Mag ik even kwijt #42

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Geert »

Joshua schreef:Pff, is het normaal dat je als OV spotter ook al onterecht wordt beschuldigt van vernielingen in de bus en dat je op gesprek moet komen bij de politie voor verhoor?
Hoe dat zo?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Joshua »

Geert schreef:
Joshua schreef:Pff, is het normaal dat je als OV spotter ook al onterecht wordt beschuldigt van vernielingen in de bus en dat je op gesprek moet komen bij de politie voor verhoor?
Hoe dat zo?
Omdat ik een brief van de politie heb gehad dat ik er van wordt verdacht vernielingen aan een bus te hebben aangericht. Nog wel op vrijdag 19 februari 2010. Deze dag heb ik volgens mijn OV-chipkaart gegevens 1 keer met de bus gereist. Maar vernielingen aangericht? Das voor mij geheel onbekend.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Ardan »

Ik dacht dat de bussen videobewaking hebben? Kunnen ze dus zo terugzien of je wat hebt gedaan? Laten ze je eerst maar eens die beelden zien.

@FYS: wat ben je toch weer heerlijk cynisch in je onderschrift.. :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef: Omdat ik een brief van de politie heb gehad dat ik er van wordt verdacht vernielingen aan een bus te hebben aangericht. Nog wel op vrijdag 19 februari 2010. Deze dag heb ik volgens mijn OV-chipkaart gegevens 1 keer met de bus gereist. Maar vernielingen aangericht? Das voor mij geheel onbekend.
Kan je die brief misschien inscannen en de meest belangrijke dingen censureren?

Als jij verdacht wordt door middel van een incheck met je ov chipkaart kun je naar de rechter stappen, aangezien dat niet opgevraagd mag worden bij TLS.

Oftewel, zien is geloven... Of het is niet waar.
For Your Railroad Adventures
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Stefan »

find_your_spot schreef:Maar in een grijs verleden hebben wij ook wel eens bezoek gehad van de politie. Stefan kan over dat voorval meepraten....
Ohja, inderdaad... :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:
Joshua schreef: Omdat ik een brief van de politie heb gehad dat ik er van wordt verdacht vernielingen aan een bus te hebben aangericht. Nog wel op vrijdag 19 februari 2010. Deze dag heb ik volgens mijn OV-chipkaart gegevens 1 keer met de bus gereist. Maar vernielingen aangericht? Das voor mij geheel onbekend.
Kan je die brief misschien inscannen en de meest belangrijke dingen censureren?

Als jij verdacht wordt door middel van een incheck met je ov chipkaart kun je naar de rechter stappen, aangezien dat niet opgevraagd mag worden bij TLS.

Oftewel, zien is geloven... Of het is niet waar.
Die gegevens mogen wel degelijk worden opgevraagd. Alleen pasfoto's mogen niet opgevraagd worden. Zie dit vonnis (pdf) van de rechtbank ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Fles »

Joshua schreef:Omdat ik een brief van de politie heb gehad dat ik er van wordt verdacht vernielingen aan een bus te hebben aangericht.
Als ze je heel hard nodig hebben komen ze je wel arresteren. Laat ze eerst maar eens toelichten wat je dan gedaan zou hebben. Weet je zeker dat ze niet bedoelen dat je mogelijk ergens getuige van geweest kan zijn?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Meltrain »

Tja, ik kan begrijpen dat ze iedereen die op die dag met de bus heeft gereisd willen verhoren i.v.m. mogelijke betrokkenheid of als getuige.
De politie kan immers niet uit jouw OV-C gegevens afleiden of jij een OV-liefhebber bent of een jonge crimineel. :wink:
(Hoogstens kunnen ze een verband leggen tussen de tijd dat jij in de bus was en de tijd van de vernielingen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Freek »

Joshua schreef:Deze dag heb ik volgens mijn OV-chipkaart gegevens 1 keer met de bus gereist. Maar vernielingen aangericht? Das voor mij geheel onbekend.
Het kan natuurlijk ook om een bus gaan zonder OV-Chip en zijn ze achter je persoonsgegevens gekomen via een geheel andere weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Suus »

Mijn werkgever is gul, ik krijg gewoon 400 kopjes koffie per maand gratis. Dat krijg ik nooit op natuurlijk :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Maik »

Misschien woont er nog iemand in Amsterdam die wel wil helpen. :lol:
Pommes.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door webguy »

Dat is meer dan 13 bakjes per dag gewoon :P Wek je 8 uur is dat dus meer dan een per uur. Hoezo werktijd mooi weg eten door veel koffie te halen en vaak daardoor naar de wc te gaan ;P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Suus »

En dan werk ik nog parttime ook, hoe mooi wil je hem hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Wubbo »

Gelukkig heb ik nog veel meer koffie, bij mij is ie gewoon onbeperkt gratis ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Caspar »

Vandaag iets bij de AH to go gekocht op Utrecht centraal, zonder dat er een woord aan te pas is gekomen van de man achter de kassa. Dat ging als volgt: Ik zeg hallo, en leg de sandwich neer. Man scant deze, en wacht tot ik geld geef. Man geeft wisselgeld terug, ik zeg bedankt, en zeg doeg. Man zegt niets en scant de producten van de volgende klant.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Ardan »

Heb ik ook wel eens. Dan ga ik altijd heel overdreven tegen hem praten.
>'Hallo!'
<'.....'
>'1,95... alsjeblieft!'
<'.....'
>'Jaaa, vijf cent terug, bedankt! Fijne dag!'
<'.....'

Bloedhekel heb ik aan dat soort mensen die niks zeggen. Zou ze het liefste aan hun nekvel achter de kassa vandaan willen rammen, maar ja, dan krijg je weer zo'n gelazer van :Y
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Caspar »

Ik kan er ook wel inkomen dat het kassa werk geestdodend is daar. Je hebt natuurlijk extreem veel transacties per uur vergeleken een normale winkel. Maar toch, iets opgewekter kan geen kwaad :) Overigens ben ik hard op weg om een ICE record te vestigen voor mezelf, zit deze week op 4 ritten binnen Nederland in 1 week. Dat worden er op zijn minst 6 tot 8 :D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Gelukkig heb ik nog veel meer koffie, bij mij is ie gewoon onbeperkt gratis ;-)
Bij mij ook, we mochten kiezen tussen betalen voor de koffie of geen kerstpakket en het is dat laatste geworden. In de praktijk krijgen we vaak toch nog wel iets kleins voor kerst.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Geert »

Op mijn werk is de koffie ook gratis, alleen jammer dat zo'n Senseo altijd zo traag is :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Geert »

Lekker handig trouwens: ik kwam vanmiddag thuis, vond een briefje in de brievenbus dat de postbode een aangetekende brief voor me had maar ik was niet thuis. Ophalen bij postkantoor zus en zo. Ik op internet gekeken en hoera, postkantoor bleek nog open :). Helaas had ik voor niets gefietst, want ik had over de regel "ligt de volgende werkdag na 10.00 uur voor u klaar" heen gelezen -O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Suus »

Geert schreef:Op mijn werk is de koffie ook gratis, alleen jammer dat zo'n Senseo altijd zo traag is :P
Ik vergeet elke keer de snelcodes van de verschillende producten, waardoor ik een vierdelig menu door moet. Bovendien crasht de automaat nog wel eens bij het afschrijven van koffiepunten, zoals vandaag gebeurde, de automaat gaf een transactieverwerkingsdriverprobleem volgens het schermpje :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Geert »

Jullie hebben toch zeker niet van die verschrikkelijke zwarte automaten he? Met rode toetsjes en klein display?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daniel »

Op mijn werk is de koffie sinds ergens vorig jaar niet meer gratis, maar de nieuwe automaat die bij de betaalde koffie hoorde verstrekt dusdanig onsmakelijke zwarte vloeistoffen dat we maar met de afdeling 'n Senseo aangeschaft hebben. De pads moeten we zelf kopen, maargoed, zo'n zak pads maakt de kosten per beker al 'n stuk lager als wat de automaat rekent :wink:
Overigens wordt er wel gratis heet water ('t enige waarvoor de automaat gebruikt wordt), oploskoffie en theezakjes beschikbaar gesteld. Schijnt te maken te hebben met een vestiging van m'n werk in België, waar de werkgever wettelijk verplicht schijnt te zijn gratis warme dranken aan te bieden!

Nadeel is wel dat de automaat nu zo weinig wordt bijgevuld dat met vrij grote regelmaat de bekertjes op zijn. Maar een eigen mok lost dat natuurlijk ook weer op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Joshua »

Slecht nieuws komt nooit alleen. De loting van de 4daagse is geweest, en ik mag NIET mee lopen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door MdJ »

Achja, hier op het werk nog het ouderwetse koffiezetapparaat... Ik drink geen koffie en hoef ook geen koffie meer te zetten, ik zet het veuls te sterk...
Dat kunnen ze niet aan, dus ik mag geen koffie meer zetten:)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten