Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1409
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Ondanks dat het een feestdag is, rijdt EBS de zaterdagsdienst. Het is dan waarschijnlijk aan de buurtbusverenigingen om te kiezen of ze wel of niet rijden, terwijl de volledige dienstregeling wel wordt ingeladen. De buurtbussen in Kampen, Lelystad en Uchgelen rijden als enige wel.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39285
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

Een zaterdagsdienst op Koningsdag is in het hele land de standaard, maar voor buurtbussen geldt dan over het algemeen juist zon- en feestdagen oftewel die rijden niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Zeker in deze hoek van het land rijdt de buurtbus met Koningsdag zoals op zondagen. Dit stond in de tijd van Keolis ook altijd netjes aangegeven op de vertrekstaten bij de haltes en in de buurtbusfolders (en in de reisinformatie zaten die ritten dan niet).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
flipje
Berichten: 1263
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Morgen (bevrijdingsdag) worden op de streeklijnen rondom Zwolle Capacity's ingezet. Vooralsnog de laatste ritten vanaf Zwolle station. Mocht het gedurende de dag te druk worden op bepaalde streeklijnen... :roll:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8781
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Netjes toch? Ik begrijp de :roll: niet helemaal eerlijk gezegd...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Afgelopen woensdagavond wilde ik graag een bus nemen. Vijf minuten voor vertrek van de bus was ik al op de halte, maar de bus was al foetsjie. Bleek hij rond te rijden met -17.

Een verzoek tot vergoeding bij de Rrreis-klantenservice leverde deze fantastische zinsnede op:
"Aangezien er nog andere bussen reden en het uw eigen verantwoordelijkheid is om op uw bestemming te komen, kunnen we geen vergoeding verlenen volgens onze bedrijfsvoorwaarden."

De volgende bus reed slechts een halfuurtje later. ;) Uiteindelijk bood een andere medewerkster mij een dagkaart aan. :pos: Maar als je in een reactie aangeeft dat het je eigen verantwoordelijkheid is om op je bestemming aan te komen, hoop ik dat leidinggevenden wel eens meelezen met correspondentie met reizigers...
Beul van de blindegeleidelijn
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door sirvinniei »

Eigen verantwoordelijkheid om op je bestemming te komen? Top! Dan ga ik de volgende keer direct naar de busremise en pak ik daar zelf een bus mee.
Ik heb geen onderschrift
Heel_Holland_Spot
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Op busposities.nl zie ik dat er drie Citea's rijden tussen Zwolle Hessenpoort en Raalte/Lemelerveld (lijnen 166/167). Is dit nieuw in de omlopen, of gewoon toeval dat er normaal nooit Citea's te vinden zijn op deze lijnen en nu ineens drie?

Ook zie ik twee K7U's op lijn 11 (Zwolle Stadshagen - Oosterenk) rijden, hebben ze deze dan geruild?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen dit onderschrift en het volgende onderschrift. U kunt ook omlezen.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

De 4195 die langetijd op lijn 30 heeft gereden rijd daar nu ook ja
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
flipje
Berichten: 1263
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Heel_Holland_Spot schreef: di 07 mei 2024, 13:58 Op busposities.nl zie ik dat er drie Citea's rijden tussen Zwolle Hessenpoort en Raalte/Lemelerveld (lijnen 166/167). Is dit nieuw in de omlopen, of gewoon toeval dat er normaal nooit Citea's te vinden zijn op deze lijnen en nu ineens drie?

Ook zie ik twee K7U's op lijn 11 (Zwolle Stadshagen - Oosterenk) rijden, hebben ze deze dan geruild?
Ja, voorlopig blijft dit op proef rijden.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

T is voorlopig dus ook alleen de 4177 op de 30?
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Heel_Holland_Spot
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

flipje schreef: di 07 mei 2024, 23:33 Ja, voorlopig blijft dit op proef rijden.
Wat is daar 'op proef' aan?!
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen dit onderschrift en het volgende onderschrift. U kunt ook omlezen.
flipje
Berichten: 1263
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

De kleine BYD busjes gaan op lijn 11 rijden en de Citea's op lijn 166/167. Komende weken gaat er gekeken worden of het qua passagiers aantallen past op lijn 11 om een kleinere bus in te zetten.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

De Zwolse lijn 11? Uit nieuwsgierigheid: ik vond het een interessant idee om die lijn in te voeren (al ben ik verbaasd dat deze vanwege het personeelstekort nog niet is geschrapt), maar wat zijn de reizigersaantallen?
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8781
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Voor de liefhebbers: de gelede elektrische VDL 1034 uit Waterland heeft vanochtend op de lijnen 7 en 9 gereden in Zwolle. De komende inzetten zijn mij uiteraard verder onbekend net als het doel van de test(en) in Zwolle.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
flipje
Berichten: 1263
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Een college heeft er vanochtend mee proef gereden om te kijken wat het verbruik op lijn 7/9 zou zijn.
Het laden blijft een issue met deze bus, dus zal voorlopig nog niet op dienst worden ingezet.
TommyBoy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 21 okt 2021, 11:38

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door TommyBoy »

Volgens OVinfo rijdt bus 301 vanaf a.s. maandag een omleiding en niet door Wezep. Een noodhalte is inmiddels ingericht op de zuiderzeestraatweg ri Hattemerbroek (best ver weg voor de halte Coelenhage). De website van RRReis zwijgt nog over deze werkzaamheden.

Gezien de N308 afgesloten is, de haltes in Oldebroek niet overgeslagen worden, vroeg ik mij af hoe de bus dan gaat rijden. Als ik zo op maps kijk lijkt het erop dat de bus, komende vanaf Hattemerbroek afslaat naar de rondweg en via de Voskuilerdijk en de Duivendansweg naar de N308 gaat, mits deze daar de N308 op kan. Volgens de provincie is de N308 dicht tot de Kampersteegweg, waardoor de route Voskuilerdijk, Jans Boerswegje, Kampersteegweg, N308 wordt. Dat lijkt me best wel een flink stukje omrijden. Benieuwd wat het gaat worden
Leest mee, maar reageert zelden
flipje
Berichten: 1263
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

De route gaat via de Voskuilerdijk/Duivendansweg. OV en hulpdiensten mogen gebruik maken van deze route.
Sorry_geen_dienst
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Mooi item over de kwaliteit van het busvervoer op de Veluwe: https://www.gld.nl/tv/aflevering/in-het ... nt=artikel

De in dit item genoemde bustijden tussen Zwolle en Apeldoorn zijn helaas de afgelopen jaren ook daadwerkelijk verslechterd; in 2020 bij Syntus reed de eerste bus binnendoor van Apeldoorn naar Zwolle om 05.24 uit Apeldoorn, nu is dat 05.50. De laatste doorgaande bus uit Zwolle naar Apeldoorn bij Syntus reed in 2020 dagelijks om 23.50, nu is dat 22.20 (anderhalf uur eerder dus!). En in die ritten zaten best nog wat doorgaande reizigers.

Juist bij die verslechtering aan de dagranden vraag ik me af waar de bus met de chauffeur naartoe gaat, want de rit van 23.50 uit Zwolle gaat nu maar tot Epe. Gaat die bus+chauffeur vervolgens leeg naar de garage in Apeldoorn of Zwolle? Maak dan gewoon de hele rit af met reizigers, kost je amper iets extra maar verbetert wel enorm de dienstverlening, juist voor die mensen die afhankelijk zijn van de bus en het levert ook nog eens geld op i.p.v. dat het alleen maar geld kost.

Ik vermoed eigenlijk dat EBS gewoon de dienstregeling gekopieerd heeft van Keolis, maar Keolis kapte de ritten af in Epe om leeg naar de stalling in Vaassen te rijden, maar die stalling bestaat niet bij EBS dus slaat het nergens om die ritten ook in Epe af te kappen (van 22.50, 23.20 en 23.50 uit Zwolle). En andersom geldt dat ook (al die onnodig afgekapte ritten in Epe); vanuit Apeldoorn gaat de laatste doorgaande bus naar Zwolle ook al om 22.20; bij Syntus was dat een uur later om 23.28 en reed de bus van 23.58 nog door naar Heerde Molenkampweg. Terwijl bij EBS de rit van 23.50 uit Apeldoorn ook slechts tot Epe rijdt (i.p.v. Heerde zoals bij Syntus).

Hopelijk leest er iemand mee van EBS of een reizigersvereniging en komt dit soort informatie bij de concessieverlener en komen de vroege en late doorgaande ritten weer gewoon terug.
Laatst gewijzigd door Sorry_geen_dienst op di 28 mei 2024, 21:34, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Concessiehonger EBS heeft volgens provinciebestuurder geleid tot uitgeklede dienstregeling

EBS heeft met het bieden op de concessies voor het openbaar vervoer op de Veluwe, Overijssel en Flevoland, veel te veel risico genomen. Dat zegt de Gelderse gedeputeerde Klaas Ruitenberg van de SGP. EBS heeft tijdens zijn concessiehonger beloftes gedaan die het niet waar kan maken, wat zich in de praktijk heeft vertaald naar een uitgeklede dienstregeling.

https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/05/28 ... tregeling/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Suus »

Fijn, nu gaan we de vervoerder de schuld geven.

Al sinds het begin is door critici geroepen dat bij problemen deze concessie onbeheersbaar groot is en met drie kapiteins op een schip een bestuurlijke puinhoop is. Vervolgens is er eigenlijk twee keer een onmogelijke aanbesteding gehouden met eerst een frauderende vervoerder en daarna een periode dat de OV-markt op zijn gat lag door de pandemie. De frauderende vervoerder heeft als afscheidscadeau honderden krakkemikkige bussen achtergelaten.

Ja, ik geloof best dat EBS hier fouten heeft gemaakt, maar ik kan nog ook nog wel wat andere partijen aanwijzen die aan deze malaise schuld hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21490
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

We hebben te maken met een ambitieuze vervoerder, di er echt wat van probeert te maken, maar die helaas geconfronteerd wordt met personeelstekort, slechte bussen en een te late levering van extra bussen.
Elke andere vervoerder zou deze problemen ook hebben gehad, maar qe weten niet of andere vervoerders ook in elk ge al de intentie hadden om zo'n uitgebreide dienstregeling te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 814
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door The Greyhound »

Dat er gereden moest worden met slechte bussen was vooraf bekend. EBS heeft dat probleem weggewuifd (ook na vragen van de pers) in tegenstelling tot andere bedrijven die daarom bewust niet inschreven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21490
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Keolis, de veroorzaker van het probleem, zou sowieso ingeschreven hebben, dus de slechte bussen zouden ook sowieso blijven. Dat kun je EBS niet aanrekenen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jonkervoort
Berichten: 324
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Jonkervoort »

The Greyhound schreef: wo 29 mei 2024, 09:55 Dat er gereden moest worden met slechte bussen was vooraf bekend. EBS heeft dat probleem weggewuifd (ook na vragen van de pers) in tegenstelling tot andere bedrijven die daarom bewust niet inschreven.
Dus... Wat is het alternatief? Dat niemand inschrijft?😂 Dan komt het busvervoer in IJssel-Vecht gewoon te vervallen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten