OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Michael
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Het is bekend en word bij de eerstvolgende data export/update aangepast.

Het is alleen van toepassing bij de ritten die vanaf Breepark vertrekken. Op het moment dat er vanaf de Bijster word vertrokken klopt alles wel gewoon.
VIRM

Bericht door VIRM »

Tijdens de herstelwerkzaamheden bij Schiphol gistermiddag vergat Karin om te roepen dat er stopbussen reden tussen Leiden, Sassenheim Nieuw Vennep en Hoofddorp (alleen de 700/1800 reden tussen Leiden en Schiphol).
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Reisinformatie van een andere strekking:
Van de week zat ik in een trein (ik weet niet meer of het een VIRM of DDZ was) waar een toilet een sticker "defect, er is nog een toilet in deze trein" of iets van die strekking zat. Helaas is het totaal niet duidelijk welke kant op dat toilet is.
Bij het andere toilet (ik was gelukkig de goede kant op gelopen) zei een knop iets, wat door herrie vanuit de bakovergang niet duidelijk uit op te maken was of het "Het toilet is defect" of "Het toilet is bezet" gezegd werd. Ik verstond echt het eerste, terwijl ik toch net iemand uit het toilet had zien komen. Na een minuut ofzo ging de deur ineens open toen ik er aan trok, terwijl dat eerder echt niet zo was.

In de Arriva-Winks zitten trouwens vergelijkbare knoppen als in moderne NS-treinen naast de toiletdeuren. Het is even wennen dat die knop niets doet en je gewoon ouderwetsch zelf aan de deur moet schuiven om hem open te krijgen.
dennistd

Bericht door dennistd »

Bij Keolis Blauwnet rijden er ICE's tussen Zwolle en Enschede :shock:
De eerste ICE (IC23) van Zwolle naar Enschede die weer rijdt, vertrekt om 9.22 uur uit Zwolle.
De eerste ICE (IC23) van Enschede naar Zwolle die weer rijdt, vertrekt om 9.36 uur uit Enschede.
https://www.keolisblauwnet.nl/over-ons/ ... gd-treinve
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Heh, een Bordrestaurant lijkt me toch onpraktisch bij een vervoerder waar je (bij mijn weten) geen eten of drinken mag nuttigen aan boord (A)
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ze hadden ooit wel een idee voor railcatering.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Was dat geen corona maatregel? Op de site is deze info nog te vinden :
https://www.keolis.nl/coronavirus/aange ... s-blauwnet
Zou ook wel eens weggehaald kunnen worden.
en-es

Bericht door en-es »

Vreemd. Of is daar opnieuw corona uitgebroken.
Bemined

Bericht door Bemined »

Keolis adverteert ook nog in koeienletters de nieuwe dienstregeling van 10 december, dat mag ook wel weg voor mensen gaan denken dat het over december 2024 gaat: https://www.keolisblauwnet.nl/

De informatie over werkzaamheden tussen Zwolle en Wierden klopt daar overigens weer wel, daar heeft de NS het juist verkeerd op de website staan, die beweren dat de werkzaamheden pas maandag starten i.p.v. morgen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afbeelding
Afbeelding

Deels geen/deels wel een misser: er wordt vandaag op Utrecht Centraal geëxperimenteerd met het aanduiden van de positie van de eerste klas van de trein. Gaat niet altijd grafisch goed en het wordt pas enkele minuten voor vertrek ingeladen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Klopt overigens wel ook voor asymmetrische stellen, al wordt dan bij VIRM-VI één 1e klas sectie aan de verkeerde kant van de bak weergegeven. Schijnt ontwerpkeuze te zijn zodat je aantal bakken nog kunt tellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het scherm in de 14961 geeft de aankomsttijden bij alle stations 25 minuten te laat aan. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Bemined

Bericht door Bemined »

De SLT snapt blijkbaar niet dat de 14900 dit weekend in Lelystad begint i.p.v. Almere want dat is precies 25 minuten extra rijden.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

SLT kan dat ook helemaal niet aan, de reisinformatie in die schermen is niet op basis van het dagplan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: zo 23 jun 2024, 18:00 De SLT snapt blijkbaar niet dat de 14900 dit weekend in Lelystad begint i.p.v. Almere want dat is precies 25 minuten extra rijden.
Dit snap ik niet helemaal. Het scherm gaf aan dat de aankomsttijd te Ut 18:31 was, terwijl het in werkelijkheid 18:06 was. Telt hij dan die 25 minuten erbij op, omdat hij 25 minuten eerder begonnen is met rijden? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Liepen de haltes wel synchroon? Want als dat wel het geval is, dan klopt die redenering niet helemaal.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De stations werden in de juiste volgorde getoond en als "volgende station" werd ook steeds het juiste station getoond.
Alleen de aankomsttijd klopte niet.
Bemined

Bericht door Bemined »

NS doet alsof Overveen en Zandvoort a.s. zaterdag niet bestaan. Er zijn geen treinen, geen vervangende bussen en geen melding over werkzaamheden terug te vinden.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Vanaf verder wegge stations wel :shock:. Voor een reis Groningen > Zandvoort krijg ik gewone adviezen (althans, via Shl ivm wkz Asd). Maar vanaf Hlm of Shl naar Zvt krijg je langzamere adviezen met de bus.
Als je bus als reisoptie uit zet krijg je wel treinen te zien op Hlm-Zvt.
en-es

Bericht door en-es »

Inderdaad bizarre reisadviezen :p
Bemined

Bericht door Bemined »

Dionysusnu schreef: wo 26 jun 2024, 20:05 Vanaf verder wegge stations wel :shock:
Zijn die adviezen ook voor zaterdag? NS reisplanner heeft wel eens de neiging om als er geen advies gevonden wordt gewoon domweg het eerste advies van de volgende dag te tonen. Zo krijg ik het advies om zondagochtend de eerste trein te pakken als ik een advies voor zaterdag opvraag.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

:') Je hebt helemaal gelijk

Wel raar dat een advies Groningen-Zandvoort dan überhaupt de bus niet oppakt. Daarbij krijg ik altijd de zondagsadviezen, ook als bus wel aan staat als optie.
Jultar

Bericht door Jultar »

Ik heb 'm intern even aangekaart.
Bemined

Bericht door Bemined »

Zo te zien zouden de s15400 en s25400 gewoon moeten rijden maar worden die series verborgen gehouden worden in de statische reisinformatie, pas een dag van te voren worden die treinen zichtbaar. Alleen 5400 en s12100 worden standaard getoond in de reisinformatie, maar a.s. zaterdag rijdt de 5400 dus niet naar Zandvoort en de s12100 rijdt alleen op vrijdagen.

Het lijkt iig dat de treinen ontbreken in de planner maar wel rijden, de s15400 is extra ingelegd in de ochtend en avond en de s25400 maakt een extra stop in Overveen door het wegvallen van de 5400 dus het lijkt wel allemaal zo gepland te zijn maar niet door te komen in de reisplanner.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Jultar schreef: wo 26 jun 2024, 20:29 Ik heb 'm intern even aangekaart.
waldo79 waardeert deze actie :pos:
Plaats reactie