Fotoquiz
- ArrivaBas
- Contacteer:
Re: Fotoquiz
De deelstaat is een goede voorzet. Vrijdagavond geef ik een hint, mits er nog geen goede antwoorden zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
1. Schiltach, Häberlesbrücke.
2. Maandag, 4:32 naarWolfach ZOB Offenburg Bahnhof/ZOB.
2. Maandag, 4:32 naar
- ArrivaBas
- Contacteer:
Beide antwoorden zijn correct. Ik ben overigens wel benieuwd naar de aanknopingspunten die je buiten de trein in de achtergrond nog hebt gevonden. 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
Het was een aardige zoekpuzzel. Ik had de trein op de achtergrond al snel door en al snel herleid tot Baden-Württemberg. Gelet op de inzet die op Wikipedia wordt beschreven en jouw recente berichtengeschiedenis, alsmede de omgeving op de foto, vermoedde ik het Schwarzwald als zoekgebied.
Ik heb eerst alle stationsomgevingen op Streetview bekeken langs 'verdachte' lijnen, daarna op Wiki Commons op alle stationsfoto's gezocht. Maar ik kreeg hem maar niet gevonden... Uit arren moede ben ik op een gegeven moment maar op Streetview gaan kijken of ik het typische lichtarmatuur kon vinden.
Op een gegeven moment kwam ik uit in een gebied zonder Streetview, maar wel met userfoto's. Daar kreeg ik een luchtopname voor ogen met daarop dat pand links met die kenmerkende verspringende daken. En zo vond ik het dus, min of meer bij toeval
Ik heb eerst alle stationsomgevingen op Streetview bekeken langs 'verdachte' lijnen, daarna op Wiki Commons op alle stationsfoto's gezocht. Maar ik kreeg hem maar niet gevonden... Uit arren moede ben ik op een gegeven moment maar op Streetview gaan kijken of ik het typische lichtarmatuur kon vinden.
Op een gegeven moment kwam ik uit in een gebied zonder Streetview, maar wel met userfoto's. Daar kreeg ik een luchtopname voor ogen met daarop dat pand links met die kenmerkende verspringende daken. En zo vond ik het dus, min of meer bij toeval

-
- Donateur
De beurt geef ik overigens even door.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Goed gevonden dan. 

-
Ik heb die plek totaal 3 keer bekeken en iedere keer niet herkend
1ste keer een maand geleden toen we daar met het Overstap Reisspel toevallig waren. Of misschien niet helemaal toeval, want kijk eens wie die zet deed
Tekenend was voor mij het andreaskruis bovenop de paal, dat kwam nergens voor. Ik dacht dat het een stationsoverpad was, dus daar nog eens naar gezocht, ook niks. Toen overwogen of het een goed getimede foto van een voetgangersoverpad was, dus besloot ik een cabinerit te gaan kijken, waarbij ik een hoog andreaskruis heb gezocht. Dat heb ik ook voor de Kinzigtalbahn gedaan, maar blijkbaar niet goed, want als ik nu terugkijk is het gewoon te zien..

1ste keer een maand geleden toen we daar met het Overstap Reisspel toevallig waren. Of misschien niet helemaal toeval, want kijk eens wie die zet deed

Net als TffpaA herkende ik al snel de Bwegt RegioShuttle, waarbij alleen de SWEG die kleurstelling lijkt te hanteren. In het begin heb ik ook stationsomgevingen zitten kijken, maar bij Schiltach vanwege gebrek aan street view alleen op satelliet gekeken, en het niet herkend, deels omdat ik de rivier niet in de foto herkende. Dat het misschien een speeltuin was dacht ik wel, maar die is me op de kaart dan weer niet opgevallen.
Tekenend was voor mij het andreaskruis bovenop de paal, dat kwam nergens voor. Ik dacht dat het een stationsoverpad was, dus daar nog eens naar gezocht, ook niks. Toen overwogen of het een goed getimede foto van een voetgangersoverpad was, dus besloot ik een cabinerit te gaan kijken, waarbij ik een hoog andreaskruis heb gezocht. Dat heb ik ook voor de Kinzigtalbahn gedaan, maar blijkbaar niet goed, want als ik nu terugkijk is het gewoon te zien..
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik zie dat ik de zet naar Schiltach Mitte met de Kinzigtalbahn eind april al heb gedaan, terwijl de foto pas op 11 mei is geschoten. Eind april stond het weekendje naar het Schwarzwald al wel vast, maar niet of en wanneer ik naar Schiltach zou gaan. Het stadje stond toen al wel enige tijd op mijn bucketlist. 
Ik vind het wel een aanrader voor iedereen hier die naast OV ook van oude (vakwerk)stadjes houdt net als ik. Schiltach is klein, maar fijn en nog lang niet door toeristen overlopen. Op zaterdagmiddag zijn bijvoorbeeld alle winkels dicht en rijdt er inderdaad voor de rest van het weekend geen openbaar vervoer meer. Mede door dit soort summiere dienstregelingen, maar vooral doordat ik en mijn reisgenoot veel wilden wandelen, heb ik dit weekend met mijn auto gedaan.

Ik vind het wel een aanrader voor iedereen hier die naast OV ook van oude (vakwerk)stadjes houdt net als ik. Schiltach is klein, maar fijn en nog lang niet door toeristen overlopen. Op zaterdagmiddag zijn bijvoorbeeld alle winkels dicht en rijdt er inderdaad voor de rest van het weekend geen openbaar vervoer meer. Mede door dit soort summiere dienstregelingen, maar vooral doordat ik en mijn reisgenoot veel wilden wandelen, heb ik dit weekend met mijn auto gedaan.
-
- Donateur
- Contacteer:

Ik zag nog dat de beurt door de antwoorder doorgegeven werd, dus bij deze.
Waar was ik op deze warme dag?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Donateur
Het schitterende Liebknechtpark te Beelitz.
-
- Donateur
Hoe krijg je dat nu zo snel gevonden?
- trolly
Gokje: Opeldealers aan het spoor?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Contacteer:
Echt hoor, hoe krijg je het gevonden
Uiteraard is het goed.

Uiteraard is het goed.

-
Hij hep nix beters te doen 

-
- Donateur
Dionysusnu schreef: ↑di 21 mei 2024, 22:41 Van mij mag TffpaA die beurt, als hij uitlegt welke magie hij gebruikte om de halte zo snel te vinden - of als dat geheim is mag hij gewoon de beurt![]()
Laat ik het dan maar eens vertellen, want het is eigenlijk niet zo moeilijk.
De foto zelf biedt weinig aanknopingspunten qua specifieke locatie. Sterker nog: ik kreeg deze foto voor het eerst 's ochtends vroeg onder ogen, en dacht in eerste instantie dat we het ergens in het zonnige zuiden moesten zoeken. Pas toen ik wat beter keek vermoedde ik Duitsland.
Maar Etienne strooit (blijkbaar dus zonder het zelf in de gaten te hebben) nogal royaal met digitale kruimels

Het was toen inderdaad slechts een kwestie van op maps aan de hand van dat traject in de buurt van die locatie te kijken (in dit geval het station van Beelitz) om daar de betreffende bushalte te achterhalen. Googlen op Opeldealers was nog niet eens nodig.
Nu Etienne dit weet, zal hij vast wel zo slim zijn de volgende keer de exif-data van zijn foto's te verwijderen én de naam aan te passen. Dan wordt het voor mij ook zoeken, net als voor de rest

Dat ook, ja

-
- Donateur
- Contacteer:
Nu Etienne dit weet, zal hij vast wel zo slim zijn de volgende keer de exif-data van zijn foto's te verwijderen én de naam aan te passen. Dan wordt het voor mij ook zoeken, net als voor de rest

-

Dank voor het delen TffpaA.
Petje af voor de gevolgde methode.
-
- Donateur
Welke halte zien wij daar in de verte?

-
Dat blijkt een moeilijke vraag te zijn. Misschien een hint?
-
- Donateur
De lijn die hier stopt, verbindt twee stations met elkaar.
-
De Lijn of De lijn?
-
- Donateur
- Contacteer:
Moeten we dit in Oost-Brabant zoeken?
-
- Donateur
Eindhoven Donizettilaan?
-
- Donateur
We zitten niet in Oost-Brabant. En voorzover ik kan zien stoppen op de gegokte halte hierboven geen lijnen die twee stations verbinden.
-
- Donateur
Daar heb je ook gelijk in.