Concessie West-Brabant (2025-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Michael »

Op de N629 bij Oosteind thv de kruising met de Provinciale weg bij Oosteind is een aantal jaar geleden bij het vernieuwen van de weg een bushalte richting Oosterhout aangelegd omdat het de bedoeling is dat de bussen van en naar Tilburg niet meer door de Hoogstraat in Oosterhout gaan rijden maar vanaf het Busstation in Oosterhout via het ziekenhuis en de N629 richting Dongen gaan rijden. Tot op heden was er nog geen halte richting Tilburg maar op dit moment zijn ze bezig om die halte aan te leggen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Mooi. :pos:
Ik vroeg me al eerder af of die halte in de andere richting nog (op tijd) aangelegd zou worden:
Meltrain schreef: wo 11 sep 2024, 10:22
  • Doordat lijn 371 tussen Oosterhout en Dongen via de N629 gaat rijden, vervallen in Oosterhout de haltes Korte Hoogstraat en Kloosterdreef en in Oosteind de halte Hoogstraat. Bij de kruising tussen de Ekelstraat en Provincialeweg ligt er richting Oosterhout een nieuwe halte, maar in de andere richting kan ik die niet vinden. :X
Waar komt die halte precies te liggen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Aan de andere kant van het kruispunt.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Vanwege het volle stroomnet Is het vanaf 6 juli in Roosendaal nog niet mogelijk om elektrische bussen op te laden en zal er daar nog met dieselbussen gereden gaan worden:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/460 ... sel-rijden
https://www.bndestem.nl/roosendaal/roos ... ~a11ca7b3/
IJsseldelta

Bericht door IJsseldelta »

Mooie bestemming voor de Friese en Zuid-Hollandse diesels van Arriva.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Waarom? In West-Brabant zelf rijden nog zat diesels van Arriva.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

En die zijn ook een stuk jonger dan de bussen uit ZHN en Friesland dus zou het ook logischer zijn om met de huidige bussen door te rijden. Maar op dit moment is nog niet bekend met welk materieel er gereden gaat worden.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Op die foto staan geen elektrische bussen. :lol:

Gaan er in Bergen op Zoom wel elektrische bussen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Zal mij benieuwen; Bergen op Zoom wordt natuurlijk een TCR/Next-bolwerk....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gartlin9

Bericht door Gartlin9 »

Ik betwijfel erg dat sowieso per start erg veel elektrische bussen zullen rijden, dit gezien de levering van vdl nog altijd vrij sloom is en ik niet super verwacht dat ze voor de zomer alle bussen die nog moeten plus alle bussen voor deze concessie klaar hebben
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
Duintje88

Bericht door Duintje88 »

Nja zolang ik collega's hoor roepen ik ga over 2 jaar met pensioen en ik ga die bussen niet zien is dat de gemiddelde gedachte onder de meeste chauffeurs op dit moment. De Solaris bussen zien er wel positief uit dat die er wel optijd zullen zijn. VDL we zullen het meemaken.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Etienne schreef: vr 06 dec 2024, 20:11 Zal mij benieuwen; Bergen op Zoom wordt natuurlijk een TCR/Next-bolwerk....
Die liften mee op de order van Arriva, dus in principe wordt dat ook gewoon elektrisch.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik vind het overigens erg bijzonder dat alke lijnen vanuit Bergen op Zoom steaks door Next gereden worden. Ik snap best dat je inhuur hebt voor spitsritten en scholierenlijnen, maar voor een compleet gebied? :|
Heeft Arriva zelf te weinig chauffeurs?
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Ik snap niet waarom dit in Nederland niet veel meer wordt gedaan. In Duitsland en België wordt een groot gedeelte van de ritten uitbesteed aan onderaannemers hetgeen het materieel divers maakt.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Helemaal mee eens. Ik was in de herfstvakantie op vakantie in Vaals. De ASEAG rijdt met weet ik hoeveel onderaannemers en inhuur op hun lijnen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef: za 07 dec 2024, 13:47. In Duitsland en België wordt een groot gedeelte van de ritten uitbesteed aan onderaannemers hetgeen het materieel divers maakt.
Dat lijkt me niet de reden overigens...

Bergen op Zoom uitbesteden zie ik wel een logica in: dat is best een uithoek in de concessie met relatief weinig verbindingen naar buiten dat gebied en daarmee vrij goed apart te exploiteren.

In Duitsland en België heb je natuurlijk meer van dat soort uithoeken, maar eigenlijk is het gewoon een totaal andere vorm van aanbesteden. Dus zit het verschil meer in de wetgeving dan in wat praktisch is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun

Bericht door teun »

Een flink deel van BoZ wordt volgens mij straks ook door de stalling Roosendaal gereden; als nog is het helemaal geen gek idee, alle bussen op Goeree-Overflakkee bijvoorbeeld rijden bij BusiNext.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Maar Arriva heeft nu toch ook chauffeurs die vanuit Bergen op Zoom rijden?
Gaan die dan allemaal over naar Roosendaal?
regenmaker schreef: za 07 dec 2024, 13:47 Ik snap niet waarom dit in Nederland niet veel meer wordt gedaan. In Duitsland en België wordt een groot gedeelte van de ritten uitbesteed aan onderaannemers hetgeen het materieel divers maakt.
Maar wil je als vervoerder afhankelijk zijn van een externe bedrijf? Is het daarnaast niet goedkoper om zo veel mogelijk in eigen beheer te houden?

In België en een groot deel van Duitsland zijn het beschermde markten, dus is het wat logischer om diensten uit te besteden aan (andere) private partijen.
Hierbij de vervoerders zelf al een private partij die een aanbesteding gewonnen hebben.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Niet geheel waar dat het een volledig bschermde markt is, bijvoorbeeld in Münsterland, Kleve en Wesel worden de lijnbundels tegenwoordig openbaar aanbesteed en dan nog wordt een groot gedeelte van de diensten ondergebracht bij onderaannemers. De DB Westfalenbus heeft daardoor vaak geen eigen stalling nodig maar kan ze of op het terrein van een onderaannemer stallen of op een busstation.
Rdaalwil

Bericht door Rdaalwil »

Ik zie nog geen activiteiten voor de nieuwe stalling in Roosendaal. Ben wel benieuwd wat voor stalling dit zal gaan worden.
Ondanks er voorlopig geen elek bussen gaan rijden. In Breda hebben ze geluk gehad dat ze aantal jaar geleden de aansluiting hebben aangevraagd aan de Druivenstraat.
BusOV40

Bericht door BusOV40 »

Volgens onderstaande link gaan er vanaf 5 januari wijzigingen zijn in West -en Oost Brabant. In week 50 wordt bekend gemaakt wat.

https://www.arriva.nl/plan-je-reis/dien ... rd-Brabant
Hainje

Bericht door Hainje »

Heb ik in een ander topic al geplaatst:

viewtopic.php?p=867732#p867732
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
BusOV40

Bericht door BusOV40 »

Dit had ik gemist, dank voor het delen.
BusOV40

Bericht door BusOV40 »

Hainje schreef: ma 09 dec 2024, 12:28 Heb ik in een ander topic al geplaatst:

viewtopic.php?p=867732#p867732
Ik denk dat er in Breda geen bussen meer zullen rijden die vaker dan 2 x per uur zullen rijden. Wel op de gecombineerde trajecten natuurlijk. Ook in de nieuwe concessie juli 2025 zullen er op zaterdag alleen bussen 2 x per uur rijden. Wat mij betreft een unicum in Nederland in steden die vergelijkbaar groot zijn.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Had je iets anders verwacht in Bravoland? Echt denderend is het aanbod in Brabant nooit geweest en waarom iets goed maken als het nu al geen volle zalen trekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie