OVer Missers in de Reisinformatie
-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Bekende bug helaas. Het programma dat op de achtergrond de ritfase bepaalt loopt vast en wordt bij een volgende rit pas weer gereset. Men werkt aan een oplossing.
Edit: en nee, deze bug is verder niet stationsgerelateerd. Het kan bij alle stations gebeuren.
Edit: en nee, deze bug is verder niet stationsgerelateerd. Het kan bij alle stations gebeuren.
-
- Contacteer:
Niet alleen bij VIRM. Afgelopen vrijdagavond gebeurde dat ook bij de ICNG waar ik in zat. Heel toevallig bleef die ook op station Delft hangen.Meltrain schreef: ↑wo 14 aug 2024, 20:53 Het valt me de laatste tijd regelmatig op dat de infoschermen in VIRM vastlopen op een (reeds gepasseerd) 'volgend' station. In de eerste paar minuten wordt de vertrektijd nog getoond, maar na verloop van tijd wordt het --:--
Heel vaak is het 'volgende' station Delft, maar in de trein waar ik nu in zit is het toevallig Amsterdam Sloterdijk.
-
Bij de ICNG heeft het een andere oorzaak, die met de komende softwareupdate opgelost zou moeten zijn.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Het advies om vooraf je reis te plannen is wel een goede tip van NS; de omgeleide intercity's rijden immers niet van en naar Groningen, maar van en naar Leeuwarden...NS schreef: Utrecht C. Almere C.
Wanneer
Donderdag 15 augustus 06:00 t/m maandag 19 augustus 01:00
Gevolg
Door werkzaamheden elders: tussen Utrecht Centraal en Almere Centrum is de dienstregeling aangepast.
Advies
Donderdag 15 augustus 6:00 uur t/m maandag 19 augustus 1:00 uur
Sprinters Utrecht-Almere rijden niet. Maak gebruik van de omgeleide Intercity Utrecht-Almere-Zwolle-Groningen.
Tip! Plan je reis kort voor vertrek
Plan je reis kort voor vertrek met de reisplanner voor het meest actuele advies.

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Op Asd is bij de IC Berlijn een overdaad aan informatie op de DRISen te zien, maar niet welke wagon wáár stopt noch waar wij ons bevinden t.o.v. de trein. Dit leidde ertoe dat iedereen onder de kap staat, en de eerste 5 ofzo bakken buiten staan, waardoor er heel veel mensen enorm ver moesten lopen, en daardoor tot +4 bij vertrek, gelukkig net voor de IC naar Alm.
Ik ben benieuwd wanneer ik door iemand van een gereserveerde stoel gegooid wordt, deze bak heeft niet van die displays waarop je kan zien of er een stoelreservering is.
Ik ben benieuwd wanneer ik door iemand van een gereserveerde stoel gegooid wordt, deze bak heeft niet van die displays waarop je kan zien of er een stoelreservering is.
-
Zolang jij een gereserveerde plek hebt en ook op de stoel zit die op je reserveringsbewijs staat is er toch niks aan de hand.
-
Ik zou niet weten hoe ik een reservering van Asd naar Dv kan bemachtigen.
Overigens zijn er wél displays met tekst, maar ze staan zo donker dat ik ze pas opmerkte in het donker van de Keverdijktunnel. Op de mijne staat "ggf. reserviert". Geen idee wat dat betekent. Nog een misser in de reisinfo.
Maar er is niemand komen zeuren.
Overigens zijn er wél displays met tekst, maar ze staan zo donker dat ik ze pas opmerkte in het donker van de Keverdijktunnel. Op de mijne staat "ggf. reserviert". Geen idee wat dat betekent. Nog een misser in de reisinfo.
Maar er is niemand komen zeuren.
-
Reserveren van Amsterdam tot Bad Bentheim en in Deventer uitstappen 

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Waar ligt de Keverdijktunnel?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
-
Om precies te zijn is Keverdijk de onderste punt van de driehoek, dus richting Naarden-Bussum, precies het punt waar de IC Berlijn niet langs komt tijdens de werkzaamheden in Amersfoort.
-
Ik werd net voor Deventer gecontroleerd, de HC zei dat ik een reservering voor deze Berlijntrein 149 had moeten hebben.
Dat wordt dan niet duidelijk gecomnuniceerd. Op de borden staat "Int. reservation required", 9292 zegt "fietsreservering verplicht / Int. reservation required / reservation reccommender" en NS.nl zegt helemaal niets.
(Overigens was de andere HC heel vervelend, ze onderbrak mij tot 4x toe na een paar woorden zonder mijn verhaal te willen horen en zei dat ik geen reizen met 9292 moest plannen voor een reis met de NS, en dat ik de NS-app moest gebruiken. Toen ik haar bij het uitstappen liet zien dat die niets aangeeft van reserveringsplicht, verzuchtte ze dat zij er niets aan kon doen dat iedereen haar met verkeerde informatie en een trein die verkeerdom in "RIS* op stap stuurde.
Laten we het erop houden dat ze net even teveel vervelede reizigers was tegengekomen vandaag.)
Maar nou weet ik nog steeds niet of ik een reservering nodig had. Ik meen me een eerdere thread elders te zien dat dat [binnen NL] helemaal niet zo was.
Dat wordt dan niet duidelijk gecomnuniceerd. Op de borden staat "Int. reservation required", 9292 zegt "fietsreservering verplicht / Int. reservation required / reservation reccommender" en NS.nl zegt helemaal niets.
(Overigens was de andere HC heel vervelend, ze onderbrak mij tot 4x toe na een paar woorden zonder mijn verhaal te willen horen en zei dat ik geen reizen met 9292 moest plannen voor een reis met de NS, en dat ik de NS-app moest gebruiken. Toen ik haar bij het uitstappen liet zien dat die niets aangeeft van reserveringsplicht, verzuchtte ze dat zij er niets aan kon doen dat iedereen haar met verkeerde informatie en een trein die verkeerdom in "RIS* op stap stuurde.
Laten we het erop houden dat ze net even teveel vervelede reizigers was tegengekomen vandaag.)
Maar nou weet ik nog steeds niet of ik een reservering nodig had. Ik meen me een eerdere thread elders te zien dat dat [binnen NL] helemaal niet zo was.
-
Binnen Nederland niet, maar in de drukke zomermaanden worden conducteurs een beetje pissig van reizigers zonder reservering. Meerdere keren meegemaakt...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
En als je dan een internationale reis maakt, waar het wel verplicht is, controleert er niemand op 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Ik zat net in een SLT naar Zandvoort, die voor elk station op de schermen afwisselend "Dit is station Amsterdam Centraal" en "Het volgende station is <correcte station>" toonde. De routestrip met de komende stations werd helemaal niet getoond.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik had net een SLT uit Haarlem richting Amsterdam die aangaf 0 km/u te rijden bij een buiten- én binnentemperatuur van 0 °C. Geen handige standaardwaarde als er even geen live data is
En volgens de omroep op Amsterdam Centraal rijden de IC's van Sittard naar Heerlen via een andere route, maar kan je ook omreizen. Ja, met die IC via een andere route dus dat is niet "ook"
En dat heb je al die speciale omcirkelde via's op de borden, gebruiken ze ze niet om de twee ICs van Amsterdam naar Eindhoven te onderscheiden. En ik zag ze zo gauw ook niet bij de IC Amersfoort - Amsterdam - Rotterdam.

En volgens de omroep op Amsterdam Centraal rijden de IC's van Sittard naar Heerlen via een andere route, maar kan je ook omreizen. Ja, met die IC via een andere route dus dat is niet "ook"

En dat heb je al die speciale omcirkelde via's op de borden, gebruiken ze ze niet om de twee ICs van Amsterdam naar Eindhoven te onderscheiden. En ik zag ze zo gauw ook niet bij de IC Amersfoort - Amsterdam - Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
-
Die laatste kan ik nog wel begrijpen, omdat eerder op dat traject reden die betreffende treinseries nog met treinseries in dezelfde richting via Zuid.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
-
Klopt, dat weet ik, maar dan vind ik het nog steeds niet super raar.
-
-
Volgens de NS is de via voor het geval van een “onlogische route” twee treinen die via een andere route naar hetzelfde eindpunt gaan zijn eigenlijk heel zeldzaam, sprinters en ICs in dezelfde richting daargelaten.
- Z2N
- Donateur
Voor Amsterdam Centraal en Schiphol is de via-functie ook ideaal voor de internationale toeristen, zo vinden ze net ietsjes makkelijker de trein naar de luchthaven of pretpark Amsterdam. 

- Meltrain
- Donateur
Op station Delft stond op de schermen bij de IC naar Amersfoort wel "via Schiphol Airport".
Overigens vond ik die pijlen die voorheen gebruikt werden duidelijker dan die "via".
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Aan die kant wel een logische via, maar in Amersfoort stond er dus helemaal niks bij... Of nouja, een melding dat de IC naar Rotterdam C. eerder in Rotterdam C. was 

Schapekop in de Keistad