Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ACM schreef:De ACM houdt toezicht op eerlijke verkoop van producten of diensten aan consumenten. Bekijk de belangrijkste regels voor uw bedrijf over reclame en verleiden.
Marc schreef: ↑wo 31 jul 2024, 19:06
Nou ook lekker... Ik zag op de website een actie voor lijn 104: een enkele reis voor 2 euro. Bij het instappen in Renesse was het kaartje ongeldig (er stond ook een tijd op tussen 09:00 en 10:00, het was 12:48). Eerst ingecheckt met de chipkaart, maar daarna zei de chauffeur dat ik nog eens een kaartje van 2 euro moest kopen. Ook dit kaartje was niet geldig (er stond weer een tijd tussen 09:00 en 10:00 op). Contact gehad met de klantenservice, blijkt dat de actie alleen geldt VAN de richting Spijkenisse RICHTING Renesse en niet omgekeerd. Als ik kijk bij de webshop staat er alleen dat het een enkele reis is op lijn 104 en geen beperking dat het alleen richting Renesse geldt...
De actie zou ook met de chipkaart moeten gelden, heb je daar toevallig €2,- of €0,92 (met of zonder opstaptarief) betaald?
Ik heb de website bekeken en er staat nergens duidelijk dat het alleen naar Renesse is wat in de praktijk dus wel het geval is. Vreemd ook dat het voor de heenreis is en niet voor de terugreis... men moet toch ook een keer terug? Vage actie van Connexxion.
PatrickM schreef: ↑do 01 aug 2024, 12:16
De actie zou ook met de chipkaart moeten gelden, heb je daar toevallig €2,- of €0,92 (met of zonder opstaptarief) betaald?
Dat kan ik nu niet zien, omdat ik reizen op rekening heb.
In onderstaande link staat vermeld dat het alleen NAAR Renesse is en niet vanaf. In de tweede regel staat duidelijk dat het naar Renesse is en niet vanaf.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mijn antwoord hierop:
Op de productpagina https://www.connexxion.nl/nl/shop/e-tic ... t-lijn-104 staat duidelijk dat het om een enkele reis gaat op lijn 104, er staat hier NERGENS dat het alleen richting Renesse is. Lastig om je eigen fouten toe te geven en reiziger hebben weer het nakijken. Een lekker bedrijf...
Vanaf 6 juli t/m 26 augustus 2024 reis je met lijn 104 van Connexxion voor maar 2 euro per rit naar Renesse!
Het is heel flauw, maar er staat inderdaad alleen dat het naar Renesse is en niet dat het vanaf Renesse is.
PatrickM schreef: ↑do 01 aug 2024, 12:16
De actie zou ook met de chipkaart moeten gelden, heb je daar toevallig €2,- of €0,92 (met of zonder opstaptarief) betaald?
Uit nieuwsgierigheid; betaal je dan alleen maar die €2,- als je ook daadwerkelijk in Renesse uitcheckt of maakt het niet uit waar je uitcheckt?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef: ↑do 01 aug 2024, 14:26Op site staat:
Vanaf 6 juli t/m 26 augustus 2024 reis je met lijn 104 van Connexxion voor maar 2 euro per rit naar Renesse!
Het is heel flauw, maar er staat inderdaad alleen dat het naar Renesse is en niet dat het vanaf Renesse is.
Je mag ervan uitgaan dat wat op de productpagina staat leidend is: daar staat nergens iets over een richting. Bovendien zul je een rare voorwaarde toch gewoon duidelijk moeten specificeren, anders is er onduidelijkheid die in het voordeel van de reiziger moet worden uitgelegd.
Meltrain schreef: ↑do 01 aug 2024, 14:26
Het is heel flauw, maar er staat inderdaad alleen dat het naar Renesse is en niet dat het vanaf Renesse is.
Maar als je vervolgens het kaartje koopt, staat er:
Geldig, van 6 juli t/m 26 augustus 2024, op buslijn 104
Waar geldig?
In lijn 104 van de regio Hoeksche Waard - Goeree Overflakkee
En het is toch ook gewoon best heel erg onlogisch dat een kaartje maar voor één richting geldig is? Hoe minder voor de hand liggend een voorwaarde is, hoe duidelijker die moet worden gecommuniceerd. Je mag van reizigers best verwachten dat ze zelf nadenken, maar dit bedenk je zelf gewoon niet...
IIVQ schreef: ↑do 01 aug 2024, 15:34
Deze zou ik even naar de klantenservice sturen want dit is niet ok. Kaartje hoort gewoon goed te zijn voor een enkele reis, ongeacht de richting.
Dat is al gedaan, zie ook onderstaande quote.
Marc schreef: ↑do 01 aug 2024, 14:02
Antwoord van Connexxion vandaag:
Hartelijk dank voor uw reactie.
In onderstaande link staat vermeld dat het alleen NAAR Renesse is en niet vanaf. In de tweede regel staat duidelijk dat het naar Renesse is en niet vanaf.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
(...)
Advies aan Marc: blijf de klantenservice maar lastigvallen, want er is hier ofwel sprake van een foutieve interpretatie van de voorwaarden aan hun zijde (zoals IIVQ ook benoemt), ofwel van een misleidende omissie (wat wettelijk gezien een oneerlijke handelspraktijk is waardoor de verkoopovereenkomst vernietigbaar wordt en je dus je geld terug hoort te krijgen).
Marc schreef: ↑do 01 aug 2024, 14:02
Antwoord van Connexxion vandaag:
Hartelijk dank voor uw reactie.
In onderstaande link staat vermeld dat het alleen NAAR Renesse is en niet vanaf. In de tweede regel staat duidelijk dat het naar Renesse is en niet vanaf.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mijn antwoord hierop:
Op de productpagina https://www.connexxion.nl/nl/shop/e-tic ... t-lijn-104 staat duidelijk dat het om een enkele reis gaat op lijn 104, er staat hier NERGENS dat het alleen richting Renesse is. Lastig om je eigen fouten toe te geven en reiziger hebben weer het nakijken. Een lekker bedrijf...
Het viel me vandaag op dat de pagina die de klantenservice noemt is aangepast en nu expliciet vermeldt dat het ticket ook geldt voor de terugreis. Heb je inmiddels van de klantenservice al een restitutie mogen ontvangen?
Luister een voor de zoveelste keer! Ik heb een enkele reis gekocht, die werkte niet, de chauffeur gaf als tip op een nieuw kaartje te kopen online, deed het niet, daarna met de chipkaart gereisd. Het was dus de bedoeling om een ENKELE REIS te maken maar dat ging niet, omdat het kaartje alleen naar Renesse geldig zou zijn. In de tussentijd zijn de voorwaarden plots gewijzigd en was het kaartje ook voor de terugweg geldig. Ik heb de twee e-tickets NIET kunnen gebruiken! Connexxion probeert zich er heel makkelijk vanaf te maken... Ik verwacht iets van een vergoeding!
Kwam dit als antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben de financiële afdeling de opdracht gegeven om het bedrag van € 4,- over te maken op het opgegeven IBAN rekeningnummer .
Houdt u er alstublieft rekening mee dat dit tot ca. twee weken kan duren voordat het op uw rekening staat. Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Volgens mij rijden er op de lijn 711 & 712 nieuwe buurtbussen, volgens mij dezelfde busjes als op de lijnen 716 & 735 VW Crafters. Kon het niet goed zien vanmorgen in de regen van een afstand. Wie weet of het klopt en heeft de vlootnummers? Als er idd nieuwe busjes rijden op de Oud-Beijerland lijnen rijdt alleen lijn 715 nog met met een andere buurtbus dan de rest.
Die 7365-7367 waren begin juli nieuw. De oude waren echt helemaal op. Ze rijden op de lijnen 711, 712, en lijn 715 , van Strijen Sas naar 's-Gravendeel ( de 7367 ). Op Flakkee heeft men de beschikking over de 7247.
Zijn er ook nog foto’s te zien van de buurtbusjes? Want ik kon ze niet vinden en ik heb ook geen tijd om daarheen te reizen.
Ik vraag me ook af waar die nummers 7365-7367 vandaan komen. Voor zover ik weet zijn ze al een keer gebruikt (zelf vind ik 7272-7274 logischer omdat die nummers aansluiten op de nummering van de nieuwe buurtbussen in Noord-Holland Noord).