Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Meltrain
Donateur

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Nu de werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag nog onbepaalde tijd duren, zou het toch fijn zijn als er meer treinvervangende bussen worden besteld.
Is er intern al meer bekend over de duur?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Bussen bestellen is niet heel moeilijk, bussen en buschauffeurs krijgen daarentegen...
Bemined

Bericht door Bemined »

ProRail verwacht dat de treinen bij Delft vanaf vrijdagochtend weer kunnen rijden.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dat is eerlijk gezegd wel sneller dan verwacht.
Ik hoopte dat de treinen vanaf maandag weer zouden kunnen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Dat laatste hoopte iedereen, maar dat ging niet door vanwege uitloop van werkzaamheden... Het was even niet anders.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Excuses voor de verwarring: ik bedoelde dat ik erop hoopte dat de treinen vanaf aanstaande maandag weer zouden rijden.
Dus wat dat betreft ben ik positief verrast.
VIRM

Bericht door VIRM »

Nu maar hopen dat ze iets hebben geleerd over omreisroutes en geld terug bij gebruik van andere vervoerders...
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined

Bericht door Bemined »

Dat zullen we in de herfstvakantie wel merken als het emplacement van Schiedam omgebouwd moet worden.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het spoor tussen Den Haag en Schiedam wordt definitief morgenochtend weer in gebruik genomen:
https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamh ... -lopen-uit
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ut: Welkom in de IC naar Dordrecht Den Haag HS via Amsterdam Bijlmer ArenA. Deze trein (3550) wordt gereden met sprinter-materieel.

Dat Via Asb is raar. Doe dan via Asdz, want met Asb of Shl laat je theoretisch via Asd ook open.

Edit: Even stilstaan thv de Kartfabrique en even later vlak voor Bkl. "Spelende kinderen op het spoor". Met +10 mochten we door. De andere kant op stond een mooie treinfile van 6 treinen (3 elk op de 2 sporen).
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Vanmorgen de RE18 eens ervaren richting Luik. Overal is de omroepvolgorde dan Frans, Nederlands, Duits; behalve in Eijsden waar Nederlands eerst komt. Moet ook wel, anders is de trein al vertrokken voor je gehoord hebt dat het het laatste station is waar je de OV-chipkaart kunt gebruiken.
Die omroep is zo lang dat hij nog bezig is als de trein al langs het perron staat.

En owja, live kunnen horen wat de treinbegeleider naar de machinist roept: "Fermez la porte". Om 'm vervolgens open te sleutelen, nog even te kijken buiten of alles veilig is, de deur vervolgens niet meer dicht te krijgen en nogmaals "Fermez la porte" in de cabine te roepen :mrgreen:
En in Bressoux en Liège Guillemins een foutieve uitstapzijde. Waarbij de omroep die steeds drietalig was het opeens in vier talen corrigeert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Klopt, en in Luik zegt de omroep dat je niet moet vergeten in te checken, en in Eijsden (richting Maastricht) werd er omgeroepen dat het het laatste station is om uit te checken en dat je naar België een kaartje moet kopen. Althans de laatste keer dat ik die kant op reisde, de keer ervoor geloof ik niet.

Uitstapzijdes gaat volstrekt willekeurig geloof ik, ik snap nog steeds niet hoe dat ingeprogrammeerd is. En had je ook de omroep dat de perrons in Bressoux 20 cm lager liggen dan de rest?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Yup, die ook. Geen idee wat je met die exacte afstand moet ook.
En ze hebben letterlijk alles vertaald, dus in Eijsden ook "ne pas oubliez presenter votre carte avant partir de la gare" of zoiets. In het Duits klinkt auschecken nog krommer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: do 01 aug 2024, 21:28 Uitstapzijdes gaat volstrekt willekeurig geloof ik, ik snap nog steeds niet hoe dat ingeprogrammeerd is.
Tussen Heerlen en Aachen klopt het ook vaak niet. :')
Mohamed

Bericht door Mohamed »

Gisteren weer met volle verbazing aanschouwd hoe onverschillig en afwezig sommige NS medewerkers kunnen zijn. Een aantal van de ingekorte IC's tussen Schiedam C.-Rdam Centraal-Dordt stopte niet op Blaak maar op Stadion wegens een Feyenoord match. Dit zal vast en zeker op de vertrekborden hebben gestaan en in de planner, maar dit extra omroepen was wel handig geweest. Pas na vertrek uit CS galmde het 'beste kameraden welkom in de trein naar Stadion en Dordt', waarna we hard door Blaak heen denderde. Vervolgens weer met een grote groep reizigers de trein terug gepakt naar Blaak.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Eh, foutjes maken overkomt de beste.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ons Mikos zou dit anders nooit hebben gedaan, dus wat je zegt klopt niet hoor Waldo. :N
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
en-es

Bericht door en-es »

De rechtstreekse IC van 11.46 uit Baarn richting Schiphol is best wel druk. Kan ook niet anders met een koploper die uit vier bakken bestaat. Aan de vele koffers zie ik dat veel reizigers gaan vliegen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Er lijkt een fout te zitten in de NS reisplanner: ritten 's avonds worden voor vandaag én de komende dagen allemaal zo'n 2 uur vroeger getoond dan normaal en op sommige trajecten rijden na 21:30 uur geen treinen meer (Groningen-Zwolle bijvoorbeeld) of worden ritten na 22:00 uur ingedeeld bij de volgende dag (Almere-Lelystad gepland voor vanavond). Trein 12690 wordt nu opeens 2 uur eerder getoond dan de daadwerkelijke vertrektijden...

Edit: ik lees nu op X dat er een storing is in de reisplanner. Dit wordt dan weer niet aangegeven op de website...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Bemined

Bericht door Bemined »

Het was goed te merken dat het een vrijdag midden in de vakantie was. Een halfuurdienst met solo ICM in de 500/600 en nog niet eens zitvol.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Er rijden vandaag 6 sprinters per uur tussen Utrecht en Hilversum. 2 daarvan stoppen nergens (maar stopten gisteren nog overal). 2 daarvan stoppen alleen op Overvecht. 2 stoppen overal (maar reden gisteren rond dit tijdstip nog Hollandsche Rading voorbij).

Lijkt me totaal niet verwarrend zo :s
en-es

Bericht door en-es »

Nee hoor, is heel duidelijk zo. :p
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Plan uw reis kort voor vertrek in de app. :trein:
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Even overstappen op Amsterdam Centraal vanochtend door de Pride-drukte heen......... -0-
Logisch dat de aansluiting die normaal goed te doen is, nu gemist werd.

Later op de middag met de 3000 weer om mogen reizen via Haarlem door een eerdere aanrijding tussen Uitgeest en Wormerveer. Kwam mij wel goed uit dat ik een bijna naadloze aansluiting had op de 2100 naar Den Haag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Om 12:50 was de wachtrij voor het toilet op Amsterdam Centraal ongeveer 150 wachtenden lang…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie