Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Matt5154

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Heeft een defecte MG2/1 vervangen zo te zien.
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Er zouden vandaag volgens RET extra metro’s rijden tussen Hoek van Holland Strand en Blaak. Daar geloof ik dus niks van. Metro B richting Nesselande van 13:19 uur (Vlaardingen Oost) heeft hier al staanplaatsen.
SLH

Bericht door SLH »

Volgens de RET-app rijdt ie inderdaad niet geloof ik. Als je op de displays boven de perrons richting oost géén "B Blaak" ziet staan tussen "B Nesselande" rijdt ie inderdaad niet.

Vanmiddag was er op de President Wilsonweg voor bus 35 tijdelijk "enkelspoorbedrijf". In verband met snoeiwerkzaamheden was er een rijrichting tijdelijk afgesloten. Door middel van verkeersregelaars reed het verkeer in beide richtingen om en om over één rijstrook.
Bemined

Bericht door Bemined »

De app toont alleen geplande ritten, enkele jaren terug stuurde de RET wel eens een update uit met de extra strandritten maar die heb ik deze keer niet gezien. De borden op het perron tonen metro's die niet in de dienstregeling zitten pas als ze in de perronsectie zitten.

Vanmorgen stond er in de meldingen overigens dat er 2 extra metro's op lijn E reden, dus geen volwaardige verdubbeling van de frequentie maar eerder wat veegritten om achterblijvers op te pikken.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Ik zag overigens op lijn E wel een extra rit vermeld worden op de DRIMs, nog een aantal minuten voordat hij aan zou komen.
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

Buslijn 40 heeft het logischerwijs ook zwaar. Bussen zitten propvol.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef: wo 17 jul 2024, 22:04 Normale geplande inzet buiten vakanties is volgens mij 68 stellen RSG3/SG3/HSG3. Dat haalde men al een tijdlang niet, maar er reden toch wel zeker 52 stellen per dag rond volgens mij (lijnen B en E zijn 46 stellen en op lijn A waren er toch vaak nog minstens 6 te vinden) en daarmee kan je lijn E 8x per uur laten rijden in de vakantie.

Mogelijk zou je met kort keren op lijn E nog een dienst kunnen uitsparen, dan kun je met 13 wagendiensten 8x per uur rijden. Plus 10 wagendiensten op lijn B en 2 op lijn A is 50 stellen. En die twee stellen op lijn A kan je eventueel nog vervangen door SG2/1, dan laat je het ontkoppelen maar even weg.
MetroRET schreef: wo 17 jul 2024, 22:56 Ik voel voer om een planninkje te bouwen. _O_
En zo geschiede :mrgreen: :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true

Hiervoor is benodigd:
13 drietjes MG2/1 (39 van de 62 stellen; 77%)
3 drietjes SG2/1 (9 van de 18 stellen; 50%)
8 tweetjes RSG3 (16 van de 22 stellen; 73%)
19 tweetjes (H)SG3 (38 van de 64 stellen; 59%)
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

TheAustGamerzzYTC schreef: do 18 jul 2024, 19:49
en RET moet eens een x duidelijk maken waarom er een snelheidbeperking op zit tussen Pernis en Vijfsluizen...
Een wissel toont slijtage plekken
BusFreakRotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Je vraagt je af of RET überhaupt nog chauffeurs in dienst heeft als je ziet dat er vanmorgen bussen uitvallen op de lijnen 61,62,63,70,76,82,84... allemaal extra reistijd van minimaal 30 minuten waardoor er gaten vallen van een uur... op lijn 82 valt zelfs een gat van 1,5 uur in de dienstregeling... wil niemand daar meer rijden?
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Ook op lijn 66 zie ik uitval van bussen. Bij lijn 44 rijden de ritten wel gewoon 5x per uur :roll:
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Bericht door TheAustGamerzzYTC »

Matt5154 schreef: vr 19 jul 2024, 23:53
TheAustGamerzzYTC schreef: do 18 jul 2024, 19:49
en RET moet eens een x duidelijk maken waarom er een snelheidbeperking op zit tussen Pernis en Vijfsluizen...
Een wissel toont slijtage plekken
Dankjewel
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
Busseninportland
Contacteer:

Bericht door Busseninportland »

BusFreakRotterdam schreef: za 20 jul 2024, 08:32 Je vraagt je af of RET überhaupt nog chauffeurs in dienst heeft als je ziet dat er vanmorgen bussen uitvallen op de lijnen 61,62,63,70,76,82,84... allemaal extra reistijd van minimaal 30 minuten waardoor er gaten vallen van een uur... op lijn 82 valt zelfs een gat van 1,5 uur in de dienstregeling... wil niemand daar meer rijden?
Dan zijn er 2 omlopen tegelijk eruit op lijn 82
Julius

Bericht door Julius »

atroffa010 schreef: za 20 jul 2024, 09:13 Ook op lijn 66 zie ik uitval van bussen. Bij lijn 44 rijden de ritten wel gewoon 5x per uur :roll:
Is de RET nog steeds overtuigd dat de nieuwe lijn 44 goed doet?
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Fout dri in bus 156 bus nr 1420
14:36 Anna palowna laan
14:34 dillenburgsingel
Nu wel fixed (rechtgetrokken)
Wou foto sturen maar gaat niet

Goeie headsup: metro C moet Station pernis 1 spoor delen in beide richtingen
Ik ging naar spijkenisse en C stopde op de zijde ri de terp/ pernis dorp ipv spijkenisse/A4
Metro in tegenri mocht stil staan ..... terugweg niet gehad

Vlaardingen oost: bus chauffeur pakte verkeerde perron dus die mocht rondje van de zaak doen (zelfde bus als Dri issue)
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Julius

Bericht door Julius »

Als een buschauffeur een verkeerde perron pakt bij bijvoorbeeld Zuidplein gaat hij echt niet nog een rondje rijden, vooral als die laat is vertrokken of bij de achterste perrons zit. Misschien wel als hij durft om bij dat stukje weg voor perron A te draaien.
MdJ

Bericht door MdJ »

Een setje RSG3 op lijn B (Hoek van Holland Stramd v19.27) :)
Bij twijfel: gebruik beton.
jesse-cruzu

Aan het einde van de middag kon ik 40 minuten wachten op de eerst volgende bus 33 naar Overschie vanaf Centraal omdat er twee omlopen waren vervallen. Er was ook een omloop wat op de 300 moest rijden uitgevallen.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Julius schreef: za 20 jul 2024, 15:41 Als een buschauffeur een verkeerde perron pakt bij bijvoorbeeld Zuidplein gaat hij echt niet nog een rondje rijden, vooral als die laat is vertrokken of bij de achterste perrons zit. Misschien wel als hij durft om bij dat stukje weg voor perron A te draaien.
Pakte perron van 126 ri Schiedam, was wel -2 a 3 te vroeg
Julius

Bericht door Julius »

jesse-cruzu schreef: za 20 jul 2024, 19:47 Aan het einde van de middag kon ik 40 minuten wachten op de eerst volgende bus 33 naar Overschie vanaf Centraal omdat er twee omlopen waren vervallen. Er was ook een omloop wat op de 300 moest rijden uitgevallen.
Ik vraag me af of lijn 44 als snelle sloomdienst wel een goed idee was om in te investeren. Gaat de RET nu mensen proberen om op die bus te reizen door borden te hangen?
jesse-cruzu

^^Vraag me nog eerder af waar al die miljoenen zijn verdwenen want de kwaliteit van de voorzieningen (die er nauwelijks zijn) is echt om te janken voor een "HOV lijn".
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Stel , het waait lekker hard bij dijkzicht en dan???? Je waait bijna de straat op en Je staat te bakken in de zomer....

Bus 300 rijdt met hybrids
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het gekste vind ik nog wel dat men op de Carnissesingel wel de haltes verplaatst heeft, maar niet de abri's. :') Ik weet niet of men dat inmiddels hersteld heeft.
Ook rondom het Erasmus MC zijn er nu natuurlijk twee voormalige haltes waarvan men niet de abri's verplaatst heeft
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
jesse-cruzu

Ja inderdaad. Een aantal haltes zijn vervangen door onlogische nieuwe haltes dat je je afvraagt waarom? Die van bus 32 in de omgeving van het Erasmus MC en op de Utenhagestraat voor lijn 567 zijn nog geen 100 meter lopen van de oude haltes van bus 44. Die staan nu werkloos terwijl dat prima haltes waren op prima locaties. Nu moet je juist verder lopen van en naar metrostation Dijkzigt en in de Carnissebuurt staan de bushaltes nu letterlijk langs geparkeerde auto's waar je tussendoor moet om de bus jn of uit te stappen. Ja schiet mij maar lek _O-
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Qua locatie vind ik de nieuwe haltes voor lijn 32 bij het Erasmus MC nog niet eens zo slecht. Goed, de looproute naar de metro is wat langer geworden, maar de overstap op lijn 44 is zo wel prima én er is nu een halte voor de hoofdingang van het Erasmus MC. Ze hadden alleen wel de abri's moeten verplaatsen.

Wat betreft de haltes van lijn 567 geef ik je helemaal gelijk, dat gaat echt nergens over. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Dat er hybrids rijden op 300 is een waarschijnlijkheid, kan ook bus dump zijn op lijn 300

1300 - 1303 is niet alleen lesbus, laast met 1301 (vgm) op de westpunt tak buslijn geweest .....

Edit : 1534 op bus 61!!!!!! Dat is heel zeldzaam om een 1500 daar te vinden!!!!
Plaats reactie