Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
cassie127
Berichten: 7252
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door cassie127 »

Arriva heeft in de laatste jaren juist alleen maar meer geschrapt of routes gestrekt (langs ipv door de dorpskernen) waar veel reizigers nogal ontevreden over zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door bartjemestrom »

Vergeet niet dat steeds drukker wordt op de weg en steeds meer gemeenten wegen inrichten op 30-zones en andere weginrichtingen waardoor het OV minder ruimte krijgt waardoor ze weer langer onderweg zijn. En dat gaat meer voertuigen kosten, dus meer personeel kost.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Je ziet echter wel behoorlijk grote verschillen in hoe vervoerders daarmee omgaan. Die enorme ringlijnen zoals je ze in de Achterhoek hebt lijken me niet de meest reizigersvriendelijke oplossing, wel de goedkoopste om aan de bedieningseisen te blijven voldoen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gamma
Berichten: 442
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Gamma »

cassie127 schreef: zo 29 sep 2024, 18:36 Arriva heeft in de laatste jaren juist alleen maar meer geschrapt of routes gestrekt (langs ipv door de dorpskernen) waar veel reizigers nogal ontevreden over zijn.
Ik zie de afgelopen 2-4 jaren enkele forse verbeteringen:
1) Lijn 74 rijdt ook in de rustige uren en in het weekend tussen Varsseveld en Enschede. Dat levert echt reistijdwinsten op. Sowieso het feit dat lijn 74 altijd Varsseveld aandoet is belangrijk, gezien de overstapknoop met de trein.
2) De frequenties Doetinchem - Winterswijk en Winterswijk - Zutphen in de avonduren / weekend zijn in de afgelopen jaren van 1x/uur naar 2x/uur gegroeid naar bijna einde dienst.
3) Over de sneltrein Apeldoorn - Winterswijk kun je discussiëren, gezien de extreme verslechteringen voor Apeldoorn De Maten, Klarenbeek, Voorst-Empe en knoop Zutphen maar feit is wel dat er reizigersgroepen op vooruit zijn gegaan.
dennistd
Berichten: 5708
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door dennistd »

Lijn 74 heeft helemaal niet zo'n grote winst: Eibergen Viersprong tot Enschede CS is 33 minuten. Vanaf Haaksbergen Busstation is het 20 minuten tot Enschede CS, en Eibergen Viersprong tot Haaksbergen Busstation is met lijn 53 overdag 11 minuten. Tel daar 2 minuten overstaptijd bij op en de reistijd is nu met de 74 exact gelijk aan vroeger met 470 + 62.
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door bartjemestrom »

Arriva behoudt de concessie Achterhoek-Rivierenland!
Nitein-Repart
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Nitein-Repart »

Had het ook wel een beetje verwacht, aangezien alleen Arriva en QBuzz de exploitanten van de multimodale concessies zijn en QBuzz deed niet mee met Achterhoek-Rivierenland. EBS zou ook meer kans maken bij pure busconcessies en Keolis wil denk ik fors inzetten op het winnen van de Vechtdallijnen. Verder wel mooi nieuws.
-
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door marvinkok »

Keolis is juist de uitvinder zo ongeveer van multimodaliteit :Y
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door omaylie »

Nu ook met een bericht vanuit de provincie Gelderland: https://www.gelderland.nl/nieuws/arriva ... vierenland
Rikkel
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Rikkel »

In 2028 met de RegioExpess 4 extra treinstellen. Ben benieuwd waar die vandaan gaan komen. Einde van Twente of van de Maaslijn?
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door bartjemestrom »

Laat toevallig zijn dat medio 2027 de Maaslijn (hopelijk) eens geelekficeerd is en er genoeg dieseltreinstellen vrijkomen die met een opknapbeurt nog wel even meekunnen, dus je idee kan best eens kloppen
cassie127
Berichten: 7252
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door cassie127 »

Twente loopt ook eind 2027 af dus ook daar zou je materieel vandaan kunnen halen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door marvinkok »

Nou, die Lintjes zijn wel aardig op zo langzaamaan....
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Lijn 45 »

Is er anders een kans dat er rond die tijd nog GTW's uit het noorden vrijkomen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Nitein-Repart schreef: di 15 okt 2024, 16:09 aangezien alleen Arriva en QBuzz de exploitanten van de multimodale concessies zijn
Hermes (Transdev) heeft ook een multimodale concessie (maar deed ook niet mee)
en Keolis wil denk ik fors inzetten op het winnen van de Vechtdallijnen.
Ik denk dat Keolis deze concessie ook heel heel graag had willen winnen.
Verder wel mooi nieuws.
Als Arriva lijnen de tijd geeft om te groeien wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Anderzam
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Anderzam »

Felicitaties aan Arriva.
Dat alineaatje over reserveerRRReis
Alle kernen in Achterhoek-Rivierenland, die nu geen vast openbaar vervoer hebben, krijgen met deze nieuwe concessie (via reserveerRRReis) openbaar vervoer. Tot 21.00 uur in de avond.
Dat doet me denken aan de Friese Opstappers.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
gkw1969
Berichten: 2353
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door gkw1969 »

Rikkel schreef: di 15 okt 2024, 17:03 In 2028 met de RegioExpess 4 extra treinstellen. Ben benieuwd waar die vandaan gaan komen. Einde van Twente of van de Maaslijn?
Ehm. Nieuw bestellen?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Meltrain schreef: di 15 okt 2024, 18:29
Nitein-Repart schreef: di 15 okt 2024, 16:09 en Keolis wil denk ik fors inzetten op het winnen van de Vechtdallijnen.
Ik denk dat Keolis deze concessie ook heel heel graag had willen winnen.
Correct, Keolis had de Achterhoek afgelopen jaar als eerste prioriteit na de inschrijving van Utrecht.
Nitein-Repart
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Nitein-Repart »

marvinkok schreef: di 15 okt 2024, 16:26 Keolis is juist de uitvinder zo ongeveer van multimodaliteit :Y
Ik heb zo'n gevoel dat sinds Syntus is omgedoopt tot Keolis de kwaliteit toch wel achteruit is gegaan. Wat iemand hier een paar pagina's terug heeft geschreven: Arriva is wat behoudender dan EBS en Keolis, maar misschien moet je voor plattelandsvervoerders toch ook meer op zekerheid spelen. Uitbreidingen zijn leuk, maar wat fijner is, is een betrouwbare dienstregeling zonder uitval. Ben wel benieuwd of de weekendsneltrein Apeldoorn-Winterswijk blijft rijden. Arriva was hierin wel ambitieus en dacht bij de introductie van de weekendsneltrein Apeldoorn-Winterswijk echt buiten de doos, wat ik wel waardeer en de uitwerking is ook prima geslaagd.
-
Rikkel
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Rikkel »

gkw1969 schreef: di 15 okt 2024, 18:33
Rikkel schreef: di 15 okt 2024, 17:03 In 2028 met de RegioExpess 4 extra treinstellen. Ben benieuwd waar die vandaan gaan komen. Einde van Twente of van de Maaslijn?
Ehm. Nieuw bestellen?
Dit staat op de site van de provincie van een paar links terug:
Bij de start van de RegioExpres (de sneltrein tussen Arnhem en Doetinchem) in 2028 zet de vervoerder 4 extra treinen in. Zodat er ook bij verdere groei van het aantal reizigers genoeg plek is. Ook deze treinen zijn opgeknapt en hebben een toilet.

Een nieuwe trein direct opknappen is heel fanatiek :)
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door SteveJobs »

Ben benieuwd welke bussen er gaan rijden. Ik verwacht wel het nodige spektakel!
willie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door willie »

omaylie schreef: di 15 okt 2024, 16:33 Nu ook met een bericht vanuit de provincie Gelderland: https://www.gelderland.nl/nieuws/arriva ... vierenland
Is het bod van Arriva ook ergens op het internet te vinden? Toch wel benieuwd naar de details...

- willie
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door omaylie »

SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:10 Ben benieuwd welke bussen er gaan rijden. Ik verwacht wel het nodige spektakel!
Ik denk - wat Arriva over gaat nemen uit de nog lopende concessie - sowieso alle Solaris Urbino 12 waterstofbussen en de buurtbussen uit de 68xx serie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9514
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door regenmaker »

Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door SteveJobs »

omaylie schreef: di 15 okt 2024, 20:26
SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:10 Ben benieuwd welke bussen er gaan rijden. Ik verwacht wel het nodige spektakel!
Ik denk - wat Arriva over gaat nemen uit de nog lopende concessie - sowieso alle Solaris Urbino 12 waterstofbussen en de buurtbussen uit de 68xx serie.
12? 9 Urbino h2 neem ik aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten