Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door SteveJobs »

regenmaker schreef: di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. En benieuwd wat Arriva doet op lijn 74 qua materieel.
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door omaylie »

SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:49
omaylie schreef: di 15 okt 2024, 20:26
SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:10 Ben benieuwd welke bussen er gaan rijden. Ik verwacht wel het nodige spektakel!
Ik denk - wat Arriva over gaat nemen uit de nog lopende concessie - sowieso alle Solaris Urbino 12 waterstofbussen en de buurtbussen uit de 68xx serie.
12? 9 Urbino h2 neem ik aan.
Met 12 in Solaris Urbino 12 bedoel ik de lengte trouwens (12 meter). Want je hebt natuurlijk ook nog Solaris Urbino 18 (meter).
Stan_Bronstring
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
Locatie: Velserbroek

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Stan_Bronstring »

SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:52
regenmaker schreef: di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. .
Het orderboek van VDL zit voorlopig behoorlijk vol, dus het is dan wel te hopen dat de productiecapaciteit daar tegen die tijd op orde is. Verder mogen we Volvo natuurlijk ook niet vergeten.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Of Mercedes of MAN.
Kortom, we kunnen lekker speculeren, maar we zien het t.z.t. wel. ;)
regenmaker schreef: di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
De bestelde Solarissen voor West-Brabant zijn stadsbussen.
Dat wil niet zeggen dat Arriva niet alsnog Solarissen bestelt voor deze concessie, maar die zullen dus wel een andere uitvoering krijgen.
willie schreef: di 15 okt 2024, 20:24
omaylie schreef: di 15 okt 2024, 16:33 Nu ook met een bericht vanuit de provincie Gelderland: https://www.gelderland.nl/nieuws/arriva ... vierenland
Is het bod van Arriva ook ergens op het internet te vinden? Toch wel benieuwd naar de details...

- willie
Na de gunning is er nog een bezwaarperiode van 6 weken. Tot die tijd zullen we hoe dan ook geen extra informatie krijgen bovenop hetgeen nu gemeld is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door SteveJobs »

omaylie schreef: di 15 okt 2024, 21:53
SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:49
omaylie schreef: di 15 okt 2024, 20:26
SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:10 Ben benieuwd welke bussen er gaan rijden. Ik verwacht wel het nodige spektakel!
Ik denk - wat Arriva over gaat nemen uit de nog lopende concessie - sowieso alle Solaris Urbino 12 waterstofbussen en de buurtbussen uit de 68xx serie.
12? 9 Urbino h2 neem ik aan.
Met 12 in Solaris Urbino 12 bedoel ik de lengte trouwens (12 meter). Want je hebt natuurlijk ook nog Solaris Urbino 18 (meter).
Aah zo. Idd!
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door SteveJobs »

Stan_Bronstring schreef: di 15 okt 2024, 22:09
SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:52
regenmaker schreef: di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. .
Het orderboek van VDL zit voorlopig behoorlijk vol, dus het is dan wel te hopen dat de productiecapaciteit daar tegen die tijd op orde is. Verder mogen we Volvo natuurlijk ook niet vergeten.
Ik neem aan dat als er VDL’s zijn aangeboden deze ook al in het pre order boek staan van VDL;)
Gydo
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Gydo »

SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:52
regenmaker schreef: di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. En benieuwd wat Arriva doet op lijn 74 qua materieel.
Hopelijk wordt de lijn een ComfortRRReis:)
gkw1969
Berichten: 2351
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door gkw1969 »

Rikkel schreef: di 15 okt 2024, 20:08
gkw1969 schreef: di 15 okt 2024, 18:33
Rikkel schreef: di 15 okt 2024, 17:03 In 2028 met de RegioExpess 4 extra treinstellen. Ben benieuwd waar die vandaan gaan komen. Einde van Twente of van de Maaslijn?
Ehm. Nieuw bestellen?
Dit staat op de site van de provincie van een paar links terug:
Bij de start van de RegioExpres (de sneltrein tussen Arnhem en Doetinchem) in 2028 zet de vervoerder 4 extra treinen in. Zodat er ook bij verdere groei van het aantal reizigers genoeg plek is. Ook deze treinen zijn opgeknapt en hebben een toilet.

Een nieuwe trein direct opknappen is heel fanatiek :)
Tsja, ik had niet gelezen dat het opgeknapte treinen zouden worden. Het kan natuurlijk dat er 4 nieuwe Winks besteld wordt voor Friesland en er dan 4 GTW's doorschuiven naar de RE. Lintjes hoef je niet op te rekenen, die vallen nu al bijna uit elkaar en zijn zo belabberd traag dat de volgende trein er bij Westervoort al achter hangt (met 7x per uur een trein op het traject tot Zevenaar moet je wel materiaal hebben dat voldoende snel is om de dienstregeling te rijden.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
albertjan96
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door albertjan96 »

Kunnen de Friese GTW's gecombineerd worden met de Achterhoekse?
iamthedutchdude
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

gkw1969 schreef: wo 16 okt 2024, 08:48 met 7x per uur een trein op het traject tot Zevenaar...
Op sommige momenten zelfs 8 ;)
Sorry_geen_dienst
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

albertjan96 schreef: wo 16 okt 2024, 09:08 Kunnen de Friese GTW's gecombineerd worden met de Achterhoekse?
Nee, en de Limburgse ook niet
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Huh, waarom niet? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Sorry_geen_dienst
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Zitten andere motoren in en andere boordcomputers etc.
gkw1969
Berichten: 2351
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door gkw1969 »

Maar aangezien ze ze toch opknappen is het natuurlijk mogelijk om ze geschikt te maken om te gecombineerd te rijden.
Ik snap eigenlijk niet waarom bedrijven niet gewoon bij een vervolgbestelling opnemen dat het exact dezelfde moeten zijn of gecombineerd moeten kunnen worden met bestaand materiaal.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Selivio
Berichten: 550
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Selivio »

De noordelijke en zuidelijke GTW's zijn van een andere generatie. Dat "praat" niet met elkaar, ook niet na een opknapbeurt (misschien na een grondige revisie wel als ze de complete trein uit elkaar zouden schroeven, maar dat zie ik niet gebeuren bij Arriva).
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

En tot welke generatie behoren de Achterhoekse GTW's?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door omaylie »

De laatste generatie volgens mij, aangezien de Achterhoekse (en Breng) GTWs uit 2012 komen en de GTWs uit zowel het noorden als het zuiden een bouwjaar hebben tussen 2006 en 2009.
Anderzam
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Anderzam »

Gydo schreef: wo 16 okt 2024, 07:53 Hopelijk wordt de lijn [74] een ComfortRRReis:)
De meeste Achterhoekse lijnen lijken me geschikt voor ten minste snelRRReis; misschien kunnen de 28/40/428, 74, 85 inderdaad comfortRRReis worden, als ik de huidige frequenties zie.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn 85???

Ik zie voor de Achterhoek wellicht opties om Enschede-Doetinchem/Winterswijk (73/74) ComfortRRReis van te maken en van Doetinchem-Vorden (51) en Doetinchem-Borculo-Deventer (23/57) eventueel SnelRRReis, aangezien de bussen hierbij tussen twee of meerdere knooppunten rijden. Richting Ulft, Gendringen en Dinxperlo (28/40/428) heeft de bus toch meer een ontsluitende functie en zou ik het gewoon bij RRReis houden en dus geen ComfortRRReis of SnelRRReis. Idem dito voor de lijn naar 's-Heerenberg.

Voor Rivierenland zou misschien Tiel-Druten (42) nog SnelRRReis kunnen worden, maar dat is de enige buslijn die ervoor in aanmerking komt. De andere buslijnen hebben meer een ontsluitende functie.
-
flipje
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door flipje »

AnderzamNL schreef: wo 16 okt 2024, 13:10 De meeste Achterhoekse lijnen lijken me geschikt voor ten minste snelRRReis; misschien kunnen de 28/40/428, 74, 85 inderdaad comfortRRReis worden, als ik de huidige frequenties zie.
snelRRReis is een formule/benaming bedacht door EBS. Ik heb het in het PVE niet voorbij zien komen, dus kleine kans dat Arriva daar voor kiest.
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door SteveJobs »

Gydo schreef: wo 16 okt 2024, 07:53
SteveJobs schreef: di 15 okt 2024, 20:52
regenmaker schreef: di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. En benieuwd wat Arriva doet op lijn 74 qua materieel.
Hopelijk wordt de lijn een ComfortRRReis:)
Dat zou wel eens goed kunnen. Beetje in lijn met HOV lijnen in in Brabant. Al dat zo is blijven er weinig bustypes over..
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Nickipedia »

gkw1969 schreef: wo 16 okt 2024, 08:48 Lintjes hoef je niet op te rekenen, die vallen nu al bijna uit elkaar en zijn zo belabberd traag dat de volgende trein er bij Westervoort al achter hangt (met 7x per uur een trein op het traject tot Zevenaar moet je wel materiaal hebben dat voldoende snel is om de dienstregeling te rijden.
Ik hoor van m’n oud collega’s op ZHO anders dat de GTW’s uit Noord trager zijn dan de Lintjes… :roll:

Met de negen stellen van Breng verdeeld over de huidige drie omlopen, kan je waarschijnlijk wel vier stellen vrijspelen.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Nitein-Repart »

De negen Breng-stellen gaan gewoon mee de nieuwe concessie in, Arriva moet vanaf 2026 op werkdagen 4x per uur rijden tussen Arnhem en Doetinchem en heeft de beschikking over 13 tweetjes, 11 drietjes en 9 Breng-stellen.

Daarnaast kunnen de Noordelijke GTW's ook bijvoorbeeld tussen Apeldoorn en Zutphen ingezet worden en zodoende daar treinstellen vrijspelen.
-
Sorry_geen_dienst
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Linten trekken snel op maar kunnen niet harder dan 120. De Noordelijke GTW's zijn supertraag. Bij droog weer en vol tractie duurt het optrekken van 0 naar 130 bijna 4 minuten.
Rikkel
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Bericht door Rikkel »

Komt de Breng treindienst er gelijk in december 2025 bij of pas als Arnhem-Nijmegen verloopt een half jaar later.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten