Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
dennistd

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Iemand enig idee of de Buffeltjes en Wadlopers in Polen nog ingezet worden momenteel? Zit de komende twee dagen in Warschau en als ze daar in de buurt nog rijden wil ik wel even een ritje meepakken.
Hainje

Bericht door Hainje »

Op welke trajecten rijden die dan?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

ITF schreef: zo 28 jul 2024, 09:30 Op het moment dat de IC naar Berlijn niet verder rijdt dan Hannover, is een sparpreis ticket Hengelo - Berlijn dan geldig in de ICE’s tussen Hannover en Berlijn?
Als je geboekte trein uitvalt, mag je iedere andere trein gebruiken die je uitkomt. In Duitsland is dat aan de orde van de dag.
en-es

Bericht door en-es »

dennistd schreef: zo 28 jul 2024, 09:45 Iemand enig idee of de Buffeltjes en Wadlopers in Polen nog ingezet worden momenteel? Zit de komende twee dagen in Warschau en als ze daar in de buurt nog rijden wil ik wel even een ritje meepakken.
Met wat goegelen ontdekt dat de vervoerder SKPL wadlopers en buffels heeft. Al schijnen ze nog geen toelating te hebben voor de buffels.
ITF

Bericht door ITF »

rvdborgt schreef: zo 28 jul 2024, 10:41
ITF schreef: zo 28 jul 2024, 09:30 Op het moment dat de IC naar Berlijn niet verder rijdt dan Hannover, is een sparpreis ticket Hengelo - Berlijn dan geldig in de ICE’s tussen Hannover en Berlijn?
Als je geboekte trein uitvalt, mag je iedere andere trein gebruiken die je uitkomt. In Duitsland is dat aan de orde van de dag.
:pos:, het is dus toegestaan om met een ticket van de IC, een hogere treinklasse als ICE te nemen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

dennistd schreef: zo 28 jul 2024, 09:45 Iemand enig idee of de Buffeltjes en Wadlopers in Polen nog ingezet worden momenteel? Zit de komende twee dagen in Warschau en als ze daar in de buurt nog rijden wil ik wel even een ritje meepakken.
DM90 wordt nog niet ingezet, de Wadlopers reden eerder tussen Zielona Gora en Gorzow Wielkopolski, maar nu niet meer, want op deze treindiensten wordt nu de PESA Link ingezet.

De BR614 wordt wel tweemaal dagelijks tussen Krakau en Zagorz ingezet. Rondom Warschau komt de SKPL niet dacht ik.
-
Plutona

Bericht door Plutona »

Weten jullie uit de praktijk of de bus van Winterswijk naar Vreden (vertrek :40) wacht op de aankomende treinen uit Arnhem en/of Zutphen (aankomst :40)? Of ga je dan die bus keurig aan je neus voorbij zien rijden?
en-es

Bericht door en-es »

Geen ervaring mee. Maar ik denk niet dat dit een gegarandeerde aansluiting is.
Gamma

Bericht door Gamma »

Plutona schreef: zo 28 jul 2024, 14:03 Weten jullie uit de praktijk of de bus van Winterswijk naar Vreden (vertrek :40) wacht op de aankomende treinen uit Arnhem en/of Zutphen (aankomst :40)? Of ga je dan die bus keurig aan je neus voorbij zien rijden?
Welke idioot verzint het om die bus te laten vertrekken op het moment dat er 2 treinen komen aanrijden?
en-es

Bericht door en-es »

Daar zijn twee antwoorden op mogelijk :Y
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Een idioot die graag de busknoop op Vreden Busbahnhof wil halen, zo te zien. Misschien iets minder snel oordelen.
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

En dat weet jij zeker? Weet jij ook zeker dat die knoop gehaald wordt of komt deze bus gewoon 10 minuten te vroeg binnen voor de knoop?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gamma

Bericht door Gamma »

Dionysusnu schreef: zo 28 jul 2024, 15:16 Een idioot die graag de busknoop op Vreden Busbahnhof wil halen, zo te zien. Misschien iets minder snel oordelen.
Vertrek om .40 is echt de slechtst bedenkbare vertrektijd waardoor een reis Nederland - Vreden een half uur langer duurt. Die bus komt nota bene om .08 aan dus het is niet zo dat er een korte keertijd is.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

gkw1969 schreef: zo 28 jul 2024, 15:37 En dat weet jij zeker?
Niet volledig zeker, daarom zeg ik "zo te zien".
gkw1969 schreef: zo 28 jul 2024, 15:37Weet jij ook zeker dat die knoop gehaald wordt
Volgens de dienstregeling in ieder geval wel: overstaps van 2, 3 en 4 minuten op de 3 vertrekkende bussen.
Gamma schreef: zo 28 jul 2024, 15:48
Dionysusnu schreef: zo 28 jul 2024, 15:16 Een idioot die graag de busknoop op Vreden Busbahnhof wil halen, zo te zien. Misschien iets minder snel oordelen.
Vertrek om .40 is echt de slechtst bedenkbare vertrektijd waardoor een reis Nederland - Vreden een half uur langer duurt. Die bus komt nota bene om .08 aan dus het is niet zo dat er een korte keertijd is.
En met een vertrektijd van .44 zouden de reizen Winterswijk - Alstätte (- Gronau), Winterswijk - Ahaus een uur langer duren. Ik weet niet of de in dit geval gemaakte afweging terecht is, maar het gaat mij erom dat de tekst "welke idioot verzint" totaal niet constructief is.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Is die buslijn ook niet bedoeld voor Oosterburen die in Winterswijk willen winkelen? En dus minder geoptimaliseerd op het bieden van aansluitingen in Nederland.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Het een werkt het ander natuurlijk in de hand. Als je "aansluitingen" van 0 (of 30) minuten aanbiedt, zoeken potentiële reizigers alternatieven. Vervolgens heb je geen overstappers op het station en concludeer je dat niemand die overstap wil maken, zodat je hem niet aanbiedt en mensen (verrassing) weg blijven. Het zou interessant zijn om te kijken of er ergens een paar minuten geschoven kan worden, misschien met die knoop in Vreden of met een route die net iets sneller zou kunnen.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Waar een wil is, is een weg.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Kaart het aan bij de vervoerder.
Wellicht herben xe geen idee.
Niet geschoten is altijd mis.

https://www.rvm-online.de/fahrgast/serv ... und-kritik

Kies Anregung (suggestie)

Ik zou zeker je laatse opmerking vermelden. Idee en redenen zijn goed.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik ben zelf weinig bekend in die regio, maar als iemand met RVM wil communiceren: mijn zegen heb je. :Y
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Moet je om bij Stena Line van interrailkorting gebruikt te maken bij vertrek een geldige reisdag hebben?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Nee, je pas moet in de geldigheidsperiode zitten. Maar in alle jaren dat ik nu al met Stena gereisd heb is er sowieso nooit naar de pas gevraagd tijdens het inchecken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd

Bericht door dennistd »

Silja Tallink wou hem wel graag zien in Stockholm. Sterker nog, ik kon niet eens inchecken bij de self check-in, maar werd automatisch doorverwezen naar de balie. En twee jaar terug wou de Fjordline in Noorwegen hem ook zien :Y
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

JordiBrabant schreef: zo 28 jul 2024, 20:20 Moet je om bij Stena Line van interrailkorting gebruikt te maken bij vertrek een geldige reisdag hebben?
Als je alleen maar korting krijgt, heb je nooit een reisdag nodig.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Ik ben op zoek naar een spoorkaart van België. Er staat er eentje op de website van de NMBS, maar er was ook een iets gedetailleerdere van (ik dacht) Infrabel. Het is ergens benoemd in een draadje hier, maar ik kan het niet vinden.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt :)
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Hier staan er een aantal, maar ik weet niet of dat degenen zijn die je bedoelt.
Plaats reactie