontsporing bij Laan van Maarschalkerweerd een paar jaar geleden, zat er zelf afgelopen vrijdag in.
Op treinposities.nl staat deze echter nog als 'defect terzijde'.
Op treinposities.nl staat deze echter nog als 'defect terzijde'.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Denk dat er zo her en der nog wel andere plekken zijn die wat reizigers opleveren. Het Van der Valk hotel misschien zo af en toe, en De Liesbosch misschien ook wel. Sinds de 48 s avonds omrijdt heb ik daar op de latere uurtjes ook wel eens wat mensen zien staan wachten. Misschien levert dat in het weekend zo af en toe ook wat op, net als het Aqua-activiteitending daarnaast. Allemaal niet veel, maar het is ook maar eens in het uur een midibusje.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
87 gaat snel hard, die rijdt meerdere rondjes met dezelfde chauffeur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ja dat dacht ik al,
Overigens is er -naar mijn idee- de laatste week wel meer uitval bij Syntus Utrecht.
vrijdagmiddag ook al 3 ritten achter elkaar op lijn 280.
(En vanochtend ook 2 ritten).
Overigens is er -naar mijn idee- de laatste week wel meer uitval bij Syntus Utrecht.
vrijdagmiddag ook al 3 ritten achter elkaar op lijn 280.
(En vanochtend ook 2 ritten).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De laatste week viel het me niet zo erg op, vandaag wel met drie omlopen 17 direct achter elkaar die uitvielen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De trams op de Uithoflijn reden vandaag voor het eerst buiten werkdagen. De supporters wisten de trams goed te vinden, de trams die aankwamen op de Galgenwaard rond 14 waren goed gevuld, sommigen naderden zelfs sardientjesvervoer. Daarentegen reden de trams vanaf de Galgenwaard naar het Science Park en vanaf het Science Park naar Utrecht CS nog niet met denderende aantallen reizigers, vrijwel altijd op 3 of 4 handen te tellen.
De halte Galgenwaard is alleen niet goed ontworpen op grote hoeveelheden reizigers; het perron richting het Science Park ligt direct naast het fietspad en om van de halte bij het stadion te komen, moeten supporters het fietspad oversteken, aangezien het voetpad aan de andere kant van het fietspad ligt. Het voetpad is alleen niet erg breed en kon de grote hoeveelheden supporters niet aan, waardoor een groot deel op het fietspad liep. Dit zorgde voor veel bellende en geïrriteerde fietsers die zich door de mensenmassa moesten wurmen.
Ook staan er maar 4 chipkaartpalen op het perron, waar dan ook lange rijen voor ontstonden met supporters die wilden uitchecken, nadat er weer een volle tram arriveerde.
Kort samengevat: voor wedstrijden en evenementen in de Galgenwaard is het laten rijden van trams eigenlijk een no-brainer en moet wat mij betreft standaard gebeuren. Andere groepen reizigers die niet de Galgenwaard als bestemming hebben, hebben de trams (nog) niet gevonden en ik vind het lastig om in te schatten of die de trams ook gaan vinden.
De halte Galgenwaard is alleen niet goed ontworpen op grote hoeveelheden reizigers; het perron richting het Science Park ligt direct naast het fietspad en om van de halte bij het stadion te komen, moeten supporters het fietspad oversteken, aangezien het voetpad aan de andere kant van het fietspad ligt. Het voetpad is alleen niet erg breed en kon de grote hoeveelheden supporters niet aan, waardoor een groot deel op het fietspad liep. Dit zorgde voor veel bellende en geïrriteerde fietsers die zich door de mensenmassa moesten wurmen.
Ook staan er maar 4 chipkaartpalen op het perron, waar dan ook lange rijen voor ontstonden met supporters die wilden uitchecken, nadat er weer een volle tram arriveerde.
Kort samengevat: voor wedstrijden en evenementen in de Galgenwaard is het laten rijden van trams eigenlijk een no-brainer en moet wat mij betreft standaard gebeuren. Andere groepen reizigers die niet de Galgenwaard als bestemming hebben, hebben de trams (nog) niet gevonden en ik vind het lastig om in te schatten of die de trams ook gaan vinden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik nam de tram vanaf USP naar CS rond 5, toen de wedstrijd (blijkbaar) afgelopen was. Op de campus stapte een tiental mensen in, vergelijkbaar met wat ik normaal in de 28 zie stappen op zondag. Bij Galgenwaard was het inderdaad een stormloop op de tram en vertrokken we met veel achterblijvers op het perron. U-OV zette perronmanagers in op halte Galgenwaard, dat was wel nodig om alles in goede banen te leiden.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Als ik terugkijk in OVinfo zie ik een aantal ritten die rond 5 uur meerdere minuten vertraging opgelopen op de halte Galgenwaard, met als hoogtepunt de rit van 16:54 van lijn 20 naar Nieuwegein; kwam op tijd aan, vertrok met +4.
Positief teken dus; de verbinding slaat goed aan.
Positief teken dus; de verbinding slaat goed aan.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
In theorie zijn de problemen die bij deze proef naar voren komen niet heel bijzonder, de haltes en paden zijn immers niet gebouwd voor voetbalverkeer. Maar dat is niet iets wat lastig op te lossen is, met een paar stratenleggers valt er voor de start van het nieuwe eredivisie-seizoen prima wat te doen aan de infrastructuur om de drukte wel goed aan te kunnen. Als de overwegveiligheid verder goed bleek is er geen reden om het voetbalvervoer voortaan niet (deels) per tram te doen.
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vond het een geslaagde proef. Ook veel niet voetbalfans hebben de tram vanmiddag gebruikt, omdat de trams gelukkig in de reisinformatie waren opgenomen.
Bij iedere thuiswedstrijd lopen de fans daar over het fietspad. Ook zonder dat de tram rijdt is de infrastructuur daar niet geschikt voor deze mensenmassa's.rooddolfijn schreef: ↑zo 14 apr 2024, 19:33 De halte Galgenwaard is alleen niet goed ontworpen op grote hoeveelheden reizigers; het perron richting het Science Park ligt direct naast het fietspad en om van de halte bij het stadion te komen, moeten supporters het fietspad oversteken, aangezien het voetpad aan de andere kant van het fietspad ligt. Het voetpad is alleen niet erg breed en kon de grote hoeveelheden supporters niet aan, waardoor een groot deel op het fietspad liep. Dit zorgde voor veel bellende en geïrriteerde fietsers die zich door de mensenmassa moesten wurmen.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Er ligt naast het fietspad langs de Weg tot de Wetenschap dan ook geen voetpad
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Er waren zo'n drie duizend gebruikers van de tram, afgelopen zondag.
Kost 15 mille, zo'n (deel) dagje.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/372340 ... fc-utrecht
Kost 15 mille, zo'n (deel) dagje.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/372340 ... fc-utrecht
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Wat zouden de kosten zijn van de pendelbussen die normaal rijden bij dit soort wedstrijden?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Die rijden vast gratis.
Even rekenen: 15k gedeeld door 3k gebruikers is € 5,- per passagier. Toch nog best een redelijk bedrag. Maar er zijn ook inkomsten: die passagier betaald namelijk voor een retourrit vanaf Centraal € 3,84, waarmee in elk geval € 11.520 gedekt is. Blijft nog drie-en-eenhalfduizend over. Lijkt me bepaald niet onoverkomelijk.
Even rekenen: 15k gedeeld door 3k gebruikers is € 5,- per passagier. Toch nog best een redelijk bedrag. Maar er zijn ook inkomsten: die passagier betaald namelijk voor een retourrit vanaf Centraal € 3,84, waarmee in elk geval € 11.520 gedekt is. Blijft nog drie-en-eenhalfduizend over. Lijkt me bepaald niet onoverkomelijk.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens de website van FC Utrecht betaal je drie euro voor een retour met de pendelbus vanaf Utrecht Centraal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Syntus Utrecht op de schermen IN de bus die de vervoerplan-enquête promoten: "Reis je wel eens met het OV? ..."
Ehm ja, lijkt me voor de hand liggen als je dat scherm leest
Ehm ja, lijkt me voor de hand liggen als je dat scherm leest
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik hoop dat in de evaluatie van deze proef verder wordt gekeken dan alleen naar de kostendekkingsgraad. Op die manier is immers al veel OV in Nederland afgeschaft. Ik blijf het redelijk vinden dat je die tram zoveel mogelijk laat rijden over de duurste tramlijn van Europa, ook al kan dat niet financieel niet uit. Zeker voor een stad met zulke duurzame ambities als Utrecht.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Gratis pendelbussen? Denk niet dat Pouw elk voetbalweekend op eigen kosten een lading bussen, chauffeurs en buco's inzet. Die zijn allemaal toch snel een uur of zes op pad.
Een mannetje of 100 per bus is 150 euro per rit. Dus die bussen moeten flink heen en weer om uit de kosten te komen.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Tijd voor een nieuw knoopcelletje in de sarcasmemeter, lijkt me.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik lig al aan de lader!
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Rijden de langere geledes nog gepland op de 28 in het weekend? Afgelopen weekend reden er alleen 18-meter Citaro's op die lijn, maar vandaag rijden er CapaCity's. Dat laatste kan natuurlijk ook door Koningsdag komen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De CapaCity’s rijden ook in het weekend (zie Busposities), maar afgelopen weekend reed alles 18m vanwege een omleiding op de route van lijn 28.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb net nog een dubbelgelede op de 28 zien rijden, de rit van 15:44 uit Centrumzijde richting Vleuten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten