Het grote rijlestopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Zo, daar is het nu wel tijd voor denk ik :D Deze krijgen we wel vol voor iedereen die nu bezig is z'n rijbewijs heeft :)

Ik heb vanavond ook weer gereden en het ging lekker! Heb leren fileparkeren en de hellingproef gedaan en dat ging goed! Ben helemaal trots! :D Ook een heel stuk op de snelweg gereden en dat ging ook weer beter vond ik. M'n instructrice vond het sturen ook wel beter gaan en schakelen ging nu ook prima. Het is nu aan het begin van m'n les ook nog licht en dat scheelt ook wel een hoop vind ik. Later ging het wel enorm regenen, dat was dan wel weer minder.

Moet nu langzaamaan ook m'n theorie gaan leren. Voor volgende week iig de voorrangsregels en de borden ff doornemen. Ik heb het gevoel dat er nu eindelijk weer schot in gaat komen en dat vind ik wel heel fijn :)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Mark »

Morgen tussentijdse toets, en dan op 13 april afrijden :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Mark »

Zo, ook weer gehad. Vrijstelling voor bijzondere verrichting behaald *O*
Verbeterpunten waren snelheid, kijkgedrag, besluitvaardigheid en plaats op de weg... nog even goed oefenen en het examen moet lukken :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Joshua »

Vrijdag weer rijles, ik dacht vandaag maar had me vergist.
En ik ga dan ook me examen aanvragen, want daar wordt het wel eens tijd voor.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Geert »

Mark schreef:Zo, ook weer gehad. Vrijstelling voor bijzondere verrichting behaald *O*
Verbeterpunten waren snelheid, kijkgedrag, besluitvaardigheid en plaats op de weg... nog even goed oefenen en het examen moet lukken :)
EIgenlijk heb je die vrijstelling helemaal niet nodig. Gewoon goed kijken en dan kan er niets meer mis gaan bij de bijzondere verrichtingen, maar het kost wel een hoop tijd die je anders tijdens het rijden (met alle kans op fouten vandien) gebruikt ;)
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Etienne »

Theorie moet ik nog achteraan gaan, maar vandaag weer rijles gehad.

Moest in een woonwijk bochtjes leren sturen, ging niet altijd even goed. En bij een oversteekplaats wilde ik nog ff een oudere dame voor laten gaan, maar de rijinstructeur vond dat ik daar nog wel voor kon gaan. :mrgreen:
Daarna lekker mogen aansluiten in de file op de A13 bij 'Kleinpolderplein'. Gelukkig kon ik na het knooppunt weer aardig doorrijden. In Delft daarna nog even straatje keren bij de IKEA en toen weer richting huis.

Al met al toch weer wat beter dat schakelen onder de knie gekregen. (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Sjongejonge zeg, ben zo alweer toe aan rijles nummertje 8... En ik ben nog maar één of twee keer de stad uit geweest. Ik hoop dat ik vandaag alle schoonheidsfoutjes eruit rij, zodat ik de volgende keer eens buitenaf mag ofzo, want voor mijn gevoel leer ik niks meer bij, behalve dan dat ik steeds meer vaardigheid erin krijg...
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

Mark schreef:Morgen tussentijdse toets, en dan op 13 april afrijden :)
Ik hoop dan voor je dat je je examen in 1 keer zult halen. Aangezien de ""tussentijdsetoets"" gigantisch geldklopperij is.

Zijn er nog andere mensen die nog meer hun theorie moeten doen, maar wel al rondjes rijden?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Ja, ik. Heb nu 22 lessen gehad geloof ik maar heb m'n theorie nog niet. Daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Etienne »

Ik heb nu 10 lessen gehad, theorie moet ik ook nog halen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door MdJ »

Ik zit op 22 lessen, morgen nummerrr 23 en ik heb vandaag mijn theorie gehaald *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:Sjongejonge zeg, ben zo alweer toe aan rijles nummertje 8... En ik ben nog maar één of twee keer de stad uit geweest. Ik hoop dat ik vandaag alle schoonheidsfoutjes eruit rij, zodat ik de volgende keer eens buitenaf mag ofzo, want voor mijn gevoel leer ik niks meer bij, behalve dan dat ik steeds meer vaardigheid erin krijg...
Klinkt heel bekend. En dat ga je nog wel vaker krijgen.
Ik had ook vaak dat me instructeur iets niet goed wat ik naar mijn idee niet meer kon verbeteren. Maar wat ik dus nog wel 100 keer meost doen voor ik daadwerkelijk aan een volgend onderdeel begon.
Maar goed ik ga morgen waarschijnlijk mijn examen aanvragen :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

Ik zeg altijd maar dat je niet in aantal rijlessen of aantal jaar je rijbewijs hebben kunt praten.

Autorijden gaat echt puur om de keiharde uren die je maakt.

Momenteel heb ik met uitzondering van mijn rijlessen zo'n 3024 uur autorijden erop zitten. :D
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Ik moet zeggen dat ik over mijn les van gisteren heel tevreden ben :D Veel dingen beginnen automatisme te worden en rotondes neem ik steeds soepeler. Wel heb ik de neiging op rotondes het gas erop te houden maar dat is nou net weer niet de bedoeling :roll: Ach, net als de neiging die ik nog steeds af en toe heb om bij het af slaan mijn hand uit te steken :lol:
En het lijkt wel of mijn instructeur hier meeleest: ik heb een klein rondje buitengebied gedaan :)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

Hoezo weet jij het aantal uur dat je gereden hebt find your spot? In de meeste auto's zit een kilometerteller en geen urenteller. :wink: Het afgelopen jaar heb ik volgens mij 4000 kilometer auto gereden + 750 kilometer grasmaaier gereden.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:Hoezo weet jij het aantal uur dat je gereden hebt find your spot? In de meeste auto's zit een kilometerteller en geen urenteller. :wink: Het afgelopen jaar heb ik volgens mij 4000 kilometer auto gereden + 750 kilometer grasmaaier gereden.
Auto van me vader zit GPS in die alle ritten bijhoudt qua rijgedrag en waar die zich bevindt. Alle andere uren zijn er met de natte vinger bijberekend.
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door MdJ »

Ik heb vandaag zowat alle bezienswaardigheden gehad in Apeldoorn, de belastingdienst, apenheul, Koningin Juliana Toren, Paleis 't Loo plus omgeving.

En vanaf 10 mei 14.55u hoop ik dat ik hier niet meer hoef te posten :mrgreen: *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

MdJ schreef: En vanaf 10 mei 14.55u hoop ik dat ik hier niet meer hoef te posten :mrgreen: *O*
Gewoon doen wat je kunt, goed opletten en er vanuit gaan dat je sowieso al bent gezakt.
Dan kun je de hele wereld aan.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

MdJ schreef:Ik zit op 22 lessen, morgen nummerrr 23 en ik heb vandaag mijn theorie gehaald *O*
Ow, dan ben je qua aantal lessen net zo ver als ik :) Ben ik wel benieuwd hoe ver jij nou bent? Wat goed gaat, wat minder, waar je nog aan moet werken, wat je nog moet leren, etc?

Ik heb deze week geen les want m'n instructrice is een weekje vrij :( Vind het wel jammer want vorige week ging het super lekker.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Gekko123 »

Doe op moment helemaal niets aan rijlessen. Als ik dit zo lees krijg ik spontaan zin om ook rijlessen te gaan volgen, al zal dat nog wel even op zich laten wachten (iets met eindexamens en op kamers gaan enzo).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door MdJ »

Wat echt nog niet heel erg geweldig loopt, is dat ik soms iets te hard of iets te zacht bij onoverzichtelijke kruisingen oprijdt, vooral met kijken enzo.

Verder heeft hij wel een paar opmerkingen van "Kijk in je binnenspiegel" en dat soort dingetjes terwijl ik dat een halve seconde later dat van plan was :wink:

Bijzondere verrichtingen gaan goed, achteruit inparkeren en file parkeren zijn een eitje :oops: snelweg en provinciale wegen zijn makkelijk, maar alleen die verrekte 30km-weggetjes zijn irritant :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

MdJ schreef:Verder heeft hij wel een paar opmerkingen van "Kijk in je binnenspiegel" en dat soort dingetjes terwijl ik dat een halve seconde later dat van plan was :wink:
Same here, vreselijk irritant.
Instructeur: 'Eeeeeeeen dan gaan we linksaf!'
Binnen een seconde kijk ik wáár ik dan in moet, en loer ik in de spiegel: is er achteropkomend verkeer? En zo ja: als ik dan richting ga aangeven, of dat verwarrend kan zijn als er nog een inrit of weggetje voor ligt. DAN gooi ik de richting aan.
Instructeur die binnen die seconde ongeduldig is geworden: 'Richting aan naar beneden..'
JA DAT WEET IK ZELF OOK WEL!!!!! Grmbl.

Het is lastig om de instructeur vóór te zijn hè? Niet echt leuk voor het zelfvertrouwen als het moment dat jij een handeling wilt verrichten en het moment dat hij dat gaat zeggen altijd tegelijk vallen..
Naar 3 schakelen doe ik nu dan ook grotendeels op geluid, ergens vlak voor de 40 kph, want ik weet dat de instructeur bij 40 zegt dat ik moet schakelen..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

MdJ schreef: Bijzondere verrichtingen gaan goed, achteruit inparkeren en file parkeren zijn een eitje
Dat is toch hetzelfde?
Je bedoelt met achteruit inparkeren zeker een parkeerterrein met vakken naast elkaar?
MdJ schreef:Verder heeft hij wel een paar opmerkingen van "Kijk in je binnenspiegel" en dat soort dingetjes terwijl ik dat een halve seconde later dat van plan was :wink:
Daar had ik met mijn rijinstructeur tijdens het rijden eigenlijk nooit last van maar wel aan het begin van de les, hij zei echt altijd dat ik me gordel om moest doen... Vaak had ik voordat ik me gordel om kon doen eerst een heel tijdje nodig om de stoel in de laagste stand te zetten doordat er volgens mij alleen maar smurfen en kabouters bij deze rijschool les kregen, ik zat in ieder geval altijd met me hoofd tegen het dak zodra ik achter het stuur plaats nam of hing helemaal achterover naar het dakraampje te kijken. Wat mij betreft mogen auto-fabrikanten de functies weg laten van hoogteverstelling en rugleuningverstelling! (Aan onze bestelbus kun je trouwens goed zien dat de hele serie dezelfde bestuurdersstoel krijgt, wij hebben namelijk een uitvoering zonder achterbank waardoor er achter de bestuurdersstoel en bijrijdersbank gelijk een tussenwand volgt, dus de rugleuning kan helemaal niet achterover terwijl de bediening wel op de stoel aanwezig is. :lol: )
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Mark »

Gekko123 schreef:Doe op moment helemaal niets aan rijlessen. Als ik dit zo lees krijg ik spontaan zin om ook rijlessen te gaan volgen, al zal dat nog wel even op zich laten wachten (iets met eindexamens en op kamers gaan enzo).
Mwah, valt prima te combineren hier :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Wout87 »

Uiteindelijk bij het rijexamen Hoor je alleen nog maar de volgende opdrachten uitvoeren: we gaan linksaf, we gaan rechtsaf en verder niks.....

Bij mn eerste rijexamen: examinator zat naast me in de stoel, de rij-instructeur achterin. Nauwelijks gepraat. Totdat op een gegeven moment de examinator zei: we gaan eerst linksaf en daarna gelijk rechts, niet wetende dat er twee rijstroken bij het stoplicht naar links gaan. Ik stond dus in het verkeerde vak. Gevolg bij afslaan: verkerd invoegen (ingreep). Weg examen........

Bij tweede rijexamen: Men wat een opgewonde veelprater zat er naast me! Het was de dag na het weekend dus die man had ook wat beleefd. Hele verhalen over zijn nieuwe vriendin.....dit en dat en verheugde zich op de kerstdagen die er aan kwamen (het was december) en af en toe weer links en rechtsaf. examen duurde ong 50 min en gehaald, maar door een ongeluk stond ik 15 min in de file *O* *O* *O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 45 gasten