Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. En benieuwd wat Arriva doet op lijn 74 qua materieel.regenmaker schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Met 12 in Solaris Urbino 12 bedoel ik de lengte trouwens (12 meter). Want je hebt natuurlijk ook nog Solaris Urbino 18 (meter).
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Het orderboek van VDL zit voorlopig behoorlijk vol, dus het is dan wel te hopen dat de productiecapaciteit daar tegen die tijd op orde is. Verder mogen we Volvo natuurlijk ook niet vergeten.SteveJobs schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:52Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. .regenmaker schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Of Mercedes of MAN.
Kortom, we kunnen lekker speculeren, maar we zien het t.z.t. wel.
Dat wil niet zeggen dat Arriva niet alsnog Solarissen bestelt voor deze concessie, maar die zullen dus wel een andere uitvoering krijgen.
Kortom, we kunnen lekker speculeren, maar we zien het t.z.t. wel.

De bestelde Solarissen voor West-Brabant zijn stadsbussen.regenmaker schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Dat wil niet zeggen dat Arriva niet alsnog Solarissen bestelt voor deze concessie, maar die zullen dus wel een andere uitvoering krijgen.
Na de gunning is er nog een bezwaarperiode van 6 weken. Tot die tijd zullen we hoe dan ook geen extra informatie krijgen bovenop hetgeen nu gemeld is.willie schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:24Is het bod van Arriva ook ergens op het internet te vinden? Toch wel benieuwd naar de details...omaylie schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:33 Nu ook met een bericht vanuit de provincie Gelderland: https://www.gelderland.nl/nieuws/arriva ... vierenland
- willie
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Aah zo. Idd!omaylie schreef: ↑di 15 okt 2024, 21:53Met 12 in Solaris Urbino 12 bedoel ik de lengte trouwens (12 meter). Want je hebt natuurlijk ook nog Solaris Urbino 18 (meter).
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Ik neem aan dat als er VDL’s zijn aangeboden deze ook al in het pre order boek staan van VDL;)Stan_Bronstring schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:09Het orderboek van VDL zit voorlopig behoorlijk vol, dus het is dan wel te hopen dat de productiecapaciteit daar tegen die tijd op orde is. Verder mogen we Volvo natuurlijk ook niet vergeten.SteveJobs schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:52Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. .regenmaker schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Hopelijk wordt de lijn een ComfortRRReis:)SteveJobs schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:52Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. En benieuwd wat Arriva doet op lijn 74 qua materieel.regenmaker schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Tsja, ik had niet gelezen dat het opgeknapte treinen zouden worden. Het kan natuurlijk dat er 4 nieuwe Winks besteld wordt voor Friesland en er dan 4 GTW's doorschuiven naar de RE. Lintjes hoef je niet op te rekenen, die vallen nu al bijna uit elkaar en zijn zo belabberd traag dat de volgende trein er bij Westervoort al achter hangt (met 7x per uur een trein op het traject tot Zevenaar moet je wel materiaal hebben dat voldoende snel is om de dienstregeling te rijden.Rikkel schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:08Dit staat op de site van de provincie van een paar links terug:
Bij de start van de RegioExpres (de sneltrein tussen Arnhem en Doetinchem) in 2028 zet de vervoerder 4 extra treinen in. Zodat er ook bij verdere groei van het aantal reizigers genoeg plek is. Ook deze treinen zijn opgeknapt en hebben een toilet.
Een nieuwe trein direct opknappen is heel fanatiek![]()
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Kunnen de Friese GTW's gecombineerd worden met de Achterhoekse?
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Nee, en de Limburgse ook nietalbertjan96 schreef: ↑wo 16 okt 2024, 09:08 Kunnen de Friese GTW's gecombineerd worden met de Achterhoekse?
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Huh, waarom niet? 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Zitten andere motoren in en andere boordcomputers etc.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Maar aangezien ze ze toch opknappen is het natuurlijk mogelijk om ze geschikt te maken om te gecombineerd te rijden.
Ik snap eigenlijk niet waarom bedrijven niet gewoon bij een vervolgbestelling opnemen dat het exact dezelfde moeten zijn of gecombineerd moeten kunnen worden met bestaand materiaal.
Ik snap eigenlijk niet waarom bedrijven niet gewoon bij een vervolgbestelling opnemen dat het exact dezelfde moeten zijn of gecombineerd moeten kunnen worden met bestaand materiaal.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
De noordelijke en zuidelijke GTW's zijn van een andere generatie. Dat "praat" niet met elkaar, ook niet na een opknapbeurt (misschien na een grondige revisie wel als ze de complete trein uit elkaar zouden schroeven, maar dat zie ik niet gebeuren bij Arriva).
Grt. Stefan
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
En tot welke generatie behoren de Achterhoekse GTW's?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
De laatste generatie volgens mij, aangezien de Achterhoekse (en Breng) GTWs uit 2012 komen en de GTWs uit zowel het noorden als het zuiden een bouwjaar hebben tussen 2006 en 2009.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
De meeste Achterhoekse lijnen lijken me geschikt voor ten minste snelRRReis; misschien kunnen de 28/40/428, 74, 85 inderdaad comfortRRReis worden, als ik de huidige frequenties zie.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Lijn 85???
Ik zie voor de Achterhoek wellicht opties om Enschede-Doetinchem/Winterswijk (73/74) ComfortRRReis van te maken en van Doetinchem-Vorden (51) en Doetinchem-Borculo-Deventer (23/57) eventueel SnelRRReis, aangezien de bussen hierbij tussen twee of meerdere knooppunten rijden. Richting Ulft, Gendringen en Dinxperlo (28/40/428) heeft de bus toch meer een ontsluitende functie en zou ik het gewoon bij RRReis houden en dus geen ComfortRRReis of SnelRRReis. Idem dito voor de lijn naar 's-Heerenberg.
Voor Rivierenland zou misschien Tiel-Druten (42) nog SnelRRReis kunnen worden, maar dat is de enige buslijn die ervoor in aanmerking komt. De andere buslijnen hebben meer een ontsluitende functie.
Ik zie voor de Achterhoek wellicht opties om Enschede-Doetinchem/Winterswijk (73/74) ComfortRRReis van te maken en van Doetinchem-Vorden (51) en Doetinchem-Borculo-Deventer (23/57) eventueel SnelRRReis, aangezien de bussen hierbij tussen twee of meerdere knooppunten rijden. Richting Ulft, Gendringen en Dinxperlo (28/40/428) heeft de bus toch meer een ontsluitende functie en zou ik het gewoon bij RRReis houden en dus geen ComfortRRReis of SnelRRReis. Idem dito voor de lijn naar 's-Heerenberg.
Voor Rivierenland zou misschien Tiel-Druten (42) nog SnelRRReis kunnen worden, maar dat is de enige buslijn die ervoor in aanmerking komt. De andere buslijnen hebben meer een ontsluitende functie.
-
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
snelRRReis is een formule/benaming bedacht door EBS. Ik heb het in het PVE niet voorbij zien komen, dus kleine kans dat Arriva daar voor kiest.AnderzamNL schreef: ↑wo 16 okt 2024, 13:10 De meeste Achterhoekse lijnen lijken me geschikt voor ten minste snelRRReis; misschien kunnen de 28/40/428, 74, 85 inderdaad comfortRRReis worden, als ik de huidige frequenties zie.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Dat zou wel eens goed kunnen. Beetje in lijn met HOV lijnen in in Brabant. Al dat zo is blijven er weinig bustypes over..Gydo schreef: ↑wo 16 okt 2024, 07:53Hopelijk wordt de lijn een ComfortRRReis:)SteveJobs schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:52Verwacht ik ook i.c.m. VDL’s. En benieuwd wat Arriva doet op lijn 74 qua materieel.regenmaker schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:37 Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
- Nickipedia
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Ik hoor van m’n oud collega’s op ZHO anders dat de GTW’s uit Noord trager zijn dan de Lintjes…gkw1969 schreef: ↑wo 16 okt 2024, 08:48 Lintjes hoef je niet op te rekenen, die vallen nu al bijna uit elkaar en zijn zo belabberd traag dat de volgende trein er bij Westervoort al achter hangt (met 7x per uur een trein op het traject tot Zevenaar moet je wel materiaal hebben dat voldoende snel is om de dienstregeling te rijden.

Met de negen stellen van Breng verdeeld over de huidige drie omlopen, kan je waarschijnlijk wel vier stellen vrijspelen.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
De negen Breng-stellen gaan gewoon mee de nieuwe concessie in, Arriva moet vanaf 2026 op werkdagen 4x per uur rijden tussen Arnhem en Doetinchem en heeft de beschikking over 13 tweetjes, 11 drietjes en 9 Breng-stellen.
Daarnaast kunnen de Noordelijke GTW's ook bijvoorbeeld tussen Apeldoorn en Zutphen ingezet worden en zodoende daar treinstellen vrijspelen.
Daarnaast kunnen de Noordelijke GTW's ook bijvoorbeeld tussen Apeldoorn en Zutphen ingezet worden en zodoende daar treinstellen vrijspelen.
-
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Linten trekken snel op maar kunnen niet harder dan 120. De Noordelijke GTW's zijn supertraag. Bij droog weer en vol tractie duurt het optrekken van 0 naar 130 bijna 4 minuten.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Komt de Breng treindienst er gelijk in december 2025 bij of pas als Arnhem-Nijmegen verloopt een half jaar later.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten